20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hamas barne-TV  (Lest 6860 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Hamas barne-TV
« på: 26. Feb. 2008, 20:14 »
Jeg kunne lett frem slike HUNDREVIS av slike linker (ikke bare barne-tv):












Hva faen er dette for noe egentlig!? Også er masse av dette BARNE-TV! Ikke rart at det er så mye ondskap i verden. Islam er ikke en ond religion i seg selv, men det er mange mennesker som gjør den til det. Hvor mange det er, det er ikke godt å si. Umulig å si faktisk.

 Jeg er atheist, men respekterer alle religioner og religiøse. Men er det noe jeg har vansker med er det religiøse fanatikere, og at de viser dette på nasjonal tv i Palestina og Iran er SYKT! SYKT! SYKT! Hadde det fantes en djevel er dette hans verk. Vi lever i en syk og veldig ond verden. Oppfordrer barn til å drepe, hate og lærer dem ting som til og med er mye verre enn nazisme. Deres helter er voldtektsmenn, terrorister og mordere.

Greit nok at den dyreplageri-videoen var ment omvendt vei, men det virker faen meg ikke slik når de viser dyreplageri, og det på barne-tv! Om de faktisk mener at man skal respektere dyr ville de ikke ha gjort det slik. Så sier de rett ut at man ikke skal snakke engelsk, at muslimer er overlegne andre folkeslag og at jøder og dansker er tyver, drapsmenn osv osv.

Jeg fatter ikke at det er mulig.
« Siste redigering: 26. Feb. 2008, 20:23 av geordie-olav »

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #1 på: 26. Feb. 2008, 22:56 »
De gjør vel bare som kristne har gjort lenge før dem desverre...Synes ikke korstogene eller tvangskristningen av Norge var spesielt hyggelig heller, bare for å nevne to av mange eksempler, men du har selvfølgelig et godt poeng.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #3 på: 27. Feb. 2008, 00:13 »
Denne religionen er ein stor trussel for menneskeheten. Ikkje nødvendigvis på grunn av religionens egentlige budskap, men på grunn av enkeltes dyrking og tolking av Islam. Helt utrulig at det går an.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #4 på: 27. Feb. 2008, 10:57 »
Det har egentlig særdeles lite med religionen i seg selv å gjøre, folk som lager slike ting hadde klart å starte slåsskamper i tomme rom. Det finnes slike grupperinger i alle religioner/samfunn. Når det er sagt er dette noe av det verste jeg har sett.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #5 på: 27. Feb. 2008, 15:10 »
er desse kanalene det sender dette syke faenskapet på normalt tilgjengelige kanaler nedi der ? I så fall er det ille.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #6 på: 27. Feb. 2008, 15:53 »
Husk at dette er Hamas, folkens. Det omfatter ikke alle muslimer. Men dessverre er det mange muslimer som har disse synene, og det er jo en grunn til at Hamas har makt i Palestina. Man trenger støtte fra folket for å få makt som oftest.

Men dette er den ondeste av det ondeste jeg noensinne har sett.

Og ja, Benson. Dette er på normalt tilgjengelige kanaler i Palestina.



Anti-mackem

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 287
    • Vis profil
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #7 på: 27. Feb. 2008, 22:07 »
For meg er det helt ubegripelig at Hamas får lov til å styre de palestinske områdene av FN og verdenssamfunnet. Dette her er absolutt ikke noe nytt, Hamas har aldri hatt noe annet enn en anti-vestlig holdning. De har heller ikke noe planer om få til en tostatsløsning med Israel. De tar i stedet sikte på å utslette alle jøder, som selvfølgelig er en mye bedre løsning.
Forferdelig at barn hjernevaskes på denne måten er det også. Ikke rart Gaza er en meget produktiv selvmordsbomber-fabrikk.
Når det gjelder at alle muslimer ikke er sånn, så er jeg såklart enig. Men det er veldig lett å få et annet inntrykk. I klassen min går det fem muslimer, flesteparten har bodd hele sitt liv i Norge. Likevel turte to av dem å si i en debatt i klassen at de ikke var uenige i at det er fortjent at man straffes med døden hvis man har tegnet en karikatur av profeten Muhammed. For øvrig forsvarte de også drapet på Theo van Gogh, en nederlandsk filmregissør som lagde en film om islam. Det er jo riktig at de fleste muslimer er i mot sånne ting, men uansett er det flere millioner som ikke er det. Og det kan faktisk være nok til å gjøre ganske mye dritt her i verden.
Norwegian blood, Geordie heart

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #8 på: 28. Feb. 2008, 17:05 »
Så sant, så sant, Anti-mackem.

Jeg trodde først at dette bare gjaldt en svært liten minoritet først, men etter hvert har jeg oppdaget at det bare var bullshit. Det er store deler av befolkningen i Palestina, Somalia, Saudi-Arabia, Syria, Sudan, Somalia, Iran og flere muslimske land med, som har det vi i Norge vil kalle ekstreme holdninger. Jeg har kjent mange muslimer i mitt liv, og ca 40% av disse nekter å ta avstand fra 9/11 og alt det der. Og de som tok avstand fra det, man kan jo ikke stole på hva de egentlig tenker, kan man? På barneskolen min var flere muslimer i feststemningen dagen derpå, altså 12/11 2001, og noen av dem hadde til og med "feiret med kake med familien" mens de så på nyhetene.

Det er skummelt, for av de 70 000 muslimene vi har her i Norge, har vi egentlig ikke peiling på hvem som er ekstreme og hvem som ikke er det. På verdensbasis er det UMULIG å si ca hvor mange prosent som er moderate, og hvor mange prosent som er ekstreme.

Det som gjør større inntrykk på meg enn videoer fra 9/11, er videoer fra terroren i Spania. Idiotisk at det som skjedde i Spania fikk så liten mediadekning her til lands i forhold til London og New York. Rett og slett latterlig faktisk.

Her er en video av NOE av det som skjedde i Spania:




Juicypopz

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 78
    • Vis profil
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #9 på: 29. Feb. 2008, 00:31 »
Ble forbanna når jeg så videoen. Måten de omtaler andre land på, og planter meninger i hodet på små barn er noe propaganda på høyt nivå.

Leste et intervju med en norsk muslim, og han mente at det " Var en måte og formulere seg på, eller si at man var uvenner." Spesiell måte å formulere dette på, må jeg si.
Toon Toon, Black and White Army !

Hvil i fred, Gary Speed. #Legend

twitter: @Liiedy90

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #10 på: 29. Feb. 2008, 09:59 »
På en måte skjønner jeg likevel hva de mener, selv om dette selvfølgelig er helt forkastelig og fryktelig. Hvis du ser hvordan Israel oppfører seg i Palestina og hvordan vesten så ofte støtter dette, blir det litt mer klart hvorfor disse meningene kommer fram, selv om de fremdeles som sagt er helt forkastelige.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #11 på: 29. Feb. 2008, 16:02 »
På en måte skjønner jeg likevel hva de mener, selv om dette selvfølgelig er helt forkastelig og fryktelig. Hvis du ser hvordan Israel oppfører seg i Palestina og hvordan vesten så ofte støtter dette, blir det litt mer klart hvorfor disse meningene kommer fram, selv om de fremdeles som sagt er helt forkastelige.

Yup. Hele Israel var en enorm tabbe, mener nå jeg.

Anti-mackem

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 287
    • Vis profil
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #12 på: 29. Feb. 2008, 16:30 »
På en måte skjønner jeg likevel hva de mener, selv om dette selvfølgelig er helt forkastelig og fryktelig. Hvis du ser hvordan Israel oppfører seg i Palestina og hvordan vesten så ofte støtter dette, blir det litt mer klart hvorfor disse meningene kommer fram, selv om de fremdeles som sagt er helt forkastelige.
Jeg vil ikke akkurat si at vesten støtter hvordan Israel oppfører seg. De får pepper av alle og enhver hver eneste gang de gjør noe galt. Jeg mener absolutt ikke at Israel ikke gjør noen feil, men i hvert fall bomber de ikke bevisst skoler, sykehus og andre steder der det er sivile hver eneste dag, slik Hamas gjør. Hamas har som mål å utslette Israel og gjerne også hele det jødiske folket. Det har de aldri lagt skjul på heller. Jeg synes det er trist å se hvordan begge parter oppfører seg egentlig. Hadde bare palestinerne takket ja til egen stat i 1947 eller 1999(?) så hadde vi kanskje sluppet alt dette surret. Jeg kan ikke se at Israel var en tabbe. Jødene er uønsket og forfulgt i ganske mange land, så det gjorde ikke noe at de fikk sitt eget.
Norwegian blood, Geordie heart

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #13 på: 29. Feb. 2008, 16:46 »
Problemet er jo at Israel ble lagt midt i det som allerede var Palestina, og at de har tatt mye mer land fra Palestina siden den tid. USA har for det meste støttet Israel, men du har rett i at det kanskje ikke er så mange flere vestlige land som har det. Likevel var det en sak under Kristin Krohn Devold som forsvarsminister der det kom fram at Norge kjøpte våpen produsert i Israel for eksempel.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hamas barne-TV
« Svar #14 på: 29. Feb. 2008, 17:04 »
På en måte skjønner jeg likevel hva de mener, selv om dette selvfølgelig er helt forkastelig og fryktelig. Hvis du ser hvordan Israel oppfører seg i Palestina og hvordan vesten så ofte støtter dette, blir det litt mer klart hvorfor disse meningene kommer fram, selv om de fremdeles som sagt er helt forkastelige.
Jeg vil ikke akkurat si at vesten støtter hvordan Israel oppfører seg. De får pepper av alle og enhver hver eneste gang de gjør noe galt. Jeg mener absolutt ikke at Israel ikke gjør noen feil, men i hvert fall bomber de ikke bevisst skoler, sykehus og andre steder der det er sivile hver eneste dag, slik Hamas gjør. Hamas har som mål å utslette Israel og gjerne også hele det jødiske folket. Det har de aldri lagt skjul på heller. Jeg synes det er trist å se hvordan begge parter oppfører seg egentlig. Hadde bare palestinerne takket ja til egen stat i 1947 eller 1999(?) så hadde vi kanskje sluppet alt dette surret. Jeg kan ikke se at Israel var en tabbe. Jødene er uønsket og forfulgt i ganske mange land, så det gjorde ikke noe at de fikk sitt eget.
Så når Israel stadig vekk går langt utenfor grensene satt av FN i 1947, og erobrer det ene territoriet etter det andre, så gjør de bare det de skal gjøre? Når Ariel Sharon gikk inn i Libanon i 1982 og raidet palestinske flyktningeleirer med maskingevær, så gjorde han bare det han skulle gjøre? Straffe uskyldige palestinere for noe Hezbollah står bak?

Israel gjør mye feil i måten de oppfører seg på. Ikke at palestinerne er skinnhellige, men min klare oppfatning er at de i all hovedsak er offeret i denne konflikten. Når steinkasting besvares med israelske raketter som ødelegger hele landsbyer, er det rettferdig? Når en skutt israelsk soldat betyr tusenvis av drepte palestinere i et gjengjeldelsesangrep, er det rettferdig? Gjør Israel da en god jobb? Hvorfor må Israel basere sin forsvarspolitikk på å utradere palestinere? Hvem var det som startet det hele? Jo, det var Israel!

President Bush er jo nå ute på legacy-shopping i Midtøsten, og skal liksom prøve å lage en varig fredsavtale mellom palestinere og israelere. Synes det er tåpelig av en amerikansk president som stort sett har støttet Israel fullt og helt i ett og alt å liksom prøve å fremstå som en troverdig mellommann for begge parter.

Det at både Arafat og Sharon har forsvunnet fra politikken er nok helt klart noe som har økt sjansene for fred i området en ørliten tanke, men sannsynligheten for at Bush faktisk lykkes er fremdeles ekstremt liten.

Forøvrig vil jeg benytte sjansen til å berømme tidligere Israel-supporter Kåre Willoch for at han endret sitt syn på saken på sine eldre dager, og innså realitetene i konflikten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon