20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Terminlist 2005-06  (Lest 9943 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #15 på: 25. Juni 2005, 13:32 »
Jeg er nå fremedeles av den formening av at å sparke en manager som nettopp har fått muligheten til å bygge opp sitt eget lag i sommer (forhåpentligvis et meget bra lag), burde få sjansen. Det er ikke bra for klubben å hele tiden bytte manager, rive opp i spillergruppa og føre inn nye systemer....Det gikk bra da Robson tok over for Gullit, men det gikk ikke bra da Souness tok over for Robson etter altfor få kamper!
Skulle Sounsess fått sparken skulle det vært rett etter kampen mot Chelsea i siste ligarunde. Nå syns jeg han skal få sjansen til å prøve seg med sitt "nye" lag. Det kan vel strengt tatt bare gå en vei, å det er oppover. Et lag som Newcastle havner ikke på 14.plass to år på rad, det kan jeg sette penger på!
Da mener jeg 14.plass og nedover!

Bjørn - litt optimist, men bare litt
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Audioslave

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 48
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #16 på: 25. Juni 2005, 13:55 »
Må få minne deg på at vi havnet på 13.plass to år på rad i 97/98 og 98/99- sesongene, så det er nok mulig.. Hvor lenge skal han få fortsette om han fortsetter på forrige sesongs nivå? Er det ikke bedre at han får sparken tidlig i sesongen enn at det skal skje midt i..?

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #17 på: 25. Juni 2005, 14:05 »
Hm, jah, det kan stemme  :oops:
Jeg mener dette skal bli sesonge hvor Souness beviser at han fortjener jobben i Newcastle United FC, og da mener jeg hele sesongen. Dersom det går som i fjor, så er det kroken på døra å støvelen i rævva etter siste kamp mot Chelsea!

Selvfølgelig, går det til helvete de første tom månedene i sesongen, så kommer jeg sikkert til å rope på ny manager, såpass dobbeltmoral har jeg desverre, men jeg mener fremdeles, og håper noen quoter meg på det dersom jeg sier noe annet seinere, at Souness bør få sjansen hele sesongen for å vise om han duger.
At mange er uenig med meg er sikkert, men det får så være :)

Bjørn - dobbeltmoral
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Audioslave

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 48
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #18 på: 25. Juni 2005, 18:08 »
Håper selfølgelig av hele mitt hjerte at Souness skal klare å bevise at han fortjener jobben.
Skal med glede innrømme at jeg tok kraftig feil, om det skjer.
Men inntil det evt skjer, ser jeg mørkt på denne sesongen, selv om jeg burde hatt forventninger om en bra sesong med tanke på det laget vi er i ferd med å få nå.

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #19 på: 25. Juni 2005, 20:33 »
Jeg bruker ikke være spesielt positiv jeg heller når det kommer til Newcastle, men jeg er det nå, ikke vet jeg hvorfor, det bare er sånn. Det er sikkert fordi det gikk så dårlig i fjor at jeg bare må være optimist denne sesongen.
Og det å være optimist innebærer at manageren ikke får sparken, men dersom det skjer, så håper jeg at vi ivertfall finner noen som kan løfte klubben til nye høyder, eller rettere sagt, høyder vi ikke før har sett i klubben, nemlig seriegull, men det skal godt gjøres!

Men til det motsatte er bevist i kommende sesong, så har Souness min fulle støtte :)

Bjørn - bare full
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

validus

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #20 på: 26. Juni 2005, 01:28 »
som jeg har sagt før, såå mener jeg at en manager bør få en full sesong.. vi må huske på at Souey først nå får "sitt" lag, der han får følge den type taktikk(?????) som han vil bruke... hvis det går helt ræva så ikke spark han før i november... ikke vits i at en ny manager kommer inn i september... da får han ikke gjort noe særllig...
ieron Dyer

Audioslave

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 48
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #21 på: 26. Juni 2005, 22:19 »
Taktikk? Souness?? :D  
Det er vel en av grunnene til at jeg vil ha han bort, han er kanskje PLs dårligste taktiker.
Jeg ser ikke helt hvordan det skal bli bedre med en ny manager i november. Om en bra manager kommer til i september/oktober, får han lengre tid på å bli kjent med laget før sesongen.
Når det er sagt, mener jeg ikke at det er ideelt å sparke manageren i sesongen uansett, men jeg tror det vil være en bedre løsning enn å ha Souness som manager.
Robson fikk skikk på laget, han ble ansatt 8 kamper inn i sesongen. Da hadde vi 2 poeng og lå på sisteplass. Vi endte riktignok på 11.plass, men jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde gått om Gullit hadde fått fullført den sesongen.

Audioslave

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 48
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #22 på: 26. Juni 2005, 22:22 »
Jeg skrev:
Om en bra manager kommer til i september/oktober, får han lengre tid på å bli kjent med laget før sesongen.

Mente selfølgelig at han får lengre tid å bli kjent med laget før sesongen er over.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #23 på: 27. Juni 2005, 15:39 »
Validus, vil det si at du mente det var feil å sparke Gullit da han ble sparket i september? Han fikk ikke en hel sesong. Men fy f... så bra det var vi ble kvitt ham. Vi var på stø kurs mot nedrykk den gang. Og hvisomatsåfremtifall at klubben er på like stø nedrykkkurs i september nå, bør da Souness få fortsette?

Da har han i mine øyne bevist en gang for alle (selv om han allerede har det for meg) at han overhodet ikke har noe som manager for Newcastle å gjøre. Jeg tviler sterkt på at vi greier å henge med i toppen neste sesong. Ihvertfall dersom Souness er manager.

Det er selvsagt ikke optimalt å bytte manager i september/oktober, men når man har "glemt" å gjøre det tidligere, så må man bare gjøre det når muligheten igjen byr seg. Må man så må man. Og ingen kan vel være uenige i at det er bedre å skifte manager i september, enn å skifte manager i april?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #24 på: 27. Juni 2005, 17:30 »
Nå får jo Souness spille med sitt lag, uten motarbeidende kronidioter, og det ser ut som om taktikken vil bli lagt om. Tyder på at vi vil få en midtbane bestående av 5 spillere nå, spesielt dersom Emre kommer.
Jeg er godt fornøyd med tingenes tilstand nå. Selger unna gråstein og kjøper gull. Spennende å se om vi får inn Emre, og om vi kan klare å få inn andre spillere av omtrentlig samme kaliber som Parker og Emre. Da skal man ikke klage mye.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Audioslave

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 48
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #25 på: 27. Juni 2005, 19:18 »
Det er vel ingen tvil om Souness´ talent på overgangsmarkedet. Syns han har gjort bra ting for oss på det området, men så lenge han ikke klarer å lage et godt lag av dem, hjelper det så lite..  Da er det bedre at han kjøper bra spillere, så kan en ordentlig manager komme inn å ta over, og gjøre dem til et bra lag.

validus

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #26 på: 27. Juni 2005, 21:59 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Nå får jo Souness spille med sitt lag, uten motarbeidende kronidioter, og det ser ut som om taktikken vil bli lagt om. Tyder på at vi vil få en midtbane bestående av 5 spillere nå, spesielt dersom Emre kommer.
Jeg er godt fornøyd med tingenes tilstand nå. Selger unna gråstein og kjøper gull. Spennende å se om vi får inn Emre, og om vi kan klare å få inn andre spillere av omtrentlig samme kaliber som Parker og Emre. Da skal man ikke klage mye.


jeg er meget enig i det du skriver... jeg er faktisk meget optimistisk foran denne sesongen.. mer optimistisk enn foran andre sesonger....

Men til alle dere som reagerte på mitt innlegg... hvis dere leser det skikkelig vil dere se at det står: hvis det blir krise så ikke spark Souness før november.. Jeg har ikke snakket noe som helst om April eller ikke sparke han i det hele tatt-.. Får vi inn en ny manager før november vil ikke han gjøre noe forskjell i det hele tatt før han får endret på laget i ved overgangsvinduet i januar.. Da får Souness muligheten til å vise at han kanskje bare hadde litt uhell i de første kampene.. i November så er uhellets tid forbi.. hvis vi ligger langt nede på tabellen så er Souness en Sinnsykt dårlig manager! Men da kan vi ansette en ny som vil ha to måneder på seg å bli kjent med laget sitt før overgangsvinduet åpner i januar!

les skikkelig inlegget før dere kritiserer!  :)
ieron Dyer

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #27 på: 28. Juni 2005, 12:54 »
Jeg leste innlegget, og jeg forstår meg fortsatt ikke på deg. Hvorfor i all verden skal vi ansette en ny manager først i november? Da er det sannsynligvis forseint, og jeg føler det er bedre å skifte manager så tidlig som overhodet mulig om man skal gjøre det, for da er sjansen størst for å kunne rette opp deler av skaden.

Og jeg støtter ingen av dem som sier at Souness må få hele neste sesong til å bevise at han duger på. Jeg vil ikke si at forrige sesong på noen som helst måte var uflaks. Han beviste mer enn nok for meg forrige sesong, til at jeg vet at det ikke vil bli særlig bedre kommende sesong. Vi burde sparket Souness i mai. Nå skjedde ikke det, og da håper jeg vi fjerner han i september. Eller gjerne tidligere, for den del. Souness har ikke vist noen verdens ting som tyder på at ting skal bli bedre neste sesong. Og vi har ikke bare kvitta oss med gråstein. O'Brien er vel omtrent den eneste av de spillerne vi har solgt som kan kalles gråstein. Robert er gull. Hughes er sølv (men langt unna gråstein). Han har selvsagt kommet på kant med en gullende god gutt som Bellamy, noe som enhver fornuftig manager aldri i verden hadde latt skje. Vi vil lide mye om vi mister Bellamy. Men samtidig. Bellamy har seg selv å takke, og bør selv be om unnskyldning før jeg kan ta han tilbake.
Emre og Parker er gode spillere, for all del. Gullende gode. Men det er langt ifra sikkert at vi får Emre. Han er nok kanskje litt for god for Newcastle. Og jeg begynner å få second thoughts om hvorvidt han bør kjøpes.

Jeg har allerede avskrevet newcastles muligheter til å oppnå noe som helst mens Souness er manager. Og jo lengre vi beholder ham, jo trasigere vil det bli neste sesong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

validus

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #28 på: 28. Juni 2005, 13:33 »
Det eneste jeg ber om er at vi kanskje kan vente å se Souness spille med sitt eget lag før vi dømmer neste sesong nord og ned! Vedder på at du ikke biter de ordene i deg selv om vi skulle vinne alt som vi kan vinne neste sesong... Jeg personlig tror at Souness kan få det til når han får satt laget opp slik han vil, med de spillerene han vil ha der... Jeg er ikke den som liker Souness best her i verden, noe mine venner fikk erfare på slutten av sesongen da jeg forbannet meg over den idioten, men likevel.. Når han ikke blir sparka, så får vi vel bare keep the faith strong! Jeg er positiv til neste sesong!
ieron Dyer

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Terminlist 2005-06
« Svar #29 på: 28. Juni 2005, 14:16 »
Tipper vi taper de første 4 kampene, og Souness går rett ut døren. Har som tidligere satt 1000 kr på at Souness blir den første manageren som går i årets Premier Leauge. Mye tyder på at jeg får rett!

Vi fortsetter å kjøpe alt for dyre spillere fra britiske klubber og kvitter oss med våres beste spillere som Kluivert. Vi forsterker ikke de defensive delene av laget og står i fare for å måtte bruke enten Bramble eller Taylor sammen med Boumsong som ikke makter å rydde opp etter tabbekvoten til Titus. Så spørs det om Taylor er klar til å ta steget!!
Hvor var Souness når Kuffour ville til Newcastle i januar??

Til slutt har han ikke taktiske egenskaper. 14. plass med et mannskap som Newcastle stilte med denne sesongen. Helt utrolig..

Graeme Souness, we are having a laugh!!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "