20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00  (Lest 42686 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #285 på: 03. Feb. 2011, 14:00 »
Dette ligner overhodet ikke på nedrykkssesongen vår. Enkelte må begynne å se ting i perspektiv her. Igjen: Vi manglet FIRE førstelagsspillere i denne kampen: Ireland, Tiote, Ben Arfa og Taylor. I tillegg måtte Shola ut med skade tidlig. Ergo manglet vi halvparten av førstelaget. Det er kun de aller beste lagene som klarer å vinne borte mot Fham med så mange på skadelisten. Vi er et nyopprykket lag, vi har ikke bredden, punktum.


Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #286 på: 03. Feb. 2011, 14:20 »
Det som uroer mange er nok hvor forferdelig vi gjennomførte kampen igår. Men ellers helt enig, synes vi har spilt godt i det siste, med unntak av gårsdagens kamp, og tror vi skal holde oss med grei klaring.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #287 på: 03. Feb. 2011, 14:25 »
Som flere her påpeker, syns jeg det er litt tidlig å grave seg 3 fot med allerede. Hjemmekampen mot Fulham var, før denne kampen, den desidert dårligste kampen jeg hadde sett men vi klarte likevell å komme sterkere til bake. (Kanskje ikke kampen etter :P)
Med Tiote til bake på lørdaghåper jeg at vi kan kjempe Arsenal ut av stilen med fysisk spill. Må også inrømme at jeg er skeptisk til spissene våre, men satser på at vi kan krige inn et par mål på døball i tiden fremover. Nolan er jo en helt annen spiller med sjeiken bak seg. Jeg har mest troen Best - Løven som spisspar, og så får heller Ranger komme inn etter 60 min å lage uro. Lukter ikke akkurat svidd av dem, men tror vi greier å få de 10 poengene vi trenger for å være trygge.

Etter det Best og Ranger viste mot Fullham igår er det iallfall ingen grunn til at ikke Løven skal få sjansen mot Arsenal.

Tommi H

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 80
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #288 på: 03. Feb. 2011, 14:39 »
drit kjedeli kamp... årh altså detta va en kamp me sko o burde vinna. uffda

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #289 på: 03. Feb. 2011, 14:58 »
Fy faen å skuffa jeg er i dag etter kampen i går!! Har en sikkelig dårlig dag, syns kampen i går var helt jævelig dårlig, dårligste siden den famøse 5-1 kampen mot Bolton må slutte å bruke de blåbortedraktene!!

Min oppfattnig av kampen i går.
Harper MOM

Forsvaret : Colo syns jeg gjorde en ok kamp, Simpson rygger inn i mål dårlig til å hjelpe Barton i angrep også, Williamson! enten holder mannen i trøya til Hangeland eller mister han ballen til motspiller, Jose ok kamp flink framover men må vel ta Fullham sitt mål på sin kappe.

Midtbane : Barton en ok kamp men uvanelig dårlig innlegg og cornere, Guthri syns jeg var svak, dårlig tempo og mye feil valg havner på benken igjen, Nolan syns jeg virket litt umotivert var lite med fram på banen, Jonas propell som altid gjorde mye bra men som vanlig dårlig innlegg.

Angrip : Ranger, ung lovende men ikke noe å rope HURRA for i går, Best ikke noe annet enn dårlig i går, Løven løper men lite anna syns jeg.

Ikke noe bra kamp i de hele tatt i går.
Som naboen sa igår " Nytter ikke spille kamp når laget ikke er tilstede"
Spillerene var der men samtidig ikke der.
SKJERP DERE GUTTER kan mye bedre enn dette.


darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #290 på: 03. Feb. 2011, 15:13 »
Skikkelig bakrus denne uka... I går kveld satt jeg med en like jævlig følelse som da vi rykket ned. Riktignok slo jeg ikke av telefonen og løp til skogs denne gangen, men satte meg ned med tabellen, terminlista og et glass whiskey og forutså hvordan tabellen blir til slutt ::) Vi rykker ikke ned, det gjør West Bromwich, Wigan og Wolverhampton med hhv 38,38 og 36 poeng ;) Sammen med West Ham, Birmingham og Blackpool vil vi gå mot en tøff vår. Og det pga det elendige januarvinduet og skadene..

Etter en god første halvdel er vi nå midt på tabellen. Selv om vi luktet på E-cup må vi bare forholde oss til målet om å berge plassen. Vi må bare glemme denne kampen som i utgangspunktet var dømt til å bli en tøff affære. Vi sliter i disse kampene. Men vi har kommet oss etter tap før. Noen nøkkelkamper vil være hjemmekampene mot Wolves, West Brom og Brums. En stor utfordring, spesielt psykisk, er det å falle ned i sumpa mot tampen av sesongen når man har tilbrakt store deler av sesongen på øvre halvdel. En annen utfordring er taktikk og spillestil nå som vi er nærmest blottet for luftstyrke..


gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #291 på: 03. Feb. 2011, 15:21 »
Possession var på 88-12  i andre omgang etter noe sånt som en halvtime spilt, det sier mer enn nok.

Og med possession tror jeg vi vil skape sjanser,og Best viste mot West Ham at han er kapabel til å sette sjansene sine!  :D

Vi hadde faktisk mer possession enn Fulham denne kampen ;) bare for å få det på det rene. Mener å se vi hadde 54% eller noe. Dog usikker på om det var riktig så mye.

Uansett viser denne kampen at vi heller bør spille med Løven på topp. Fyren gidder ihvertfall å prøve imotsettning til visse andre. Sykt irriterende at Shola ble skadet idag, og det er typisk flaksen vår.

Nå får vi bare prøve å plukke de poengene vi kan fram til spillere er tilbake fra skade/suspensjoner. Nå får vi riktignok Tiote tilbake neste kamp, men han er ikke akkuratt personen til å score mål :p
Toon till I die.

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #292 på: 03. Feb. 2011, 15:38 »
Skikkelig bakrus denne uka... I går kveld satt jeg med en like jævlig følelse som da vi rykket ned. Riktignok slo jeg ikke av telefonen og løp til skogs denne gangen, men satte meg ned med tabellen, terminlista og et glass whiskey og forutså hvordan tabellen blir til slutt ::) Vi rykker ikke ned, det gjør West Bromwich, Wigan og Wolverhampton med hhv 38,38 og 36 poeng ;) Sammen med West Ham, Birmingham og Blackpool vil vi gå mot en tøff vår. Og det pga det elendige januarvinduet og skadene..

Etter en god første halvdel er vi nå midt på tabellen. Selv om vi luktet på E-cup må vi bare forholde oss til målet om å berge plassen. Vi må bare glemme denne kampen som i utgangspunktet var dømt til å bli en tøff affære. Vi sliter i disse kampene. Men vi har kommet oss etter tap før. Noen nøkkelkamper vil være hjemmekampene mot Wolves, West Brom og Brums. En stor utfordring, spesielt psykisk, er det å falle ned i sumpa mot tampen av sesongen når man har tilbrakt store deler av sesongen på øvre halvdel. En annen utfordring er taktikk og spillestil nå som vi er nærmest blottet for luftstyrke..



Hvilken whiskey?  Irsk eller Skotsk

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #293 på: 03. Feb. 2011, 16:02 »
Possession var på 88-12  i andre omgang etter noe sånt som en halvtime spilt, det sier mer enn nok.

Og med possession tror jeg vi vil skape sjanser,og Best viste mot West Ham at han er kapabel til å sette sjansene sine!  :D

Vi hadde faktisk mer possession enn Fulham denne kampen ;) bare for å få det på det rene. Mener å se vi hadde 54% eller noe. Dog usikker på om det var riktig så mye.

Uansett viser denne kampen at vi heller bør spille med Løven på topp. Fyren gidder ihvertfall å prøve imotsettning til visse andre. Sykt irriterende at Shola ble skadet idag, og det er typisk flaksen vår.

Nå får vi bare prøve å plukke de poengene vi kan fram til spillere er tilbake fra skade/suspensjoner. Nå får vi riktignok Tiote tilbake neste kamp, men han er ikke akkuratt personen til å score mål :p

Sjekket det opp, du har helt rett i at vi "vant" possessionstatistikken, 51-49  ;) Men første halvdel av den andre omgangen hadde vi nesten ikke ballen i det hele tatt, og mener et godt stykke ut i omgangen jeg så statistikken "possession second half 88-12". Tror dette var etter scoringen, så la oss si etter 25 i andre.

Men offensivt ihvertfall, hadde vi ballen svært lite, er ihvertfall mitt inntrykk. Nesten hver gang vi forsøkte oss offensivt, endte det med feilpasning, ofte grunnet dårlige løp eller dårlig kommunikasjon. Ofte så vi Jonas og Ranger, eksempelvis, gå etter de samme ballene. Og når vi vant ballen hadde vi ofte nesten hele laget langt tilbake i banen, slik at vi endte med å angripe etablert forsvar. Midtbanen vant lite baller, og vi ble ganske baktunge.

Når det gjelder Løven, har jeg vel ikke særlig interesse av å starte med ham, selv om alternativene langt ifra er idéelle de heller. Ofte ser vi ham komme inn fra benken, og skulle da tro han ville vise full tenning for å kjempe seg inn på laget. Men kommer det en feilpasning fra Ameobi, som det ofte gjør, eller andre, stopper han opp istedet for å begynne å presse motsanderen. Viser svært liten interesse for å komme inn på laget, og han misbruker mange store muligheter, noe jeg selvfølgelig vet Ranger også har gjort.

nikman@SJP

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 237
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #294 på: 03. Feb. 2011, 16:55 »
første omgang hadde vi en possesion på ca 75% om jeg ikke tar feil
Gan canny doon Toon!

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #295 på: 03. Feb. 2011, 17:42 »
Noen som kunne dratt igang en ny kamp tråd? greit å glemme denne kampen:)
Noen som vet hvordan Haris Vuckic har gjort det i det siste?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #296 på: 03. Feb. 2011, 18:25 »
Vuckic er vel skadet, så han har vel gjort minimalt i det siste, vil jeg tro.

Gårdagens kamp var en elendig kamp. Men vi har svært sjelden vunnet på walkover borte mot Fulham. Og eks Newcastle-spillere har scoret mot oss, for Fulham, på Craven Cottage tidligere.
Sånn sett er det ingen katastrofe at vi ikke slår Fulham på bortebane.

Det kommer enklere kamper senere. Vi vil fremdeles være i stand til å bite fra oss. Og jeg er helt sikker på at vi ikke kommer til å synke helt til bunns, selv om vi skulle tape stort mot Arsenal. Jeg tror vi har bedre muligheter borte mot Brums. Vi har også igjen en hjemmekamp mot Wolves, en bortekamp mot Blackpool, en hjemmekamp mot Birmingham, en bortekamp mot Aston Villa, en hjemmekamp mot Everton og ikke minst en hjemmekamp mot WBA. I tillegg kan det fremdeles komme en overrakselse eller to eller tre, selv om vi ikke har Andrew Carroll å støtte oss på. Vi har fremdeles spillere på laget som er i stand til å score mål.

Spissituasjonen er ille. Men det handler bare om å øve på treningsfeltet, og spille på spissenes styrker. Uten Shola så er ikke det å sende lange Flo-pasninger noe alternativ lenger. Vi har ingen som kan vinne duellene og holde på ballen. Ergo må spissene få ballen rettvendt, og så nærme mål som mulig. Det lar seg gjøre det også. Og plutselig kommer Ben Arfa tilbake, Ireland blir frisk og vi innser at ryktene om Newcastles død var betydelig overdrevet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #297 på: 03. Feb. 2011, 19:24 »
Har vel ikkje vunnet på Craven Cottage på 13 år??
Newcastlesupporter siden 1992

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #298 på: 03. Feb. 2011, 19:37 »
Jo, vi vant 1-0 for noen sesonger tilbake. Barton på straffe. Og vi vant 3-2 under Sir Bobby en eller annen gang.

Eller var det på Loftus Road?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #299 på: 03. Feb. 2011, 19:43 »
NUFC.com har alltid svaret

Toon @ Craven Cottage since WW2:

2010/11:    Lost 0-1
2008/09: Lost 1-2 Ameobi
2007/08: Won 1-0 Barton (pen)
2006/07: Lost 1-2 Martins
2005/06: Lost 0-1
2004/05: Won 3-1 Ambrose, Kluivert, Ameobi
2003/04: Won 3-2 Robert, Shearer 2* 
2002/03: Lost 1-2 Shearer*
2001/02: Lost 1-3 Speed
1983/84: Drew 2-2 Beardsley, Keegan
1982/83: Drew 2-2 McDermott, Varadi
1981/82: Lost 0-2 (LC)
1979/80: Lost 0-1
1978/79: Won 3-1 Connolly, Withe, Shoulder
1967/68: Lost 0-2
1966/67: Lost 1-5 B.Robson
1965/66: Lost 0-2
1960/61: Lost 3-4 Allchurch, Hughes, Woods
1959/60: Lost 3-4 Eastham, Hale 2
1955/56: Won 5-4 (FA) Casey, Keeble 2, Milburn, Stokoe
1951/52: Drew 1-1 G.Robledo
1950/51: Drew 1-1 Walker
1949/50: Lost 1-2 Milburn
1947/48: Lost 0-3
1946/47: Won 3-0 Bentley, Wayman

* played at Loftus Road
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon