20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00  (Lest 21376 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« på: 27. Mars 2011, 13:04 »
KANAL: Tv2 SUMO

Årets viktigste kamp. Med seier er vi nesten unna nedrykkskampen. Og jeg trenger vel ikke å si hvor alvorlig tap vil være. Selv om man ikke unner motstanderen alvorlige skader, kommer gårsdagens kneskade på Doyle veldig beleilig. 

I tillegg er deres midstopper  Zubar ute resten av sesong

Når det gjelder oss,  soner Raylor sin siste kamp. Og Tiote starter på sin tokampers karantene. Perch fikk rødt kort i forrige reservekamp, men må ikke sone før neste bortekamp mot Villa.

Alle er vel spente på om Enrique og Best rekker kampen. At Enrique stiller kan være avgjørende. Med ham på banen kan vi faktisk få satt opp en brukbar midtbane. Og spissene våre har ikke vært patente. Best var sårt savnet sist kamp. Håper på dette laget

               Harper

Simpson  -   Williamson  -  Colo   - Enrique

Jonas    -   Barton  -  Nolan  - Ferguson

           Best  -  Løven


Løven har rett og slett vært ræv de siste kampene. Men jeg tror han vil få en lettere jobb hvis Barton spiller sentralt. Vi får mere kreativitet og Løven kommer til å få flere stikkballer å jobbe med. Wolfes er et fysisk lag. Derfor ser jeg ikke vitsen med å starte med Ranger. Men i 2. omgang vil Wolfes merke kjøret. Da vil jeg ha innpå Ranger. Shola på den andre side virker hemmet av masken. Mot stoke trakk han seg fra en hodeduell som kunne ha medført en utligning. Med både Shola og Best på topp er jeg redd at det blir mye poling. Og det vil Wolfes garantert like. De kommer uansett til å gå ut med livet som innstats. Vi må unngå dueller og konsentrere oss om å få ballen til å gå fortest mulig langs bakken slik at Henry og co blir springende i mellom. Klarer vi i tillegg å tre ballen i bakrom og slå stikkere har  vi gode muligheter til å vinne kampen.  Men det aller viktigste er at vi klarer å holde ballen på bakken.
« Siste redigering: 28. Mars 2011, 14:22 av InspectorC »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #1 på: 27. Mars 2011, 13:15 »
Bare en ting: Wolves, ikke Wolfes :)

Vil ikke ha Løven på banen. Wolves kommer til å ligge lavt, hvilket betyr at det vil bli lite rom for Løven å løpe i. Jeg vil ha Best og Shola på topp.

                    Harper

Simmo - Williamson - Colo - Enrique

Barton - Nolan - Ireland(Guthrie) - Jonas

                Best - Shola

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #2 på: 27. Mars 2011, 13:26 »
Godt poeng Daniel. De kommer til å ligge lavt. Med andre ord må vi sørge for å vri spillet raskt, og få til gode innlegg fra kantene som Best og Shola kan ta seg av. Men jeg vil ikke ha Ireland inn fra start. Jonas er ikke god til å legge inn fra sin venstre side. Vi trenger fart og bevegelighet på sidene hvis vi skal stille med både Best og Shola. Derfor tror jeg at Ferguson på venstre og Jonas på høyre vil være en bedre løsning. Så får Ireland komme innpå i 2. omgang. Han bør forøvrig matches forsiktig.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #3 på: 27. Mars 2011, 16:52 »
Mye kan skje på 1 uke, men sånn foreløpig vil jeg ikke se Løvenkrands på banen, heller ikke benken. Guthrie er også en spiller jeg aller helst vil slippe å se i startoppstillingen.
Sol Campbell håper jeg har spilt sin siste kamp for NUFC.
Blir disse ønskene oppfylt er det en start.

Wolves sliter med skader på flere av sine viktigste spillere. De fikk sin 2. borteseier for sesongen i sist serierunde mot Villa.
Bør være store sjanser for 3 poeng i denne.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #4 på: 28. Mars 2011, 13:18 »
Synes Guthrie har gjort sine saker helt ok, verken mer eller mindre, de gangene han har vikariert for Tiote på midten, så jeg ser ingen problemer med å bruke Danny Guthrie mot Wolves. I hvert fall ikke mot Wolves.

Da er det viktigere at Shola får en bedre makker enn Løvenkrands. Peter har sine sterke og svake sider som alle andre, men han er ikke den som egner seg best mot et så lavt forsvar som det vi kommer til å møte mot Wolves, og han liker generelt ikke å møte fysisk tøftspillende lag. Løven er bedre mot Arsenal enn mot Wolves, hvor merkelig det enn måtte høres ut.

Forhåpentligvis er Best tilbake, og da gjør jeg regning med at han går inn for Løven. Man vet aldri hva Alan Pardew tenker, men jeg blir litt overrasket om han vraker Shola og ikke Løven.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #5 på: 28. Mars 2011, 13:24 »
Sitter med skrekkblandet fryd foran denne kampen. Både gruer og gleder meg. Ugh!

Håper faktisk at Colo får overta plassen til Tiote. Har en følelse av at Colo kan være mannen som avgjør kampen slik han har vist at han kan. Eventuelt Ireland (Litt avhengig av hva som er tilgjengelig av spillere da).

Simpson - Williamson - Taylor - Enrique

Barton - Colo/Ireland - Nolan - Jonas

Best - Løven/Ameobi


Også sette på Ranger på ca 65/70 min så han kan rive opp det som er igjen av forsvaret til Wolves de siste 20 min og få sitt første PL mål.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #6 på: 28. Mars 2011, 13:28 »
Guthrie kan ikke brukes i denne kampen. Han er for fysisk svak. Henry kommer til å grisedenge ham.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #7 på: 28. Mars 2011, 13:39 »
Og hvem skal ta den defensive jobben da? Toppscorer Nolan? Eller høyrekant Barton? Eller skal vi gjøre unødvendige forandringer i forsvaret igjen?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #8 på: 28. Mars 2011, 13:44 »
Guthrie er ikke god nok defensivt. Woves kommer til å ligge lavt og satse på kontringer. Men etter Doyles skade, kan jeg heller ikke se hvem som skal fikse overgangene for dem. Med andre ord kommer de til å satse alt på dødballer. I så måte har vi ikke behov for et defensivt anker som tar seg av kontringer, men gode nok boksspillere. Og den jobben fikser Nolan.

Jeg vil som sagt ha Barton inn sentralt og Jonas og Ferguson på hver kant.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #9 på: 28. Mars 2011, 14:13 »
Spilte ikke Ireland litt på høyre i shitty?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #10 på: 28. Mars 2011, 14:16 »
Er Barton så mye bedre defensivt da? Svært skeptisk til den. Jeg mener vi tjener mest på å bruke Barton på høyrekanten, der han har vært klart best denne sesongen. Dessuten er det ikke usannsynlig at Ferguson må spille høyreback, og da har vi plutselig skaffet oss et nytt problem. Jeg mener det klart beste vil være å beholde så mange som mulig i de posisjonene de vanligvis presterer best i, det er ingen fordel å rokkere for mye på for mange plasser, og heller bare sette inn en ren erstatter for Tiote, ved å bruke Guthrie sentralt. Guthrie er milevis unna Cheick, men han er sannsynligvis likevel - med den stallen vi har per dags dato - den beste erstatteren for Tiote vi kan bruke. I mine øyne trenger vi en forholdsvis ballsikker spiller, som også er i stand til å ta ballen fra en motspiller, uten å lage frispark og som kan fordele ballen videre til en enda mer ballsikker medspiller.

Barton har vært klart best på høyrekanten denne sesongen, og da er det en stor, stor, stor fordel å la han spille der også i denne ekstremt viktige kampen. Han har relasjonen til Simpson, han har klare relasjoner til spissene, og til Nolan. Han kan den rollen ut og inn nå, har gjort den til sin egen. Hvorfor skal vi da begynne med noe helt nytt? Jonas på sin side har en god relasjon til Enrique på venstresida. Han kjenner den rollen godt, han vet hvordan det fungerer. Spiller Enrique er det en stor fordel å ha Jonas på venstre. Spiller Ferguson er det også en stor fordel å ha minst én kjentmann på venstresida, selv om samarbeidet Ferguson-Jonas naturligvis ikke vil være like knirkefritt som samarbeidet Enrique-Jonas.

For som sagt, Enrique er usikker. Vi kan hende måtte klare oss uten han, og da må Fergusonb spille venstreback. Og da kan vi ikke begynne å rote med en helt ny konstellasjon både på høyre og venstre.

Barton-Nolan-Guthrie-Jonas er en konstellasjon vi har prøvd før. Med vekslende hell, riktignok, men det er kjent, og vi vet at det er mulig å få det til å funke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #11 på: 28. Mars 2011, 16:14 »
Synes Guthrie har gjort sine saker helt ok, verken mer eller mindre, de gangene han har vikariert for Tiote på midten,

Som i CH sin siste kamp borte mot WBA, da han ga bort et mål og var rett og slett gørr elendig.
Han var også en av lagets dårligste i 1-5 tapet for Bolton der han også ble førstemann til å bli byttet ut.
Han var heller ikke spesielt god hjemme mot Fulham. Også en kamp han ble byttet ut i. Han spilte også hele kampen i bortetapet for Fulham. I likhet med resten av laget var han dårlig da. Det er også sist kamp han har fått startet. Han kom riktignok inn de siste 10-15 min borte mot Birmingham, men ellers har han vært ubenyttet reserve.

Guthrie er rett og slett ikke god nok, ihvertfall ikke slik han har spilt denne sesongen. Han er ganske treg og ikke noe sterk duellspiller. Styrken hans har vært pasninger, innlegg og dødballer, men når ikke disse heller sitter har han ikke mye å bidra med, desverre.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #12 på: 28. Mars 2011, 17:05 »
Var vel en kamp på hjemmebane at Guthrie klarte seg godt. Hans utfordring er fysikk og at han ikke er hurtig. Spiller vi med Nolan og Guthrie sentrat kan det være sannsynlig at Wolves kommer til å spasere gjennom vårt sentralledd uten særlig motstand. Fordelen med å flytte Barton inn er at han a) har bedre ballkontroll b) er tøffere i duellene og c) har bedre blikk og pasningsfot. Han er ikke rask, men i motsetning til Guthrie er han mer plasseringsdyktig og hardere i duellene. At han er en bedre ballfordeler er også viktig. Wolves vil ligge lavt. Skal vi spille med Best og Shola på topp må vi få i gang kantspillet  gjennom  en sentral midtbane i stand til raskt å vri spillet til den siden hvor  wolves er i ubalanse.. Bartons ballfordelingsegenskaper vil gjøre jobben lettere for både Jonas og Ferguson. Vi kan i større grad få i gang begge vingene. Dette står i motetning til tidligere kamper hvor spillet i hovedsak vris fra Bartons høyrekant og over til Jonas, men aldri motsatt vei. Kontinuerlig bevegelse på begge kanter, rask fordeling av ball og null poling  så lenge Wolves er i etablert forsvar er det som må til for å ta denne kampen. . . Alle er vel enige i at Barton er en del bedre enn Guthrie. Da er det lite logisk å bruke den antatt svakere av de to  på den vanskeligste posisjonen, og omvendt.   


torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #13 på: 28. Mars 2011, 19:05 »
Er Barton så mye bedre defensivt da? Svært skeptisk til den. Jeg mener vi tjener mest på å bruke Barton på høyrekanten, der han har vært klart best denne sesongen.

...

Barton har vært klart best på høyrekanten denne sesongen, og da er det en stor, stor, stor fordel å la han spille der også i denne ekstremt viktige kampen.

At Barton har vært best på høyrekanten denne sesongen er i og for seg sant det, men så er det jo også der han har spilt majoriteten av kampene. Det er sentral midtbanespiller han egentlig er, og jeg er ikke i tvil om at han er bedre i den posisjonen bare han får spille der. Håper derfor at vi kan hente en god høyre midtbanespiller til sommeren, dog blir nok det vanskelig før lørdag...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #14 på: 29. Mars 2011, 13:27 »
Joda, Barton er sentral midtbane, og det er der han helst skal spille. Men på lørdag anser jeg det som totalt uaktuelt, fordi det vil føre til så mange unødvendige omrokkeringer på laget.

Greit nok at Barton er bedre enn Guthrie, og at han derfor bør spille i den vanskeligste posisjonen, men så er det noe med at spillet vårt involverer kantene i veldig stor grad, og da er vi avhengige av å ha veldig gode spillere ute på kantene også. Jonas fungerer utmerket på venstre, ingen grunn til å flytte han derfra. Spesielt ikke når det knytter seg stor usikkerhet til om Enrique kan spille eller ikke. Barton fungerer utmerket på høyre, og vi har INGEN andre som kan bekle den rollen, annet enn Jonas. Guthrie er kanskje temposvak og ikke den helt store duellspilleren. Men han er hundre ganger verre på kanten, hvor han overhodet ikke greier å involvere seg i spillet. Bartons følsomme pasningsfot fra høyrekanten har vært svært sentral for oss denne sesongen, og så skal vi forandre på det bare fordi vi er uten en defensiv midtbanespiller? Vi har flere alternativer sentralt enn på høyrekanten. Derfor skal Barton spille på høyre mot Wolves!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon