20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345  (Lest 22331 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« på: 31. Okt. 2014, 17:59 »
Troen er tilbake. Med seier er vi likt med morgendagens motstander. I utgangspunktet er jeg fornøyd med uavgjort, men jeg tror vi har gode muligheter for tre poeng. Sturridge er ute og Suarez mangler og midtbanen holder ikke fjorårets standard. Cisse og Tiote er dessverre ute:

Håper på dette laget

Jamat      Colo     Dummet       Haidera

Obertan   Sissoko  Colback     Aarons/Cabella

                     Riverie Perez

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #1 på: 31. Okt. 2014, 18:56 »
Link til at Cisse er bekrefta ute? Skal vel testa han rett før kamp?

Aarons bør starta.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #2 på: 31. Okt. 2014, 19:29 »
Link til at Cisse er bekrefta ute? Skal vel testa han rett før kamp?

Aarons bør starta.

http://www.teamtalk.com/match/preview/978/9541976/Newcastle-v-Liverpool-preview

I følge denne artikkelen er Cisse tvilsom. NUFC-supportere er pessimistiske av natur, ergo regner jeg med at han ikke rekker kampen.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #3 på: 31. Okt. 2014, 20:06 »
Tipper vi får se denne i morgen:


Jamat      Colo     Taylor        Dummet

Obertan   Sissoko  Colback     Gouffran

                     Riverie Perez

Ellers håper jeg på samme som Thomas

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #4 på: 31. Okt. 2014, 20:25 »
Håper vi bruker noen av "unga" våre som Ayoze, arma og aarons imorra. Gutter har vist det går ann å blø for drakta. Fatter er pool fan og sa etter city kampen vår at frykten for slakt er til stedet. Til vår fordel. Håper dummet får fortsette som stopper og sissoko får sentral rolle fra start. Arma og Ayoze på topp😃

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #5 på: 31. Okt. 2014, 22:07 »
Er jo heilt utruleg om Gouffran startar i morgon. Det kan forsvarast pittelitt med at han ikkje spelte ligacupen.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #6 på: 31. Okt. 2014, 22:19 »
Helt enig. Men at gouff ikke spilte cupen bør være absolutt siste unnskyldning syns jeg. Han har ganske mye å gjøre opp for i forhold til det sammy og aarons har klart. Har lenge ønsket å si det, tok jææævlig lang tid, men håper nesten obie starter mot pool. Noe han ganske sikkert gjør også. Syns obertan har vært god di siste matchene.
« Siste redigering: 31. Okt. 2014, 22:21 av orderud85 »

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #7 på: 31. Okt. 2014, 22:38 »
Obertan var etter min mening vår beste spiller offensivt i kampen mot City. Hvis jeg hadde hatt et par hakk mindre bonerrus av å se Ryan tilbake på banen, ville jeg sagt vår beste spiller totalt sett. Håper og tror han får fortsette å starte kamper. Liverpool har hatt to angrepsvåpen de siste sesongene, og nå som Suarez er borte, er det kun hurtige overganger de kan by på. Ved å ligge disiplinert og vente på overganger, tror jeg vi kan slå dem.

Håper på Krul; Janmaat, Taylor, Coloccini, Dummet; Colback, Taylor; Obertan, Sissoko, Ameobi; Perez.

Antar at Cisse ikke spaserer inn igjen på laget. Antar også at Pardew vurderer det dithen at Ryan trenger mer førstelagsfotball så snart som mulig, men at han ikke spiller en hel kamp. Aarons blir impactsub da han spilte mye i midtuken og akkurat er tilbake fra skade. Riviere får en lignende rolle, tror jeg.

Hva angår forsvarslinjen, er Dummet klokere i vurderingene sine enn Haidara på back. Det var flere eksempler i midtuka der Haidara valgte å drible fremfor å slå en sikker pasning når både han og Aarons var fremover i banen. Det kunne endt stygt. Dummet gjør ikke de samme risikovurderingene. Steven Taylor tåler en kamp i uken, og er tilbake her. De siste to sier seg selv.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #8 på: 01. Nov. 2014, 08:23 »

Hva angår forsvarslinjen, er Dummet klokere i vurderingene sine enn Haidara på back. Det var flere eksempler i midtuka der Haidara valgte å drible fremfor å slå en sikker pasning når både han og Aarons var fremover i banen. Det kunne endt stygt. Dummet gjør ikke de samme risikovurderingene. Steven Taylor tåler en kamp i uken, og er tilbake her. De siste to sier seg selv.

Dummet er klokere fordi kjenne sine begrensninger tror jeg. Haidera er i stand til å drible en mann mens Dummet er det ikke. Men jeg er enig i at Haideras offensive tankegang kan skade oss på kort sikt.  Jeg tror derimot at det vil lønne seg på lang sikt, med mer erfaring vil Haidera unngå slike situasjoner.

Jeg vet ikke om jeg vil ha Tayor tilbake i forsvarslinjen. Hvorfor ikke belønne forsvaret som holdt nullen mot City. Taylors plasseringsevne er etter min oppfatning svak. Han er en reaktiv midtstopper som hiver seg inn i situasjoner, situasjoner som han kunne ha ungått om han hadde plassert seg riktig.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #9 på: 01. Nov. 2014, 08:58 »
Fistpump Tayler tåler ikke en kamp i uken. Kroppen hans gjør kanskje det, men ikke hjernen.


Jeg håper på dette laget:

Krul
Janmaat - Colo - Dummett - Haidara
Abeid - Sissoko - Colback
Obertan - Perez - Cabella


Med den oppstillinga og positiv fotball vinner Newcastle 3-0.
Nei.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #10 på: 01. Nov. 2014, 09:47 »
en hver lagoppstilling uten Aarons er skremmende.
palsser som er sikre er:

keeper:krul
midtstopper:colo
høyreback:jamaat
høyre ving: obertan
Box to Box midt: sissoko
ventre ving: Aarons

spiller ikke disse syns jeg det er krise i oppsettet. men er rimelig sikker de spiller. har trua vi vinner denne kampen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #11 på: 01. Nov. 2014, 10:12 »
At Aarons spelte frå start mot City OG vart byta ut i pausen håpar eg er eit teikn på at han skal starta i dag. Cabella er det ikkje plass til.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #12 på: 01. Nov. 2014, 10:14 »

Hva angår forsvarslinjen, er Dummet klokere i vurderingene sine enn Haidara på back. Det var flere eksempler i midtuka der Haidara valgte å drible fremfor å slå en sikker pasning når både han og Aarons var fremover i banen. Det kunne endt stygt. Dummet gjør ikke de samme risikovurderingene. Steven Taylor tåler en kamp i uken, og er tilbake her. De siste to sier seg selv.

Dummet er klokere fordi kjenne sine begrensninger tror jeg. Haidera er i stand til å drible en mann mens Dummet er det ikke. Men jeg er enig i at Haideras offensive tankegang kan skade oss på kort sikt.  Jeg tror derimot at det vil lønne seg på lang sikt, med mer erfaring vil Haidera unngå slike situasjoner.

Jeg vet ikke om jeg vil ha Tayor tilbake i forsvarslinjen. Hvorfor ikke belønne forsvaret som holdt nullen mot City. Taylors plasseringsevne er etter min oppfatning svak. Han er en reaktiv midtstopper som hiver seg inn i situasjoner, situasjoner som han kunne ha ungått om han hadde plassert seg riktig.

Veldig enig, de beste stopperne får mye ros for å lese spillet bra og klare å avverge farlige situasjoner før de oppstår, Taylor er rake motsetningen. Hans styrke er å kaste seg inn og avverge eller blokkere  idet siste sekundet før det faktisk er mål. Forssvarsspill med stor risiko. Riktignok har ikke Taylor vært det minste dårligere enn Williamson denne sesongen i mine øyne, så helt fullgærnt er det nå ikke!

Jeg syns derimot overhodet ikke det er skremmende dersom Aarons ikke starter. Unggutten er nettop tilbake fra skade og må ikke matches for tøft. Han skal heller ikke være nødt til å bære for stort ansvar på sine skuldre ennå, men heller få lov til å være et talent som får tid til å utvikle seg.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #13 på: 01. Nov. 2014, 10:17 »
Jeg syns derimot overhodet ikke det er skremmende dersom Aarons ikke starter. Unggutten er nettop tilbake fra skade og må ikke matches for tøft. Han skal heller ikke være nødt til å bære for stort ansvar på sine skuldre ennå, men heller få lov til å være et talent som får tid til å utvikle seg.

+7
Nei.

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #14 på: 01. Nov. 2014, 12:15 »
Selv om Dummet hadde en decent kamp mot City så synes jeg det er vel tidlig at han skal være førstevalg. Er Willo fortsatt ute? Isåfall kommer vi til å starte med Colo og Taylor, noe jeg synes er _helt_ greit.