20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 269910 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Jeg har lyst til å ha noen nordmenn i Newcastle og en av grunnene til det er at det da blir mye bedre media-dekning her hjemme. Og etter å ha sett kampen mellom Rosenborg og Real Madrid har jeg spesiellt èn mann i tankene: Daniel Bråten!

Den mannen imponerer meg mer og mer. Så dere hvordan han jobbet, kjempet, taklet og skøyt i går? En meget god spiller som kan bli fantastisk i mine øyne.

Noen synspunkter eller noen andre norske dere vil ha til Newcastle?

Er jo kanskje noen flere som Hangeland blandt annet..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1 på: 02. Nov. 2005, 13:36 »
Der er flere spennende norske spillere som kan bli aktuell en gang i fremtiden for oss. Spillere som Braaten, Fredheim Holm, Skjelbred, Doffen, Grindheim er alle spennnede spillere med bags of potential. Ingen av de er helt der enda, tror jeg, men kan med tid og stunder bli spennende navn for vårs.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #2 på: 02. Nov. 2005, 13:52 »
Det finnes mange spennende norske spillere, det er helt klart. Men, jeg ser ingen som kan styrke Newcastle umiddelbart. John Carew derimot, er jo en som virkelig har fått fart på karrieren sin det siste halvåret. Jeg tror Carew ville passet godt inn i Premier League.

Bråten har et vanvittig talent, men har dessverre ikke greidd å prestere stabilt. Den dagen han gjør det, så har Norge en spiller av internasjonalt format. I gårsdagens kamp mot Real Madrid fikk vi se Bråten slik han bør prestere hver eneste uke. Da snakker vi om en god spiller!Jeg tror Daniel vil utvikle seg godt under Per Messias Høgmo sin ledelse.

Ellers som det blir nevnt her så er jo Fredheim Holm, Doffen, Skjelbred og Grindheim spennende spillere for framtida. De må fortsatt modnes, og det spørs om ikke det er best at de blir i alle fall en sesong til i Norge.

Hangeland er god, men har en liten svakhet i tempoet sitt. I så fall må man komplettere Hangeland med en hurtig stopper. Som anker er han heller ikke uspennende. Hangeland har et godt overblikk og leser spillet bra. I motsetning til klassiske midtstoppere så er han heller ikke dårlig med ballen i beina. Så lenge du leser spillet godt, så kan du greie deg fint uten å løpe like raskt som Carl Lewis og Ben Johnson.

Vi skal heller ikke glemme Gamst'n som har ambisjoner om å spille for en større klubb enn Blackburn. Nå er kanskje ikke Gamst'n noen ving av den ypperste klasse, men han har gjort det meget godt i Premier League. Om han på sikt er god nok for Newcastle er usikkert, men man kan da heller ikke bare fylle opp laget med internasjonale superstjerner.

Jeg ser gjerne en nordmann i Newcastle, det er noe som har manglet(bortsett fra Ronny Johnsen på tampen av karrieren). Det er mange nordmenn med suksess i Premier League, jeg bare nevner Henning Berg, Ronny Johnsen, Solskjær, Riise, Gams'tn og sikkert noen jeg har glemt i forbifarten. Går man enda lenger tilbake så var jo Erik The Viking en av ligaens beste keepere. Nordmenn har vist at de har få problemer med å tilpasse seg Premier League, i motsetning til hva sør-amerikanere til tider har gjort.
Carr har altfor få landskamper for England!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #3 på: 02. Nov. 2005, 14:14 »
Gamst, Grindheim og Carew.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Mads Andre

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 225
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #4 på: 02. Nov. 2005, 15:11 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Der er flere spennende norske spillere som kan bli aktuell en gang i fremtiden for oss. Spillere som Braaten, Fredheim Holm, Skjelbred, Doffen, Grindheim er alle spennnede spillere med bags of potential. Ingen av de er helt der enda, tror jeg, men kan med tid og stunder bli spennende navn for vårs.


Enig der!.Også Sjellbred må man ikke glømme..Carew er en selvfølge mener nå jeg .Også Panzer hagen er en spiller jeg ville ha sett!.Med den yngre generasjonen som nevnt over så mener jeg hvertifall Grindheim er klar for Big Step Out! Sjellbreid trenger hvafall en sessong til samma med Fredheim Holm,Doffen å Braaten ellers har jeg troa på att hangeland er god nok for spill i utland også.
*€Newcastle Utd & Vålerenga For Life€*

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #5 på: 02. Nov. 2005, 16:14 »
Hadde Erik Hagen vært fem år yngre, kunne han kanskje vært aktuell, men vi kjøper ikke en 30 år gammel nordmann til Newcastle bare fordi han har vært god i Vålerengen og russiske Zenit.

John Carew er den eneste norske spilleren som per dags dato kunne tilført oss noe vi ikke har fra før. Og han er helt klart en spiller jeg lenge har sett for meg kunne blitt god i PL. Men John Carew drar ikke til en klubb som ikke har en dyktig manager. Ergo, så lenge Souness er manager i Newcastle vil vi aldri få carew på laget. Og det er vel egentlig like greit. Ingen trenger en dårlig John Carew. Men de aller aller fleste trenger en god John Carew

Ellers er både Hangeland, Gamst, Grindheim, Hæstad, Skjelbred og Braaten interessante navn, som er verdt å følge nøye med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #6 på: 02. Nov. 2005, 16:53 »
Sitat fra: "Joakim"
Hadde Erik Hagen vært fem år yngre, kunne han kanskje vært aktuell, men vi kjøper ikke en 30 år gammel nordmann til Newcastle bare fordi han har vært god i Vålerengen og russiske Zenit.

John Carew er den eneste norske spilleren som per dags dato kunne tilført oss noe vi ikke har fra før. Og han er helt klart en spiller jeg lenge har sett for meg kunne blitt god i PL. Men John Carew drar ikke til en klubb som ikke har en dyktig manager. Ergo, så lenge Souness er manager i Newcastle vil vi aldri få carew på laget. Og det er vel egentlig like greit. Ingen trenger en dårlig John Carew. Men de aller aller fleste trenger en god John Carew

Ellers er både Hangeland, Gamst, Grindheim, Hæstad, Skjelbred og Braaten interessante navn, som er verdt å følge nøye med.


Hahahahaha!
Så om du mener det motsatte av Parker, Emre og Owen, tror du at Carew vil mene noe annet? Ser ikke på det som usannsynlig at vi kunne fått Carew dersom vi hadde prøvd oss i sommer, noe vi dessverre ikke gjorde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mads Andre

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 225
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #7 på: 02. Nov. 2005, 16:53 »
Hagen har da vist han er god nok til å holde det nivået
*€Newcastle Utd & Vålerenga For Life€*

plebbster

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #8 på: 02. Nov. 2005, 17:03 »
Sitat fra: "Mads Andre"
Hagen har da vist han er god nok til å holde det nivået


I hvilken klubb?

Strømsgodset, VIF eller Zenit Petersburg?  :roll:

Tviler på at du er superstjerne i PL om du har vært overraskende god en sesong i de begredelige klubbene jeg nevnte over.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #9 på: 02. Nov. 2005, 17:04 »
hehe

CAREW og OWEN hadde vært kult da :P:P:P:P

Synes ikke noen andre norske spiller er gode nok.(med unntak av braaten) Hva faen skal vi med doffen grindheim, når vi har parker, emre, dyer, bowyer.????
lt;3 Newcastle <3

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #10 på: 02. Nov. 2005, 17:44 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sitat fra: "Joakim"
Hadde Erik Hagen vært fem år yngre, kunne han kanskje vært aktuell, men vi kjøper ikke en 30 år gammel nordmann til Newcastle bare fordi han har vært god i Vålerengen og russiske Zenit.

John Carew er den eneste norske spilleren som per dags dato kunne tilført oss noe vi ikke har fra før. Og han er helt klart en spiller jeg lenge har sett for meg kunne blitt god i PL. Men John Carew drar ikke til en klubb som ikke har en dyktig manager. Ergo, så lenge Souness er manager i Newcastle vil vi aldri få carew på laget. Og det er vel egentlig like greit. Ingen trenger en dårlig John Carew. Men de aller aller fleste trenger en god John Carew

Ellers er både Hangeland, Gamst, Grindheim, Hæstad, Skjelbred og Braaten interessante navn, som er verdt å følge nøye med.


Hahahahaha!
Så om du mener det motsatte av Parker, Emre og Owen, tror du at Carew vil mene noe annet? Ser ikke på det som usannsynlig at vi kunne fått Carew dersom vi hadde prøvd oss i sommer, noe vi dessverre ikke gjorde.


Nå kom Emre, Parker og Owen til Newcastle som benkslitere. Parker var ikke engang benkesliter i Chelsea.

Carew er den ny stjernespissen i Lyon. Mange mener at Lyon ikke kan vinne CL før de har skaffet seg en verdensklassespiss. Nå har de satset på Carew. Jeg ser ingen grunn til at John skal forlate stjernestatusen i Lyon for å spille for et 8.-9. plass lag i England..
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #11 på: 02. Nov. 2005, 18:25 »
Nå har vel Carew uttalt i et intervju at han ønsker å spille i England før karrieren er over. For ikke mange år siden var både Liverpool og Arsenal ute etter Carew, så han er ikke ukjent på øyriket for å si det sånn.

Korrekt som det blir sagt her; Parker, Emre og Owen var benkeslitere når de kom til oss. De hadde neppe kommet hadde de hatt fast spilletid i klubbene sine...De kom ikke fordi Souness er manager, selv om enkelte ser ut til å tro det. Spilletid, spilletid og spilletid. Det er hva en spiller liker!

Samtidig så man man huske på at den franske ligaen sitt omdømme er noe svakere enn den engelske. Men så lenge Carew har det fint som han har det i Lyon så tviler jeg på at en per dags dato middelhavsfarer i Premier League kan lokke han vekk. Carew har for første gang på mange år fått ro og spilletid, og han blomstrer. Jeg tror ingen fornuftig rådgiver hadde rådet han vekk fra Frankrike slik situasjonen er nå.

Det er fullt mulig vi kunne ha hentet han i sommer, men slik gikk det ikke. Kanskje om 2-3 år, kanskje ikke. Sikkert er det i alle fall at Carew har potensialet til å gjøre det meget godt i Premier League.
Carr har altfor få landskamper for England!

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #12 på: 02. Nov. 2005, 18:28 »
Med Carew hadde vi ikke vært ett 8-9 plass lag i PL. Og hvorfor vil han ikke forlate stjernstatusen i Lyon som er i den franske ligaem som jeg mener er veldig mye dårligere enn PL.

Tror du Lyon hadde ligget på 1 i Pl? Jeg tror de hadde ligget nokså likt som Newcastle. Det betyr selvsagt at Newcastle ligger på topp 6, noe jeg håper og tror skjer.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #13 på: 02. Nov. 2005, 18:38 »
Vel, Carew har for første gang på lenge fått en fast plass på et lag(det hadde han delvis i Tyrkia og), noe han ikke hadde i slutten av Valencia-tiden eller i Roma. Mulig han hadde fått dette også i Newcastle, men jeg tror han trives godt der han er nå. Skal Carew kunne fortsette å utvikle seg så er stabilitet i karrieren et nøkkelord. Nå har han vel spillt for 4 klubber de siste 4 årene, så han har ikke hatt stabilitet i den perioden.

Sitat fra: "John Marius"

Tror du Lyon hadde ligget på 1 i Pl?

Mulig. Lyon hadde i alle fall ligget i toppen, de har et meget sterkt lag. Men 1.plassen i Premier League er jo litt vanskelig ettersom Chelsea er det de er.

Hadde vi greidd å få Carew, så ja takk, men med det spillet han har hatt i Lyon så er det ikke umulig at større gribber kranser seg rundt han. Uansett så har Carew ambisjoner, og på sikt så vil han nok til en større klubb enn Lyon. Når og hvor er jo et vanskelig spørsmål å svare på, jeg kjenner ikke Carew personlig...
Carr har altfor få landskamper for England!

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #14 på: 02. Nov. 2005, 18:40 »
Enig i mye av det du sier her Rolfern, men faktum er at selv om de hadde ligget i toppen i PL, så hadde Chelski ligget først, og bak de, er det meget jevnt med de 5-6 beste lagene. Lyon hadde kanskje vært blandt de, og det tror jeg sannelig Newcastle også er.