20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00  (Lest 3031 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« på: 19. April 2023, 21:46 »
Sesongens viktigste ligakamp! Vinner vi denne så kan man begynne å drømme, for da må vi sprekke ganske så voldsomt de siste kampene for at det skal glippe! Taper vi derimot så har vi stort press på oss. Tottenham er såpass svake for tiden at jeg faktisk mener vi burde vinne denne. Jeg er derimot litt redd for a nervene skal ta oss, og Tottenham er nok mer fryktløse i en slik kamper, og kommer nok til å gi det litte ekstra mot en topp 4 rival. Vi sprakk når det gjaldt som mest i cupfinalen. Jeg tipper uavgjort her, men føler egentlig at alt kan skje. Godt vi er på hjemmebane, for stemningen kommer til å være helt enorm!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #1 på: 20. April 2023, 09:19 »
Spurs med 2-2-1 på de siste 5, så er ikke i dårlig form, men enig med Eriksen, de virker litt shaky. Vi har 4-0-1, dårlig kamp sist mot Villa. 1-2-2 mot Spurs de siste 5, jevne kamper bortsett fra braktap 1-5 borte mot de for ca 1 år siden.

Får håpe gutta finner igjen rytmen til helga, spiller vi som mot f.eks. ManU, så bør vi feie Spurs greit av banen.

Howay the lads!
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #2 på: 20. April 2023, 12:35 »
Spurs med 2-2-1 på de siste 5, så er ikke i dårlig form, men enig med Eriksen, de virker litt shaky. Vi har 4-0-1, dårlig kamp sist mot Villa. 1-2-2 mot Spurs de siste 5, jevne kamper bortsett fra braktap 1-5 borte mot de for ca 1 år siden.

Får håpe gutta finner igjen rytmen til helga, spiller vi som mot f.eks. ManU, så bør vi feie Spurs greit av banen.

Howay the lads!

Brighton seieren var svært ufortjent dog, de ble overkjørt av Brighton. Var minst 2 sjokkerende dommer/VAR avgjørelser hvor Brighton ble snytt for straffer. I tillegg til 2 svært marginale og omdiskuterte handssituasjoner som første til at Brighton fikk annulert mål av VAR i begge. Dersom Tottenham hadde tapt denne så ville det vært 1-2-2 med 5p på 5 kamper. Det er resultatet som teller, men dette må vel være sesongens største ran dersom man ser på nøkkelsituasjonene. I tillegg var de 4 andre kampene mot lag som lå i nedrykkstriden, deriblant en U mot Soton som er sist. Den andre seieren deres var mot Nottingham som har 3p på sine siste 10.

Det positive for Spurs er at Son begynner å finne formen, og det kan bli avgjørende for dem i sesonginnspurten.
« Siste redigering: 20. April 2023, 13:26 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #3 på: 21. April 2023, 14:43 »
Maximin er ute med skade fortsatt ser jeg. Blir vel fort Joelinton på venstre kant da?

Ikke at jeg tror Howe prøver det, men kunne vært moro med Isak på venstre, og Wilson som spiss?
No fate but what you make

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #4 på: 21. April 2023, 22:17 »
Det var veldig synd at Maximin er ute enno. Følte at han var på gang igjen etter forrige skade. Ein joker i Maximin  ,ser at mange lag blir livredd når han får kontroll og vender opp med ball. Binder fort opp 2-3 mann, og skaper rom for andre. Håper gutta tar tak på søndag, og kommer tilbake med ein solid kamp etter ein laber forestilling forrige helg. Legg nervene til sides gutter og vis at vi fortener ein plass blant de 4 beste .
Howay The Lads !!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #5 på: 22. April 2023, 13:28 »
Ja, Maximim skal ha mye av æren for at vi spilte såpass bra offensivt en periode frem til nå nylig. Vi må løfte oss noen hakk fra Villa. Kan ikke tro at jeg sier det, men kanskje vi savnet Longstaff litt mot Villa, og at han bidrar godt til å dekke rom? Er kanskje ikke uten grunn at Howe har valgt han over både Joe og Willock noen kamper. Jeg så ikke den kampen da. Dan Burn har slitt mer og mer på backen i mine øyne, men Targett mangler kamptrening.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #6 på: 23. April 2023, 00:32 »
Så lenge vi slipper å se Gordon så er jeg likegyldig til hvem som starter.
Nei.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #7 på: 23. April 2023, 10:49 »
Enig Eriksen i at Burn har vært svekket dei siste kampane, og at kanskje Targett skulle fått prøvd seg. Får ikkje kamptrening av å sitte på benken.....  Men Villa kampen var det mange som underpresterte, og dette trur eg samtlige er innstillte på å rette opp i. Spennende å sjå kva lag Howe velger i dag. Howay The Lads  !!!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #8 på: 23. April 2023, 14:07 »
Me sakna Longstaff mot Villa. Naturleg at ham kjem inn att. Spelar me i dag slik me gjorde mot Man U so tek me dei. Howay the lads!

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #9 på: 23. April 2023, 14:13 »
Newcastle United: Nick Pope; Kieran Trippier, Fabian Schär, Sven Botman, Dan Burn; Sean Longstaff, Bruno Guimarães, Joe Willock Jacob Murphy, Alexander Isak, Joelinton.

Substitutes: Martin Dúbravka, Javier Manquillo, Jamaal Lascelles, Matt Targett, Matt Ritchie, Elliot Anderson, Anthony Gordon, Miguel Almirón, Callum Wilson.

Tror dette er det tryggeste laget å starte med. Håper vi klarer denne, sesongens viktigste kamp til nå.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #10 på: 23. April 2023, 14:41 »
Hadde kanskje likt Almiron over Murphy bedre, men kanskje Howe ikke vil ta noen sjanser med skaden.

Håper vi henger med i starten her. Har hatt mye baklengs i 1 omgang.
« Siste redigering: 23. April 2023, 14:43 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #11 på: 23. April 2023, 14:44 »
Enig, men tipper Almiron fortsatt ikke er 100 %. Kommer nok inn i løpet av kampen.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #12 på: 23. April 2023, 15:02 »
Det er godt jeg setter spørsmålstegn til enkelte spillere, for de svarer på tiltale nesten hver gang. ::) Kan umulig være tilfeldig! ;) Fantastisk av Joelinton, begynner å like han som kantspiller bedre.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #13 på: 23. April 2023, 15:07 »
Joelinton har altså blitt så fantastisk god under Howe, og den pasningen fra Schar? Fy faen!
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Tottenham Hotspur 23.04 kl. 15:00
« Svar #14 på: 23. April 2023, 15:08 »
Herlig!! Nå gjelder det å ikke invitere Tham tilbake inn i kampen.