20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?  (Lest 25754 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #30 på: 07. Sep. 2007, 14:22 »
Personlig mener jeg Owen er vår beste spiss. Han har ikke de ekstreme ferdighetene som Martins besitter, men han er en langt bedre målscorer og har et bedre fotballhode. Når det er sagt liker jeg svært dårlig at Martins blir sittende på benken. Viduka kommer til å bli viktig utover, han er kanskje den beste avslutteren vi har i klubben, men spillemessig synes jeg han har vært litt under pari sålangt i sesongen. Ameobi ser jeg på som backup.

an sparker ikke Bobby Robson??

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #31 på: 07. Sep. 2007, 14:29 »
Viduka kommer til å bli viktig utover, han er kanskje den beste avslutteren vi har i klubben, men spillemessig synes jeg han har vært litt under pari sålangt i sesongen..

Hvordan du kan påstå at Viduka er den beste avslutteren i klubben skjønner jeg ikke.........Owen? Synes også Martins er en bedre avslutter, men ikke like flink til å posisjonere seg i feltet som Viduka(har ikke vist dette sålangt, med unntak av en gang)......
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #32 på: 07. Sep. 2007, 14:35 »
I ein 4-3-3 formasjon så syns eg at                        Men i 4-4-2 så syns eg at

Milner     Owen      Martins                                    Martins      Owen/Viduka

hadde vært ganske bra                                         hadde vært bra

Skjønner ikke helt hvorfor du heller vil bruke Viduka i 4-4-2 enn 4-3-3. I 4-3-3 er det en fordel å ha en sterk spiller på topp siden han er helt alene, mens man ikke er så avhenig av de i 4-4-2. Så forstår ikke hvorfor du heller vi bruke Viduka i 4-4-2 enn 4-3-3

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #33 på: 07. Sep. 2007, 14:40 »
Viduka kommer til å bli viktig utover, han er kanskje den beste avslutteren vi har i klubben, men spillemessig synes jeg han har vært litt under pari sålangt i sesongen..

Hvordan du kan påstå at Viduka er den beste avslutteren i klubben skjønner jeg ikke.........Owen? Synes også Martins er en bedre avslutter, men ikke like flink til å posisjonere seg i feltet som Viduka(har ikke vist dette sålangt, med unntak av en gang)......

Viduka setter flere av sjansene sine enn både Owen og Martins det er jeg overbevist om, men han er pålangt nær like flink å komme til sjanser som Owen. Jeg tror Owen kommer til å score flere mål enn Martins denne sesongen hvis han holder seg skadefri, spiller Owen kommer han garantert til sjanser iløpet av kampen.
an sparker ikke Bobby Robson??

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #34 på: 07. Sep. 2007, 14:48 »
Jeg er ikke enig med deg Abel......dessverre :P

Owen er en unik avslutter, kan ikke se en spiss i hele PL som har avslutter egenskapene til Owen....Martins er også en vanvittig avslutter, kald og rolig, men ikke like flink til å komme i posisjon som Owen og Viduka...Viduka er også en veldig god avslutter, men jeg synes ikke han når opp mot Owen. Han mangler ikke bare instinktet til Owen, men også ferdigheter for å komme opp mot Owen.

Viduka er også den typen spiss som scorer masse når han først scorer og som kan slite med lange måltørker før han scorer igjen....Akkurat slik som Rooney blant annet har...det hadde riktignok ikke noe med saken å gjøre..Men det er godt å ha Owen som ikke er slik.. ;D
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #35 på: 07. Sep. 2007, 14:53 »
Viduka kommer til å bli viktig utover, han er kanskje den beste avslutteren vi har i klubben, men spillemessig synes jeg han har vært litt under pari sålangt i sesongen..

Hvordan du kan påstå at Viduka er den beste avslutteren i klubben skjønner jeg ikke.........Owen? Synes også Martins er en bedre avslutter, men ikke like flink til å posisjonere seg i feltet som Viduka(har ikke vist dette sålangt, med unntak av en gang)......

Viduka setter flere av sjansene sine enn både Owen og Martins det er jeg overbevist om, men han er pålangt nær like flink å komme til sjanser som Owen. Jeg tror Owen kommer til å score flere mål enn Martins denne sesongen hvis han holder seg skadefri, spiller Owen kommer han garantert til sjanser iløpet av kampen.

Helt enig med deg, Abel!
Owen har en unik evne til å finne rom og komme seg til sjanser, der er han verdensklasse. Viduka er igrunn veldig lik Shearer da han blei eldre. Meget god til å skaffe rom for andre og jobber ræva av seg, men trenger andre for å komme seg til sjanser. Og når han gjør det er det stor sjanse for at det blir mål.
Oba er igjen en ulik spiller. Han er ingen ekstrem goalgetter, men han er en mester på å score når det er som vanskeligst å score.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #36 på: 07. Sep. 2007, 21:03 »
Abel har selvsagt helt rett ang. Viduka.
Viduka er sannsynligvis den beste avslutteren vi har i klubben i dag.
Michael Owen er en goalgetter. Han er veldig flink til å posisjonere seg, veldig flink til å skaffe seg rom og han kommer ALLTID til minst én sjanse i løpet av en kamp. Men hans avslutningsferdigheter i seg selv er ikke særlig unike. Der er Viduka bedre. Owen scorer mål fordi han er en mester til å skape rom og fordi han har en egen evne til å være på rett plass til rett tid.
Vi så mot Boro hvilken fabelaktig avslutter Viduka er hvis han bare kommer seg til en sjanse. Men han trenger gode lagkamerater for å skape sjansene for ham. Viduka er derimot særdeles dyktig til å sette kula i mål når han først har fått den i god posisjon.

Martins er vanskelig å forstå seg på. Han er vanvittig rask, skyter nesten like godt med begge bein, men er ikke den som scorer mål på bestilling. Han er den som scorer når du minst venter det. Martins brente i fjor mange opplagte sjanser, som Owen og Viduka begge med stor sannsynlighet hadde scoret på, men vi har også i år sett at Martins scorer de målene som ingen andre gjør. Han kan skyte i steget, og fra alle vinkler og posisjoner. Skuddteknikken til Martins er fantastisk, men hans "finishing" er så som så.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Espen89

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #37 på: 17. Sep. 2007, 16:44 »
Mark Viduka er en god spiss, sterk i kroppen, tar mye gode avgjørelser og vinner en del dueller, men! - det ser jo ut som han har vært på fylla i flere dager. Nei, min stemme faller på Obafemi Martins og Michael Owen. På sitt beste kan de terrorisere hvilket som helst forsvar.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #38 på: 17. Sep. 2007, 17:49 »
Har lita tru på Martins/Owen. Owen SKAL vi bruke, han er vår klart beste spiss. Martins tvila eg sterkt på passar med Owen, for det første er han for liten, og for det andre har han elendig speleforståelse. Då står vi igjen med Ameobi og Viduka, eg syns Ameobi kan få sjansen frå start, har likt det eg har sett av han i det siste.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #39 på: 17. Sep. 2007, 17:55 »
Vet ikke om jeg er mot eller for Owen/Martins. De har jo aldri spilt sammen i 4-4-2 derfor vil jeg vente med å se før jeg kommer med en klar mening. Syntes de er så gode spillere at det er verdt å forsøke dem sammen og gjerne allerede i kveld...

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #40 på: 17. Sep. 2007, 18:01 »
Fekk dei ikkje et par kampa forige sesong på slutten? Det var ingen suksess ihvertfall, men då var heller ingen av dei to i form. Kan også tenke meg å prøve Owen/Martins, men vil at det blir i en kamp vi leda med minst to mål, elvt ligacup osv.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #41 på: 17. Sep. 2007, 19:42 »
Fekk dei ikkje et par kampa forige sesong på slutten? Det var ingen suksess ihvertfall, men då var heller ingen av dei to i form.

Og så heite Manageren Glenn Roeder og ikkje Sam Allardyce. Ja det er verdt og forsøka iafall. Funker det ikkje så funker det ikkje.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #42 på: 17. Sep. 2007, 19:57 »
Shola fortjener en fair sjanse nå synes jeg...Viduka har vært elendig hittill...Martins og Owen kommer begge til å få mye spilletid fremover, det er jeg sikker på! Martins/Owen fortjener en sjanse sammen på topp så får vi se hvordan det går!

Så innerst inne håper jeg at Shola og Martins starter sammen på topp i dag.Men Owen er nok et naturlig valg, men i dag spiller det ingen rolle hvem som starter fordi alle fire spissene våre skal være gode nok til å prestere på et høyt nivå mot Derby.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #43 på: 17. Sep. 2007, 21:51 »
Vikduka har vært til godkjent han. Ameobi har vært svak i dag, irriterer meg at han må veive så forpult mye med de armene hele tiden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #44 på: 17. Sep. 2007, 22:50 »
Owen-Viduka tenker eg vi seier!