20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2022  (Lest 32296 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.


Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #256 på: 08. Aug. 2022, 16:03 »
En utkjøpsklausul på Berge på 25mp høres ikke så altfor dumt ut. Fortsatt tro på at han kan bli meget bra. Tror han ville passe fint inn i vårt system nå også.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #257 på: 08. Aug. 2022, 23:10 »
https://twitter.com/SwissRamble/status/1556525412339138560?s=20&t=iwIpk4g3esmLcP7pRdSVFg

Interessant. Ifølge denne har vi ikke særlig mye mer å bruke innenfor FFP, mye grunnet manglende inntekter under Ashley. Ikke så rart at vi er forsiktig med budene våres, dersom dette stemmer.

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #258 på: 09. Aug. 2022, 13:20 »
Sander Berge er en god spiller, men jeg mener vi trenger spillere på et nivå over.

En for meg ukjent journalist skriver at Raul de Tomas vil bli en Newcastle spiller i nærmeste fremtidig. Tynt enn så lenge, men jeg tror det hadde vært en strålende signering. Håper det kommer noe breaking news snart  :D

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #259 på: 09. Aug. 2022, 13:49 »
Fin oversikt!

Mine favoritter er Maddison og Sesko. Maddison går rett inn i laget og hever det uten tvil. Sesko som rotasjons valg med Wilson hvor han kan sakte men sikkert kan tilpasse seg PL gradvis og kanskje bli en verdensklasse spiss en dag.
Kunne tenkt meg Paqueta og kanskje Raspatori , et litt billigere valg men kanskje ikkje svakere....
Men ser Diaby fra Leverkusen mangler på lista, er han heilt ute av bilde for laget vårt ?

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #260 på: 09. Aug. 2022, 17:57 »
Fin oversikt!

Mine favoritter er Maddison og Sesko. Maddison går rett inn i laget og hever det uten tvil. Sesko som rotasjons valg med Wilson hvor han kan sakte men sikkert kan tilpasse seg PL gradvis og kanskje bli en verdensklasse spiss en dag.
Kunne tenkt meg Paqueta og kanskje Raspatori , et litt billigere valg men kanskje ikkje svakere....
Men ser Diaby fra Leverkusen mangler på lista, er han heilt ute av bilde for laget vårt ?

Spennende alternativer det også. Tror Paqueta hadde tatt PL med storm slik Bruno har gjort. Raspatori har jeg ikke hørt om. Diaby blir nok i Leverkusen denne sesongen også.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #261 på: 10. Aug. 2022, 00:45 »
Paqueta eller Maddison hadde vært helt konge. Også enig med Jonny, mtp. Raspadori. Ekstremt spennende spiller, som allerede spiller for det italienske landslaget! Men både Juventus, Napoli og West-Ham har allerede vært i kontakt med Sassuolo, så da blir det nok ikke han heller :-\

Det samme kan jo sies om både Werner og Šeško, som skal være klar for Leipzig. Og Guedes, som bestod den medisinske testen hos Wolves i dag. Hadde faktisk håpet på en av disse.

Ryktes jo i dag at vi kommer til å gå for både Paqueta (Lyon) og Dieng (Marseille), for henholdsvis £33mill+ bonuser, og £15M. Tenker at det hadde vært veldig bra business isåfall. 

I tillegg rapporteres det fra Portugal, at vi kommer til å legge inn bud på Ramos (Benfica). Også utrolig spennende, men mer en nr.9 enn f.eks Dieng, som også kan bekle begge kantene. Ja takk, begge deler? ;D

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #262 på: 10. Aug. 2022, 07:35 »
Paqueta hadde vært helt fantastisk, og i dagens marked er £35m et kupp på lik linje med hva Bruno var. Tar han nivået like fort som Bruno? Aner ikke, men er utvilsomt verdt et forsøk. Bruno, Joelinton og Paqueta ville vært en rimelig bananas midtbane.
Nei.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #263 på: 10. Aug. 2022, 09:00 »
Paqueta eller Maddison hadde vært helt konge. Også enig med Jonny, mtp. Raspadori. Ekstremt spennende spiller, som allerede spiller for det italienske landslaget! Men både Juventus, Napoli og West-Ham har allerede vært i kontakt med Sassuolo, så da blir det nok ikke han heller :-\

Det samme kan jo sies om både Werner og Šeško, som skal være klar for Leipzig. Og Guedes, som bestod den medisinske testen hos Wolves i dag. Hadde faktisk håpet på en av disse.

Ryktes jo i dag at vi kommer til å gå for både Paqueta (Lyon) og Dieng (Marseille), for henholdsvis £33mill+ bonuser, og £15M. Tenker at det hadde vært veldig bra business isåfall. 

I tillegg rapporteres det fra Portugal, at vi kommer til å legge inn bud på Ramos (Benfica). Også utrolig spennende, men mer en nr.9 enn f.eks Dieng, som også kan bekle begge kantene. Ja takk, begge deler? ;D

Ja ser det er fleire spennende alternativer som kan være alternativ til Maddison,Paqueta,Sesko......... Ramos og Dieng kan være smart med spillere som kan bekle fleire plasser på laget. Trur dette kan være avgjørende utover i sesongen med skader. Dette er noko me har erfaring på frå tidligere sesonger, og som sansynlig blir det denne sesongen. Personlig er eg ikkje sikker på om Maddison er det rette valget. Syntes han blir altfor dyr.
Håper dei som har den avgjerande besluttningen tar den rette .

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #264 på: 10. Aug. 2022, 12:29 »
Paqueta hadde vært helt fantastisk, og i dagens marked er £35m et kupp på lik linje med hva Bruno var. Tar han nivået like fort som Bruno? Aner ikke, men er utvilsomt verdt et forsøk. Bruno, Joelinton og Paqueta ville vært en rimelig bananas midtbane.

En brasiliansk trio på midt hadde vært så fett.

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #265 på: 11. Aug. 2022, 11:00 »
Fabrizio Romano bekreftet nå at Newcastle holder på å gjøre klart et bud på G.Ramos. Blir interessant å se på hvor langt under prisantydning vi byr.

Noen som kan dele kunnskap om hvordan Ramos er som spiller?

Pulisic eller Hudson-Odoi på lån ryktes også. Hadde vært greit å få på plass 1-2 nye spillere snart.   
« Siste redigering: 11. Aug. 2022, 12:27 av nebur »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #266 på: 17. Aug. 2022, 10:01 »
Sjelden ideelt å låne fra Chelsea (får neppe kjøpe om det går bra), men så svak som benken vår ser ut nå så trenger vi desperat flere offensive spillere, så hadde gladelig tatt en eller to av Chelsea-gutta.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #267 på: 17. Aug. 2022, 10:35 »
Synes lån virker greit ja, det kunne boostet årets sesong, så får vi mer tid på å finne de rette spillerne i den posisjonen senere. Ikke ideelt, men det virker som at våre transfer targets er priset litt vel høyt. Skulle fortsatt sett en god signering inn i de offensive posisjonene i tillegg, men det virker lite sannsynlig at vi får signert både en god ving og en god spiss slik som situasjonen er per nå.
« Siste redigering: 17. Aug. 2022, 10:38 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #268 på: 17. Aug. 2022, 10:55 »
Ser vi linkes hardt til Watfords Joao Pedro, 20 år gammel spiss, brasilianer. Fått avslått et bud, spekuleres i et nytt bud på 28 mill pund inkl. tillegg. Egentlig spiss, brukt mest som kantspiller i PL i fjor. 

Sikkert et talent, men i overkant prismessig for en såpass uprøvd spiller syns jeg. Men, de ser vel noe de liker?
No fate but what you make

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #269 på: 17. Aug. 2022, 13:31 »
Føler overganger tar så ekstremt lang tid i klubben vår, kontra andre klubber :o

Forundrer meg ikke om spillere som Ramos, Pulisic, Dieng, osv., snart presenteres hos våre PL-rivaler.
« Siste redigering: 17. Aug. 2022, 15:29 av Jonas99 »