20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)  (Lest 27407 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)
« Svar #210 på: 31. Jan. 2010, 11:19 »
Var selvsagt irriterende at vi ikke klarte å vinne her når vi var 1 mann mere i 2/3 av kampen.
Var mange som skuffet, men vår nye venstreback innfridde. Raylor var svak i 75 min,derimot  fikk han spillet til å gli bedre da Pancake kom inn på hans side.

Det var mange som skuffet,  det er vanskelig å spille god fotball når vi stiller med en sentrallinje som består av Smith, Butt og Nolan. Hvis vi skal spille 4-4-1-1 er vi avhengige av at enten spissen, eller bindeleddet er rask og bevegelig.  Med Nolan og Carroll på topp blir det ingen av delene. Det eneste forsvaret til Leicester trengte å konsentrere seg om var å renske unna alle poleballene og evnt innlegg. Og der er jo de suverene. Løp var det jo fravær av. Det var først da vi satte inn Ranger og gikk over til en 4-4-2 formasjon at vi to over kampen. Denne omrokkeringen skulle CH har gjort umiddelbart etter utvisningen. Forøvrig synes jeg det var greit at han sparte Løven og Jonas. Mot et så hardt fysisk lag som Leicester ville det vært en fare for at de kunne fått forverret evnt småskader.

Williamson spilte godt hele kampen, men han solgte seg grundig på Leicester store sjanse i 1. omgang. Er suveren i lufta, og plasserer seg bra. Dessverre er han veldig treig. Vi var alt for lite flinke til å komme rundt på kantene,det ble for mye poling. Dermed sier det seg selv at det blir vanskelig for kantene å komme med i spillet.

Men den absolutt største skuffelsen i går var Nolan. Han var rett og slett grusom.  Det går veldig sake med ham for tiden. Han kommer for sent inn i de fleste situasjoner. Og han må ha ballen rett i føttene fordi han ikke er rask nok til å forflytte seg en halv meter eller gå på løp. Han bør absolutt benkes neste kamp sammen med Butt.  Guthrie var til tider god, men han kunne ha gitt fra seg ballen raskere i et noen situasjoner.

Hadde ikke Leicester fått den utvisningen tror jeg de hadde tatt kampen. Vi hadde ingenting før den hendelsen. Synd CH ble litt for feig i taktikken. I utangspunktet var jeg som sagt fornøyd med 1 poeng mot et så vanskelig bortelag. Men når vi spiller så lenge i flertall skulle vi hatt alle 3. Likevel var 1 poeng et rettferdig resultat.
« Siste redigering: 31. Jan. 2010, 11:23 av InspectorC »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)
« Svar #211 på: 31. Jan. 2010, 11:19 »
Kanskje han ikkje tok sjansen. Hadde vi låge under hadde det sikkert vore annleis.

Vi var 11 mot 10.. Hvorfor ikke ta sjansen? Eg sitter med ENORME spørsmålstegn med Hughton taktiske evner

Altså, vi har hatt et tett kamp program i det siste, flere spillere ute med skader og flere nye som er kommet inn. Nolan er en mann som har spilt veldig mye denne sesongen og som de siste kampene kansje har merket det godt. Han har jo vært langt unna formen han viste tidligere i sesongen. Det gjelder flere andre også.
I tillegg så er Leicester et av ligaens beste hjemmelag, kun 14 av 40 poeng er hentet på bortebane.

At Houghton hvilte Løvenkrands og Jonas etter smellene dem fikk for 3 dager siden er jeg veldig glad for. Disse er blant de viktigste spillerne i stallen og man skal ikke risikere alt i en kamp. Er fremdeles 19-20 kamper igjen av sesongen. Om 5 dager er det ny kamp, hjemme mot Cardiff, og det er viktig at CH og CC også tenker litt fremover, ikke bare i nuet!

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)
« Svar #212 på: 31. Jan. 2010, 12:19 »
Nok en skuffende kamp av Newcastle. Spillet er jo totalt fraværende. Og blir presset 75 min av kampen. Å spille så feig taktikk er det jo bare C.Hughton som ser at ikke fungerer. V.Anholt var god. Men ellers spilte Newcastle dårlig, med en taktikk som var dømt til å feile. Det jeg ikke kan forså, er hvor ikke Løvenkrands spiller. Han jo definitivt vår beste offensive spiller. Nei, jeg klarer ikke kommer over feigheten til Newcastle, det for meg er skuffende.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)
« Svar #213 på: 31. Jan. 2010, 13:15 »
Velkommen til Kjartans karakterbørs:
Harper: 7 poeng
R.Taylor 2 poeng
Colocinni: 7 poeng
Wiliamson: 6 poeng
Arne Treholt: 10 poeng (BB)
Guthrie: 6 poeng
Smith : 6 poeng
Butt: (Ræv): 2 poeng
Wayne Nig Routledge: 5 poeng
Kevin Nolan: 4 poeng
Andy Carrott: 1 poeng
__________

Chris Suggieboy Hughton: minus 10 poeng

Jonas: (hadde utfordra heile england)
Løvenkrands:(hadde scort)



Sorry for tryggleifen

Den der klarer jeg ikke å ta seriøst selv om jeg ignorerer alle nickname på spillerne du har satt, gi en spiller 10 etter den kampen der er jo bare....dumt.
Og hva gjorde Nolan så mye bedre enn Carroll eller R.Taylor?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)
« Svar #214 på: 31. Jan. 2010, 15:36 »
Faktisk veldig enig med deg, Inspector, i din oppsummering.
Hva 4ern til Raylor gjelder, han var helt forferdelig i førsteomgang, men jeg syns han var blant de beste utover i andreomgangen, og dermed setter jeg han et hakk over de verste. Det meste som ble skapt av noe som nesten kan kalles halvsjanser skjedde fra hans side, og jeg syns det var fint å se en offensiv back fra høyre også igjen. Men, det er ikke til å komme vekk fra at han til tider er grusomt dårlig bakover.

Og Nolan syns jeg også at er i forferdelig dårlig form for tiden. Han har spilt mange svake kamper nå, syns jeg. Nå var jo også Guthrie forferdelig dårlig i går, selv om han var malplassert på venstrevingen frem til det siste kvarteret. Men jeg håper ihvertfall at Guthrie kan få spille ved Smiths side til neste kamp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)
« Svar #215 på: 31. Jan. 2010, 16:28 »
Jepp. Rayolor kom seg mye den siste delen av kampen. Men mye av æren skal Pancake ha tror jeg. Han var veldig flink til å ta løpene på utsiden av Raylor. Det medførte at Raylor fikk mye bedre tid.

Så lenge Jonas ikke blir skadefri vil jeg at vi skal starte med denne midtbanen neste kamp

Pancake - smith - Guthrie - Wayne

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)
« Svar #216 på: 31. Jan. 2010, 16:30 »
Vil tro Jonas er klar til neste kamp, siden han var på benk i går. Tipper vi hadde sett Jonas dersom vi hadde havnet under i går.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Leicester City - Newcastle United (30.januar 18:20)
« Svar #217 på: 01. Feb. 2010, 12:23 »
Nufc-worlds høydepunkter fra Leicesterkampen, as promised:

Fungerer for alle, unsett om du har world eller ikke ;)

http://www.megaupload.com/?d=8OJCARX7

Passord :nomackems