20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Robert / Souness  (Lest 11073 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Robert / Souness
« på: 14. April 2005, 20:25 »
Egoistiske Robert slår til igjen
Skrevet av Asbjørn, 14 April 05

Som Newcastle supporter blir man ikke lenger overrasket over negative avisoverskrifter. Det har blitt en vane å våkne til skandaleoppslag i diverse aviser pga korttenkte spillere. Laurent Robert velger denne gang å kritisere Souness og støtteapparatet en dag før den viktige kvartfinalen mot Sporting Lisboa. Et par uker tilbake var alt bare rosenrødt for franskmannen, og Souness ble omtrent genierklært. Noen uker senere har Newcastle tatt et steg tilbake fra forrige sesong, ifølge franskmannen.

Robert har blitt byttet ut etter ca 60. minutter i tre kamper på rad, og det har vært fullt fortjent siden innsatsen har vært lik null. Egoistiske Robert skjønner selvsagt ikke hvorfor han blir tatt av banen. Mest sannsynlig har Laurent Robert fått beskjed om at han ikke spiller kveldens kamp etter tre svake kamper på rad. Det er nok grunnen til at hele verden kan lese dette våset.

” Er vi bedre denne sesongen enn fjorårets sesong? Nei det er vi ikke. Er vi på samme nivå? Nei det tror jeg ikke, vi er mest sannsynlig dårligere.”

“Vi spiller ikke like bra som sist sesong, og i de tre siste kampene har vi spilt dårlig fotball. Mot Aston Villa spilte vi katastrofalt dårlig, og mot Tottenham tapte vi samtidig som fotballen vi presterte på banen var dårlig.”

” I de tre siste kampene har jeg blitt byttet ut i det 60. minutt, og det er noe jeg ikke liker. Det har vært deprimerende. Det har ikke vært lett for meg den siste tiden.”

“Det finnes ikke noe kommunikasjon, og manageren vil ikke snakke med meg ansikt til ansikt. Manageren forteller meg aldri når jeg spiller dårlig, og det gjør heller ikke hans støtteapperat.”

“Jeg leser at han forventer mer av meg ute på banen. Jeg føler selv at jeg har bevist mye den siste måneden. Dere får spørre manageren hva han mener med dette, for jeg vet ikke.”

Franskmannen truer med å forlate Newcastle gratis etter neste sesong, dersom han ikke får forlenget nåværende kontrakt.

“Jeg håper fortsatt å bli i klubben. Sist måned var det forhandlinger om en ny kontrakt, men jeg har ikke hørt noe mer. Hvorfor, vet jeg ikke. Det er mulig jeg må vente til slutten av sesongen, før jeg får avklart framtiden min i klubben. Etter denne sesongen har jeg har ett år igjen av kontrakten. Dersom klubben ikke gir meg forlengelse, vil jeg forlate Newcastle etter neste sesong.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Robert / Souness
« Svar #1 på: 14. April 2005, 20:25 »
Souness slår tilbake
Skrevet av Asbjørn, 14 April 05

Souness velger nok en gang å bruke media, når han skal kritisere enkeltspillere. Det er grunn til å stille spørsmålstegn ved Souness sine lederegenskaper, når han ikke klarer å løse konflikter internt. Nå er snøballen igang, og det vil ikke forundre noen av oss om det topper seg lørdag, dagen før den viktige semifinalen i FA cupen.

Souness er tydelig oppgitt over Laurent Robert, og det er ikke første gangen han viser dette gjennom media.

“Nok en gang må vi ta konsentrasjonen bort fra en viktig kamp, bare pga at en av våre spillere viser en egoistisk holdning. Det må vi gjøre nå, rett foran de to viktigste kampene klubben har hatt på 35 år. Det er til de grader uakseptabelt, men det gjelder ikke bare ovenfor klubben, men også supporterene.”

“De to neste kampene handler ikke om Laurent Robert, Alan Shearer eller Graeme Souness. Dette handler om Newcastle United.”

“Er det min feil at han spilte så dårlig mot Tottenham? Det ser ut som han alltid skylder på andre, når han spiller svakt. Robert må først og fremst gå i seg selv. Når han ikke spiller godt, så må han jobbe hardere.”

Det er ikke mange som blir overrasket om franskmannen forsvinner etter denne sesongen. Alderen er heller ikke på Robert sin side, og det hadde ikke vært dumt med nytt blod på venstre midtbane neste sesong. Man vet aldri hva man får fra Robert. Det Newcastle trenger er en spiller ala Damien Duff. En spiller man kan stole på, og som alltid gir 100 prosent for klubben.
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Robert / Souness
« Svar #2 på: 15. April 2005, 02:19 »
Med en slik uttalelse fra Robert gravte han nok sin grav i Newcastle.. Jeg er helt enig med det Robert sier, men hvor smart det var av han er en annen sak!!

Tror vi skal belage oss på at Robert forsvinner fra Newcastle i sommer sammen med Bellamy,Bowyer,O`Brien og Elliot..
Men skulle Souness få sparken vil nok muligheten for å bli i Newcastle være der for Franskmannen..

Hvem blir nestemann på Souness sin hoggestubbe??

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Robert / Souness
« Svar #3 på: 15. April 2005, 12:44 »
Den neste på hoggestubben kan ikke være noen andre enn Souness selv. Spør du meg har Souness gravd sin egen grav som Newcastle-manager etter gårdagens grufulle og helt unødvendige tap.
Jeg og Souness er ferdige, og om Shepherd ikke gir han sparken reiser jeg med glede over til England for å skyte dem begge to.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

djmattis

  • Gjest
Robert / Souness
« Svar #4 på: 15. April 2005, 15:12 »
Jeg synes souness er en pøbel mot fotballen.
men er litt irritert på robert samtidig hvis det skal nevnes, han er for ujevn og gjør ikke slit jobb, er litt sånn primadonna aktig.
begge kan dra til h***ete i mine øyne

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
Robert / Souness
« Svar #5 på: 15. April 2005, 15:15 »
Vil være latterlig at Robert's tid i Newcastle er over pågrunn av det han sa, var kanskje ikke det mest gunstige tidspunktet. MEN at Souness går ut å kritiserer Robert via media tyder jo på ett hode svært mangelfull på kunnskaper, Hvilken manager gjør noe sånt?

Souness MÅ ut! Jeg blir personlig med å skyte både han og Sheperd hvis det ikke skjer.
ignert Morten.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Robert / Souness
« Svar #6 på: 15. April 2005, 18:03 »
Selvfølgelig er det dumt av Robert å si noe sånt i media. Og det var enda dummere det Bellamy gjorde. Det var jo faktisk riktig ille. Men la oss analysere hva Robert har gjort dårlig.

Robert har spilt elendig - virkelig dårlig. Han er nok litt frustrert på grunn av dette, men innser ikke helt sjøl hvor dårlig han har vært. Souness har sett hvor dårlig Robert spiller, og tatt han av banen. Ingen har til nå begått noen synd, men det har vært en negativ utvikling.

Hva gjør så Robert med saken? Jo, han innser ikke at han er rævva, men mener sjøl at han er god nok til å få spille, og blir frustrert. Og som den bortskjemte lille dritten han er, sier han fra til media. Veldig tåpelig av Robert. Han oppfører seg som en drittunge. Veldig tåpelig måte å "løse" et problem på.

Hvordan løser så Newcastles sjef det hele? Jo, han synker ned til samme nivået som den bortskjemte, franske vingen. Istedet for å være en voksen leder, "løser" han det hele på samme måte som Robert. Han løper til media, og gjør seg selv til en enda verre syndebukk enn Robert. Han som skal være lederen, viser helt tydelig at han ikke er en leder.

Jeg mener at vi skal forvente mer av mannen som skal lede laget, enn hva vi kan forvente av en ving med et godt skuddbein. Vi vet at Robert ikke er noe kapteinsemne, og forventer heller ikke at han skal være like voksen som sjefen. Det er dumt det Robert har gjort, men det Souness gjør er mye verre. Han har i tillegg gjort dette med flere spillere, og det er klart for meg at han ikke har evner til å lede noe som helst. Souness må ut, vekk og bort. Gjerne tilbake til Anfield Road.
Toon, Toon,
Black and white army

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
Robert / Souness
« Svar #7 på: 15. April 2005, 19:34 »
Helt korrekt Mack  :!:  :)
ignert Morten.

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Robert / Souness
« Svar #8 på: 16. April 2005, 08:03 »
Veldig bra det du skriver der Mack.

Men en ting jeg lurer på...Hvorfor iallverden kan ikke gutta på laget og Souness ta opp ting internt? Virker latterlig å gå ut i media hver gang man vil si noe/kritisere manageren. De er jo såppas voksne at de burde lært ordet: "Dialog"...

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Robert / Souness
« Svar #9 på: 16. April 2005, 10:29 »
Sitat fra: "John Marius Thollefsen"
Hvorfor iallverden kan ikke gutta på laget og Souness ta opp ting internt?


Synes nesten ikke vi skal bruke "gutta" om dette. Det er mange spillere som ikke tar opp ting i media, og jeg liker mer å tenke på dem som "gutta". Når du snakker om Robert og Bellamy, er jeg enig med deg. Selvfølgelig burde de ha tatt disse tingene internt, og det er latterlig å gå ut i media som de gjør. Souness begår den verste brøleren. Han er sjefen, og bør derfor handle deretter. Har vi noengang sett Shearer ta opp ting gjennom media på denne måten? Får vi noengang se det? NEI! Han er en leder, en skikkelig leder. Han har baller nok til å ta dette mann-mot-mann i stedet for å sutre til media.

Egentlig har nok Freddie Shepherd et ansvar her han også. Det burde vært enkle regler, som til og med franskmenn kunne følge.
1. I media roser vi hverandre.
2. Har vi noe å klage på, gjør vi det internt.

- Snakker du dritt om laget eller noen som har sitt virke i laget, får du deng!
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Robert / Souness
« Svar #10 på: 16. April 2005, 14:55 »
Sitat
There's actually a link to it on the website.

http://www.equipe.fr/Football/index.html

(On the right in the "Chrono" section).

Football - UEFA Cup : Robert wants to end the controversy.

The Newcastle midfielder has apologised for an article published this Thursday, the story was "taken out of context", with what he wanted to say, just hours before the Second Leg of the UEFA Cup, on Thursday in Lisbon. "We haven't played well in the last three matches. We were very, very bad", Laurent Robert notably stated.

In a classical manner, his words were taken in by the British tabloid press, which had angered his manager, Graeme Souness. Reacting to the articles written in the press, the latter slammed the "selfish attitude", of Laurent Robert, just before "the clubs two most important matches for 35 years".

Robert: "An objective opinion".

"Are we better than we were last year? No, I don't think so", declared the ex-PSG player. "Are we the same? No. Probably worse. But I want to forget about it before such an important game as the one we have on Thursday" he added.

"My points were...exaggerated for a reason which escapes me. I simply made an objective opinion on the average performances of the team, just like my own which I don't feel are good enough for a big club such as Newcastle." He stated in his press release. My own future is in the interests of this club. My quotes were taken out of context...the comments have hurt the directors and the Newcastle fans, and I am sorry".


Hvis dette viser seg å være sant, har Souness gjort en kjempebrøler. Kan det bety slutten for Souness?
Toon, Toon,
Black and white army

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Robert / Souness
« Svar #11 på: 16. April 2005, 17:57 »
skjønner virkelig ikke hvordan forholdet er mellom Robert og Souness.. for noen uker siden var alt helt sykt bra, mens nå skal han selges.. hva er dette for noe?

UrzaiZ

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 288
    • Vis profil
Robert / Souness
« Svar #12 på: 18. April 2005, 12:43 »
de er vell like sta begge to..Souness har jo ikke medmenneskelighet i hjernen sin uansett situasjon.

Svart og Hvit

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Robert / Souness
« Svar #13 på: 18. April 2005, 12:57 »
Robert sa bare sannheten.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Robert / Souness
« Svar #14 på: 19. April 2005, 01:40 »
Why Souness got it wrong with Robert

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,293-1574606,00.html

Meget bra skrevet av Tony Cascarino!!

Different rules for different people......> Er noe Souness aldri har praktisert.
Souness er som kjent kun glad i spillere som er enig med han..
Han kommer aldri til å skifte stil og forblir en trussel mot alle som sier han imot..