20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272348 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1545 på: 12. Aug. 2011, 12:48 »
Søderlund !! :P
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1546 på: 12. Aug. 2011, 12:49 »


Ser ikke måten an gir ballen til J.V.Nilsen først men ganske heftig flikk ;)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1547 på: 12. Aug. 2011, 14:10 »
Skal vi hente Huseklepp må vi først betale Bari, og i tillegg betale Brann da. For Bari kommer aldri til å betale Brann, så da må jo vi gjøre det i såfall. Og da er det ikke fullt så rimelig lenger.

NUFC ville jo i så fall sendt penger til Bari, som igjen måtte ha sendt dem til Brann. Neste klubb som kjøper Huseklepp er vel uten forpliktelser overfor Brann slik jeg har forstått det.
Så du tror at Bari noen gang kommer til å gi Brann penger for Huseklepp? I såfall må vel FIFA sende personer som gjennomfører en banktransaksjon for dem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1548 på: 12. Aug. 2011, 16:51 »
KNuste kneskåler og hestehode på puta bruker å hjelpe...

Magpie93

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 334
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1549 på: 13. Aug. 2011, 08:52 »
Yann-Erik de Lanley sier bare jeg.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1550 på: 13. Aug. 2011, 09:08 »
La nå gutten få prestere mer enn i 4mnd i TL ihvertfall da...

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1551 på: 13. Aug. 2011, 15:41 »
Skal vi hente Huseklepp må vi først betale Bari, og i tillegg betale Brann da. For Bari kommer aldri til å betale Brann, så da må jo vi gjøre det i såfall. Og da er det ikke fullt så rimelig lenger.

NUFC ville jo i så fall sendt penger til Bari, som igjen måtte ha sendt dem til Brann. Neste klubb som kjøper Huseklepp er vel uten forpliktelser overfor Brann slik jeg har forstått det.
Så du tror at Bari noen gang kommer til å gi Brann penger for Huseklepp? I såfall må vel FIFA sende personer som gjennomfører en banktransaksjon for dem.

Når de selger Huseklepp får Brann de pengene de skal ha, gitt at overgangssummen tillater dette mtp størrelse. Så ja, jeg tror at Bari noen gang kommer til å gi Brann penger for Huseklepp. Nå ser det ut til at han nærmer seg veldig Portsmouth, så da får vi forhåpentligvis svaret ganske kjapt. ;)

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1552 på: 13. Aug. 2011, 18:49 »
Hedenstad!

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1553 på: 13. Aug. 2011, 20:43 »
Så du tror at Bari noen gang kommer til å gi Brann penger for Huseklepp? I såfall må vel FIFA sende personer som gjennomfører en banktransaksjon for dem.

Når de selger Huseklepp får Brann de pengene de skal ha, gitt at overgangssummen tillater dette mtp størrelse. Så ja, jeg tror at Bari noen gang kommer til å gi Brann penger for Huseklepp. Nå ser det ut til at han nærmer seg veldig Portsmouth, så da får vi forhåpentligvis svaret ganske kjapt. ;)

Er det ikke slik at pengene går inn til det internasjonale forbundet før de går til klubben? Tror de fungerer som en Escrow eller noe slikt? Kan hende jeg har misforstått, men ville tro at forbundet i så tilfelle har en oversikt over denne "regressgangen" og trekker pengene som Bari eventuelt skylder Brann før utbetalingen.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1554 på: 13. Aug. 2011, 22:28 »
Skal vi hente Huseklepp må vi først betale Bari, og i tillegg betale Brann da. For Bari kommer aldri til å betale Brann, så da må jo vi gjøre det i såfall. Og da er det ikke fullt så rimelig lenger.

Det laget som eventuelt kjøper Huseklepp har absolutt ingen forpliktelser overfor Brann.

Sitat
Tror Bari krever rundt 30 norske millioner for Huseklepp. Kjøpet av Obertan satt nok en strek over den mulige handelen.

Huseklepp har en klausul som lar ham forlate Bari for samme beløp som Bari kjøpte ham for.

Sitat
Er det ikke slik at pengene går inn til det internasjonale forbundet før de går til klubben? Tror de fungerer som en Escrow eller noe slikt?

Du kan ha rett, men det synes jeg høres rart ut. Spesielt når det er så vanvittig mange internasjonale overganger hvert år. Jeg har aldri hørt om noe sånt ihvertfall, men hadde vært interessant om noen her kunne noe om dette. :)

Uansett tror jeg overgangen for Huseklepp til Portsmouth virker å være ganske bankers nå. Det blir nok ikke Newcastle for ham med det første.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1555 på: 14. Aug. 2011, 01:11 »
Du kan ha rett, men det synes jeg høres rart ut. Spesielt når det er så vanvittig mange internasjonale overganger hvert år.

Tja, det er vel barnemat i forhold til antall transaksjoner på sider som e-bay, finn.no osv.?  :P

Etter det jeg har hatt inntrykk av så frigjør forbundet spillerens lisens og fører i samme operasjon over beløpet til selger etter at pengene er kommet inn på en escrow-konto. Men jeg skal ikke være for påståelig her da jeg ikke sitter på noen konkret kilde for at det er slik det foregår. Det kan jo meget mulig tenkes at dette er en deklaratorisk rett og klubbene selv avgjør om de vil inn på en slik avtale i overgangsforhandlingene. Og at jeg har dette fra at jeg har lest om en klubb eller to som har kjøpt spillere med en slik fremgangsmåte.

I tillegg så kommer det jo et utall av ulike avtalerammer: avbetalinger, spillerbytter, fremtidige beløp og lignende som kan bli noe komplisert med et slikt system. Men det fungerer i de fleste andre industrier som shipping, byggebransje, import/eksport osv. så vil tro at det lar seg gjøre også innen fotball. Avtaler i disse bransjene blir jo ofte langt mer kompliserte enn det en spillerovergang blir.

Hvis dette likevel ikke er tilfelle så er det ganske utrolig om man ikke sikrer seg spør du meg. Folk sikrer seg med escrow når man kjøper brukte langrennski på nettauksjon, men ikke en milliardindustri som flytter rundt på varer (fotballspillere)?

Men så vet vi jo at klubber har gjort seg bort på dette med å ikke få oppgjør for spillere osv. så når jeg tenker meg om så er det slettes ikke utenkelig at dette ikke er preseptorisk.   :-\

Er jo mye penger å hente på å selge escrow-tjenester så om ikke "grådigperene" i FIFA/UEFA har gått inn for dette enda så kan jeg ha en plattform for en aspirerende pamp å basere sin valgkamp på! :)
« Siste redigering: 14. Aug. 2011, 03:25 av Hughie »

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1556 på: 14. Aug. 2011, 01:27 »
Det laget som eventuelt kjøper Huseklepp har absolutt ingen forpliktelser overfor Brann.

Er du sikker på dette? Nå er jeg litt usikker på hvordan springende regress fungerer innen internasjonal fotballøkonomi, men at en kreditor kan gjøre krav mot debitor gjeldende mot en tredjepart er iallefall ikke utelukkende utenkelig vil jeg anta.

Nå er det jo en rekke vilkår som ligger til grunn i tilfelle før dette er aktuelt, så det er jo langt fra sikkert at det uansett er gjeldende. Men jeg vil tro at det ikke kategorisk er utenkelig at en eventuell kjøper kan få forpliktelser overfor Brann.

Nå er jo dette bare høyttenkning for min del så er godt mulig jeg overser noe fundamentalt her og at dette ikke treffer i det hele tatt.  :)

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Venter i spenning...

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1558 på: 14. Aug. 2011, 04:07 »
Hadde faktisk ikke sagt nei til Vegard Eggen Hedenstad på høyreback! For et talent!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1559 på: 14. Aug. 2011, 15:19 »
Er du sikker på dette? Nå er jeg litt usikker på hvordan springende regress fungerer innen internasjonal fotballøkonomi, men at en kreditor kan gjøre krav mot debitor gjeldende mot en tredjepart er iallefall ikke utelukkende utenkelig vil jeg anta.

Nei, jeg vet fint lite om reglene her, jeg hviler bare på et utsagn fra en representant for Sparebanken Vest (?) i forbindelse med bankgaranti-fadesen som ble avslørt i nettopp Huseklepp-saken for en stund siden. Han sa blant annet at alt ansvar overfor Brann ligger på Bari uansett om Huseklepp selges videre.

Hvis dette likevel ikke er tilfelle så er det ganske utrolig om man ikke sikrer seg spør du meg. Folk sikrer seg med escrow når man kjøper brukte langrennski på nettauksjon, men ikke en milliardindustri som flytter rundt på varer (fotballspillere)?

Godt poeng, og dette trenger vel ikke nødvendigvis å skje i FIFA-regi heller. Kanskje noe å tenke på for Brann til neste gang de skal handle med en mafia-klubb. Vil tro det gir bedre sikring enn å ta imot en pizzakvittering de tror er en bankgaranti.