20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)  (Lest 53585 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeordieLad

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 102
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #15 på: 12. Jan. 2011, 13:03 »
Denne kampen må vinnes!
Borteseier 1-3.
Carroll, Barton og Gyan scorer selvmål. Tåler bare ikke den fyren! :)
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #16 på: 12. Jan. 2011, 13:47 »
Forøvrig et godt poeng tatt fra NO om stevenagekampen, og som begrunner ganske greit hvorfor Smith og Nolan ikke bør pares sammen:

"Against Stevenage, without that link, even Colo decided to hoof the ball up because there was just no outlet. Passing it to a midifielder would have meant just losing the ball"

Tiote fordeler ballen bedre enn Smith. Men det sier også hvor lite Nolan bidrar til spillet så lenge ballen er utenfor 16 meteren. I hovedsak er det den offensive midtbanens jobb å fordele ballen. Feite Nolan er derimot ikke i nærheten til å fylle den rollen. Jeg blir nesten litt irritert på ham: Hadde han vært litt mer seriøs i fht hva han putter i seg, kunne han vært en meget habil midtbanespiller. Det sier litt om potensialet når en så dårlig trenet spiller står med 9 ligamål.

Eg er litt einig angåande Nolan. Vertfall slik mi ser det, so ser det ut so han kunne teke av nokre kilo. Men Nolan er ein profesjonell og erfaren PL spelar, so eg trur nok kosthald og trening er ganske bra. Dette veit jo mi uansett ingenting om. Eller har du og budd ilag med han? :P Dessutan spring han no bra i løpet av ein kamp? Eg har ikkje noko statistikk på det, men han jobbar mykje tykkjer eg.
Eg skal innrømma at eg likar Nolan veldig godt, både som spelar og person(det eg ser av på bana og av intervju). Nolan er faktisk ein av dei beste midtbanespelarane i PL per dags dato. Han har like mange mål som RvVaart og Nasri. Derfor hadde det vore moro sett om han kunne vorte endå betre..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #17 på: 12. Jan. 2011, 13:53 »
Nolan er et lite paradoks. Enormt god til å komme seg til sjanser inni boksen, og en god avslutter. Jobber bra gjør han også, men utover det har han ingen kvaliteter som man helst skulle sett hos en offensiv midtbanespiller. En veldig gammeldags engelsk box-to-box-spiller altså med god work-rate og hang til å score mål. Dessverre er han ellers lite skapende.

Til denne kampen må vi enten spille med Smith som anker og flytte Barton inn sentralt og Nolan skjøvet frem bak en spydspiss, med Rout som høyreving.
Eller vi flytter Barton inn sentralt i midtbanen hvor han vil ligge litt dypere og fordele baller, med Nolan som partner og Rout som høyreving. Dette er nok det mest ideelle dersom Ameobi forhåpentligvis er tilbake fra skade og kan spille med Best på topp i en lignende rolle som mot Arsenal.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #18 på: 12. Jan. 2011, 14:34 »
Eller har du og budd ilag med han? :P
Festlig. "What did you do wrong?" :)

Går for seier nok en gang. Kanskje ikke sensasjonelle siffer, men 2-1 til oss etter en *alt* for spennende kamp...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Spekki

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 224
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #19 på: 12. Jan. 2011, 15:25 »
Vil ha følgende lag:

                Harper
Danny   Taylor   Willi   Jose

Rout  Barton  Colo  Nolan  Jonas

                Carroll
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

GeordieLad

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 102
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #20 på: 12. Jan. 2011, 15:30 »
Vil ha følgende lag:

                Harper
Danny   Taylor   Willi   Jose

Rout  Barton  Colo  Nolan  Jonas

                Carroll
Å sette Colo inn som anker er for meg overhodet ikke et tema. Sunderland har raske spisser som liker å løpe i bakrom. Coloccini er den raskeste midstopperen vi har ergo må vi ha ham i den bakre fireren.
Dessuten er det vel veldig lenge siden Coloccini har spilt midtbane, så å kaste ham inn på midtbanen i en så ekstremt viktig kamp som denne håper jeg at Pardew ikke risikerer. Da ser jeg heller at Smudge spiller, faktisk....

Harper
Simpson Colo Taylor Enrique
Rout Barton Nolan Jonas
Best/Ameobi Carroll
« Siste redigering: 12. Jan. 2011, 15:33 av GeordieLad »
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #21 på: 12. Jan. 2011, 15:44 »
Syns en låser seg litt opp i hvorvidt Smudge eller Guthrie spiller. Ideelt sett skulle jeg gjerne sett Vuckic få sjansen fremfor disse, men dersom laget ellers er satt mer balansert sammen, kan det gå med en av disse på bana. Håper selvsagt på at Ameobi rekker kampen og at Nolan og Barton spiller sentralt, men dersom det ikke blir tilfelle, ser jeg at Smith kan spille anker med Barton ved sin side, og Nolan som tilbaketrukket. Vi har faktisk vunnet kamper i år med Smith på bana, og selv om han var patetisk har han spilt brukbart tidligere. Med Barton sentralt har vi vår beste ballfordeler og en som også springer rævva av seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #22 på: 12. Jan. 2011, 17:08 »
Forøvrig legger jeg merke til at Gosling gjennomførte 70 min mot Hibs og var nær scoring. Kampen endte 3-3 og alle tre målene kom etter frispark tatt av Guthrie.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #23 på: 12. Jan. 2011, 17:27 »
Lgrinde: Det er ikke vanskelig å se på kroppen at han veier litt for mye. Dette vises også på bevegelsene. Dessuten er det ikke noen hemmelighet at en del fotballspillere på balløya er glad i det gode liv. Rise og Bale er premieeksempler på det motsatte: Hvor mye man kan springe på en bane hvis man er dønn seriøs. Mot Inter var vel rundt 90% av løpene til Bale på omtrent full kapasitet. En slik prestasjon er vanskelig om man ikke er 100% seriøs i det man gjør, og ja han er avholdsmann. Du ser ikke Bjørndalen bøtte i seg pils etter et løp heller. Og jeg forventer litt av de samme holdningene fra fotballspillere også. Spesielt fordi de tjener så mye.

Legion of Light

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 454
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #24 på: 12. Jan. 2011, 17:58 »
forventer litt av de samme holdningene fra fotballspillere også. Spesielt fordi de tjener så mye.

Nå er det vel markedet som legger til grunn hans lønnsnivå, selvsagt med mulighet for individuelle justeringer. Vi hadde en tilsvarende BMI greie med Andy Reid som fikk en egen sang:

Andy Reid
He plays left wing
He loves McDonalds and Burger King


Der er jeg sikker på at klubben sørget for ernæringsfaglig kompetanse og strammet inn fettnivå rundt magen og under navlen.
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #25 på: 12. Jan. 2011, 18:14 »
Lgrinde: Det er ikke vanskelig å se på kroppen at han veier litt for mye. Dette vises også på bevegelsene. Dessuten er det ikke noen hemmelighet at en del fotballspillere på balløya er glad i det gode liv. Rise og Bale er premieeksempler på det motsatte: Hvor mye man kan springe på en bane hvis man er dønn seriøs. Mot Inter var vel rundt 90% av løpene til Bale på omtrent full kapasitet. En slik prestasjon er vanskelig om man ikke er 100% seriøs i det man gjør, og ja han er avholdsmann. Du ser ikke Bjørndalen bøtte i seg pils etter et løp heller. Og jeg forventer litt av de samme holdningene fra fotballspillere også. Spesielt fordi de tjener så mye.

Eg trur eg skjønnar kva du vil fram til. Men tykkjer du er veldig urettferdig mot Nolan no. Bortsett frå at det kan sjå ut som han veg litt for mykje. so veit du ingenting om kor mange pints Nolan har i seg eller "bøttar" i seg :) Kva med Carroll då? Skal alle verte avholds no? Haha, du vil ha han på same atletiske nivå som Bale faktisk. Nei, det ville overraska meg då Bjørndalen og er avholds!!! Ta deg ein bolle :P  Argh!

For å avslutta dette; Ja det hadde vore optimalt om Nolan hadde prøvd teke av nokre kilo. Han kunne sikkert vorte nokre % i betre fysisk form, noko som kanskje hadde ført til endå betre prestasjonar på bana. Samme som at det hadde vore optimalt at Krul trenar meir på utspel, som at Carroll kvittar seg med dårlege venner og sluttar festar, som at Ranger trenar meir på avslutningar og verte meir seriøs, at alle kuttar ut alkohol og legg om kostholdet sitt osv osv. Kan ikkje vera so vanskeleg!
« Siste redigering: 12. Jan. 2011, 18:16 av lgrinde »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #26 på: 12. Jan. 2011, 21:01 »
Carroll og Ranger bør også skjerpe seg der, men de er såpass  unge ennå. Nolan er tross alt kaptein. Rednkapp ble f.eks sjokkert da han tok over, mye junk food som ble tilbudt i spillerlunsjen..

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #27 på: 12. Jan. 2011, 21:09 »
Håper vi gruser de, og kanskje kunne dette laget fungert bra.?

Harper
Simpson-Colo-Taylor-Enrique
       Baron-Nolan-Jonas
                 Løven
           Carroll-Ameobi(Best)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #28 på: 12. Jan. 2011, 21:11 »
Løvenkrands som er en bakromsspiss, skal plutselig spille hengende spiss? Lurer på hva argumentet for det er.

Simmi

  • Gjest
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #29 på: 12. Jan. 2011, 21:13 »
Gi meg:

Krul

Simpson-Taylor-Coloccini-Enrique

Routledge- Barton- Nolan- Guthrie- Jonas

Best/Ameobi

Dette laget vil jeg ha hvis Carroll ikke blir klar til kampen. Siden vi ikke har Tiote så mister vi ENORMT defensivt, og derfor tror jeg det kan være best med 4-5-1.