20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Overgangsvinduet sommeren 2020  (Lest 24034 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #90 på: 08. Sep. 2020, 22:13 »
4 spillere inn med PL erfaring har vel ikkje skjedd i ashleys tid før
Ser nesten ut som klubben skal unngå nedrykk no  ???
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #91 på: 08. Sep. 2020, 22:50 »
Kan jo se for meg Almiron og ASM skifte underveis i kamper.

Hvis vi spiller mye 3-1 der fremme, vil jeg anta/forvente at posisjonsbytte vil være ganske flytende.
Den som får mulighet i 10’er rollen, kan komme på dype løp hvis 9’eren kommer ned for å møte.
Samtidig vil det skape mye hodebry for backene/sentral midtbane hos motstanderen hvis de tre skifter en del. Vanskeligere å plukke opp, samt de byr på forskjellige utfordringer.

Så ja, enig der 😅


Vi er på papiret gode nok for å kjempe rundt 10.plass. Men mye skal klaffe, vi skal unngå skader (tynt på venstreback og spiss fortsatt, hback er vi fortsatt ganske svake på i kvalitet, ASM vil fortsatt være ekstremt viktig for oss), og laget må sette seg.
3 forsterkninger denne uka, men de kommer inn mindre enn ei uke før seriestart. Det er det eneste minuset jeg finner med disse 3.
« Siste redigering: 08. Sep. 2020, 22:53 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #92 på: 09. Sep. 2020, 07:13 »
Kan ikke klage så langt nei, på papiret. Vi har nå faktisk en angrep det kan lukte svidd av med Fraser, Wilson, ASM og Almiron. Om førstnevnte får tilbake gammel form og Wilson holder seg skadefri tror jeg vi kan slå de fleste lag på hjemmebane på en god dag. Når det er sagt,  jeg savner fortsatt en midtbanespiller. Vi blir for statiske synes jeg sentralt. Kanskje Matt og Sean har hatt en god sommer....

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #93 på: 09. Sep. 2020, 07:30 »
Jeg tror på ingen måte at ASM blir satt ut av laget. Han er vel strengt tatt vår beste utespiller.

Tenker at laget skadefritt blir seende slik ut:

             Dubravkaka
Manquillo - Lascelles - Fernandez - Lewis
            Shelvey - Hayden
ASM    -       Almiron        -           Fraser
                   Wilson

       

Var vel ca. noe sånn jeg også så for meg.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #94 på: 09. Sep. 2020, 07:35 »
Vi er på papiret gode nok for å kjempe rundt 10.plass. Men mye skal klaffe, vi skal unngå skader (tynt på venstreback og spiss fortsatt, hback er vi fortsatt ganske svake på i kvalitet, ASM vil fortsatt være ekstremt viktig for oss), og laget må sette seg.
3 forsterkninger denne uka, men de kommer inn mindre enn ei uke før seriestart. Det er det eneste minuset jeg finner med disse 3.

Godt oppsummert. Stiv Brus og gjengen må få ned antallet skader og det helst litt brennkvikt. Hvis ikke så er ikke disse fire spillerne på langt nær "nok". Enig i at det trengs en forsterkning på høyreback, samtidig så har jo Stiv Brus og co. gjort en brukbar jobb med å hente en spiss og en venstreback nå, begge tilogmed med PL erfaring! Hvis sommerens signeringer slår til så får heller høyreback være første pri neste sommer eller evt allerede i januar, hvis det er mulig å hente en forsterkning da. Og ettersom både venstreback og spiss var viktigere nå så er jeg villig til å si meg fornøyd med det.

Legger merke til at det jubles for Wilson, Fraser og Lewis her nå, mens alle faktisk er kommet fra klubber som rykket ned...  :-X
« Siste redigering: 09. Sep. 2020, 09:53 av chickenman »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #95 på: 09. Sep. 2020, 08:58 »
Det at de kommer fra klubber som har rykket ned har ikke noe å si. Fraser fikk ikke spille pga kontrakt uenigheter blant annet. Vet ikke om du husker da west ham rykket ned for noen år siden? Lampard, Ferdinand, joe Cole +++kan legge til dempa ba, og robertson i Liverpool fra hull.

City gikk for ake i sommer, det er faktisk verre. For er bakover bournemouth har hatt problem.
« Siste redigering: 09. Sep. 2020, 09:00 av TooN »

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #96 på: 09. Sep. 2020, 11:03 »
4 spillere inn med PL erfaring har vel ikkje skjedd i ashleys tid før
Ser nesten ut som klubben skal unngå nedrykk no  ???

Om jeg skal legge god viljen til, så er dette eneste oppside under MA at vi altid har økonomien i orden. Vi har ofte råd til å forsterke når vi rykker ned, (ja når!) og i denne perioden med corona kommer vi til å klare oss fint. Sånn sett så er det en slags "stabilitet" under MA. Bare synd at den stabiliteten handler om å holde seg i PL for å reklamere for SD.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #97 på: 09. Sep. 2020, 12:23 »
Legger merke til at det jubles for Wilson, Fraser og Lewis her nå, mens alle faktisk er kommet fra klubber som rykket ned...  :-X

Hvordan skal ellers nufc hente spillere med PL erfaring?  ;D
Heller førstelagspillere fra nedrykkslag enn 5 valget på topp for f.eks Burnley.. (ref, Joselu)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #98 på: 09. Sep. 2020, 15:51 »
Lejeune på vei bort på lån?

Populært Bruce.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #99 på: 09. Sep. 2020, 17:19 »
Overraskende positivt vindu, uten at jeg føler noen WOW-fakter heller :) Fått på plass en brukbar spiss, som bør være i stand til å banke inn 10-15 mål om skadefri. Fraser kan bidra med plenty av assist, Hendricks er en lojal sliter, og endelig fått på plass en spennende venstreback i Jamal Lewis.

Antas å være spillere som forhåpentlig kan sørge for at sesongen ikke blir nok en lang kamp mot nedrykk.

Tenker i mitt stille sinn at Ashley nå har sluppet opp på denne rigide overgangspolitikken sin, i håp om at klubben holder seg stabilt unna nedrykkskampen. Noe som vil gjøre det lettere å få solgt klubben til nyttår. Er vi i nedrykkssumpa da, er det ingen som vil ta over klubben før neste sommer igjen.

Interessant artikkel om Lewis her: https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/norwich-city-view-truth-liverpool-18903545
« Siste redigering: 09. Sep. 2020, 17:29 av Geordie »
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #100 på: 10. Sep. 2020, 09:20 »
Fraser er faktisk en stråålende spiller om han finner tilbake til seg selv. Han både scorer mål og har assist. Siden han begynte i PL er det bare tre spillere som har flere assist enn ham. De Breyne og to spillere til på andre topplag. Fraser har fått dette til for lille Bournemoth,

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #101 på: 10. Sep. 2020, 09:46 »
Strålende det du skriver om Frasier Thomas  8) Håper han slår til hos oss...
Kjenner eg blir litt spent på sesongen no allikevel...  ;)  sjølv etter handelen som gjekk i vasken.
Ein midtbanespiller og ein spiss til no og sesongen kan bli den beste på mange år!!
Men det er lag rundt oss som har handla spillere også.... kanskje på eit høgere nivå i tillegg.??

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #102 på: 10. Sep. 2020, 16:49 »
Bortsett fra Everton så er det ingen rundt oss som har handlet noe bedre enn oss på papiret.

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #103 på: 10. Sep. 2020, 21:58 »
Bortsett fra Everton så er det ingen rundt oss som har handlet noe bedre enn oss på papiret.

Everton har vel vært best på papiret av de lagene som havnet rundt oss i fjor og jeg tror de vil heve seg betraktelig fra forrige sesong.
Per nå sammen med Chelsea i mine øyne som har forsterket laget sitt aller best.

Så er det velkomne spillere inn til Newcastle og vi stiller nok litt sterkere enn hva status var før sesongstart i fjor.
Samtidig må vi vel regne med at Newcastle vinner en statistikk i år og det er antall skader, så troppen er fortsatt tynn, men Ashley bør ha gjort akkurat så mye, eller lite on du vil, for at vi skal lande på en grei 16. plass.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Overgangsvinduet sommeren 2020
« Svar #104 på: 11. Sep. 2020, 07:07 »
Fallhøyden til Everton er derimot også stor. Hernandez er jo i utgangspunktet kjempegod, men vi har jo flere eksempler både hos oss på at eldre stjernesigneringer ikke leverer og ødelegger harmonien i laget.