20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 135522 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #135 på: 29. Juni 2016, 19:49 »
Ser ikke helt pointet med å gå til Palace om han først velger å forlate til fordel for en PL klubb..

Spørs det hvor mange som er villige til å bla opp £13m for en som for et halvt år siden knapt fikk spilletid på reservelaget til Spurs da.
Og jeg ser dessverre poenget med å bytte ut championsship med PL selv for Palace, sjansen for å havna på landslaget er MYE større blant annet.

Det sa jeg ingenting på. Tenker bare det må jo være noen andre som er interessert.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #136 på: 30. Juni 2016, 09:04 »
Det sa jeg ingenting på. Tenker bare det må jo være noen andre som er interessert.

Sant nok, poenget mitt var vel egentlig bare at med mål om å spille på landslaget og at han ikke har imponert nevneverdig de par siste årene så er en prislapp på £13m stivt, Og for et lag som CP som kanskje sliter litt med å trekke til seg spillere eller andre klubber som byr over dem, så kan han være perfekt.

Håper dog han tar seg et år i championship!

Er litt skeptisk til Gayle, som virker å være nære.
Ritchie er jeg mer spent på, vet nå at han leverer i championship.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #137 på: 30. Juni 2016, 09:35 »
Skeptisk til begge, syns de høres ut som urkjipe signeringer. MEN, jeg sa det samme om Townsend...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #138 på: 30. Juni 2016, 10:53 »
Gayle er jo en fyr jeg tenker passer fint inn i Championship, og ikke minst som en god partner til Mitrovic. Jeg får ikke ståpels av signeringen da jeg ikke ser på ham som mer enn squadplayer i PL. Når jeg dog tenker tilbake til at vi hadde Løvenkrands som presterte godt for oss sist vi var nede - så bør jo dette være enda et hakk opp.
Det vi gjør nå er å faktisk kjøpe inn spillere som vi vet holder nivået i ligaen vi skal spille i. Det gjør ingenting om vi krydrer disse med spillere som har utviklingspotensiale til å nå lengre - men klok av skade trenger vi spillere som går rett inn og presterer. Tidligere transferstrategi med kun kjøp av potensiale gjorde at vi er der vi er nå.
« Siste redigering: 30. Juni 2016, 10:59 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #139 på: 30. Juni 2016, 11:29 »
For å være ærlig så viste jeg ikke at Dwight Gayle var spiss før han puttet 3 mål mot Liverpool ifjor(?). Ser at han har bra statistikk før han kom til Palace. Han har ikke spilt fast de siste sesongene og håper selvsagt at han finner tilbake til den gode formen i Newcastle.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #140 på: 30. Juni 2016, 11:59 »
Skeptisk til begge, syns de høres ut som urkjipe signeringer. MEN, jeg sa det samme om Townsend...
Helt enig. Triste grå signeringer. Ser poenget med å kjøpe spillere som har vært gode i championship før, MEN hva skjer neste år da etter opprykk. Hele laget byttes ut? De vi kjøper er jo middelmådig skit i øverste liga. Hadde håpet Benitez klarte dra noen litt mer spennende til klubben som også kan tilføre oss noe til neste sesong ved evnt opprykk. Kjøpe fra benken til Crystal Palace og fra Watford gir meg ikke akkurat gåshud av begeistring.

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #141 på: 30. Juni 2016, 12:34 »
Tull og tøys. Grå signeringer? Altså det motsatte av de enormt spennende spillerne som Thauvin og Cabella og mange flere.

Benitez er en av de mest erfarne og respekterte managerne i hele verden, han vet godt hva han driver med. Hva hadde folket tenkt dersom vi hadde kjøpt Jamie Vardy og Daniel Drinkwater for et par sesonger siden.

Det er ingen umulighet at Matt Ritchie og Dwight Gayle vil blomstre hos oss og da tenker jeg også ved en eventuell retur til PL.

Jeg jubler høyt over at vi endelig ser ut til å gi en lang faen i Frankrike. Det har bare ført med seg høye forventninger, store skufelser og et lag uten sjel.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #142 på: 30. Juni 2016, 13:10 »
Aug 2009    Danny Simpson    Manchester United    Loan
 Sep 2009    Peter Lovenkrands    Unattached    Free
 Sep 2009    Zurab Khizanishvili    Blackburn Rovers    Loan
 Sept 2009    Marlon Harewood    Aston Villa    Loan
 Nov 2009    Fabrice Pancrate    Unattached    Free
 Jan 2010    Danny Simpson    Manchester United    £TBC
 Jan 2010    Wayne Routledge    QPR    £TBC
 Jan 2010    Mike Williamson    Portsmouth    £TBC
 Jan 2010    Fitz Hall    QPR    Loan
 Jan 2010    Patrick Van Aanholt    Chelsea    Loan
 Feb 2010    Leon Best    Coventry City    £TBC
 
En liten påminnelse om hvem som ble hentet i løpet av året vi spilte på samme nivå sist. Dette var en god andel spillere med erfaring fra nivået. Det funka ganske fint. Heller grått enn usikkert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #143 på: 30. Juni 2016, 13:31 »
Det er like liten automatikk i at en fransk spiller skal være dårlig, som det er i at en engelsk skal være god.

Det gikk vel sånn nogenlunde for Payet og Mahrez også?

For all del, jeg håper jeg må spise mine ord, men jeg har ikke voldsomt stor tro på Dwight Gayle.

Kristoffer: De kjøpene fungerte veldig bra, men hvor mange tok steget til PL på en god måte (ikke si Danny Simpson  ;) )?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #144 på: 30. Juni 2016, 13:49 »
Danny Simpson, Mike Williamson og Leon Best er i mine øyne alle spillere som i større og mindre grad bidro for oss i årene etter opprykk. De to første er åpenbart helt greit å ta med som spillere som holder/holdt akseptabelt nivå i PL. Danny Simpson fikk mye (ufortjent) tyn. Særdeles begrenset spiller på mange måter, men holder og holdt greit PL-nivå. Mike Williamson burde vært bytta ut etterhvert som vi skulle etablert oss høyere opp på PL-tabellen. Det er jeg enig i. Men han var allikevel en viktig del av stallen i mange år. Leon Best var en nyttig mann første sesong, og bidro spesielt da Carroll gikk. Mange vil nok hevde hans karriere er mer ødelagt av skader i ettertid. Løvenkrands er jeg enig i at falt igjennom på PL-nivå, mens Wayne Routledge ikke presterte så mye for oss under Pardew (ville i alle tilfeller beholdt Routledge kontra henta inn Obertan som fotballgeniet valgte da).
Jeg er enig i at Ritchie og Gayle ikke er spillere som tilsynelatende kommer til å lyse opp i PL dersom vi spiller der om ett år. Men jeg er rimelig sikker på at de kommer til å produsere på dagens nivå. Vi må jo tross alt stikke fingern i jorda og innse at vi ikke kan kjøpe fra øverste hylle. Er allikevel imponert over keeperkjøpet vi har gjort der det virker til at vi har fått inn en klassekeeper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #145 på: 30. Juni 2016, 13:53 »
Vel vi er i en temmelig uberkjip liga og at pl spillere i det hele tatt gidder å ta steget ned er en gåte for meg. Sist Ritchie var i CS herjet han, og det er vel akkurat det vi er på jakt etter. Folk som har erfaring fra ligaen og som har prestert der. Først må vi komme oss ut fra denne triste situasjonen vi er i, så kan vi forhåpentligvis begynne å tenke spennende igjen neste år..

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3027
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #146 på: 30. Juni 2016, 15:39 »
Det er like liten automatikk i at en fransk spiller skal være dårlig, som det er i at en engelsk skal være god.

Det gikk vel sånn nogenlunde for Payet og Mahrez også?

For all del, jeg håper jeg må spise mine ord, men jeg har ikke voldsomt stor tro på Dwight Gayle.

Kristoffer: De kjøpene fungerte veldig bra, men hvor mange tok steget til PL på en god måte (ikke si Danny Simpson  ;) )?

Routledge har fungert bedre på vingen i Swansea enn det meste av skrotet vi har henta i etterkant.

Ellers enig med sistnevnte taler her. Noen må stikke fingern i jorda å se hvor vi er. De 3 vi nå mest sannsynlig henter er ikke spillere å få gåsehud av, men er spillere som holder nivået i Championship, og som holder en sesong eller to etter et evt. opprykk. Richie vil av en eller annen grunn til oss, B'mouth vil egentlig ikke selge, Gayle er i mine øyne Pardewed, sier litt når den ubrukelige mursteinen Connor Wickham ble foretrukket. Tror han har potensiale til å bli en spiller med brukbart PL-nivå.
« Siste redigering: 30. Juni 2016, 15:47 av Geordie »
No fate but what you make

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #147 på: 30. Juni 2016, 16:40 »
I følge telegraph er Townsend så og si klar for Palace. Ganske skuffende da jeg var sikker på ar han ville bli slik som han snakket i media etter nedrykket. Kunne blitt en stor helt i Newcastle. Er likevel ikke så alt for bitter(han er jo vandt med å bo i London), selv om jeg ikke håper han lykkes da jeg fortsatt ønsker pardew alt vondt. Ritchie blir sikkert en god erstatning om han kommer. Ingen av de når HBA til knærne dog ;(

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #148 på: 30. Juni 2016, 16:58 »
At Townsend drar var intet sjokk, litt kjedelig at det var til Pardew dog. Da er det bare å krysse fingrene for at sølvreven rykker ned og Andros sitter igjen med skjegget i postkassa, mai 2017...

Rart det ikke har vært noe mer snakk om Wijnaldum. Virket jo som han var bortimot klar for Roma her før EM.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #149 på: 30. Juni 2016, 17:47 »
Ja, han ble vel fristet av en retur til London og PL samt sikkert 100% mer i lønn.

Townsend har kun vært her i en kort periode og jeg var skeptisk til at vi kjøpte han. Etter at Benitez kom har han absolutt vært en av våres bedre spillere og jeg har begynt å få sansen for han. Kjipt at han da stikker til Pardew som kommer til å slite neste sesong.