20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Rob Elliot  (Lest 14606 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #30 på: 02. Nov. 2015, 11:08 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-waiting-premier-league-permission-10369746#rlabs=13%20rt$category%20p$4

Nødlån frem til nyttår, så fått ham på ordinært lån/free transfer frem til sommeren. Måtte da vært bra? Kan Woodman gå på lån igjen, Darlow som back-up. Elliot virker å være skadeutsatt, lite å satse på. 
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #31 på: 02. Nov. 2015, 12:54 »
Etter hva jeg har forstått, kan vi ikke låne en keeper lengre enn 7 dager. Tror det har noe med lengden på skadet keeper å gjøre, og Darlow er tilbake igjen etter Bournemouth-kampen (sannsynligvis).
Men å få Valdes på kriselån i 7 dager, for så å leie/hente han gratis ut sesongen hadde vært knall!!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #32 på: 17. Jan. 2016, 15:43 »
Spørsmålet må jo stilles: er han bedre enn Krul? Krul har jo hatt noen anonyme sesonger og Elliot har virkelig spilt stort siden han fikk sjansen. Blir en god duell i sommer det dersom ikke en av dem blir solgt.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #33 på: 17. Jan. 2016, 16:05 »
Muligens en ny keepertrener har litt av skylden også?

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #34 på: 17. Jan. 2016, 18:39 »
Elliot har virkelig grepet ballen med begge hender denne gang. Mye kan spille inn, men han har gjort det skarpt! Modenhet, tillit og erfaring har mye å si for en keeper... Kan også ha litt med forventninger å gjøre. Folk hoppet ikke i taket da Krul ble skadet og man fablet om at Darlow ville ta plassen da han kom tilbake. Elliot har motbevist oss og det blir en spennende høst mtp keepervalg om vi holder oss.
Et godt EM(?) og så skal du se det er Elliot som blir snappet...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #35 på: 17. Jan. 2016, 20:44 »
Jeg skal si Elliot er overrasket, og har ikke blitt et det svake leddet som jeg trodde han kom til  bli. Han har gjort noen gode redninger, og han er overraskende stabil. Men jeg tror ikke han har samme toppnivå  som Krul. Problemet er jo at sistnevnte egentlig ikke har vært skikkelig god siden vi tok femteplassen.  Jeg tror derimot vi ikke kommer til å se Elliot prestere som  Butland mot oss og  Arsenal. Selv om ny keeper ikke er førstepri skulle jeg likevel gjerne  sett at vi fikk en ny og moderne keeper som er god til å sweepe, og som i motsetning til Krul kan ta i mot et tilbakespill uten å gryte ballen utfor sidelinja eller gi den til en motspiller.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #36 på: 17. Jan. 2016, 21:16 »
Kan selge Krul i sommer om det skulle komme noe bra bud. Han har som du sier ikke vært god siden året vi ble nummer 5 og han er alltid ute med en skade eller to i løpet av sesongen.

Liker dog Krul og det vil være rart å se han i en annen klubb.


Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #37 på: 23. Jan. 2016, 21:24 »
Spørsmålet må jo stilles: er han bedre enn Krul? Krul har jo hatt noen anonyme sesonger og Elliot har virkelig spilt stort siden han fikk sjansen. Blir en god duell i sommer det dersom ikke en av dem blir solgt.

Nei egentlig ikke synes jeg. Han har noen gode redninger men jeg synes også at det er redninger en keeper i PL skal ta. Jeg savner derimot de matchvinner redningene vi trenger og som de beste keeperne har i PL.

Svakt keeperspill kostet oss ett poeng mot Everton og det samme mot WBA (Darlow).
Mot ManU hjemme og 2. målet til Lingard. Den ballen Elliot slapp mellom bena da var ingen keepertabbe, men som Thorstvedt sa i studio etterpå, han var sikker på at Elliot var skuffet over å la den gå inn slikt. Litt for lett. Litt for billig mål.
« Siste redigering: 23. Jan. 2016, 21:26 av Frode »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #38 på: 23. Jan. 2016, 21:37 »
Blir lenger og lenger mellom matchvinner-redningene til Krul også. Synes faktisk ikke det er store forskjellen på Krul og Elliot.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #39 på: 23. Jan. 2016, 21:49 »
Merkelig påstand synes jeg.
Krul blant Nederlands 3 beste keepere når han er skadefri. Ble skadet på landslagssamling.
Mener du virkelig at Elliot er like god?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #40 på: 23. Jan. 2016, 21:59 »
Merkelig påstand synes jeg.
Krul blant Nederlands 3 beste keepere når han er skadefri. Ble skadet på landslagssamling.
Mener du virkelig at Elliot er like god?
Blandt Nederlands tre beste keepere... Hva sier det egentlig? En sitter på benken i Southampton de to andre i troppen spiller hjemme i Nederland.
Og ja, jeg mener virkelig at Elliot ikke står noe tilbake for det vi har sett av Krul det siste året.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #41 på: 23. Jan. 2016, 22:12 »
Merkelig påstand synes jeg.
Krul blant Nederlands 3 beste keepere når han er skadefri. Ble skadet på landslagssamling.
Mener du virkelig at Elliot er like god?
Blandt Nederlands tre beste keepere... Hva sier det egentlig? En sitter på benken i Southampton de to andre i troppen spiller hjemme i Nederland.
Og ja, jeg mener virkelig at Elliot ikke står noe tilbake for det vi har sett av Krul det siste året.

Stekelenburg spilte fast for Southampton inntil Forster kom tilbake fra skade. Han var heller ikke blandt de 3 beste for Nederland da Krul var tilgjengelig.
Dessuten har vel Stekelenburg spilt ganske bra for Soton til nå denne sesongen.
Cillessen og Zoet er jo selvskrevne sammen med Krul. Selv om de 2 førstnevnte spiller i den Nederlandske ligaen holder de et godt nivå. Det så vi senest i VM for 1,5 år siden.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #42 på: 23. Jan. 2016, 22:29 »
Elliott har vært en av våre beste helt siden han ble skikkelig varm i trøya. Å si at keeperspillet kostet oss det ene poenget mot Everton synes jeg er rimelig spesielt, selv om utboksinga utvilsomt kunne vært bedre. Elliott varter opp med redninger jeg egentlig ikke forventer av ham nesten hver kamp, mens jeg vil gå så langt som å si at Krul sin kurve peker motsatt veg. Og nei, det at han jevnlig er i troppen til et lag som ble nummer 4 i sin EM-kvalikgruppe er i seg selv ikke noe godt argument...

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #43 på: 23. Jan. 2016, 22:35 »
Spørsmålet må jo stilles: er han bedre enn Krul? Krul har jo hatt noen anonyme sesonger og Elliot har virkelig spilt stort siden han fikk sjansen. Blir en god duell i sommer det dersom ikke en av dem blir solgt.

Nei egentlig ikke synes jeg. Han har noen gode redninger men jeg synes også at det er redninger en keeper i PL skal ta. Jeg savner derimot de matchvinner redningene vi trenger og som de beste keeperne har i PL.

Svakt keeperspill kostet oss ett poeng mot Everton og det samme mot WBA (Darlow).
Mot ManU hjemme og 2. målet til Lingard. Den ballen Elliot slapp mellom bena da var ingen keepertabbe, men som Thorstvedt sa i studio etterpå, han var sikker på at Elliot var skuffet over å la den gå inn slikt. Litt for lett. Litt for billig mål.

Han har jo hatt nokre kampar med matchvinnar redningar. Me har no berre vunne 5 gonger denne sesongen, so fleire kampar der ein redning frå han gjer at me vinne kampen, kan det ikkje vera enn det. Han redda oss mot Bournemouth og West Ham. I dag hadde han ein fantastisk god redning etter 18 minuttar på 0-0.
« Siste redigering: 23. Jan. 2016, 23:27 av lgrinde »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Rob Elliot
« Svar #44 på: 24. Jan. 2016, 10:04 »
Han gjør noen gode redninger ja, men han gjør aldri de syke redningene mener jeg, slik som den redninga keeperen hadde på Mitrovics skudd mot West Ham.