20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny manager  (Lest 6215 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #15 på: 03. Nov. 2021, 10:21 »
Må si jeg har forståelse for hans skepsis til å gå til Newcastle nå. Frem til jul, kanskje frem til sommeren, har man vel lite å vinne på å ta denne jobben. Seks poeng opp til sikker plass og en meget svak stall. Stor usikkerhet om hvilken hylle spillere faktisk kan signeres på i januar.

Håper virkelig en sportsdirektør er på vei inn. Vil helst ha han på plass først.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #16 på: 03. Nov. 2021, 10:31 »
Charnley må ut ja, enkelt og greit. Alltid vært en sil og en idiot.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #17 på: 03. Nov. 2021, 13:16 »
Tror vi skal stikke fingeren i jorda og skjønne hvor vi er som klubb. Ikke automatikk i at verken de beste managere eller spillere vil til oss pdd. Få vil ha et nedrykk på CVen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #18 på: 03. Nov. 2021, 13:53 »
Får hente Sam Allardyce "to steady the ship" :)


Ble det og bekreftet at det ikke blir Emery.

Howe neste på lista? Har trua på han og, men litt usikker på om han er i stand til å tette skuta bakover?
« Siste redigering: 03. Nov. 2021, 15:08 av Geordie »
No fate but what you make

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #19 på: 03. Nov. 2021, 15:57 »
Får hente Sam Allardyce "to steady the ship" :)

Eller Mark Hughes da…  ;D

Fordelen med Eddie Howe er at han er i det minste tilgjengelig, og burde juble for å få denne muligheten? Men deler også skepsisen til om han er rett mann? Men for å snu litt på flisa da, hvem er det realistisk og tro vil ha jobben og som er bedre kandidater enn nevnte Howe? Når det gjelder Emery så skjønner jeg forsåvidt at han foretrekker å bli i Vilareal når man ser hva han har fått til der og hva som evt. hadde ventet på St. James Park…

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #20 på: 03. Nov. 2021, 16:47 »
Greit med nye eiere, men vi oppfører oss fortsatt like amatørmessige på disse områdene.
Skal ikke si at det har gått knirkefritt til nå, men å komme valsende inn i Ashley land kan ikke vere lett. Folk mangler i viktige posisjoner, ting er overhodet ikke på stell. Er så vanvittig mye å rette opp i at det er et under at denne klubben fortsatt er oppe og går (såvidt). Det er fortsatt en Ashley klubb i de fleste ledd pdd.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #21 på: 03. Nov. 2021, 20:22 »
Det må sies - Eddie Howe tok altså Bournemouth fra League 1 til Premier League, og holdt de der i 5 sesonger på rad. Det i seg selv er imponerende. Klarte også en 9. plass i andresesongen. Så det syns jeg er vel så viktig å fokusere på som at han rykka ned på sesong nummer 5. Alt i alt syns jeg jo vi kan si at jobben han gjorde der står til mer enn bare ståkarakter.

Samtidig var vel Bournemouth under Howe litt sånn jo-jo-aktig, som vi egentlig har vært litt vant med under managere som Bruce og Pardew. I perioder veldig gode resultater, etterfulgt av perioder som er helt jævlig, samt at de defensivt var nokså lugubre.

Så den perfekte ansettelsen er han ikke, men føler ikke klubben er i en posisjon hvor vi kan velge og vrake. Midt i en sesong, og det er en reell fare for at vi rykker ned med det grunnlaget lagt av Bruce/Ashley. Det skremmer dessverre større navn som ikke vil ha et nedrykk på CVen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #22 på: 04. Nov. 2021, 12:19 »
Godt oppsummert Kristoffer.

Jeg tenker også litt sånn at Newcastle supporterne har gått ut og sagt at de forventer seg ingen Håland eller Mbappe i Januar vinduet. Og hvorfor? Jo fordi man må prøve å stikke fingeren i jorda og se litt realistisk på hvor klubben er pr dags dato. Vi ligger nede i sumpa der og det blir nok en sesong med en "uphill battle" for å unngå nedrykk.
Og nettop derfor må man også prøve å være litt realistisk og edruelig i forhold til hvilken manager man kan få inn.
Etter å ha tenkt litt på hva Unai Emery måtte gått bort ifra og hva han hadde kommet til, så skjønner jeg hvorfor han ikke ville ha Newcastle jobben.
Når det gjelder Eddie Howe så er han ledig på markedet og har vært det en stund, og vil trolig veldig gjerne komme igang igjen. Ikke mitt førstevalg eller den jeg jubler høyest for heller, men kanskje en av de bedre vi kan håpe på å få til Newcastle akkurat nå.

Så får han heller bli den som redder klubben denne sesongen for så å bygge videre på det han har startet. På et tidspunkt må han trolig byttes ut dersom ambisjonen skal være å kjempe helt i toppen og prøve å komme ut i Europa. Men den manageren/head coachen som kan gjøre det med Newcastle vil ikke til Newcastle pr idag. Så da får vi heller starte med en mann som Eddie Howe, og se hva han klare å utrette.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #23 på: 04. Nov. 2021, 20:54 »
https://www.nufcblog.co.uk/2021/11/04/eddie-howe-accepts-nufc-job-offer-with-former-assistant-also-set-to-join-the-telegraph/

Ja, får vi se da? 2,5 års avtale? Trenger en permanent manager på plass nå, som kan ta styring og prøve å få inn stabilitet og en spillestil i dette laget. Er som sagt positiv til Howe, bare håper han evt. klarer å få litt trygghet inn i laget fram til jul, samt få bedre balanse i troppen over nyåret.

Tror seriøst troppen vi har i dag er langt bedre enn hva de har vist til nå denne sesongen, trenger bare en dugelig manager på plass som kan få ut potensialet.
« Siste redigering: 04. Nov. 2021, 21:00 av Geordie »
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #24 på: 04. Nov. 2021, 21:34 »
Dersom man sammenligner stallen vår med enkelte andre lag så er nok 19. plass med 6 poeng opp til nr. 17 ikke en stor prestasjon nei. Jeg vil påstå at lag som Burnley, Villa, Watford, Soton og Brentford ikke nødvendigvis har sterkere lag på papiret. Sånn sett er det ikke helt bekmørkt enda, men det er selvsagt utrolig viktig at ting klaffer med ny manager. Vil påstå at vi har rykket ned med sterkere spillerstall før.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #25 på: 05. Nov. 2021, 08:03 »
Sånn i utgangspunktet var jeg veldig positiv, og hadde noen sagt Howe inn under Ashley hadde jeg jubla.
Han har visstnok sagt nei til mange tilbud og ventet på det rett her. Han har også erfaring med brannslukkingsarbeid da han redda Bournemouth fra å falle ut av League 2 (skrev feil tidligere, han tok altså Bournemouth fra League 2 til PL - med et opphold i Burnley innimellom der). Så det er ikke en ny situasjon for Howe.

Men på en dag som i dag - så hadde selvfølgelig drømmen vært Kjetil Knutsen dersom/når han forlater Glimt til en større liga  :-*
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #26 på: 05. Nov. 2021, 10:58 »

Men på en dag som i dag - så hadde selvfølgelig drømmen vært Kjetil Knutsen dersom/når han forlater Glimt til en større liga  :-*

Haha, enig. Når Potter kan gå fra Østersund til PL kan KK definitivt gjøre det samme.

Absolutt tilfreds med Howe. Hans Bournemouth-ettermæle er blitt litt frynsete pga nedrykket men han stabiliserte de i PL etter å ha tatt de opp fra League Two. Trives med å utvikle unge spillere, noe jeg håper gjenspeiles i transferstrategien fremover (kanskje med unntak av januarvinduet, kvalitet trengs) Skal sies at overgangshistorikken til B'Mouth under Howe har noen riper, traff ikke akkurat maks med storkjøpene Lerma, Ibe, Solanke og Billing (samlet 75 mill pund). Om han får mye makt over dette hos oss er vel kanskje uansett ikke så trolig. 100% sikker på at vi henter Ake i januar hvertfall.
« Siste redigering: 05. Nov. 2021, 11:01 av lefsen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #27 på: 07. Nov. 2021, 14:56 »
Litt statistikk fra Eddie Howe og AFC Bournemouth etter opprykket:

15/16 sesongen:
Plass PL: 16
Balanse Spillerkjøp ink. Spillersalg: - € 55 Mill.
Spillerkjøp: - € 55.1 Mill.

16/17 Sesongen:
Plass PL: 9
Balanse Spillerkjøp ink. Spillersalg: - € 17 Mill.
Spillerkjøp: - € 41 Mill.

17/18 Sesongen:
Plass PL: 12
Balanse Spillerkjøp ink. Spillersalg: - € 34.3 Mill.
Spillerkjøp: - € 34,3 Mill.

18/19 Sesongen:
Plass PL: 14
Balanse Spillerkjøp ink. Spillersalg: - € 69 Mill.
Spillerkjøp: - € 89.1 Mill

19/20 Sesongen:
Plass PL: 18
Balanse Spillerkjøp ink. Spillersalg: - € 20 Mill.
Spillerkjøp: - € 55 Mill.

Totalt brukt ink. Spillersalg: - € 195.3 Mill
Totalt brukt spillerkjøp: - € 274,5 Mill.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #28 på: 08. Nov. 2021, 16:02 »
Jeg var litt lunken når Eddie først ble linket. Tenkte at vi kunne få et større navn. Men har ombestemt meg.
For en fyr. Vanvittig detaljorientert og intelligent. En taktikker av rang.
Tror seriøst han kan være den neste store!
Anbefaler å se «The truth about Eddie Howe» på YouTube.
Der får du se hvordan bournemouth supportere ser på Howe. Og mye info om hvordan er som person og fotballtrener.

Vi skal inn i en helt ny æra!
Føles ut som julaften den gang man var barn😎

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Ny manager
« Svar #29 på: 08. Nov. 2021, 16:02 »
Da var det offisielt!