20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00  (Lest 24350 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #135 på: 13. Feb. 2011, 01:39 »
Skjønner ikke alle er sånn imot Løven. Og sier han er NUFC's dårligste hver kamp han spiller. Bullshit imo.
Toon till I die.

Spekki

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 224
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #136 på: 13. Feb. 2011, 02:30 »
En meget bra spilt kamp av newcastle på bortebane. Vi dominerer jo kampen fullstendig!! Så var det dette med spisser da! Ja, vi har ingen solide spisser per dags dato, men dette vil vi nesten uansett få iløpet av sommeren. Vi begynner å få ett meget godt spillende lag og med Ben Arfa tilbake kan vi faktisk begynne å spille ut lag hvis spillere som enrique, colo, tiote, barton osv har dagen får dette er meget gode spillere. Vi må bare sørge får å holde oss oppe med dette laget så tror jeg at vi går en spennede tid i møte, hvis vi klarer å holde på dagens spillerstall pluss gjøre ett par kvalitets signeringer til sommeren så bør vi ha god sjanse på europa neste år.

Ser også at bunnlagene enten tapte eller spilte uavgjort idag, så med seier mot birmingham så ser dette meget lyst ut med tanke på å holde oss, men jeg kan ikke forstå at dette laget kan rykke ned. Synes vi skal være fornøyde med dagens kamp selvom vi fortjente 3 poeng, bare tenk tilbake på Fulham kampen så tror jeg dere er enige ;)
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #137 på: 13. Feb. 2011, 11:26 »
Synes Best gjorde mye brukbart i dag. Men han er litt av til tider. Enrique hadde et par strålende legg. Men ellers har egentlig spissene dårlige vilkår. Det var på venstresida vi kom i rundt, men vi blir for upresise i den avgjørende fasen av spillet. Barton slår pasningen for svak, Jonas slår inn baller som det er snø på, eller klarer å slå den bakom best i stedet for foran. Alt dette er små unøyaktigheter som gjør alt vanskeligere for spissene.

Løven kjem no i det minste til sjansar. Eit godt eksempel på Best er når Barton kjem seg rundt nede på høgreside og legg 45 grader inn. Der SKAL Best vera, men han er "av" og er sekundet/steget for sein. Der skal han vera, eg kan ikkje skjønna anna. Ein kan ikkje sei pasningen til Barton var upresis, det var ein veldig god pasning.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #138 på: 13. Feb. 2011, 12:55 »
Newcastle hadde 1 offside i løpet av 75min iverfall.. og det var ikke best.
Etter 75 min er jeg usikker..
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #139 på: 13. Feb. 2011, 13:01 »
Best var offside en gang ihvertfall. Han kom i fra offside på et oppspill.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #140 på: 13. Feb. 2011, 13:31 »
Jeg forstår at mange kritiserer Løvenkrands for at han bommer på sjansene sine. Men han er der i det minste, på riktig plass til riktig tid. Det mener jeg i sjelden grad at Ranger er, og en kan bare ikke forsvare at Kuqi spiller foran en spiller som scoret 16 mål i Wanker forrige sesong. Så lenge Løven faktisk kommer til store sjanser, så vil han før eller siden score mål. SÅ håpløs foran mål er han overhodet ikke. Men det har ikke gått så lett for han denne sesongen, som forrige sesong. Og at marginene går imot ham på den lobben kan skyldes at han har slitt mye benk denne sesongen, og har havnet i relativt få slike situasjoner, og at touchen derfor ikke er like innkjørt som hos en spiss som spiller mer og scorer mer jevnlig.

Veldig enig Jokke!

Løven er flink til å bevege seg, og være på riktig sted til riktig tid. Som jeg skrev noen sider lenger frem i kamptråden: virker som om den totale mangelen på selvtillit er Løvens største problem akkurat nå. Ser vi tilbake på de kampene hvor han har fått spille, så er det ofte små marginer som har vært avgjørende for Løven. Gi ham en sjanse eller to til nå, og jeg håper han snart setter en sjanse eller to og får litt selvtillit. Jeg er ikke veldig mye mer imponert over Best enn Løven egentlig.

Fikk ikke svar sist jeg spurte så prøver igjen:
Noen som fikk med seg grunnen til at Simpson ble tatt av? Fikk ikke med meg at det var snakk om noen skade?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #141 på: 13. Feb. 2011, 14:57 »
Vel, han var innblandet i en duell like før, hvor det virket som han fikk seg en smell. Mulig han slet med ett eller annet før den tid også, for jeg kan ikke skjønne at man bytter høyreback sånn helt uten videre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #142 på: 14. Feb. 2011, 20:47 »
Jeg er enig i det meste som sies i denne kamptråden. Løven kunne fått ett mål med marginalt mer flaks, Best er for Sholadinho i hodet til å være der han skal HVER gang, stikkordet er konsentrasjon. Det samme gjelder egentlig også Ranger, da han glatt kunne vært dette lagets beste angriper hvis hodet hadde fulgt talentet.

Det som jeg ikke har fått sagt ennå, pga at jeg i det siste kun har kommentert via mobil - og gått lei midt i oppbyggingen av et innlegg... - er hvilken forvandling laget har gjennomgått etter AC forsvant. Jeg snakker ikke om perioden etter han ble skadet,men perioden etter han ble solgt:

Laget har lagt om spillemønsteret, nor som ble synlig ved at vi spilte oss mye mer til innlegg enn vi gjorde med AC på banen. Det er egentlig ganske ironisk, at vi kom til færre innlegg med en hodesterk spiss på banen, men det er vel et utslag av at vi slo tidlig fordi vi visste han var så god...

Hvis vi greier å fortsette med dette spillet når El Donkey kommer tilbake, eller Best konsentrere seg, kan det bli morro på tampen av sesongen.

Jeg har vært veldig negativ til Pardew fra begynnelsen, og er ikke sikker på om jeg liker fyren nå heller, men jeg liker fotballen han legger opp til, og det får være godt nok i medgangstider. Så får vi se om han vokser seg inn i hjertene våre etterhvert. (en europacup plass ville hjelpe til neste år...)

Kniksen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 149
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #143 på: 15. Feb. 2011, 06:05 »
Da var jeg tilbake til Norge etter en Englandstur! kasta oss i taxin etter kampen på Old Trafford, satte kursen mot Blackburn (Lancashire?) og rakk å komme til slutten av 1.omg. Fantastisk stemning på stadion, og den var det selvfølgelig Toon Army som sto for. For et trist publikum Blackburn supporterne er!

Magisk øyeblikk etter kampen der fansen står og hyller spillerne, som svarer med å kaste draktene til dem. Bortsett fra Joey Barton som stille og rolig går bort til dem og gir drakta til en på nederste rad. Moro og se på!
Søndagen dro vi forøvrig på Reebok, så særlig mer effektiv helg en dette er det vanskelig å få til!

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #144 på: 15. Feb. 2011, 09:57 »
Simpson fikk seg en trøkk i en duell, gikk ut for litt behandling og kom inn igjen... Ett par minutter senere, satt han seg ned, og signaliserte at han måtte ut. Så var pga skade han gikk ut, håper det ikke er langvarig!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #145 på: 15. Feb. 2011, 10:03 »
Synes Best gjorde mye brukbart i dag. Men han er litt av til tider. Enrique hadde et par strålende legg. Men ellers har egentlig spissene dårlige vilkår. Det var på venstresida vi kom i rundt, men vi blir for upresise i den avgjørende fasen av spillet. Barton slår pasningen for svak, Jonas slår inn baller som det er snø på, eller klarer å slå den bakom best i stedet for foran. Alt dette er små unøyaktigheter som gjør alt vanskeligere for spissene.

Løven kjem no i det minste til sjansar. Eit godt eksempel på Best er når Barton kjem seg rundt nede på høgreside og legg 45 grader inn. Der SKAL Best vera, men han er "av" og er sekundet/steget for sein. Der skal han vera, eg kan ikkje skjønna anna. Ein kan ikkje sei pasningen til Barton var upresis, det var ein veldig god pasning.

Er enig i det du og kø skriver om Løven. Han kommer til sjansene og det er viktig. Han er en typisk spiss som lukter gjennombrudd. Og da må, som Pardew også har nevnt, spillerne sørge for at vi tilpasser spillet tilsvarende.  Og som du sier med Best, han må følge med i PL. Han sover til tider.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #146 på: 15. Feb. 2011, 10:09 »
Simpson fikk seg en trøkk i en duell, gikk ut for litt behandling og kom inn igjen... Ett par minutter senere, satt han seg ned, og signaliserte at han måtte ut. Så var pga skade han gikk ut, håper det ikke er langvarig!

Grøss og gru hvis Perch må spille høyreback i kveld...

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #147 på: 15. Feb. 2011, 10:13 »
Fra nufc.com: News is awaited of the seriousness of the knock that saw Danny Simpson replaced by James Perch at Blackburn on Saturday.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle, lørdag 12.feb 16:00
« Svar #148 på: 15. Feb. 2011, 10:28 »
Fra nufc.com: News is awaited of the seriousness of the knock that saw Danny Simpson replaced by James Perch at Blackburn on Saturday.
FLOTT. Da slenger de ham utpå i kveld og håper på det beste. Deretter halter Simpson av etter 20 minutter, og forlenger skaden sin og blir ute i minst en måned.  :P