20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem mener dere kan være med videre og kjempe om plass i førstelaget?  (Lest 6044 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Etter flere gode kjøp i januar vinduet er jeg interessert i høre om hvem av spillere på Newcastle som burde være med å kjempe om en plass i start 11ern med en skadefritropp. Vi kan også ta med en benk. Min liste blir følgende:

11.Elver

Krul
Debuchy
Colo
Mbiwa
Santon
Cabaye
Sissoko
Anita
Ben Arfa
Cisse
Marve

Benk:

Elliott
S.Taylor
Tiote
Bigi
Haidara
Obertan
Gouffran

Det betyr "faktisk" at vi ikke har plass til spillere som brødrene Ameobi, Pearch, Willi, Jonas, Nile Raner,"Xisco", Simpson, S. Ferguerson eller Ryan Taylor på benken en gang.

Har vi fått et luksus problem eller har vi forsatt for mye daukjøtt som burde ha vært bytta inn i tallenter?
« Siste redigering: 28. Jan. 2013, 17:10 av tveit »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Håper Tiote finner tilbake til fjorårsformen og tar plass på sentral midt sammen med Sissoko.
Same old Shearer, always scoring!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Etter flere gode kjøp i januar vinduet er jeg interessert i høre om hvem av spillere på Newcastle som burde være med å kjempe om en plass i start 11ern med en skadefritropp. Vi kan også ta med en benk. Min liste blir følgende:

11.Elver

Krul
Debuchy
Colo
Mbiwa
Santon
Cabaye
Sissoko
Anita
Ben Arfa
Cisse
Marve

Benk:

Elliott
S.Taylor
Tiote
Bigi
Haidara
Obertan
Gouffran

+1

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hadde planer om å lage til eit innlegg àla dette sjølv. Så kommer med mitt bidrag seinere  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Anita foran Tiote i startelleveren? Det var særdeles merkelig laguttak. Anita er en god spiller, men ikke i nærheten av Tiotes bestenivå. Ypperlig squadplayer, men fast i elleveren på bekostning av Tiote, Sissoko eller Cabaye? Ikke faen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Anita foran Tiote i startelleveren? Det var særdeles merkelig laguttak. Anita er en god spiller, men ikke i nærheten av Tiotes bestenivå. Ypperlig squadplayer, men fast i elleveren på bekostning av Tiote, Sissoko eller Cabaye? Ikke faen.

Jeg er delvis enig. Men, Anita blir bedre og bedre. Tiote har ikke bevist en dritt i år. Når man ser han med ballen i beina og han burde velge enkelt er man ofte redd for enkle feil(Farlige tvers over pasninger, dumdristige driblinger) Selv om han er bedre i det defensive enn Anita er så mener jeg Anita er bedre i det offensive. Tiote pådrar seg sure kort, og i tillegg er han vært mye skadet. De siste to årene har han vært borte i Afrika mesterskap og dette skal også tas med, mener jeg. Får vi et bud på Tiote til sommeren på + £ 10 Mill. Mener jeg han burde selges. 

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Nå skal det også legges til at Sissoko, Mbiwa + de andre nye signeringene ikke har visst en dritt i Newcastle. Grunnen til at jeg velger de fremfor spillere som Willi, Sammy Ameobi osv. Er pga. at de virker så mye mer spennende.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Jeg vet at alle kan ha sine meninger, ytringsfrihet etc. men til og med min gode venn fra det blå London reagerte på dette; Anita foran Tiotè???  :iik:
Denne sesongen har samtlige vært elendige, veldig dårlige, dårlige eller under middels utenom Krul, Santon og Ba! Husker dere hvordan vi var to forskjellige lag med/uten Tiotè ifjor? Kanskje senegaleserne scorte måla, men Tiotè i toppform var bedre enn både Cabaye og Krul! Ja, Tiotè har vært dårlig denne sesongen, men han er en av få som storspiller til tider og hvertfall viser tegn til klasse!
Hva har Anita bevist?

Og: hvis du sier Tiotè er bedre enn Anita defensivt? Vi skal vel bruke både Cabaye og Sissoko foran Anita offensivt?

Peter

• Gjest
Jeg er for aa bruke de spillerne som presterer best. Saa lenge Anita spiller bedre enn Tiote, ser jeg ingen grunn til aa sette ham ut av laget.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg mener ikke at Anita er bedre enn Tiote på toppnivå. Kanskje Tiote blomstrer med kreativ kraft i Cabaye og en Sissoko som en ballvinner som kan føre ballen fremover, og Tiote som en ballvinner defensivt på midten.

Men, slik jeg ser det nå har Anita mye mer å gå på, og viser glimt til en toppspiller i noen kamper. Han har det meste. Tiote har som sagt ikke spilt opp mot sitt beste denne sesongen, han er ofte ute og han er borte i afrika mesterskapet. Anita er i tillegg yngre og et bedre utviklings potensial.

Som en Peter sier her så burde den som viser best guts under kamper og på trening få starte, dette er jeg helt enig i.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde planer om å lage til eit innlegg àla dette sjølv. Så kommer med mitt bidrag seinere  :)

Det er en god beslutning, da vet du om Sissoko, Mbiwa og gjengen presterer  ;)

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Mine tanker om laget etter sommeren 2013:

Keeperplassen:
Tim Krul
Rob Elliot
Steve Harper
Jak Alnwick
Ny keeper

Steve Harper sin kontrakt går ut til sommeren, ingen poeng å fornye den heller. Treng ny keeper som følge av det. Jack Butland er til salgs for rundt 3mill pund frå Birmingham, kan ikkje være dumt å gå etter han til den prisen.

Forsvar:
Fabricio Coloccini?
Davide Santon
Danny Simpson
Mike Williamson
Mapou Yanga-Mbiwa
James Perch
Ryan Taylor
Massadio Haïdara
Mathieu Debuchy
Steven Taylor
Shane Ferguson
James Tavernier
Paul Dummett
Remie Streete
Curtis Good
Ny midtstopper

Danny Simpson sin kontrakt går ut til sommeren, og går garantert videre. Ønsker Mike Williamson solgt, sidan han ikkje holder nivået som kreves. Ønsker å beholde resten pga bredden + låne ut yngste for erfaring. Treng ein ny midtstopper, kanskje to om Colo drar heim.

Midtbane:
Yohan Cabaye
Vurnon Anita
Hatem Ben Arfa   
Dan Gosling
Romain Amalfitano
Jonás Gutiérrez
Gaël Bigirimana   
Moussa Sissoko
Sylvain Marveaux
Cheick Tioté
Gabriel Obertan
Haris Vuckic
Bradden Inman
Mehdi Abeid
Ny sentralmidtbane
Ny venstreving

Dan Gosling, Mehdi Abeid og Romain Amalfitano holder ikkje mål. Bør selges. Jonas har sett sine beste dager, føler også det er på tide å la han gå nå. Velger å gi Inman ein sesong til pga god U21 sesong + vært god i Crewe. Obertan er hatet, men er grei å ha troppen for bredde. Ønsker meg Florian Thauvin(sentral/offensiv midtbane), som me har vært linket med + ein venstreving (Tom Ince, om det ikkje blir noko Liverpool/Reading på han. Pris rundt 8mill pund)

Angrep:
Papiss Cissé
Yoan Gouffran
Shola Ameobi
Sammy Ameobi   
Nile Ranger
Xisco
Adam Campbell
Ny spiss

Xisco sin kontrakt går ut til sommeren, og godt er det. Ranger må også ut, om nokon vil ha han. Treng ein spiss, synst Pierre-Emerick Aubameyang virker spennende. Campbell og Sammy treng utlån.

Konklusjon: Ønsker ikkje dei store endringene, men me treng nokon forandringer i alle ledd. Enkelte har kontrakter som går ut, mens andre ikkje er gode nok. Itilegg ein del talenter som treng å bli lånt ut også. Så får me håpe Ashley&Co bygger videre på overgangene nå i januar.
« Siste redigering: 28. Jan. 2013, 20:09 av Christian »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil

Jeg er delvis enig. Men, Anita blir bedre og bedre. Tiote har ikke bevist en dritt i år. Når man ser han med ballen i beina og han burde velge enkelt er man ofte redd for enkle feil(Farlige tvers over pasninger, dumdristige driblinger) Selv om han er bedre i det defensive enn Anita er så mener jeg Anita er bedre i det offensive. Tiote pådrar seg sure kort, og i tillegg er han vært mye skadet. De siste to årene har han vært borte i Afrika mesterskap og dette skal også tas med, mener jeg. Får vi et bud på Tiote til sommeren på + £ 10 Mill. Mener jeg han burde selges.

Helt enig. Tiote har vært blant de dårligste spillerne denne sesongen og sammen med Jonas kanskje den mest irriterende å se på. Virker som at han har en fotballIQ på nivå med skostørrelsen til Anita. Lager idiotiske frispark, pådrar seg mange idiotiske kort, blir lurt gang på gang og har horrible balltap som ofte straffer seg. Mulig Tiote har fått en alt for høy selvtillit etter forrige sesong.

Kan være enig med at Tiote har et bedre maksnivå enn Anita, men når det er såpass lenge siden vi har sett noe til dette nivået skal han på ingen måte starte PL-kamper fremfor Anita som har vært et friskt pust i de fleste kamper han har spillt. Syns selv Bigi har vært bedre enn Tiote denne sesongen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Problemet med Tiote denne sesongen er jo at han spiller på en veldig annerledes måte enn han har gjort de tidligere sesongene. Det virker som om han tror han er Alex Song om dagen, noe han på ingen måte er.
Nei.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Ganske enig med alt du skriver over her Christian..

Velger og håpe på at vi klarer å beholde alle de som "vi vil beholde" men regner med om vi får til en god vårsesong og spillere som Ben Arfa, Tiote eller Cabaye blomstrer og virkelig storspiller så kommer nok det bud fra en større klubb.

Ashely sin plan er jo smarte kjøp og selge dyrt videre, så det ligger vel gjerne en større overgang UT i luften til sommeren. (om disse hever spillet sitt da)