20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 301976 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #990 på: 22. Juli 2019, 16:36 »
Om enn skal tro hva som står i akkurat den historien så ser det ikke lovende ut.
Men ser for meg at de har funnet ut på veien at de trenger mer penger for å få denne avtalen i boks.
Om det er slik at de har store planer for oppbygging av lag, forbedre alt med trening og ikke minst pusse opp stadion, så burde de få noen med på laget.
Det tar tid å bygge selv med mye penger.

Ser for meg at de har penger til kjøp av klubb, samt at det da trengs med partner til alt annet.

But But, time vil show.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #991 på: 25. Juli 2019, 00:10 »
Er det sånn at de må låne penger for å få kjøpe, for så å kjøre gjelda inn i klubben er ikke det spesielt bra. Nå banner jeg i kjerka, men da kan det være det samme... Dra på klubben milliard gjeld med renter, for så å låne penger til dyre spillere.. Da er man helt avhengig av sportslig suksess innen noen år ellers er veien til derby mot sunderland kort..

De færreste som har 3,5 milliard under madrassen.....

Veldig oppegående kommentar.
Saken er at det spekuleres i at de ikke er gode for 3.5miliarder (ikke hva de har i tilgjengelig kapital, men av faktiske verdier) og trenger både lån og investorer for å få kjøpt klubben. Og har de ikke noe særlig med verdier eller kapital er eneste måte å få tak i kapital å belåne klubben med enda mer for å investere i spillere.. Er lite lysten på en sånn type satsning..


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #992 på: 25. Juli 2019, 12:31 »
Er det sånn at de må låne penger for å få kjøpe, for så å kjøre gjelda inn i klubben er ikke det spesielt bra. Nå banner jeg i kjerka, men da kan det være det samme... Dra på klubben milliard gjeld med renter, for så å låne penger til dyre spillere.. Da er man helt avhengig av sportslig suksess innen noen år ellers er veien til derby mot sunderland kort..

De færreste som har 3,5 milliard under madrassen.....

Veldig oppegående kommentar.
Saken er at det spekuleres i at de ikke er gode for 3.5miliarder (ikke hva de har i tilgjengelig kapital, men av faktiske verdier) og trenger både lån og investorer for å få kjøpt klubben. Og har de ikke noe særlig med verdier eller kapital er eneste måte å få tak i kapital å belåne klubben med enda mer for å investere i spillere.. Er lite lysten på en sånn type satsning..

Du dro den vel litt langt selv med å sammenlikne med hva som skjedde i Manchester United og Liverpool med de forrige eierne? Vi vet jo absolutt ingenting om hva som skjer her, om BZG i det hele tatt har pratet med noen om finansiering?

Og, de færreste har 3,5 milliard liggende på kistebunn, under madrassen, i en pengebinge eller stående på konto. Penger må lånes ved svært mange oppkjøp, akkurat som når du og jeg skal kjøpe oss en bolig eller en bil. Finnes en lang rekke med muligheter for hvordan man ordner det. Før vi vet noe som helst om finansieringsbehovet og hvordan dette eventuelt løses, er det ikke særlig poeng å ta helt av og krisemaksimere. 
« Siste redigering: 25. Juli 2019, 12:34 av Geordie »
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #993 på: 25. Juli 2019, 13:11 »
Vet ikke om dette stemmer i det hele tatt og om det har noe relevans i forhold til dette her, men leste at Ashley opprettet nufcdirect.com hele 6 mnd før han offisielt kjøpte Newcastle United FC. Så at det kjøpet ble unnagjort i en fei som man kanskje har trodd stemmer vel ikke helt.
Viser kanskje også at slike handler kan ta lang tid.

NB! Jeg vet ikke om akkurat det stemmer.

Jeg synes uansett at dette har holdt på veldig lenge. Jeg synes det har vært litt spesielt med den handlingslammelsen Ashley og Charnley hadde både når det gjaldt å finne ny manager og trenerteam og på transfermarkedet. Trodde de kanskje at hele prosessen skulle gå kjappere??? Eller er denne overtakelsen over?

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #994 på: 25. Juli 2019, 17:20 »
Faen Frode! 😎 Du får meg alltid til håpe igjen. Kanskje dealen ikke er død. Er hvertfall veldig merkelig vi ikke får servert historien snart. Og ingen har avkreftet noe..


Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #996 på: 27. Juli 2019, 11:59 »
Dette er pr, propaganda og piss. Dette kommer samme dag som de legger frem finansiering, de for krav på 600mill i skatt fra Belgia.
Det er et kjøpt intervju der han skal fremstå som den gode.
Vi har hørt alle disse løgnene før.

Anbefaler å se på denne. Noen som er på sporet av sannheten.
https://mobile.twitter.com/kevinjrawlinson/status/1154891855772958720?ref_url=https%3a%2f%2fwww.newcastle-online.org%2fforum%2findex.php%3ftopic%3d103023.13350
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #997 på: 27. Juli 2019, 13:39 »
Skattekravet fra Belgia er på 6,2 Milliarder Norske kroner. Børsverdien til Sports Direct ligger på rundt 12 Milliarder Norske kroner pr. Dags dato.

Dette ble lagt ut sent igår kveld etter børsens stengetid, det blir nok en sinnssykt smell når London Stock Quote åpner igjen på mandag.

Vi vet jo hvordan denne mannen driver business. Før eller senere kommer ting frem. Høvdingen har allerede et betydelig papirtap på sine aksjer siden august 2014. Da var Sports Direct pris satt til hele $ 7.200 Mill. For ikke å snakke om utroskap til eksisterende aksjonærer.

« Siste redigering: 27. Juli 2019, 13:42 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #998 på: 27. Juli 2019, 13:51 »
Ser jeg glemte euro i beløpet mitt.
Jeg håper at dette smeller så i trynet på grisen.
Har og et håp om at det kommer fler land etter med skattekrav.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #999 på: 27. Juli 2019, 13:56 »
Lars Arild: Jeg var temmelig sikker på at du bare hadde glemt et lite euro tegn foran beløpet. Var ikke meningen og irettesette det du hadde skrevet eller noe i den duren.  :)

Ja, får håpe han får en skikkelig smell på pungen.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1000 på: 27. Juli 2019, 14:18 »
Tok det ikke som det heller. Bare bra enn kan si ifra, sånn at det blir riktig. Er det som er viktig.
Håper smellet blir så hardt at pungen sprekker.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1001 på: 27. Juli 2019, 14:32 »
George Caulkin er ganske spot on. Når klubben ikke snakker er det gale, men når Ashley snakker så blir det bare værre. Svada fra ende til annen.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1002 på: 27. Juli 2019, 16:08 »
Dere vet denne mannen fortsatt eier klubben ikke sant?
Et stort smell for han påvirker vår klubb i aller høyeste grad 😢
Så syns ikke vi skal kose oss så veldig over dette.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1003 på: 27. Juli 2019, 16:30 »
Man kan jo håpe at den godeste (C)Ashley faktisk blir tvunget til å selge?

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1004 på: 28. Juli 2019, 00:08 »
Man kan jo håpe at den godeste (C)Ashley faktisk blir tvunget til å selge?

Han vil jo selge.
Kan kanskje tvinges til å selge klubben noe billigere. Men ny eier som vil kjøpe til 200 mill og ikke 350 mill er vel ingen ny eier å juble for.