20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00  (Lest 62754 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« på: 21. Sep. 2011, 20:02 »
Etter syv kamper står vi stadig ubeseiret i 2011/2012-sesongen. I ligasammenheng har vi utrolig nok sluppet inn færrest mål. På fem PL-kamper står vi med kun to baklengsmål. Vi har med det befestet fjerdeplassen. Til helga gjestes St. James Park av Blackburn Rovers, som forrige helg slo Arsenal 4-3 på Ewood Park. De har imidlertid vært tynslitte i sine bakre rekker i sesonginnledningen, og Newcastle, som har Ben Arfa tilbake fra et lengre skadeopphold, bør være storfavoritter å regne i det kommende oppgjøret.

Diskutér!

marius91

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 208
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #1 på: 21. Sep. 2011, 20:09 »
Ben Arfa & Marve fra start !

LazyLeif

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 246
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #2 på: 21. Sep. 2011, 20:12 »
Har taptde siste 5 på st jamses mot blackburn!! Det er en statestikk jeg ikke liker

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #3 på: 21. Sep. 2011, 20:15 »
Gleder meg som bare det. Denne helgen kan ikke komme fort nok!
Nei.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #4 på: 21. Sep. 2011, 20:25 »
Har taptde siste 5 på st jamses mot blackburn!! Det er en statestikk jeg ikke liker

Trist statistikk, men heldigvis ikke særlig relevant for lørdagens oppgjør.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #5 på: 21. Sep. 2011, 20:39 »
Ben Arfa & Marve fra start !
Benny: NEI!!!!!
Marve: Tja. Kanskje.

For å utdype: Marveux imponerte mot Forest. Men jeg vet ikke om Gabby nødvendigvis har spilt seg ut. Han var slettes ikke dårlig mot Villa, og hadde assist også mot Forest. En annen som ikke har spilt seg ut er Jonas. Da er spørsmålet om han evt. kan ta den såkalte "Ben Arfa-rollen", men den løste Ba med bravur mot Villa. Og Best har heller ikke spilt seg ut. Så da konkluderer jeg med at Marve kan komme inn fra benken og sette fart i laget hvis det trengs.

Ben Arfa er nettopp tilbake fra skade, overhodet ikke i noen stor spilleform. Benny boy skal matches forsiktig en periode fremover, og det er virkelig ikke å anbefale at han starter to kamper på én uke så tidlig. Vi har klart oss veldig bra uten Ben Arfa hittil, nå må vi begynne å fase han gradvis inn i laget. Vi er priviligerte som er i den posisjonen at vi faktisk har mulighet til å la Ben Arfa gradvis gli mer og mer inn i sin fremtidige nøkkelrolle i laget, fremfor å hive han rett inn og kreve at han spiller 70-90 minutter i hver eneste kamp. Det minker risikoen for et snarlig nytt skadeavbrekk, og det gjør det lettere for både spiller og lag og venne seg på hverandre. Ben Arfa blir jo litt som en helt ny spiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

King_P

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 640
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #6 på: 21. Sep. 2011, 20:39 »
Det her er en kamp vi SKAL vinne!
Søte, søte blekkspruter.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #7 på: 21. Sep. 2011, 20:47 »
Men statistikken er ikke på vår side. Ja, vi skal i utgangspunktet vinne, men jeg blir ikke overrasket et sekund dersom det går på tverke, og vi taper en kamp der vi dominerer banespillet, men sliter med å komme til de helt store sjansene og brenner de få vi får, og Blackburn scorer på en av sine tre kontringssjanser.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

marius91

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 208
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #8 på: 21. Sep. 2011, 20:47 »
Ben Arfa & Marve fra start !
Benny: NEI!!!!!
Marve: Tja. Kanskje.

For å utdype: Marveux imponerte mot Forest. Men jeg vet ikke om Gabby nødvendigvis har spilt seg ut. Han var slettes ikke dårlig mot Villa, og hadde assist også mot Forest. En annen som ikke har spilt seg ut er Jonas. Da er spørsmålet om han evt. kan ta den såkalte "Ben Arfa-rollen", men den løste Ba med bravur mot Villa. Og Best har heller ikke spilt seg ut. Så da konkluderer jeg med at Marve kan komme inn fra benken og sette fart i laget hvis det trengs.

Ben Arfa er nettopp tilbake fra skade, overhodet ikke i noen stor spilleform. Benny boy skal matches forsiktig en periode fremover, og det er virkelig ikke å anbefale at han starter to kamper på én uke så tidlig. Vi har klart oss veldig bra uten Ben Arfa hittil, nå må vi begynne å fase han gradvis inn i laget. Vi er priviligerte som er i den posisjonen at vi faktisk har mulighet til å la Ben Arfa gradvis gli mer og mer inn i sin fremtidige nøkkelrolle i laget, fremfor å hive han rett inn og kreve at han spiller 70-90 minutter i hver eneste kamp. Det minker risikoen for et snarlig nytt skadeavbrekk, og det gjør det lettere for både spiller og lag og venne seg på hverandre. Ben Arfa blir jo litt som en helt ny spiller.
for så vidt riktig joakim, mente det egentlig ikke heller ( ang. benny), men la han for guds skyld komme inn etter 60-70min! er bare så overgira over å ha han tilbake! MEN, er fortsatt bestemt på at marve er bedre en gabby, og det ergrer meg at han har blitt vist så lite spilletid hittill i PL...

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #9 på: 21. Sep. 2011, 21:00 »
Er noe som spøker med Blackburn kamper. Vi klarer aldri å slå dem. Har en kompis som er Blackburn supporter og det er alltid han som smiler etter lagene møtes.
Personlig slår jeg heller aldri Blackburn på FM.

Hadde vært utrolig digg å tatt 3 poeng i denne kampen, men har på en måte ikke troen lengre :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #10 på: 21. Sep. 2011, 21:42 »
Er bare ManU som har slått oss oftere på SJP i PL-sammenheng etter hva jeg leser? Ganske stygg statistikk mot et så lite likende lag. Husker enda det frustrerende tapet forrige sesong hvor Roberts senket oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #11 på: 21. Sep. 2011, 21:42 »
Etter syv kamper står vi stadig ubeseiret i 2011/2012-sesongen. I ligasammenheng har vi utrolig nok sluppet inn færrest mål. På fem PL-kamper står vi med kun to baklengsmål. Vi har med det befestet fjerdeplassen. Til helga gjestes St. James Park av Blackburn Rovers, som forrige helg slo Arsenal 4-3 på Ewood Park. De har imidlertid vært tynslitte i sine bakre rekker i sesonginnledningen, og Newcastle, som har Ben Arfa tilbake fra et lengre skadeopphold, bør være storfavoritter å regne i det kommende oppgjøret.

Diskutér!

Ikke noe å diskutere. Du har helt rett!
Eneste er at vi enda ikke har hatt det obligatoriske tapet mot et nedrykkstruet lag på hjemmebane. 50/50 på hvordan dette går.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #12 på: 21. Sep. 2011, 22:08 »
Aldri vært så sikkert på seier. Tror vi tar denne ganske så lett. Tror også at Blackburn rykker ned i år dessverre.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #13 på: 21. Sep. 2011, 22:40 »
Aldri vært så sikkert på seier. Tror vi tar denne ganske så lett. Tror også at Blackburn rykker ned i år dessverre.

+1

LazyLeif, Kristoffer, Joakim og Martin trekker frem at vi tradisjonelt har slitt mot Blackburn på hjemmebane i Premier League, og viser til statistikk som strekker seg over mange år. Tim Buch snakker om at vi ikke har fått "det obligatoriske tapet" mot et nedrykkstruet lag, basert på erfaringer fra de siste sesongene. Personlig tror jeg ikke disse faktorene har særlig relevans for helgas oppgjør. Avgir vi poeng på lørdag er det mest sannsynlig fordi Blackburn er mer effektive foran målet enn oss for tiden. Vi kan dominere kamper, slik som mot Aston Villa, men uten en #9 ebber det fort ut i halvsjanser og sløseri.
« Siste redigering: 21. Sep. 2011, 22:50 av geordie-olav »

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #14 på: 21. Sep. 2011, 22:41 »
Blackburn skal uansett tas skikkelig på alvor! Jeg håper vi er veldig obs på Hoilett da jeg tror han er deres absolutt sterkeste kort. Han virker utrolig spennende med sin fart og messi-aktige driv og tyngdepunkt. Jeg tror beste måten å angripe Blackburn på er å presse de veldig høyt på banen samtidig som Hoilett får spesialoppvartning. Tempo i pasningsspillet blir key og Cabaye og Tiote blir igjen nøkkelen til et godt resultat. Håper vi satser på å holde ballen mye langs bakken og forsøker å sette opp vingene våre mye mot deres becker som må sies å være blant de svakeste i PL. Vi MÅ starte med Jonas siden han har størst løpskapasitet av vingene våre og kan jobbe bakover og tette masse rom ved kontringer. Best må også få fornyet tillit og jeg er enig med de som sier at Marveaux kan være en suveren joker å sette innpå. Er veldig spent foran denne og våger ikke tro noen ting. Det er en VANSKELIG kamp dette og 3 poeng hadde vært magisk!