20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329228 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1530 på: 13. Nov. 2013, 10:10 »
Håper du på ingen måte antok at jeg ville kaste ut Gouff for Ben Arfa. Håper vår trio slik ståa er nå blir Gouff, Remy og Benny fremover.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1531 på: 13. Nov. 2013, 11:23 »
Håper du på ingen måte antok at jeg ville kaste ut Gouff for Ben Arfa. Håper vår trio slik ståa er nå blir Gouff, Remy og Benny fremover.

Enig!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1532 på: 13. Nov. 2013, 16:33 »
Greit at Ben Arfa må vite når han skal slippe ballen også, men en del av problemet de siste kampene han har spilt, har vært mangel på hjelp. Nesten som når stjerna på småguttelaget begynner å drible. De andre bare står og ser på. Da blir det veldig lett å forsvare seg for motstanderen.

Uansett så kan det godt være at det er andre løsninger som er bedre for laget om vi skal tenke litt "kjedelig", men for meg så er det veldig enkelt, ikke veldig komplisert : Vi har Hatem Ben Arfa på laget, han burde spille. Ikke for enhver pris, men spesielt på hjemmebane mot et lag som Norwich, så må vi da "gamble" på at han har dagen. Trenger ikke 11 spillere på et lag som skal bidra defensivt.
Same old Shearer, always scoring!

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1533 på: 20. Jan. 2014, 13:04 »
Ben Arfa absent from Newcastle’s flight to Abu Dhabi
by MILES STARFORTH
miles.starforth@jpress.co.uk

HATEM Ben Arfa hasn’t gone on Newcastle United on their training trip to Abu Dhabi.
The French forward didn’t travel to the Middle East with his team-mates after Saturday’s 3-1 win over West Ham United at Upton Park.
Manager Alan Pardew has taken his team to Abu Dhabi for a week’s warm-weather training.
The club has made no comment on Ben Arfa’s absence from the trip, though the Gazette understands he stayed behind in London with Newcastle’s permission.

Legger ikke allverdens i dette jeg iallefall.. Men vet jo aldri med denne klubben her da..

Så kommer denne, men slike ting kommer jo ganske raskt når det skjer et eller annet.
Rumours (unconfirmed) he is in London with his two agents finalising a move. Hope not but would not be surprised.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

andyman

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1266
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1534 på: 20. Jan. 2014, 13:16 »
Blir ikke sjokkert om vår alles kjære Benny forlater oss. Stakkars fyr som sliter benk i et pdd. bittelitt over middels PL-lag.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1535 på: 20. Jan. 2014, 13:20 »
Dette er noe forbanne dritt, nå skal det sies at laget fungerer bra uten han. Men når han spiller er han grunn nok alene til å se på kampene..

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1536 på: 20. Jan. 2014, 13:23 »
Det morsomme er at Ben Arfa fort kunne spilt fast i de fleste klubbene over oss på tabellen. Men han får jo aldri starte i Newcastle. Kan fort gå fra benketilværelse her til en større klubb hvor han blir brukt. Ganske ironisk. Jeg tror det er først den dagen han finner seg ny klubb enkelte her inne får se hva vi faktisk mistet.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1537 på: 20. Jan. 2014, 13:23 »
Så lenge dette foregår under noenlunde ryddige omstendigheter, så har jeg dessverre ingen problemer med å forstå det. En spiller som er altfor god for Newcastle, og som atpåtil sliter benk.

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1538 på: 20. Jan. 2014, 13:25 »
Det er helt klart nedtur om Ben Arfa stikker, men personlig har jeg alltid forventet at det bare kom til å bli et midlertidig opphold for hans del. Situasjonene med Cabaye og Ben Arfa viser bare hvor umulig det er å holde på spillere.

Cabaye har imponert såpass bra at andre klubber er ute etter han, kan ikke akkurat klage over at det fungerer slik.

Ben Arfa har fått altfor lite spilletid til en med hans ambisjoner, og ønsker seg selvsagt bort så han i det minste kan være på banen hele tida.

Håper ikke det er noe hold i disse ryktene, og jeg tviler faktisk på det, men man veit jo aldri med oss, som du sier Lars Arild!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1539 på: 20. Jan. 2014, 13:26 »
Jeg legger ikke så veldig mye i det der akkurat nå, men om det ikke er planer om å selge Ben Arfa synes jeg det der er merkelig. Men Pardew kjenner Ben Arfa greit mye bedre enn meg, og det kan godt hende det her er det beste for han osv.
« Siste redigering: 20. Jan. 2014, 13:37 av boris. »
Nei.

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1540 på: 20. Jan. 2014, 14:07 »
Dette er jo ikke akkurat første gang at Hatem vil tilbake til Tunisia en tur.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1541 på: 26. Jan. 2014, 11:40 »
Jeg vil også gjerne at HBA skal benyttes og bidra til et mer kreativt angrepsspill. Problemet er at når man er så ego oms han har vært i år, så stopper alle initiativ fordi man ikke forventer å få ballen uansett. Rytmen i angrepsspillet forsvinner, og det blir en ond sirkel.

Om HBA lærte seg å slippe ballen i tide, eller å konsentrere seg om en effektiv teknikk (altså passere en spiller EN gang og så komme seg til innlegg eller pasning) så hadde han vært verdensklasse. Han har potensialet til å være verdensklasse, men er per nå ikke stort mer enn middels PL klasse.

Jeg skjønner godt at AP benker ham, men jeg er skuffet over at AP ikke når frem med endring i spillestil hos HBA.

Slik det er nå, så er det det beste for alle parter om HBA selges (ut av PL)for en god slump penger. Ikke fordi jeg ikke ønsker ham i klubben, men fordi han er for god til å råtne på benken og at vi ikke greier å utnytte hans kapasitet.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1542 på: 26. Jan. 2014, 12:03 »
Jeg vil også gjerne at HBA skal benyttes og bidra til et mer kreativt angrepsspill. Problemet er at når man er så ego oms han har vært i år, så stopper alle initiativ fordi man ikke forventer å få ballen uansett. Rytmen i angrepsspillet forsvinner, og det blir en ond sirkel.

Om HBA lærte seg å slippe ballen i tide, eller å konsentrere seg om en effektiv teknikk (altså passere en spiller EN gang og så komme seg til innlegg eller pasning) så hadde han vært verdensklasse. Han har potensialet til å være verdensklasse, men er per nå ikke stort mer enn middels PL klasse.

Jeg skjønner godt at AP benker ham, men jeg er skuffet over at AP ikke når frem med endring i spillestil hos HBA.

Slik det er nå, så er det det beste for alle parter om HBA selges (ut av PL)for en god slump penger. Ikke fordi jeg ikke ønsker ham i klubben, men fordi han er for god til å råtne på benken og at vi ikke greier å utnytte hans kapasitet.

Måten han spiller nå ligner omtrent på C. Ronaldo når han først kom til PL. Han driblet seg stadig vekk og fikk ikke utnyttet sine styrker fult ut. Men da er det klasse forskjell på AP og AF, han fikk raskt Ronaldo til å bli den klasse spilleren han er i dag. Sier ikke at Ben Arfa er like god som Ronaldo, men det må være mulig å unytte Ben Arfa sine styrker bedre enn vi gjør i dag..

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1543 på: 26. Jan. 2014, 13:35 »
Mye av grunnen til dette er jo fordi han i det siste kun får ti min (ofte når vi ligger under) og han føler han MÅ få til noe. Hadde han startet hadde han hatt en helt annen ro over spillet.

Må heller ikke undervurdere hvilket press han må føle fra publikum. Kommer ikke på en annen spiller i PL som må tåle forventningsfulle brus fra 50.000, HVER gang han er borti ballen.

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1544 på: 26. Jan. 2014, 13:44 »
Det er veldig sant Andymag. Ben Arfa har et enormt press på seg når han først spiller. Han burde så definitivt fått spille mer fra start! Kan ikke helt se at det skal være spesielt vanskelig å få plass til han i laget, særlig når han i grunn er den definitivt beste spilleren vi har som ikke spiller regelmessig (kanskje sidestilt med Anita om dagen). Da snakker jeg om potensialet, ikke nødvendigvis form. Men når spillere som Obertan og Ameobi foretrekkes å starte/byttes inn før han, så blir jeg helt satt ut når jeg sitter der i sofaen og ser på kamp....

Er nok mulig at han kan selges først som sist, hvis ikke AP har bedre planer for å få frem potensialet hans. Har selvsagt ikke lyst til det.