20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Walton  (Lest 3638 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

  • Gjest
Walton
« på: 18. Mars 2006, 22:28 »
http://newutd.com/index.php/arkiv/2006/03/18/walton-kasta-ut-av-klubben/

Det er utruleg synd, når eg fant ut kva som har skjedd...  :cry:

Måtte tørke vekk litt støv frå pennen og papiret, å skrive på framsida til newutd.com igjen, lenge sidan sist no...

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Walton
« Svar #1 på: 18. Mars 2006, 22:43 »
Katastrofalt at noe slikt skulle skje! Også Walton da!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Walton
« Svar #2 på: 18. Mars 2006, 23:05 »
Kva han gjorde då ?

For han blei vel ikkje kasta ut av klubben sånn uten videre.?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Walton
« Svar #3 på: 18. Mars 2006, 23:23 »
Det er vel faktisk gammelt nytt at Walton ikke er i klubben lenger. De som følger daglig med på Nufc.com må vel ha fått med seg dette.

Dessuten så skal man vel være forsiktig med å legge skylden på Souness for dette. Tror du virkelig at det er Souness som har "kasta" Walton ut av klubben? Verden er nok ikke så enkel. Det er sikkert ikke noe verre enn at trenerne for reserve- og u-lagene har besluttet at Walton rett og slett ikke er god nok for det neste nivået. Nå vet man jo ikke om han ville vært god nok for førstelaget ettersom han ikke har fått prøvd seg. MEN:

Jeg velger å stole på de vurderingene som er blitt gjort av trenerne for reservelaget og u-lagene. Tiden vil uansett vise om de gjorde rett. Dersom Walton er så fantastisk så er det jo rart at ikke bedre klubber enn Torquay (som ligger på fjerde nivå i engelske ligasystemet) har snappet ham opp.

Vi får vente og se. Dersom Walton fremdeles sliter i bakgårdsklubber i League Two (noe jeg tror han vil gjøre) har det vist seg at Newcastle gjorde rett i å frigi han.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Walton
« Svar #4 på: 18. Mars 2006, 23:58 »
Er vel kanskje egentlig mer Roeder sitt bord enn Souness sitt bord, om en først skal begynne å legge skyld på noen?
Ser forøvrig ikke den ekstremt store dramatikken i dette akkurat nå. Heller tvilsomt om dette skulle være en veldig stor fotballkarriere basert på hvilken klubb han har endt opp i.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

jensgb83

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 85
    • Vis profil
kansje forståelig??
« Svar #5 på: 23. Mars 2006, 13:50 »
Non-League:
Wally at the Wheatsheaf

Having been released by League Two side Torquay United without having come off the bench to make his senior debut, former Newcastle reserve striker Marc Walton is back in the region.

Short of match practice, the young striker has now linked up with Northern League Division One leaders Newcastle Blue Star and made his debut in a 1-0 loss at Durham on Friday night.

slo iallefall ikkje igjennom med eingang, fant denne på nufc.com
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Walton
« Svar #6 på: 23. Mars 2006, 19:16 »
Merkelig. Her blir han spådd den store fremtiden, også kollapser han totalt før han har nådd seniornivå. Chopra ble da i det minste for senior å regne før man kunne avskrive ham. Hva foregår egentlig juniorsiden i Newcastle United FC?

Kanskje akademisjef Roeder kan fortelle meg det?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Walton
« Svar #7 på: 31. Mars 2006, 16:09 »
Det er vel ikke akkurat få det skjer med?? Tror ikke dette er noe ekstra ordinært tilfelle..

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Walton
« Svar #8 på: 31. Mars 2006, 16:24 »
For min del kunne vi ha kvittet oss med Chopra og Ameobi, syntes begge er for dårlige uansett. Ramage syntes jeg er god å ha i bakhånd.

Men ja, jeg har også tidligere nevnt at jeg er misfornøyd med Newcastle sin ungdoms og speiderpolitikk generellt. Skulle ønske vi kunne følge Arsenal sine spor å utvide speidernettverket vårt for å finne de aller største talentene først. Når det gjelder spilletid for de unge så syntes jeg ikke Newcastle har gjort det så værst, de spillerne som er gode nok får spilletid.

Fordelen med å ansette en "utlending" som manager er jo det kontaktnettet som han tar med seg. Akkurat som Benitez, Wenger og Jol har gjort til sine respektive klubber.

folesvert

  • Gjest
Walton
« Svar #9 på: 02. April 2006, 11:50 »
... spådd en like stor karriere som Chopra, han da??? Hater Souness, men 18 år og går til Torquay ... ikke akkurat lovende det da? Rart ingen andre enn Torquay var interessert i et slikt stortalent.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Walton
« Svar #10 på: 02. April 2006, 13:30 »
Kanskje han ikke var et like stort talent som folk tror da???

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Walton
« Svar #11 på: 02. April 2006, 14:26 »
Det kan det såklart umulig ha vært når han ikke klarte å etablere seg på Toquay. Glem han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Walton
« Svar #12 på: 02. April 2006, 22:29 »
Christian, jeg ser du skriver at Ramage burde fått tillitt som 19-åring. Jeg er ganske sikker på at hadde Ramage vært god nok da han var 19, så hadde vi blitt kjent med ham allerede da. Men Ramage var neppe god nok i en alder av 19 år. At Taylor banet seg vei inn på a-laget i en alder av 18 år, sier mye om hans fantastiske talent.

Men vi har eksempler på spillere som har blitt hauset opp fra tidlig alder, og som alle alltid har trodd hadde talentet. Men for Chopra var det ødeleggende at klubben hentet LuaLua og Ameobi fra "ingensteds" samtidig som Chopra var i den alderen at han burde fått prøve seg på et høyere nivå. Jeg tror det var et feilgrep av Robson, et av svært få han gjorde med hensyn til unge, fremadstormende lokale talenter.
Jeg tror nok kanskje LuaLua og Ameobi tidligere ble klar for et høyere nivå enn Chopra, og når Chopra var klar for a-laget rundt 01-02, så var LuaLua og Ameobi allerede integrert.

Og selv om Ameobi gradvis har stagnert, og ikke greid å utvikle seg så raskt som han burde, så har ikke Chopra fått muligheten til å vise seg god nok, med unntak av enkeltilfeller.

Det er liten tvil om at vi alltid har gjort en del feil i forhold til å få gjennom unge spillere fra egne rekker.
Når også et stort talent som Alan Shearer måtte utenbys for å blomstre, fordi klubben ikke så talentet hans, så tyder det på at dette ikke er noe nytt fenomen, men at det er gammel sedvane som må røskes opp i. Jeg håper at en ny manager kan ha guts nok til å tørre å gjøre noe med det.

Vi har en keeper i Krul, som ser ut til å være et stort talent. Spørsmålet er om Newcastle er riktig klubb for Krul å bli en fremtidig storkeeper i. Dersom Krul virkelig er et talent utenom det vanlige, så tipper jeg han danker ut Harper innen et par år. Hvis ikke kan det hende vi aldri ser han på et høyere nivå enn reservelaget i Newcastle. Men med de taktene han har vist også for sitt fedreland, så tror jeg vi har med en meget talentfull kar å gjøre. Men tør vi å satse på stortalentet? Og er det mulig for ham å bane seg vei inn på a-laget, når utfordrerne heter Shay Given og Steve Harper?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Walton
« Svar #13 på: 03. April 2006, 01:38 »
Tror det er mange her som hauser opp unge talenter litt vel mye... Greit nok det at de spiller kjempebra på junior og reservelag, men det er pokker så stor forskjell på reservelag og Premier League. Trenerteamet i Newcastle er ikke komplette idioter som ikke klarer å se om en ung spiller er god nok til å få sjansen i Premier League eller ikke.

Joakim? Er ikke Ameobi eldre enn Chopra? Trodde han hadde vært i klubben lengre enn det Chopra hadde, men mulig jeg tar feil.

Med tanke på Krul så håper jeg han kan danke ut Harper i løpet av et par år, men plassen til Given må han nok vente ganske lenge på. Det er svært få keepere som slår igjennom i 20 årsalderen, så vi får bare håpe at han har det som skal til for å kunne bli den neste Shay Given i Newcastleburet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Walton
« Svar #14 på: 03. April 2006, 16:07 »
Joda, Ameobi er eldre enn Chopra, men Chopra har vært i klubben et par år lengre enn Shola.
Det må ha med å gjøre at Chops var et mye større talent, selv om han aldri fikk en ordentlig sjanse på a-laget.
Chops signerte for klubben i 1993, Ameobi i 95.

Riktignok er det forskjell på PL og reservelaget, men det er likevel mange som bør kunne klare å ta det steget. Ikke alle blir klassespillere, langt der ifra, de aller fleste blir bare middelmådige fotballspillere, men en spiller som er for god for reservelaget, må nødvendigvis få sjansen på førstelaget. Det har vært tilfellet med Chopra i lang tid, men han har aldri fått en skikkelig sjanse på førstelaget. Du kan ikke venne deg til nivået på å spille to kamper på to år. Begge som innbytter.

Michael Chopra har startet kun 6! kamper for Newcastles a-lag, siden han debuterte i 2002. Ikke kom her og fortell meg at ikke Shola og LuaLua har ødelagt mye for Chopra. Det er Shola og LuaLua som har blitt kalt på. Selv om de har vært halvskadet har de fått sjansen, mens Chopra gang på gang viser at han er altfor god for reservelaget.
Chopra har i Nottingham Forest og Barnsley vist at han er fullt ut god nok til å banke inn mange mål. Det tyder på at han kan hevde seg meget godt i Championship. Så hvorfor har han ikke da fått sjansen til å vise seg frem i PL? Ikke fordi trenerne har sett tidlig at han ikke var god nok. Nei, det er pga at klubben har hatt to spiller ved navn Shola Ameobi og Lomano LuaLua, som har fått sjansen hver gang Shearer eller hans spisspartner har vært skadet. Den sjansen har aldri Chopra fått.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon