20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: hjelp med å finne letteste og billigste reise til newcastle 18.9-21.9  (Lest 11361 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

tool-nes

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 67
    • Vis profil
Heisann

Jeg har sitti å lest gjennom mange tråder her nå med tips til hvordan man burde reise til Newcastle fra Oslo, og hvor man burde bo hen.
Det blir nesten litt mye å holde oversikten over.

Er det noen som har noen konkrete forslag til reiserute fra Oslo 28.august, med retur reise fra Newcastle 31.august?

Har da planer om å se Newcastle - Leicester, hvis jeg får tak i billetter. Da denne skal gå av stabelen på lørdag, hva er sjansene for at denne blir flyttet? Holder det med hjemreise på mandag, eller burde en legge inn i skjemaet at kampen kan bli flyttet til mandag?

Har også sett på Reiseshop.no sin pakke til den aktuelle kampen. De bruker Premier Inn Newcastle som hitt hotell, hvordan er dette å anbefale, dersom det blir aktuelt.

Håper noen kan hjelpe meg :)

« Siste redigering: 05. Juli 2009, 17:29 av tool-nes »

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Denne var du kanskje litt uheldig med, fordi kampen er flyttet til mandag 31. august som følge av at skysports skal sende denne.

Hvis det fortsatt er aktuelt å dra vil jeg anbefale deg å ordne med billetter selv. Det vil sannsynligvis ikke bli fullt hus på SJP på en eneste kamp denne sesongen, med mindre vi evt skulle få noen kamper mot slutten av sesongen hvor vi kan sikre et opprykk. Derfor kan man enkelt og greit kjøpe billetter på www.nufc.co.uk når billettene legges ut på General Sale.

Både hotell og flybilletter er også ting man kan ordne greit selv. British Airways flyr t/r Oslo-Newcastle via London for drøye 2000kr. Det er det jeg pleier å benytte, så slipper jeg å vente 7 timer på en flyplass fordi jeg flyr to lavprisselskaper som korresponderer dårlig, eller å måtte kave meg på tog videre til Newcastle som heller ikke er veldig billig. Så sjekk BA.com

Hoteller er det masse av i Newcastle, og jeg tror den hotell-tråden på forumet her er ganske bra, så sjekk litt der! Favoritthotellet mitt i Newcastle er jesmondpark hotel(jesmondpark.com). Der bor du ekstremt billig, får en bra frokost som er inkludert i prisen og det er hyggelige folk som driver hotellet. Hotellet har veldig enkel standard og er noe usentralt(3-4km utenfor sentrum), så skal du ha høy standard og bo midt i gryta bør du velge noe annet. Da kan Royal Station Hotel være å anbefale. Premier Inn hotellene er også greie å sjekke ut, har bodd på et par av de i Newcastle og de er fine de.

Men bestill alt selv, ikke bruk noe reiseselskap.  ;)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Det er ganske mye å spare på å bestille selv. Premier Inn som reiseshop bruker er et bra hotell. Jobber for tiden med å få medlemsavtaler med hoteller her men siden de fleste er kjeder og vi ikke har et eksakt antall netter vi kan garantere belegg fra medlemmene her så har jeg ikke fått svar ennå.

 BA er et godt alternativ til å reise. KLM flyr også men er av erfaring noe dyrere fra Oslo. Om du vil spare penger så kan du fly Norwegian til Edinburgh og ta toget derfra. Kommer på ca. 400,- kr i tillegg til flybilletten. Men vurder hvor mye du EGENTLIG sparer mtp tid om du flyr med BA eller om du reiser med billigselskaper hvor du bruker mye tid i transitt, penger til tilknytning og sitter som en ku på flyet.

tool-nes

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 67
    • Vis profil
Det var kjipt med den Leicester kampen da :(
Men da tror jeg at jeg skal prøve meg på kampen mot Plymouth, 19.september.
Har sett meg ut en reiseplan med British Airways, og ender da rett i overkant av 5000 t/r for 2 personer. Det er ikke så ille.

Når blir billetter lagt ut for salg til den kampen?

Når det kommer til hotell så har jeg lyst på et hotell i sentrum, uten så mye styr for å komme til St.James og shoppingmuligheter, må nesten ha det når dama er med på fotballtur.. hehe

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Gud som jeg savner ruta fra Torp(sandefjord) til Newcastle med ryan air, nå er vel billigste ruta over for min del å fly til Glasgow og dra videre med tog, noe som betyr mye reising og stress.

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Torp - Stanstead med Ryanair og Stanstead - Newcastle med Easyjet. Fruen brukte den ruta for noen uker siden og betalte ca. 800,- t/r

tool-nes

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 67
    • Vis profil
Torp - Stanstead med Ryanair og Stanstead - Newcastle med Easyjet. Fruen brukte den ruta for noen uker siden og betalte ca. 800,- t/r

Har sett på den ruta også ja, men er lenge å vente på Stanstead begge veier, helt opp imot 7timer. Da går mye av weekendturen bort i venting. Derfor jeg har nedprioritert denne litt. Men for all del, en del billigere enn British Airways.


Jeg regner med at jeg burde bestille flyturen så fort som mulig, den blir vel ikke noe billigere jo nærmere datoen kommer?
Og en ting til, dersom jeg bestiller denne flyreisen, trenger jeg da å tenke noe på bagasjen på Heathrow, eller kan jeg først begynne å tenke på denne på flyplassen i Newcastle?

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Torp - Stanstead med Ryanair og Stanstead - Newcastle med Easyjet. Fruen brukte den ruta for noen uker siden og betalte ca. 800,- t/r

Nice, det skal vurderes sterkt, men du vet ikke om hu bestilte lenge før eller i siste liten?

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Torp - Stanstead med Ryanair og Stanstead - Newcastle med Easyjet. Fruen brukte den ruta for noen uker siden og betalte ca. 800,- t/r

Har sett på den ruta også ja, men er lenge å vente på Stanstead begge veier, helt opp imot 7timer. Da går mye av weekendturen bort i venting. Derfor jeg har nedprioritert denne litt. Men for all del, en del billigere enn British Airways.


Jeg regner med at jeg burde bestille flyturen så fort som mulig, den blir vel ikke noe billigere jo nærmere datoen kommer?
Og en ting til, dersom jeg bestiller denne flyreisen, trenger jeg da å tenke noe på bagasjen på Heathrow, eller kan jeg først begynne å tenke på denne på flyplassen i Newcastle?

Bagasjen sendes hele veien til Newcastle.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Torp - Stanstead med Ryanair og Stanstead - Newcastle med Easyjet. Fruen brukte den ruta for noen uker siden og betalte ca. 800,- t/r

Nice, det skal vurderes sterkt, men du vet ikke om hu bestilte lenge før eller i siste liten?

Hun bestilte ca. 4 uker i forveien mener jeg å huske

tool-nes

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 67
    • Vis profil
Sjekka nå RyanAir+EasyJet ruta, pris kommer på like i overkant 1500kroner :D

Hvor lang tid burde man sette av til å hente bagasje og gå mellom gates?
Holder det med 30 min?

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
30 min er i det minste laget. Husk at du også må sjekke inn bagasjen din i skranken til det neste flyet. La oss si at flyet lander klokken 1500. Du har sannsynligvis bagasjen din 1520, så må du ut av arrival-sonen og levere den videre. Og så må du vel også gå gjennom sikkerhetskontrollen igjen og finne den nye gaten. Dette tar garantert en time.

Reiser du kun med håndbagasje så tar det kanskje en halvtime siden du slipper mye av dette stresset. Er også en fordel når det gjelder prisen fordi flere lavprisselskaper (inkl. Ryanair og Easyjet) tar mye ekstra for bagasje.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
ICAO's (Den internasjonale luftfartsorganisasjonen) anbefaler 1 time mellom flyginger på innenlandsruter med bagasje samt forbindelser i utlandet med håndbagasje. Med bagasje øker det til 2 timer på utenlandsflyginger pga sikkerhetssjekker av bagasje. Dvs at dersom du har 2 timer mellom Ryanair og Easyjet men du ikke rekker Easyjet fordi Ryanair har surret så kan du ha krav på kompensasjon uavhengig av billettype du har.

Enkelte flyselskaper har alt dette i reglene sine.

tool-nes

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 67
    • Vis profil
OK, da kan jeg se bort ifra RyanAir/EasyJet denne turen dessverre.

Begynte også å se på hoteller i Newcastle. Vil bo i sentrum, med kort vei til St.James og med gode shopping muligheter og kort og grei vei til Metro(for å komme seg enkelt og greit til og fra flyplassen).

Kikka på Premier Inn Newcastle City Centre(Millennium Bridge). Denne kostet £330 for 3 netter for 2 personer. Syntes dette var noe dyrt?
Finnes det noe billigere med mine kriterier?
Kikka også på Jury`s Inn, men der hadde de ikke rom for oss fra 18.sep til 21.sep :( Har bodd der før engang, og mener å huske at det var fint der.
« Siste redigering: 05. Juli 2009, 16:39 av tool-nes »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Premier Inn Newcastle City Centre (Newbridge St. West)
Denne anbefaler jeg. Bodde der nå i januar, og skal garantert bo der til høsten igjen. Mange koselige ansatte, veldig, veldig god mat, sentralt og gåavstander til det meste ;)
Hvert til det jeg hadde brukt for :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒