20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 46732 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #315 på: 19. Jan. 2022, 23:21 »
i tillegg har alle spillere i la liga en utkjøpsklausul, ofte absurd høye...men hvis denne er "innenfor" så har ikke sevilla noe de skulle sagt om carlos vil til oss... og om en spiller ønsker seg bort,,,,så vil jeg anta de kommer til en enighet...newcastle har pengene, og sevilla kan få en god sum for en 29 åring som vil bort. de er ute av CL og langt bak førsteplassen i la liga....men på en trygg 2. plass... så sportslig sett er det bra timing å cashe inn for Sevilla...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #316 på: 19. Jan. 2022, 23:31 »
Ja, vi har kanskje ikke scoret så mye mål heller når vi sammenligner med andre lag. Ny spiss er jo noe som trengs uansett. Men det offensive spillet har faktisk bedret seg masse under Howe. Vi har sluppet inn like mye som Norwich, det er en prestasjon i seg selv. Når jeg snakker om dekning så mener jeg sammenlignet med andre posisjoner. Det kan selvsagt tenkes at ASM blir skadet igjen, men han har utrolig nok vært skadefri frem til desember. Når ASM er tilbake så har vi faktisk 2 vinger som presterer på et greit nivå, Joelinton og ASM. Men som noen andre nevnte så trenger vi vel egentlig nye spillere her også, som med alle andre posisjoner. Og ja jeg er egentlig enig i at en rotasjonspiller på ving også kunne vært noe, en som eventuelt holder høyere nivå enn Fraser. Når det er sagt så liker jeg det jeg har sett av Fraser også de siste kampene. Han og Joelinton har jobbet sokkene av seg.

Selvfølgelig er det fantastisk om vi kan hente unge spillere som kan løfte oss fra dag 1. Men jeg har ingenting imot å hente eldre spillere som løfter oss fra dag 1 slik som ståa er nå. Å hente inn 5-6 unge spillere som vil løfte oss umiddelbart er ganske urealistisk etter mitt syn. Dette ville sannsynligvis vært spillere som ville vært attraktive for klubber i CL. Å hente spillere som trenger tid til å utvikle seg eller tilpasse seg for å løfte oss har vi ikke tid til. Du nevner flere eksempler av spillere som lykkes umiddelbart da de kom til PL, men jeg kan gjerne lage en lang liste over spillere som ikke lykkes første sesongen i PL også. Arsenal ble nevnt som eksempel, vi så jo hvordan de talentene presterte de siste 2 sesongene. Det er først nå de virkelig har fått tilpasset seg og utviklet seg til å kunne prestere på dette nivået.

Når det kommer til Botman så virker jo dette som en ung spiller som kan løfte oss fra dag 1, så jeg sier ikke nei takk til den signeringen! Jeg har troen på at Trippier er profesjonell nok til å hjelpe oss mot nedrykk. Får ikke så mye primadonna vibber av han.

Nå refererer jeg ikke til 18 åringer fremfor etablerte gode spillere....Jeg refererer til spillere i en alder av 23 år typ som holder høyt nivå allerede nå...Fremfor spillere som er passert 30, er "mette" og på vei ned....Rutine er bra, men ikke på bekostning av kvalitet...Og "mette spillere" over 30 år på vei ned fremfor sultne spillere på vei opp...Er mer optimistisk til sultne spillere....Og da kvalitetspillere i alder av 23-25,,,ikke 19 åringer....

Ja du kan nok nevne en haug som har floppet...Men jeg kan også nevne en haug som har floppet fra PL til PL klubb typ Maguire.....Jeg tar heller en "revolusjonerende" utelnadsk spiller, som kan snu alt på hodet, typ Wijnaldum da ha kom til oss, Fernandes til United...Salah til Liverpool... Fremfor en Noble eller whatever erfaren "garantert suksess" spiller.... Om de ikke tar tempoet i PL direkte, så får vi bare sette dem på benken. De største stjernene i Portugal Frankrike(untatt PSG), Belgia Nederland osv. har nok langt høyere nivå og potensiale enn "etablerte trygge PL spillere."... Jeg ikke imot å hente noen gode PL spillere som kan heve oss,, men er sterkt uenig i negativiteten enkelte har til å hente KLASSESPILLERE fra Nederland Frankrike etc som kunne hevet top 6 lag i PL....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #317 på: 19. Jan. 2022, 23:34 »
Bra start med Trippier inn, og deilig at det skjer allerede ila første uken i januar!

Håper ikke vi gir opp Botman uten kamp, for her snakker vi solid stopper og fremtidig kaptein! Et alternativ til Botman kan være Jurriën Timber (Ajax), eller Maxence Lacroix (Wolfsburg). Unge solide stoppere, som spiller fast for klubben sin. Nå var vi muligheten til å være før en av de større klubbene!

Ellers, så synes eg at SM/SDM bør prioriteres, da ingen av de vi har no er gode nok! Her MÅ vi ha inn én, men helst to. En Bissouma/Elneny- type, i tillegg til en med litt mer offensive fibre i kroppen. Her har jo Wijnaldum og Ramsey vært linket, men vet ikke om eg vil ha noen av de(?). (måtte vært førstnevnte isåfall..). Hva med Ryan Gravenberch (Ajax)? En vi kan bygge laget rundt, er mye bedre enn det vi har, og bare 19/20 år!
Tenker også at Lingard kunne blitt en bra spiller for oss, slik han var for West-Ham. Tanker om han?

Som spiss så er Karim Adeyemi (Red Bull Salzburg) en eg kunne tenkt meg! Smart, hurtig, og god med begge bein. Går garantert til en større klubb innen kort tid.



Først og fremst: Utrolig gøy med aktivitet på forumet! Tror det vil vedvare videre jeg, da blir jeg så glad.  :)

Her tar du opp mange spennende talenter! Bla. Timber, Gravenberch, Lacroix og Adeyemi. Hadde vi ligget trygt på en 8 plass i PL så hadde dette vært signeringer her og nå. Men, siden vi er der vi er, trenger vi spillere vi vet presterer fra første stund. Eks. Joao Pedro, Fabio Silva og Max Aarons fra Watford, Wolves og Norwich. Kjempe talenter, men de trenger tid til å tilpasse seg ligaen og utvikle seg videre.

Wijnaldum vet vi jo hva står inne for. Lindgaard på lån hadde vært en kjempe signering for å øke dybden på skadeutsatte vinger. Maxi kan jo også tre inn i en spiss rolle i 4-2-2-2 om vi har vingene. Tenker det er slike spillere vi bør gå for nå som vi skal kjempe en kamp for å holde oss oppe.

Synes vi skal prøve å få mest mulig rutine inn nå i førsteomgang, gjerne på lån. (4 Lån kan vi fortsatt utføre).

Så blir det spennende med denne spiss signeringen. Får håpe denne er plass før Watford kampen. Gayle alene på topp blir for forutsigbart.

Om vi skulle signere enn spiss nr. 2 så hadde Ben Brereton Díaz fra Blackburn vært spennende.

"Hadde vi ligget trygt på en 8 plass i PL så hadde dette vært signeringer her og nå. Men, siden vi er der vi er, trenger vi spillere vi vet presterer fra første stund. Eks. Joao Pedro, Fabio Silva og Max Aarons fra Watford, Wolves og Norwich. Kjempe talenter, men de trenger tid til å tilpasse seg ligaen og utvikle seg videre."

Så du vet de vil prestere..Du bare vet det? Basert på?..... Gladenbach hadde kunnet spille seg inn fast i et topplag pr dags dato..... Husker du da vi henta Wijnaldum...Vår klart beste spiller den sesongen, rett fra Nederland.... Vi snakker spillere med landslagserfaring fra Nederland og årets spiller i Nederland...Du ville heller hatt en okey PL midtbane enn De Jong fra Ajax da han gikk til Spania? Eller De Ligt....Siden de "trenger tid å tilpasse seg"..... Med din teori er Veratti, Marquinhos, osv spillere som trenger tid, så vi bør heller lete i PL?......For de kommer fra den franeske ligaen....? De beste spillerne (totalt sett og også fra dag en) Newcastle har hentet senere år er Tiote, Cabaye og Wijnaldum som presterte alle fra dag en..Disse kom fra franske og nederlandske ligaen... Mener du spillere som Shelvey, Richey, Gayle, Clarke er "spillere vi vet vil prestere" pga PL erfaring,  mest spennende spillerne i Frankrike, Nederland trenger "for mye tid"..? Dumt av United å hente Bruno Fernandes da, og City å hente Ederson og Ruben Diaz.... Men Maguire "vet vi jo presterte" med en gang....

Lingard for å ha dybde på vingende ved skader?!?!?!?!? Lingard går RETT INN I LAGET...... Spent på hvordan du ville satt opp ett skadefritt Newcastle med Lingard som alternativ...Siden han skal "skape dybde ved skade"....En av beste spillerne i PL ifjor, presterer bra når han får sjansen i år og, og er grunn for United ikke lånte han ut. Tydeligvis god nok for at United regna med gi han en del spilletid, etter fantastiske sesongen i West Ham....Men for oss er han grei å ha som backup ved skader...En spiller som har fått mye spilletid i United gjennom årene, og tatt store steg opp.... I førsteomgang "usynlig god", og jobber ekstremt mye, og gjør alltid jobben sin...En av Mourinhos favoritt  spillere...Og nå har han tatt det offensive spillet sitt til ny dimensjon..... Reserve ved skader? Vi ligger på sisteplass på tabellen, men Lingard er ikke god nok for førsteelveren?.... En spiller som var nøkkelspiller for West Ham, og ville vært det i alle de klubbene som ligger og kjemper om en top 6 plasssering...... Men ikke god nok for førstelaget til Newcastle, sisteplassen i premier league......Kanskje jeg tar feil, men vil gjerne høre din begrunning for at han skal være resereve hvis noen blir skadet....

Nå må du roe deg ned 3 hakk så du ikke blir oppfattet som den nye "Superswag" som en tid herjet her inne ;)

Du legger ord i munnen på folk som kanskje ikke helt stemmer med hva folk selv tenker/skriver.

For mitt vedkommende:

- Nei, jeg mener ikke at Newcastle bare skal lete i PL. Det jeg mener er at de i dette vinduet må finne spillere som i første omgang holder oss oppe. Trippier er en meget god signering sådan. Til sommeren er det fritt vilt om vi skulle holde oss i PL.

- Lindgaard var ikke ment som en dybde spiller ved skader. Tror han hadde vært fast inventar selv ved en skadefri tropp.

Prøve å balansere litt. Stille positive korte spørsmål til innlegg om du lurer på noe. Mitt råd ;)

"Lindgaard på lån hadde vært en kjempe signering for å øke dybden på skadeutsatte vinger."

Putte ord i munnen din? Du skriver jo for å øke dybden på skadeusattevinger.....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #318 på: 19. Jan. 2022, 23:40 »
Jeg ser også helst at vi går for spillere med proven PL-verdi nå. Den situasjonen vi er i nå tillater ikke mange bomkjøp om plassen skal berges. Trippier er jo i så måte meget gledelig.

Ser gardyspeedfan påpeker at Cabaye, Tiote og Wijnaldum var gode kjøp fra mindre ligaer, og det stemmer jo. Men du må ha rimelig kort hukommelse for å glemme alle bomkjøpene vi har gjort fra Ligue 1 og Eredivisie også. Bruker vi dette vinduet på bomkjøp ala Cabella, De Jong (x2), Thauvin, Riviere og Saivet er vi i kjempetrøbbel.

Bissouma, Tarkowski, Lingard, Digne osv er ikke verdens mest sexy navn, ei heller spillere med potensiale til å ta oss opp på CL-nivå (Bissouma mulig unntak), men føler meg trygg på at dette er spillere som ville fått jobben gjort nå umiddelbart.

Forhåpentligvis er Trippier et tegn på at Howe og eierne tenker i samme baner.


PS: så må jeg jo si at jeg blir litt oppglødd av nyheten om at Diego Costa plutselig er tilgjengelig hehe. Spillere som fans av alle andre lag hater er deilige å ha.

Såklart vil noen floppe. Dette gjelder også spillere fra Premier League...Ta fx Willock som man skulle tro var en direkte forsterkning...Vært ganske laber denne sesongen...Richy, Shelvey kan kanskje ikke kalles bomkjøp, men det er tross alt disse "sikre PL signeringene" som ikke er gode nok for å holde oss oppe...Er dette den type kjøp vi ser etter nå?....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #319 på: 19. Jan. 2022, 23:45 »
Det er ingen som har sagt at spillere fra andre ligaer ALDRI funker heller. Det er en sjanse man tar og noen ganger funker det helt utmerket. Topplagene har friheten til å ta slike sjanser, de risikerer ikke å rykke ned en divisjon dersom det slår ut feil og dersom spilleren trenger litt tid til å tilpasse seg eller utvikle seg så er heller ikke det helt krise. Chelsea gjorde en skivebom da de kjøpte Werner men likevel så vant de CL, fordi de har gode nok spillere fra før av. Når man derimot ligger på bunnen av tabellen så er det en mye større risk å ta.

Her nevnes det mye eksempler av spillere som er totalt irrelevant når man diskuterer Newcastle. Bruno, Diaz, Fernandez, Veratti, Marquinhos osv.. Det er da ingen her som hadde takket nei til eksempelvis Haaland eller Mbappé fordi de ikke er proven PL spillere. Og selvsagt er det stor sjanse for at slike spillere lykkes i PL når de er på det nivået de er.

Så kan man jo remse opp andre tilfeller som Werner, Sancho, Thiago Alcantara, Mangala, Lamela, di Maria, Özil, Fred, Depay, van de Beek, Solado og så videre.. garyspeedfan lider litt av confirmation bias her, man må se på helhetsbildet, ikke bare trekke frem enkelte tilfeller som resulterte i det ene mens man ignorerer alle tilfeller som resulterte i det motsatte.

Dette handler mer om hvilke spillere vi realistisk sett kan få inn i dette vinduet. Det blir totalt irrelevant å sammenligne med United, City og PSG. Til slutt så kan jeg også nevne en annen faktor, som er at det er vanskelig å dømme det virkelige nivået til spillere fra svakere ligaer. Noen spillere briljerer i den franske og nederlandske ligaen, men så viser det seg at de egentlig ikke holder mål når de kommer til PL. Og nå sier jeg noen, ikke alle. Det blir flere faktorer som spiller inn dersom en spiller kommer fra en annen liga.

Er det ikke en "sjanse" å ta uansett om man henter en spiller som Wood?...For noen milllioner ekstra kunne vi fått en ekstremt spennende spiller som kunne snudd ting på hodet... En kjempespennede spiller som imponerer frankrike vs en avarage PL spiller... Er ikke så sikker på at "det ene er sikrere enn det andre"...Til syvende å sist kommer mye til kvalitet også....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #320 på: 19. Jan. 2022, 23:49 »
Vi nærmer oss midten av januar og har signert en høyreback.

1: Er dette som vi så for oss?

Vi trenger uten tvil en spiss for å redde plassen, om vi ska ha noe håp om dette.

2:At vi er linket mot Wood for 17 mill og Cantwell er rett og slett skremmende, håpløst og flaut.

1: Skrev det i et innlegg litt tidligere i tråden, med tanke på at vi har vært vante med Charnley/Ashley, så er det jo litt vanskelig å se for seg "hvor raskt" klubben klarer å handle nå. "Snart midten av januar og en høyreback til nå" høres ikke imponerende ut. Men snu litt på flisa og si "Trippier inn første uka i januar" så høres det straks mye bedre ut. Same shit different wrapping. Har fortsatt trua på at det kan bli et bra (og innholdsrikt) januar vindu for Newcastle, men hvis Trippier dealen var den "enkle dealen" å dra i land så er det veldig viktig at det ikke stopper der nå.

2: Nja, med vår nåværende posisjon i ligaen så spørs det hva vi klarer å tiltrekke oss av spillere da. En mann som Chris Wood vet i alle fall hva dette går ut på, og hvordan han skal score mål i PL, eller mot mektige Cambridge for den del...
Cantwell kjenner jeg ikke så mye til...

Å stjele en av få spillere som alltid scroer over 10 mål i PL fra nedryksrival Burnley kan jo være et genitrekk?...Burnley klarer neppe lokke til seg noen klasse erstatter slik som de ligger ann.... Så vi svekker Burnley ved å ta en av deres viktigste spillere....

Cantwell ville jo vært nydelig. En meget spennende spiller som har vært linket med United osv... I situasjonen vi er så forventer jeg egentlig ikke at så mange vil til oss...Kanskje netoopp spillere fra Watford Burnley Norwich som ikke har noe mer nedrykk å frykte av gå til oss...Da er Cantwell Aarons Tarkowski Sarr meget spennende navn...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #321 på: 19. Jan. 2022, 23:52 »
Linkes av Sky til Patrick Schick som jo ville vært helt fantastisk.
Sky sier også at Leverkusen krever £50m, så den er av før den har startet skriver de.

HMMM....Han er faktisk en av de mest spennende spillerene i Europa om dagen. Statsene hans denne sesongen og prestasjonene hans i EM er fantastiske....Hvis vi kan betale 25 mill for Wood, så burde vi kunne gi 75 for Schrick....Vi har ikke Mike Ashley lengre..

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #322 på: 20. Jan. 2022, 00:03 »
Hva koster et nedrykk oss i tapte TV inntekte osv? Rundt milliard har jeg hørt.... I direkte tapte inntekter Og vil sette oss mange steg tilbake.... Spillere som Maximin kan ende på billigsalg vekk osv... Så å svekke Burnley og bruke 25 millioner på en spiss som har prestert solid år etter år når vi er i spisskrise, og svekke burnley tilsvarende, kan jo være god business når vi skal gjøre regnestykket å holde plassen kontra rykke ned... Om vi overpirser litt å gambler nå, er tiden for å gjøre det...Vi kan ikke tape enorme summer ved et nedrykk fordi vi ikke tør å satse...Og pengene som blir satset kommer nok delvis tilbake når spillerne blir solgt videre evt... Normalt ville jeg ikke satset på en britisk "kjip" 30 åring, som er solid god for 25 mill, og spillere på rundt 30 år osv...Men nå må vi få inn alternativer. En seier i år, (inkl en kamp mot Cambridge)  kan umulig bli verre... Holder vi plassen kan vi holde oss unna 30åringer fra Burnley for 25 millioner, og kjøpe spillere med mer verdi på sikt...

Og som enkelte påpekte så vil vi nok måtte betale en del mer for spillerne, siden klubbene vet hvor mye penger vi sitter på...

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #323 på: 20. Jan. 2022, 10:12 »


Carlos kommer ikke, dette er jo 99% sikker på. Lukter hestemøkk av det spillet der fra Sevilla sin side.

Hvordan kan du mene dette? Spilleren selv har levert transfer request. I de aller fleste tilfeller betyr dette at salg står på døra. De vil ikke ha en spiller som ikke vil være der. Er jo et spill. De ønsker mest mulig penger, vi vil gi minst mulig. Jeg er faktisk veldig sikker på at han vil signere ila januarvinduet, men til hvilken pris ? Er nok bare der det trykker
[/quote]

Veddemål?

Dette er standard prosedyre i spania og de har ikke noe som heter "transfer request" der.

Transfer request doesn't exist in Spain. Kounde wanted to leave in summer too but if the offer is not enough the only way to get him out of here is paying his release clause. And I'm sure that £30m is not enough, first, because we paid for him 12 and because his replacement would be Botman and we'd have to pay a fair amount of money for him because we have the ok from him. Everything is possible but not in this terms.


De har enorme utkjøpsklausuler som sjeldent blir trigget fordi dem er "ALTFOR" høye.

Han spilte også kamp igår for Sevilla.

Noe som også Guillem nevner mer om her.

Sevilla has received an offer for €30m for Diego Carlos from Newcastle. He would be paid three times more and would go. But Sevilla have got no intention to get rid of him… for that price. Buy out clause is €85m. Newcastle will have to get close to at least double their offer

Også fra en svoren sevillafan:
We used to it. Every year we hear Something like that. Last year Kounde, Banega before, Rakitic before, etc, etc. The path is always the same, He is not leaving, says he is happy here and play as always. We are a seller club but in our terms. Or maybe He values more his sport performance than the financial.
« Siste redigering: 20. Jan. 2022, 10:17 av snkz »

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
« Siste redigering: 20. Jan. 2022, 12:31 av snkz »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #325 på: 20. Jan. 2022, 10:53 »
Jeg ser også helst at vi går for spillere med proven PL-verdi nå. Den situasjonen vi er i nå tillater ikke mange bomkjøp om plassen skal berges. Trippier er jo i så måte meget gledelig.

Ser gardyspeedfan påpeker at Cabaye, Tiote og Wijnaldum var gode kjøp fra mindre ligaer, og det stemmer jo. Men du må ha rimelig kort hukommelse for å glemme alle bomkjøpene vi har gjort fra Ligue 1 og Eredivisie også. Bruker vi dette vinduet på bomkjøp ala Cabella, De Jong (x2), Thauvin, Riviere og Saivet er vi i kjempetrøbbel.

Bissouma, Tarkowski, Lingard, Digne osv er ikke verdens mest sexy navn, ei heller spillere med potensiale til å ta oss opp på CL-nivå (Bissouma mulig unntak), men føler meg trygg på at dette er spillere som ville fått jobben gjort nå umiddelbart.

Forhåpentligvis er Trippier et tegn på at Howe og eierne tenker i samme baner.


PS: så må jeg jo si at jeg blir litt oppglødd av nyheten om at Diego Costa plutselig er tilgjengelig hehe. Spillere som fans av alle andre lag hater er deilige å ha.

Såklart vil noen floppe. Dette gjelder også spillere fra Premier League...Ta fx Willock som man skulle tro var en direkte forsterkning...Vært ganske laber denne sesongen...Richy, Shelvey kan kanskje ikke kalles bomkjøp, men det er tross alt disse "sikre PL signeringene" som ikke er gode nok for å holde oss oppe...Er dette den type kjøp vi ser etter nå?....

Willock hadde kun en halv sesong for oss som fast i PL, før det var det jo mye benk, så nei vil ikke kalle kjøpet av han et trygt PL kjøp.

Vil heller ikke akkurat påstå at Matt Rithcie er en grunn til at vi ikke holder oss oppe, en helt ok PL-spiller som fint kan gjøre en jobb i laget (der vi er nå). Så ble han jo også hentet for å få oss opp til PL igjen da, det må du ikke glemme.

Shelvey har selvfølgelig vært direkte svak i flere sesonger nå. Men så ble vel disse to også kjøpt for 5-6 år siden da. Spillere som holder seg stabilt gode så lenge i PL er jo en sjeldenhet. Ikke blir  de yngre heller, noe som ikke er deres feil.

Føler allikevel ikke at du helt svarer på argumentene mine her. Som vi gjorde med Rithcie, Diame osv i Championship så gikk vi for spillere som vi hadde god grunn til å tro at ville få jobben gjort i det kortsiktige målet som var opprykk, fordi de hadde vist at de var gode spillere i Championship. Det er noe tlsvarende vi må gjøre nå, da vi ikke har tid til å vente på at spillere fra kontinentet blir vant med ligaen etc.
« Siste redigering: 20. Jan. 2022, 10:55 av Andymag »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #326 på: 20. Jan. 2022, 10:59 »
Ja, vi har kanskje ikke scoret så mye mål heller når vi sammenligner med andre lag. Ny spiss er jo noe som trengs uansett. Men det offensive spillet har faktisk bedret seg masse under Howe. Vi har sluppet inn like mye som Norwich, det er en prestasjon i seg selv. Når jeg snakker om dekning så mener jeg sammenlignet med andre posisjoner. Det kan selvsagt tenkes at ASM blir skadet igjen, men han har utrolig nok vært skadefri frem til desember. Når ASM er tilbake så har vi faktisk 2 vinger som presterer på et greit nivå, Joelinton og ASM. Men som noen andre nevnte så trenger vi vel egentlig nye spillere her også, som med alle andre posisjoner. Og ja jeg er egentlig enig i at en rotasjonspiller på ving også kunne vært noe, en som eventuelt holder høyere nivå enn Fraser. Når det er sagt så liker jeg det jeg har sett av Fraser også de siste kampene. Han og Joelinton har jobbet sokkene av seg.

Selvfølgelig er det fantastisk om vi kan hente unge spillere som kan løfte oss fra dag 1. Men jeg har ingenting imot å hente eldre spillere som løfter oss fra dag 1 slik som ståa er nå. Å hente inn 5-6 unge spillere som vil løfte oss umiddelbart er ganske urealistisk etter mitt syn. Dette ville sannsynligvis vært spillere som ville vært attraktive for klubber i CL. Å hente spillere som trenger tid til å utvikle seg eller tilpasse seg for å løfte oss har vi ikke tid til. Du nevner flere eksempler av spillere som lykkes umiddelbart da de kom til PL, men jeg kan gjerne lage en lang liste over spillere som ikke lykkes første sesongen i PL også. Arsenal ble nevnt som eksempel, vi så jo hvordan de talentene presterte de siste 2 sesongene. Det er først nå de virkelig har fått tilpasset seg og utviklet seg til å kunne prestere på dette nivået.

Når det kommer til Botman så virker jo dette som en ung spiller som kan løfte oss fra dag 1, så jeg sier ikke nei takk til den signeringen! Jeg har troen på at Trippier er profesjonell nok til å hjelpe oss mot nedrykk. Får ikke så mye primadonna vibber av han.

 men er sterkt uenig i negativiteten enkelte har til å hente KLASSESPILLERE fra Nederland Frankrike etc som kunne hevet top 6 lag i PL....

Ærlig talt Garyspeedfan, hvor mange spillere fra Ligue 1 og Eredivise har gått rett inn og forsterket et topp 6 lag i PL de siste 10 årene? De klubbene er som regel smarte nok til å la klubber lenger ned på tabellen ta risikoen fra de ligaene, med god grunn.

Gjelder å tenke litt før du bare slenger ut påstander eller? Og av de få som kan nevnes er vi ikke i nærheten av å være i en posisjon til å hente noe tilsvarende nå.
« Siste redigering: 20. Jan. 2022, 11:06 av Andymag »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #327 på: 20. Jan. 2022, 12:21 »
Er litt spent på om de klarer å kvitte seg med noen og. Får vel anta at de henter hvertfall 2-3 før vinduet stenger. De har riktignok fire registrerte keepere men om ingen blir solgt/lånt ut er det flere som må regne med et halvår på u-laget.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #328 på: 20. Jan. 2022, 15:16 »
Er litt spent på om de klarer å kvitte seg med noen og. Får vel anta at de henter hvertfall 2-3 før vinduet stenger. De har riktignok fire registrerte keepere men om ingen blir solgt/lånt ut er det flere som må regne med et halvår på u-laget.

Får håpe det. Darlow, Clark, Krafth, Hendrick, Sean L, Shelvey og Gayle er det bare å få lempa ut. Lascelles også om vi får inn en erstatter.

Apropos erstatter for Lascelles, ser ikke ut som siste ord er sagt i forhold til Carlos. Håper dette blir avklart den ene eller andre veien snart. https://www.thenorthernecho.co.uk/sport/19862270.newcastle-united-transfer-news-magpies-hopeful-diego-carlos/

Tipper/håper det kan løsne en del på tampen av vinduet. Både klubber og spillere begynner vel ofte å bli litt mer desperate på å selge/bli solgt/lånt ut når DD nærmer seg.
« Siste redigering: 20. Jan. 2022, 15:18 av Geordie »
No fate but what you make

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #329 på: 20. Jan. 2022, 15:55 »
Jeg syns det er så jævla deilig å se at det er fyr på forumet igjen! Diskusjoner, uenigheter og lidenskap:)