20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Roeder skryter hemningsløst av seg selv  (Lest 2993 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« på: 25. Mars 2007, 12:07 »
http://www.norskefans.com/england/artikel.asp?id=2776
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=456725&CPID=8&clid=4&lid=2&title=Roeder+stands+tall&channel=football_home&

Sukk, sukk. Glenn Roeder skryter av seg selv. Inkompetente spillere og uheldige skader har selvfølgelig skylda, ifølge han.

Og hvor er ambisjonene til denne kødden når han sier at ingen manager kunne få dette laget opp blant topp seks? Det var dråpen for meg. Få søppelmannen ut.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #1 på: 25. Mars 2007, 13:00 »
Mannen som aldri skulle bruke skader som en unnskyldning. For en gjøk. Jeg er dritt lei hele fyren, og jeg setter ikke mine ben i Newcastle før ondskapen er fjernet.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #2 på: 25. Mars 2007, 15:09 »
Dette gir sikkert spillerne etterlengtet selvtillitt å høre at de er udugelige fra en enda mer udugelig manager
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #3 på: 25. Mars 2007, 15:42 »
Roeder sier: "No one would have done any better," he said. "I'm talking about me here. No one would have done any better than me."

Hahaha, det var da voldsomt til selvskryt i disse artiklene! Jeg forlanger sporenstreks en dopingkontroll! Minnet litt om Morinho dette vel?

Men fra spøk til alvor, det er ihvertfall bra han har en sterk personlighet og stor tro på seg selv! Synes heller ikke vi skal dømme han for hardt før sesongen er over. Men det er jo klart at er vi nærmere nedrykk enn øvrehalvdel når sesongen er over, så må man jo begynne å iverksette visse tiltak!

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #4 på: 25. Mars 2007, 15:55 »
Her bruke vi unnskyldninga etter hver kamp at alle er skada....
.................................................................... at forsvare sug...
osv osv osv...

men når treneren går ut for første gang og sier at han synes han har gjort en god jobb under forutsetningene han har hatt denne sesongen. så blir det helt feil. Jeg er helt enig med Roeder, ingen trener kunne klart å komme blandt de 6 beste med den stallen vi har hatt uskada. og med den beck rekka vi har, så tror jeg ikke vi ville klart det med alle fulltallig der bake.

Så jeg synes det blir for dumt å gjøre en stor sak utav dette. Synes vi har gjort det overraskende bra i Europa,helt til den siste kampen.
Han kom, ble mett og dett var dett....

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #5 på: 25. Mars 2007, 16:09 »
Jeg husker med glede at vi havnet på både 3 og 4 plass under Robson med betraktelig dårligere forsvar, og en til viss grad dårligere midtbane (på papiret) enn det Roeder har å rutte med nå.

Skadene er en annen sak, men når man har så mye uflaks på det feltet som vi  har, må man til slutt spørre: Det kan ikke bare skyldes uflaks
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #6 på: 25. Mars 2007, 16:41 »
Jeg synes det er greit at Roeder viser at han har sjøltillit og har trua på seg sjøl. Det er viktig for enhver manager, og han har helt rett i at det nesten er umulig å ha kunnet få Newcastle opp blant de seks beste med den stallen og de skadene vi har hatt i år. Men kan han ikke drite i de skadene og heller fokusere på å få spillerne skadefri, og prøve å finne ut hvorfor vi har hatt så mange skader. Har de trent for hardt? Har noen spillere rett og slett for mange kamper i bena over kort tid. Har de trent feil? Skulle noen av trenerne være byttet ut?

Det er greit at han kan nevne at skadene har satt en stopper, men når man hører om det hele tida blir man litt lei.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #7 på: 25. Mars 2007, 16:52 »
Skadene er en annen sak, men når man har så mye uflaks på det feltet som vi  har, må man til slutt spørre: Det kan ikke bare skyldes uflaks
Selvfølgelig er det ikke bare uflaks, og det er noe man bør ta tak i. Roeder sa selv her om dagen at skal man løse ett problem må man først innrømme at man har ett problem. Så lenge Roeder skylder utelukkende på uflaks for alle skadeproblemene så innrømmer han ikke et problem, og kan derfor heller ikke gjøre noe med det.
Om skadeproblemene er Roeders ansvar å gripe tak i eller ikke vet jeg ikke helt sikkert. Til det vet jeg for lite om hvordan styringen av klubben er bygd opp. Men hvis ikke manageren skal ta noe som helst ansvar for skadeproblemer så hvem skal ta ansvar for det da?

At ingen kunne tatt årets Newcastle opp til en sjetteplass er selvfølgelig en veldig sterk, hvis ikke drøy, påstand. Men det ville så absolutt vært vanskelig, selv for Ferguson. Men det er vel igjen manageren sin ansvar å sørge for at troppen er sterk nok til å nå de målene man har satt seg. Og etter den relativt labre aktiviteten på overgangsmarkedet må Roeder pent finne seg i kritikk på det punktet. Og en god jobb i preseason eller silly season (om man vil) er en del av jobben, og her har med andre ord Roeder feilet. I tillegg blir det vanskelig å akseptere hans påstander om at ingen kunne gjort det bedre når man ser hvordan Albert Luque har blitt behandlet, og delvis også dette klippekortet Bramble nesten har hatt.

Greitt: årets stall er for dårlig til topp-6, og spesielt med alle skadene. Men hvem har ansvaret for dette? Om ikke manageren (Roeder) alene, så har han sin del av ansvaret. Med andre ord: er han litt jordnær og realistisk så har han tråkka i salaten med disse uttalelsene, hvis de stemmer.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #8 på: 25. Mars 2007, 17:23 »
Det Roeder sier her er at ikke en annen manager i verden hadde klart å fått Newcastle spillerene til å yte 100%. Hva er det som tilsier at Roeder er verdens beste manager? Han har ikke bevist noenting som manager. Tvert i mot.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #9 på: 25. Mars 2007, 17:25 »
En ting skal han ha, endelig skylder han rett ut på skader istedet for å prøve å maskere unnskyldningene. Bra han selv har trua på seg selv, men jeg er ikke enig i det han sier.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #10 på: 25. Mars 2007, 17:26 »
Det Roeder sier her er at ikke en annen manager i verden hadde klart å fått Newcastle spillerene til å yte 100%.
Dette var vel din egen tolkning av det han sier! Var vel ikke akkurat det han sa men!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #11 på: 25. Mars 2007, 17:52 »
F^2 så lei av den maen nå, rett før eg spyyyr

Leke Mourinho med den Cvn som Roeder har  ???

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #12 på: 25. Mars 2007, 22:00 »
Han har vel gjort ein helt OK jobb i år tenker eg. Han har gjort en del bra, og en del helt på jordet. Men at vi blir noko topplag med Roeder tvilar eg sterkt på. Ikkje den beste taktikeren eg har sett.

localhero

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #13 på: 26. Mars 2007, 01:14 »
Dette likte jeg faktisk, for det viser at mannen har baller!
Noe jeg ikke trodde han hadde. Å skylde på uflaks, blir for dumt derimot... Det finnes ikke uflaks i fotball. Det blir som å si at Man U har vunnet PL X antall ganger de siste årene, fordi de har hatt flaks.
Det finnes vinnertyper og tapertyper i fotball. Hvilken type er Roeder?
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Noreng

  • Gjest
Sv: Roeder skryter hemningsløst av seg selv
« Svar #14 på: 26. Mars 2007, 12:07 »
Ja, kanskje Roeder har rett. Ikke mange kunne gjort no med denne stallen eller disse skadene. Noen kunne såklart gjort det.
Men problemet er vel at Roeder fint kunne gjort no med det. Han har to overgangsvinduer, og har hatt gode midler til å fikse problemet sitt.