20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 383279 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #690 på: 15. Okt. 2011, 21:17 »
Jeg føler de i større grad enn oss har en "big club mentality" på banen, noe som skyldes en blanding av historie, investeringer per år og selvbilde blandet med mange dyre spillere. Vi spiller mer som et midt-på-tabellen lag og legger oss mer mot antatt sterkere motstand, og når vi leder.

Dette er i mine øyne den største forskjellen. Liverpool maler i mye større grad på uavhengig av stillingen underveis, mens vi blir smånervøse og prøver å "ri" på en ledelse, slik som mot Wolves.

Synes Liverpool i større grad har "spillende lag" mentaliteten inngrodd i ryggraden ( kollektivt), vi har et par spillende typer liksom..
If it has tits or wheels, count on problems!

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #691 på: 15. Okt. 2011, 23:36 »
Det synest eg er gode poeng, Flatline. Liverpool har krav på seg for å komme blant dei fire beste, og det kan vere både ein fordel og ei belastning. Ein fordel at ein alltid må strekke seg eit par tommar ekstra, men ein belastning dersom ting går skeis. Utifrå dagens førestilling - og reaksjonane etterpå -, verkar det som om dette var ein opptur for dei.

Vi har nok ikkje den mentaliteten enda, men vi er definitivt eit meir spelande lag i år enn vi var i fjor. Eg trur fortsatt ikkje vi har sett det beste av f.eks. Cabaye, og eg trur han kan vere dynamoen som illustrerer nye tider og nye krav i åra som kjem.

Eg trur og håpar vi kan få stabilitet rundt klubben, og at ein mann som Pardew kan få tid og ressursar til å prente inn storklubb-mentaliteten igjen. At han skal vere ein ny Sir Bobby er ein utopi, men er han ein brøkdel skal eg vere kjempefornøgd.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #692 på: 16. Okt. 2011, 09:03 »
Alsaker kommenterer i kampen mellom Liverpool og Manchester United at Carroll hilser alle spillerne inn på banen etter pausen bortsett fra Suarez...

He he he. dårlig stemning.no?  :lol: :lol:
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #693 på: 16. Okt. 2011, 09:06 »
Synes det er rart å lese her at enkelte personer ikke evner å se at LFC var flere hakk bedre enn ManU igår og heller går flere runder tilbake for å dra opp en kamp mot Tottenham der LFC ble utspilt etter å ha fått en spiller utvist etter 20-25 min.
Alt av statistikker og høydepunkter fra LFC - ManU kampen viser tydelig at det er LFC som har grunn til å være misfornøyd med uavgjortresultatet.

Over til sammenligningen mellom NUFC og LFC så synes jeg den pr dags dato er ganske stor. NUFC har flere gode spillere men er foreløpig langt unna å ha samme dekning og bredde i stallen som det LFC har. Likheten er derimot at begge lagene har enormt mye mer å gå på. LFC har flere nye spillere og en Gerrard som er et stykke unna tidligere form etter skadeavbrekk. NUFC på sin side har også flere nye spillere og samtidig en ny måte å spille fotball på som kan gi litt vansker i enkelte kamper til å begynne med. Noen uritinerte spillere og noen man ikke er helt sikre på nivået til.

Jeg tipper at både NUFC og LFC bare vil bli bedre og bedre utover i sesongen, men at LFC pr nå har et bedre lag, bredere stall og enkeltspillere som er gode nok til å kunne løfte klubben opp mot ligatitlen, eller deromkring, mens NUFC må nøye seg med å kjempe i gruppa like bak. Men det hadde vært morro om NUFC kunne vært med der oppe eller haltende like bak til langt utpå nyåret, eller kansje enda lenger.


Skal man først se på et av de store lagene som sliter skikkelig for øyblikket og som man kanskje kan klare å plassere seg foran kan man jo heller diskutere Arsenal. De sliter veldig for tiden og startellveren dems er langt unna hva det en gang var. Fremdeles noen gode spillere der men ikke en av de motstanderne jeg frykter mest pr nå. For noen år siden fryktet vi å bli utspilt å latterligjort på Highbury og Emirates, den frykten er der ikke lenger for mitt vedkommende.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #694 på: 16. Okt. 2011, 09:54 »
Godt innlegg Frode, tiltredes. Tottenham-kampen ble farget av utvisningen, og man skal analysere den kampen med det i bakhodet.

Nå ser det ut som Suarez kan få en solid straff for rasistiske tilnærminger mot Evra. Da tror jeg Liverpool kan få slite.
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #695 på: 16. Okt. 2011, 10:19 »
Om man kan stole på det Evra sier er vel kanskje en annen sak. Han anklaget jo også banemannskapene på Stamford Bridge for å være rasistiske for noen år tilbake, da ble han selv utestengt i 4 kamper.

Vi får se om det er noe i dette, bør jo komme bevis på dette ganske kjapt.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #696 på: 16. Okt. 2011, 10:29 »
Men nå skal visstnok dommeren ha fått med seg en del av det som ble sagt. Men det blir spennende å se hva som skjer i den saken, og om det ligger noe i det så tar det ikke lang tid før man finner en gif eller to hvor man ser dette. Men jeg blir overhodet ikke overrasket om dette stemmer. Tidenes bøtte med dritt, den fyren der.

Sånn ellers har jeg fått med meg at Liverpool supportere hyller Gerrard etter gårsdagens kamp. Var visstnok veldig god. Men ærlig talt, han var like ræva som resten utpå der, med unntak av de Gea som var banes beste og Suarez som var ganske god. Resten var dritt.


Edit: Daniel Sturridge er forresten jævlig imponerende. Spent på hvordan han utvikler seg denne sesongen. Herlig spiller!
« Siste redigering: 16. Okt. 2011, 11:01 av boris. »
Nei.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #697 på: 16. Okt. 2011, 11:15 »
Godt innlegg Frode, tiltredes. Tottenham-kampen ble farget av utvisningen, og man skal analysere den kampen med det i bakhodet.

Tottenham dominerte jo kampen den første halvtimen også, så det er rart om ein ikkje kan hente noko frå det faktum. Harry sa til og med at han følte det første raude kortet gjorde det vanskelegare for Spurs å opprettholde dominansen, ettersom Pool måtte legge seg enda meir kompakt. Ein del av gamet er jo å prøve å halde elleve mann på banen gjennom heile kampen. Det at vi fekk tre mann utvist mot Villa for seks sju år sidan, dekker jo ikkje over det faktum at vi vart rundspelt 11 v 11 også. Alle Liverpool-fans eg har snakka med, sa at kampen var ei tragedie fullstendig uavhengig av utvisningane til Skrtel og Adam.

Men som konkludert på breidt grunnlag i denne diskusjonen før; vi veit meir når vintermånadene gjer sitt verkelege inntog over balløya. Då får vi nok sjå om styrkeforholdet mellom klubbane er så stor som folk skal ha det til. For å presisere det først som sist, så går ikkje diskusjonen på om Liverpool står sterkare enn Newcastle. Det bør vere openbart. Striden går rundt det om styrkeforholdet i favør Liverpool er så voldsomt som enkelte skal ha det til, men det vil som sagt tida vise.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #698 på: 16. Okt. 2011, 11:31 »
Men nå skal visstnok dommeren ha fått med seg en del av det som ble sagt.
Hvis dommeren hadde fått med seg hva som ble sagt ville det vel vært off for Suarez der og da...

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #699 på: 16. Okt. 2011, 11:39 »
Legg merke til at jeg skriver "visstnok" i den setningen, med andre ord sier jeg ikke at det er fakta. Men ifølge VG så ble Marriner gjort oppmerksom på dette mot slutten av kampen. Så jaja. Får se hva som skjer.
Nei.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #700 på: 16. Okt. 2011, 13:44 »
Veldig uenig Frode.
Liverpool var "litt" bedre, men jeg synes på ingen måte at dem fortjente å vinne.
Målet deres kommer etter ett feildømmt frispark, der Giggs også tabber seg totalt ut og serverer Gerrard målet ved å lage ett stort hull i muren.

Bortsett fra det, var Suarez alene med keeper en gang men avsluttet rett på keeper.
Henderson hadde to sjangser som i utgangspunktet var store, men avslutningene hans var alt for dårlige. Det ble ropt på straffe i en situasjon der ballen treffer hånda til en forsvarer som har hånda helt inntil kroppen. Både Downing og Kuyt hadde vel også en sjagse.  Det var stort sett alt Liverpool hadde av sjangser

Når Liverpool ikke er i nærheten av å score mer enn det ene målet som ikke burde være mål, så ser jeg ikke hvordan dem fortjener å vinne. Kampen vår mot Wolves, der målet til Wolves på overtid ser ut til å være feilaktig annulert, der snakker vi mer om å "fortjene" noe mer. Når det er dommerfeil som avgjør, eller når laget har 100% sjangse på 100% sjangse der keeperen og forsvarerene gjør en uvanlig god jobb ved å blokkere, da ville jeg også sagt at det er ufortjent (slik som kampen vår mot QPR).

MU startet uten de største stjernene. Da er det ikke uvanlig å legge seg bakpå og være kompakte bakover, derfor er det heller ikke rart at Liverpool har mest banespill. Om MU hadde fortsatt å starte med samme laget resten av sesongen så tror jeg det hadde blitt tøfft for dem mot andre lag enn bare Liverpool.

Når det gjelder Arsenal, så har de hatt en katastrofal åpning på sesongen. Men jeg ser tydelig tegn til forbedring i det siste, selv om de har langt igjen å gå. Om Arsenal vinner i dag, er dem 4 poeng bak Liverpool. Jeg tror Arsenal kan prestere langt bedre enn Liverpool over tid selv om stallen på papiret er svakere enn Liverpool sin. Jeg tipper Tottenham tar 4 plassen, så blir det en hard kamp mellom Liverpool og Arsenal om 5 plassen.
« Siste redigering: 16. Okt. 2011, 13:49 av mongobongo »

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #701 på: 16. Okt. 2011, 13:45 »
Er det ikke da sånn at Suarez ikke kan straffes i ettertid, hvis Marriner faktisk fikk det med seg under kampen? Eller er det i Tippeligaen?

Ingen tvil om at Liverpool dominerte mot et overraskende snodig komponert Man Utd i går, og de havner nok over oss på tabellen denne sesongen. Selv om de er litt svake bakover, så har de såpass mange gode offensive spillere at de bør greie å hamle opp med de fleste lag. For meg er det forøvrig uvirkelig at de solgte Meireles og beholdt Lucas. Tror midten deres hadde vært mye farligere med Meireles som kriger på midten, da han går utenpå Lucas når det gjelder offensivt bidrag.

I Tottenham-kampen er det klart Pool ble hemmet av utvisningene, men de ble likefullt fullstendig overkjørt 11 mot 11 i begynnelsen av kampen. Tror fort de kunne ha slitt i går hvis Ferguson hadde stilt med et mer offensivt lag.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #702 på: 16. Okt. 2011, 14:10 »
Godt innlegg Frode, tiltredes. Tottenham-kampen ble farget av utvisningen, og man skal analysere den kampen med det i bakhodet.

Tottenham dominerte jo kampen den første halvtimen også, så det er rart om ein ikkje kan hente noko frå det faktum.

Oppsummering:
Tottenham er klart best hjemme mot LFC, ManU er klart best hjemme mot Tottenham, mens LFC er klart best hjemme mot ManU igjen. Men igjen blir dette litt ødelagt av at ManCity knuste Tottenham hele 5-1 på WHL. Så konklusjonen får vente litt...... Eller skal vi konkludere med at enkeltkamper ikke helt kan måle hvor godt et lag er.....

Uansett så tror og mener jeg at ManU og LFC er bedre lag enn det Tottenham er. Sistenevnte lag har tatt store steg under Harry Redknapp men jeg synes de er altfor avhengige av noen få enkeltspillere i forhold til de andre de kjemper mot med unntak av Arsenal.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #703 på: 16. Okt. 2011, 14:25 »
Det som derimot taler til Tottenhams fordel, er at de har litt flere strenger å spille på mht. individer.
Hvis ikke Modric har dagen, tar VDV ansvar, eller Bale,eller Lennon, eller adebayor... the list goes on..
Synes Tottenham har et vesentlig bedre lag enn Liverpool rent individuellt. Kollektivt derimot, tror jeg Liverpool er bedre. De har en pass-and-move filosofi som skaffer dem mange poeng mot svakere lag spesiellt..
If it has tits or wheels, count on problems!

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #704 på: 16. Okt. 2011, 14:32 »
Relativt raskt mål av RVP mot Sunderland.