20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272304 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1440 på: 26. April 2011, 18:18 »
For flesteparten vil nok det være riktig, men det betinger at de drar ut når de føler fremdriften stopper opp. I Norge gar vi i flere år satset mer på svensker og afrikanere enn egne talenter. Da kan det nok være like lurt å komme seg ut. Se på Wolff i molde. Hva om han ikke hadde gått til scums når han gjorde. Han hadde måttet slite benk i Molde og spilt på andrelaget. Ikke sikkert han hadde hatt samme utvikling da. Han reiste hjem etterpå og jeg tror ikke gan angrer på oppholdet

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1441 på: 26. April 2011, 22:57 »
Jeg tror det er mange faktorer som spiller inn til slutt her - kommer nok veldig an på hvor god den utenlandske klubben er på å ta vare på sine juniorer og slikt. At en ungdom har like mye igjen for å spille på reservelaget i ManU som han har med å spille i TL har jeg ikke så mange problemer med å tro på. Vi har vel som sagt sett slike ting gå begge veier.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1442 på: 02. Mai 2011, 17:19 »
Jeg tror det er mange faktorer som spiller inn til slutt her - kommer nok veldig an på hvor god den utenlandske klubben er på å ta vare på sine juniorer og slikt. At en ungdom har like mye igjen for å spille på reservelaget i ManU som han har med å spille i TL har jeg ikke så mange problemer med å tro på. Vi har vel som sagt sett slike ting gå begge veier.

+1

Det er et relativt lite antall norske talent som har reist ut tidlig for å spille i ungdoms- og reservelag i forhold til mengden talent som går veien om etablert spill i Tippeligaen.

Teller man suksesser blant de som reiser ut i ung alder i forhold til de som etablerer seg i Norge først så er det ikke så sikkert at vi kan konkludere med at det relativt sett blir flere suksesser av å holde seg på hjemmebane lengst mulig.

Om vi sier at 1000 talent som blir i Tippeligaen resulterer i 10 gode og etablerte spillere for det norske landslag, mens det av 100 talent som reiser tidlig til utlandet resulterer i 1 god og etablert spiller for Norge, så fortoner sjansen seg helt lik.

Men som Kristoffer sier er det så mye individuelle forutsetninger som avgjør hva som er det beste at det på generelt grunnlag kan være vanskelig å si at det ene nødvendigvis er så mye bedre enn det andre.

Om vi ser på forhold utover de rent sportslige (tenker da sosialt og utdanning/jobb utenom fotball) så er det nok etter min mening generelt sett best å holde seg i Norge.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1443 på: 12. Mai 2011, 13:46 »
Ja, da var selveste Annan inne på flopplisten allerede i Tyskland. Spilleren som nesten kunne spilt på Barca ifølge enkelte. Er det rart noen av oss ikke vil hente spillere herfra, alla Ujah osv?

http://www.bild.de/sport/fussball/1-bundesliga/diese-spieler-haben-nichts-gebracht-17823038.bild.html
FC Schalke: Anthony Annan (24) – ein Kopfschüttel-Transfer, das Stärkste an ihm ist, dass er der Neffe von Ex-UN-Generalsekretär Kofi ist

Hans styrke er at han er nevø til Kofi Annan visstnok (og det er han jo heller ikke).

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1444 på: 12. Mai 2011, 14:04 »
Må huske på at dette var et stort steg for Annan, så å kalle han en flopp allerede blir jo bare for dumt.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1445 på: 12. Mai 2011, 14:12 »
Forsåvidt enig, men han har da spilt ved siden av Essien på et meget høyt nivå en stund. Tyder uansett på at han har vært langt ifra imponerende når de gjør han til latter på den måten.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1446 på: 12. Mai 2011, 14:43 »
Sant det, hadde forventet mer av han selv om han nå er på et mye høyere nivå. La han få en skikkelig oppkjøring i sommer, så får vi heller dømme han om et års tid! :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1447 på: 12. Mai 2011, 16:36 »
Nå skiftet vel Schalcke trener rett etter Annans overgang. Det kan jo ha spilt inn det også? Nå har jeg særdeles liten oversikt over hvordan Tony har gjort det, og hvor mye eller lite han har spilt. Men å kalle han en flopp etter bare fire måneder i klubben, det er ganske drøyt. Det er ikke lett å komme midt i sesongen, når laget allerede er satt. Samtidig har klubben slitt i Bundesliga denne sesongen, det gjør det kanskje ikke enklere for Annan å prestere.

Og om han nå ikke skulle lykkes i Schalke, så er det ikke dermed sagt at han ikke kan lykkes på høyt nivå. Det betyr i såfall bare at Schalke var feil klubb for han på nåværende tidspunkt, og det kan ha mange årsaker.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1448 på: 12. Mai 2011, 18:41 »
Moa tok jo til de grader nivået med en gang, så det er tydeligvis noen som har ferdighetene til å ta steget kjapt. Hyggelig lesing forøvrig. Jeg har faktisk stor sans for Moa, Annan ønsker jeg alt vondt.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1449 på: 14. Mai 2011, 14:33 »
Anthony Ujah har vært nevnt før og med sine 20 år er han i en spennende alder. Jeg må innrømme jeg har forandret mening om fyren etter å ha lest noen intervjuer. Han virker som en jordnær kar som jobber mot et høyere mål. Han har helt klart kvaliteter og jeg ser på han som en spennende spiller for oss. Først og fremst som en back-up på kort sikt. Hvor mye vil han koste mon tro?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1450 på: 14. Mai 2011, 14:38 »
Så er det jo igjen dette med hvor man havner. For min del var det ingen problem å se at Annan var TLs beste spiller mens han var her. Men han kom midt i sesongen, til en klubb med litt turbulens. Mens Moa har fått spilt i et lag som har vært i flytsonen gjennom store deler av sesongen og overrasket stort. Har trua på at begge i lengda vil bevise seg som gode nok på et slikt nivå, jeg. Moa er forøvrig en av de norske spillerne jeg har størst respekt for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1451 på: 14. Mai 2011, 15:31 »
Ja, da var selveste Annan inne på flopplisten allerede i Tyskland. Spilleren som nesten kunne spilt på Barca ifølge enkelte. Er det rart noen av oss ikke vil hente spillere herfra, alla Ujah osv?

http://www.bild.de/sport/fussball/1-bundesliga/diese-spieler-haben-nichts-gebracht-17823038.bild.html
FC Schalke: Anthony Annan (24) – ein Kopfschüttel-Transfer, das Stärkste an ihm ist, dass er der Neffe von Ex-UN-Generalsekretär Kofi ist

Hans styrke er at han er nevø til Kofi Annan visstnok (og det er han jo heller ikke).

Da lurer jeg på hvor store forventninger de hadde til han? Skulle han alene være den som skulle snu den dårlige sesongen for dem?
Det er jo ikke tatt høyde for at Schalke har vært en gedigen skuffelse hele denne sesongen. Ligger før siste runde idag på 14. plass, kun 4 lag bak seg.
Jeg har sett 2 eller 3 kamper der Annan har spilt, blant annet debuten hans mot Dortmund, og jeg synes han har klart seg bra. I debuten tok Dortmund fullstendig over de siste 15-20 minuttene, da var Annan byttet ut.

Ikke lett å komme til en storklubb som sliter i motgang med profiler som ikke presterer og trenerskifte som skjer uker etterpå. Nok av profiler der som har underprestert denne sesongen. Det var ikke slik at når Annan kom til klubben begynte de å spille dårlig, det har de gjort hele sesongen, bortsett fra CL turneringen.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1452 på: 14. Mai 2011, 16:38 »
Hvordan vet du hva de har tatt høyde for og ikke om du selv bare har sett et par kamper?

Sannsynligvis har han vært helt sykt ræva mesteparten av tiden. Det er nemlig godt gjort å komme på flopplisten etter bare en halv sesong på banen.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1453 på: 14. Mai 2011, 19:56 »
Hvordan vet du hva de har tatt høyde for og ikke om du selv bare har sett et par kamper?

Hva mener du? Hva er poenget du vil frem til?

Jeg synes det var en dårlig artikkel som nevner en hel haug med navn men ikke noen særlig til begrunnelse om hvorfor de mener så.

Angående artikkelen så nevner ikke den Annan med så mange ord, kun et bilde med en tekst under at han er nevøen til Kofi Annan. Det synes jeg er en dårlig begrunnelse for å kalle han en flopp.
I den nevnte artikkelen er det vel kun den 22 år gamle Marko Arnautovic som det blir skrevet mer enn et par ord om. Ikke har han vært noen målmaskin tidligere og ikke var han det i Werder Bremen heller.
Jeg vet ikke hvor mye Schalke måtte betale for Annan, men vet at Huntelaar med sin pris på 14 mill euro og kun 7 mål og som i tillegg er blitt henvist til benken ikke er nevnt. Det er heller ikke Angelo Chariststeas som ble hentet i januar og kun har fått 4 kamper og 1 mål.

Schalke har nå 6 tap på rappen, Annan har kun spilt i 1 av dem på grunn av en skade. I kampene før skaden og denne dårlige formen var Annan mye brukt og Schalke sto da med 8 seire, 4 uavgjorte og 3 tap i den perioden. I 8 av de kampene har Annan spilt med statistikken 4 seire, 2 avgjorte og 2 tap.
Men Schalke kan jo håpe at Annan er tilbake til finalen i cupen mot Duisburg og at de får en etterlangtet seier der. Annan spilte jo i semifinalen da de vant 1-0 borte mot Bayern Munchen.

Må også nevne at danskene har 2 stk på lista. Den ene er Simon Kjær og den andre er 20 åringen Nicolai Jørgensen som ble hentet til Bayer Leverkusen fra Akademsike Boldklubb for 800 000 euro. Får kritikk for sine null mål på 9 innhopp. Men han var garantert heller ikke hentet for å skyte Bayer Leverkusen mot Bundesligatittelen.

Nile Ranger har vel 1 start og ett par og 20 innhopp og null mål til sammenligning. Flopp?


Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1454 på: 15. Mai 2011, 14:54 »
Hvordan vet du hva de har tatt høyde for og ikke om du selv bare har sett et par kamper?

Hva mener du? Hva er poenget du vil frem til?

At du uttalte deg som om du visste hva folkene bak kåringen har lagt til grunn for utvelgelsen. Noe du selv skriver i det siste innlegget at det ikke står noen ting om.

Jeg ser forøvrig ikke noe poeng i forsøket ditt med å nærmest motbevise utvelgelsen med statistikk når du ikke selv har sett kampene. Selv om Schalke både var dårlig før Annan kom og dårlig etter Annan kom, kan vel fyren ha vært elendig likevel. Jeg står på at tyske sportsjournalister har langt mer troverdighet når de skal fylle opp en slik liste enn det du har.

Men det er vel ingen spillere jeg kan huske som noen gang har blitt hypet så vanvittig opp i TL som Annan, så jeg skjønner godt at det er lett å kaste seg på "spiller i verdensklasse"-bølgen.