20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10  (Lest 26775 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« på: 24. Sep. 2010, 07:39 »
Etter de uforutsette borteseierne mot Everton og Chelsea, er det nå tid for en kamp hvor Newcastle er den store favoritten når Stoke tar turen til SJP søndag ettermiddag.

Newcastle ligger på en fin 6. plass med syv poeng på fem kamper. Skjærene hentet seg fint opp igjen etter fadesen mot Blackpool med seiere både på Goodison Park (1-0) og på Stamford Bridge (4-3).

Mange på ute – Perch tilbake
Som vanlig har Newcastle en hel gjeng på skadelisten. Steven Taylor, Harper, Gosling, Simpson, Best og Guthrie er alle ute med skader, mens Xisco soner sin siste kamp av suspensjonen han pådro seg i en reservelagskamp mot Sunderland.

Det forventes at Ben Arfa og Tiote starter kampen slik de gjorde det mot Everton. Spørsmålet er om Chris Hughton velger Routledge eller Gutierrez på motsatt ving.

Motstander i god form
Stoke fikk en elendig start på sesongen med tre strake tap, men Tony Pulis’ mannskap har funnet formen i det siste. Først slo de Aston Villa 2-1, før de spilte 1-1 mot bunnrival West Ham. I midtuken vant “The Potters” 2-0 mot Fulham og tok seg i likhet med Newcastle til åttendedelsfinalen av Carling Cup.

Sidibe og Pennant er definitvt ute for laget fra West Midlands. I tillegg er Jon Walters og tidligere Sunderland-stjerne Kenwyne Jones usikre.

Stallen til Stoke er ganske brukbar og inneholder mange kjente navn, som Eidur Gudjohnson, Robert Huth, Ryan Shawcross, Salif Diao, Tuncay Sanli, Thomas Sørensen, Matthew Etherington og ex-Magpie A. Faye.

Innbyrdes oppgjør
Lagene har møttes tre ganger de siste sesongene. Hjemme på SJP står Newcastle med én seier (4-1 i FA-cupen i 2008) og en uavgjort (2-2), mens det også ble poengdeling (1-1) i møtet på Britannia Stadium i sesongen da Newcastle rykket ned.

Kampstart er 17.10 på søndag og ikke lørdag kl. 16.00 som det først ble oppgitt i sidebaren her på NewUtd.no. TV2 PL1 viser oppgjøret.
« Siste redigering: 24. Sep. 2010, 07:46 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #1 på: 24. Sep. 2010, 08:36 »
Tipper det blir samme lag som mot Everton, bare at Krul starter.

Eneste usikkerheten er egentlig om Jonas eller Rout spiller, men tipper Rout blir belønnet med nok en start etter Everton kampen. Jeg syns det er riktig å starte med Rout da Jonas er mest vant til venstre kant og Rout har vært god syns jeg.

Dette blir en tøff kamp med mye frispark, og jeg ser for meg at det laget som utnytter dødballene best blir det laget som seirer. Håper bare at Ben Arfa ikke blir skadet da jeg ser for meg at han kommer til å bli taklet hardt av Stoke spillerne.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #2 på: 24. Sep. 2010, 10:54 »
Først må eg si at eg absolutt ikkje blir overraska om vi tapa... Deretter skulle eg faktisk ønske at Shola tok plassen til Nolan, at Raylor tar plassen til Perch og at Jonas fikk prøve seg på en av vingene:)

                             Krul
Raylor         Colo          Williamson    Enrique

                      Barton   Tiote
Jonas                                                Ben Arfa
                    Ameobi    Carroll                                         

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #3 på: 24. Sep. 2010, 11:13 »
Synes ikke vi skal gå over til ren 4-4-2, og synes ikke Ameobi har noen ting å gjøre sammen med Carroll på topp i en ligakamp.

Nolan har ikke vært så dårlig at det gjør noe, han er dessuten vår kaptein, og vil uansett ikke bli vraket.

Og har ikke Jonas fått prøve seg? Han ble jo vraket først til forrige kamp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #4 på: 24. Sep. 2010, 11:15 »
Først må eg si at eg absolutt ikkje blir overraska om vi tapa... Deretter skulle eg faktisk ønske at Shola tok plassen til Nolan, at Raylor tar plassen til Perch og at Jonas fikk prøve seg på en av vingene:)

                             Krul
Raylor         Colo          Williamson    Enrique

                      Barton   Tiote
Jonas                                                Ben Arfa
                    Ameobi    Carroll                                       

+ 1

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #5 på: 24. Sep. 2010, 11:28 »

Og har ikke Jonas fått prøve seg? Han ble jo vraket først til forrige kamp.

Då er det bare å selge han då. Har fått sin sjanse no han... Herre...

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #6 på: 24. Sep. 2010, 12:05 »
Hadde vært typisk Castle å tape denne. Vi innfrir aldri når vi er favoritter, men kommer med overraskelser når vi er underdogs. Vi fortjente overhodet ikke å tape mot Blackpool, og jeg er overbevist om at vi vinner så lenge vi ikke sløser med mulighetene. Og nå er Tioute og Arfa på plass.I motsetning til Blackpool som prøver å spille offensivt, tror jeg Stoke er veldig fornøyd med 1 poeng. Dermed kommer de nok til å legge seg bakpå. Får håpe Arfa klarer å låse opp forsvaret uten at noen av tanksspillerene til Stoke kvester ham i samme slengen. Pga Stokes defensive orientering, trenger vi 2 på topp slik at forsvaret til Stoke blir stukket ut i større grad. Mao Shola inn for Nolan. Dette kan selvsagt gå utover forsvarsstyrken på defensive dødballer. Likevel tror jeg dette er rette veien å gå: Mye bevegelse og ball langs bakken er noe Stoke er mindre glad i siden laget i hovedsak består av muskler/kjemping og luftstyrke.

Ellers samme lag som sist.
« Siste redigering: 24. Sep. 2010, 12:06 av InspectorC »

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #7 på: 24. Sep. 2010, 12:10 »
Synes ikke vi skal gå over til ren 4-4-2, og synes ikke Ameobi har noen ting å gjøre sammen med Carroll på topp i en ligakamp.

Nolan har ikke vært så dårlig at det gjør noe, han er dessuten vår kaptein, og vil uansett ikke bli vraket.


I stort sett hele CC spilte vi 4-4-2 hjemme og 4-4-1-1 borte, og jeg syns vi skulle fortsette med dette, ihvertfall mot lag som vi kan forvente å slå. Var jo dette som var problemet mot Blackpool spør du meg, altfor defensiv holdning i forhold til at dette var et lag vi måtte slå.


Men du har jo helt rett i at Nolan ikke har gjort seg bort og jeg ser jo også at det blir vanskelig å vrake Nolan. Men han som alle de andre burde også være ofrberedt på å bli benket, selv om han er kaptein.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #8 på: 24. Sep. 2010, 12:23 »
Jeg vil helst slippe å se Ameobi fra start. Joda, han gjorde en god kamp mot Chelsea, men vi vet også alle at han kommer til å falle ned på søplenivå sitt igjen. Mannen klarer ikke å prestere jevnt.

Synes de 11 som startet mot Everton fortjener å starte igjen, selvfølgelig med unntak av Harper.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #9 på: 24. Sep. 2010, 12:33 »
Kan egentlig ikke gjøre noe annet enn å GLEDE seg til denne kampen :D Nå blir spørsmålet om det blir en gedigen skuffelse ala blackpool eller om vi forsetter på bølgen fra de siste 2 kampene.

Selv er jeg litt usikker på hvilket lag jeg vil vi skal starte med. Er det verd å satse på Amøba sammen med carrol på topp? Jeg sier nei. Håper på samme lag som mot everton egentlig. Er veldig fan av Jonas da så kansje ham inn for Routledge.
Toon till I die.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #10 på: 24. Sep. 2010, 12:33 »
Riktignok spilte vi 4-4-2 på hjemmebane i fjor, men jeg synes ikke vi i år har en tilstrekkelig spisspartner til Carroll, til at det er noe stort poeng i å bruke to på topp, og jeg synes ikke det er noen god grunn til å ofre en av de tre sentrale midtbanespillerne til fordel for Ameobi eller Løven.

Det at vi ikke hadde to på topp var ikke under noen omstendigheter årsaken til at vi ikke scoret på 13 målsjanser hjemme mot Blackpool. Vi var ikke for defensivt orienterte i den kampen. Vi produserte jo som sagt godt over 10 store målsjanser, og at vi ikke scorer på noen av dem, skyldes ikke at vi spilte 4-4-1-1 fremfor 4-4-2. Det skyldes uflaks, dårlige avslutninger, en keeper som spilte langt over evne, og det faktum at det rett og slett ikke var vår dag. Det hadde overhodet ingenting med formasjon å gjøre.

Jeg er tilhenger av å kjøre en mest mulig fast ellever, så lenge det faktisk fungerer så bra som det har gjort i sesongåpningen. Det betyr at jeg ønsker å se de samme 11 som startet mot Everton, hvor Krul naturligvis er den eneste forandringen. Grunnen til at jeg ønsker dette er for å skape best mulig relasjoner mellom spillerne, og slik at en eller maks to forandringer ikke vil merkes all verden. Til Everton-kampen gjorde vi to forandringer på laget, og det fungerte utmerket. La oss nå se om det samme laget kan gjøre det like bra i to (liga)kamper på rad.

Jeg tror det er langt mer sannsynlig enn at Shola skal score to mål i to kamper på rad.

Vi skal vinne denne kampen, og jeg er overbevist om at vi gjør det med en 4-4-1-1 formasjon, med Tiote og Ben Arfa fra start, og med Nolan som det ekstra leddet. Hvis vi bare er i stand til å score mål. Noe jeg tror vi er. For jeg tror ikke at lynet slår ned to ganger på samme sted, med to ukers mellomrom.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #11 på: 24. Sep. 2010, 12:38 »
Det er jaggu ikke ofte jeg er enig med deg Joakim, men her er du spot on! Vel talt! :)

NUFC

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 260
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #12 på: 24. Sep. 2010, 12:58 »
Jeg er ikke kravstor når det gjelder Newcastle, men når vi har slått både Chelsea og Everton i de to siste bortekampene forventer jeg seier hjemme mot Stoke altså  ;D
MEN vi kom jo med to gode kamper (6-0 og 1-1) til Blackpool-kampen også, så jeg er i grunn klar for det meste...
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #13 på: 24. Sep. 2010, 14:01 »
Gleder meg til kamp. Håper at vi vinner denne og sikrer en perfect week.  ;D
Er spent på kampen. Stoke var vel uheldig som bare greide 1-1 mot West Ham. Tror de dominerte den kampen.

Vi går ellers inn i en spennende preiode nå. De neste kampene våres er: Stoke(h), Man City (b), Wigan (h), West Ham (b) og Sunderland (h)

Det bør være mulig å dra med seg en god del poeng fra disse kampene.

Glasvegas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 258
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 26. sept 17:10
« Svar #14 på: 24. Sep. 2010, 17:26 »
Gleder meg til ny kamp! Vil ha samme lag som mot Everton utenom en forandring. Jonas inn for Routledge.