20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272290 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #825 på: 10. Aug. 2009, 23:06 »
Hva Enerly var bedre på enn Ameobi? Fotballforståelse, skudd, dødballer. Og ikke minst hurtighet. Men Enerly var en helt annen spillertype.

Shola Ameobi ble som tenåring hentet til Newcastles akademi, og steg fort i gradene der. For som ungdom var han svært talentfull. Dessuten var han engelsk.

Dagfinn Enerly er født og oppvokst i Norge. Han spilte for Skeid. Han spilte ikke for juniorlaget til Newcastle. Ikke fordi han var en dårlig spiller, men fordi han ikke var et like stort talent som Ameobi og fordi han var norsk.
Vis meg hvor mange norske talenter som spilte for juniorlaget til engelske klubber på tidlig 90-tall.

I dag er det mange flere, men i dag er ting og tang veldig annerledes enn på tidlig 90-tall. Det er mye lettere å hente en norsk 17-åring i dag, enn for 18 år siden. Men når Dagfinn Enerly forlot Moss var han en meget god spiller i norsk målestokk. Han passet ikke helt inn hos Nils Arne Eggen, men han var langt ifra dårlig mens han spilte i Rosenborg. Da han forlot Rosenborg var han såpass gammel at utenlandstoget uansett hadde gått. Derfor ble det Fredrikstad. Men før han dro til Rosenborg var han aktuell for utenlandsspill. Det gikk i det minste rykter om det.

Shola Ameobi var et stort talent for ni år siden. Da ble han betegnet som det neste store i Newcastle, og en naturlig arvtaker til Shearer. Men sånn ble det aldri, og i dag er han vår desidert dårligste spiller. Det er ikke til å komme utenom, dessverre. Og vi har en god del elendige spillere i stallen.
Med det nivået Ameobi holder i dag, ville Dagfinn Enerly, i glansdagene, vært en mye bedre spiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #826 på: 10. Aug. 2009, 23:15 »
Imponerende å se hvordan enkelte legger sjela si i å overbevise en 12-åring om at en rullestolbruker er bedre enn Shola Ameobi. Enig med deg jeg, Peter.

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #827 på: 10. Aug. 2009, 23:17 »
Jeg har aldri sagt at Dagfinn Enerly var så forferdelig god. Men Shola Ameobi er faktisk så dårlig. Han er stor og sterk, men ingenting mer. Og i fjor mener jeg han gjorde mer skade enn nytte de gangene han var på banen.

Ingen vet hvorfor Shola Ameobi er i denne klubben fremdeles, men det er lenge siden han ikke var god nok. Men etter at et salg desverre ikke gikk gjennom, husker ikke helt hvorfor, så fikk han en ny kontrakt. Uten at han hadde gjort seg fortjent til det. Gudene vet hvorfor han fremdeles er i klubben. For god nok, det er han ikke.

Men av de spissene som er igjen i klubben nå, så er det som AK sier, ingen som har vist seg å være bedre. Det er det største problemet.



Joakim, hva mener du Enerly var bedre på enn Ameobi? Kan ikke ha kommet så veldig langt i karrieren når man har spilt for Skeid, Moss, RBK og FFK. Da har Ameobi kommet lengre. Og vet du hvorfor Ameobi har kommet lengre.....?


Svar: Fordi han er en bedre fotballspiller. Hadde Enerly vært like god hadde han i det minste kommet til utlandet.

Nå har vel strengt tatt ikke Ameobi kommet til utlandet heller. Og det ser ikke ut til at mange vil kjøpe han.

Og hvor mange mål scorer han pr. sesong? 5? Kanskje 10? På et ræva-NUFC-lag.

Kevin Phillips scora 30 på et ræva Sunderland-lag.
« Siste redigering: 10. Aug. 2009, 23:19 av Wroom »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #828 på: 10. Aug. 2009, 23:24 »
Imponerende å se hvordan enkelte legger sjela si i å overbevise en 12-åring om at en rullestolbruker er bedre enn Shola Ameobi. Enig med deg jeg, Peter.

Det er nok ikke det som det er snakk om. Alle spillere i PL, faste eller benkeslitere er ikke bedre enn samtlige spillere i TL. Det er jo noe du selv har poengtert lenger bak i denne tråden.
Enerly på sitt beste var meget god, til tross for store skadeproblemer. Ameobi var og er ikke god. Han er rett og slett dritt elendig, selv om han har spilt med gode spisspartnere som Owen, Shearer, Martins, Bellamy og Kluivert så har han ikke klart å putte mer enn 32 mål i PL fordelt på 10 sesonger og 196 kamper. Pinlig at han fremdeles er i klubben!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #829 på: 13. Aug. 2009, 15:00 »
Listen over klubber som visstnok skal være interessert i Huseklepp. Noen som fortsatt tror vi har en sjanse?

1. Racing Santander
2. Deportivo
3. Mallorca
4. Aston Villa
5. Lyon
6. Lille
7. Sunderland
8. Toulouse
9. Lens
10. Le Mans
11. Arsenal
12.Chelsea
13.Everton
14. Fulham
15. Tottenham
16. Newcastle

Vil tro ca. halvparten av disse "interessene" er bullshit, men likevel... Vi er vel sånn ca den minst attraktive klubben på lista.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #830 på: 13. Aug. 2009, 15:19 »
Tror Newcastle er like mye bullshit som de fleste andre klubbene på den lista.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #831 på: 13. Aug. 2009, 15:26 »
Jeg tror at vi er interessert i både Skjelbred og Huseklepp. Newcastle sin speider har jo forøvrig vært på norsk TV i forbindelse med en kamp der Husekleppe deltok tidligere.
Vi bør uansett ikke gi opp.
Bra innlegg av Frode btw.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #832 på: 13. Aug. 2009, 16:43 »
Ja det er pinlig at en så underpresterande spiller fortsatt er hos oss. I neste kamp bør Ranger starte i steden for Amøba
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #833 på: 13. Aug. 2009, 17:42 »
Ser faktisk ikkje heilt hypen til Skjeldbred. Ein god 1-touch speler, kva anna? Han er i alle fall ikkje ein type vi trenger, vi trenger ein midtbanespeler som er kreativ som kan skape mål/skåre mål, og Skjeldbred er vel ikkje noko særlig på desse punkta. Vi treng ikkje fleire løpehester.

Hjertet seier at eg vil gjerne ha Huseklepp, ein speler som ville ha styrket oss voldsomt på spissplassen. Hjernen seier at han ikkje bør fare til Newcastle, trur han vil kaste bort talentet sitt i denne klubben.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #834 på: 13. Aug. 2009, 20:44 »
http://www.nufcblog.com/2009/08/13/newcastle-reported-interest-in-norways-erik-huseklepp/

Jeg håper dette ikke er bull shit. Hadde elsket å se Huseklepp i Newcastle. Har spillt sammen med han da vi var små og hadde derfor vært morsomt om han endte opp i Newcastle.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #835 på: 13. Aug. 2009, 21:00 »
Sånn som han spiller for tiden, ja takk. Vil gjerne se han i klubben, gjerne med enn Shearer som kunne gjort han endel mer effektiv.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #836 på: 15. Aug. 2009, 11:23 »
Herregud ender vi opp med Huseklepp , like ræv som Shola nesten

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #837 på: 15. Aug. 2009, 13:24 »
Hadde du sagt det for et halvt år siden hadde jeg kunnet si meg enig. Men Huseklepp har tatt vannvittige steg denne sesongen kontra forrige.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #838 på: 15. Aug. 2009, 16:12 »
Herregud ender vi opp med Huseklepp , like ræv som Shola nesten

Tenk litt. Ser du for deg Shola Ameobi rundspille Deportivo la Coruna? Det håper jeg ikke.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #839 på: 15. Aug. 2009, 17:07 »
Og bare for å vise hvor latterlig uttalelsen er, den oppdaterte listen over klubber som har vært linket til Huseklepp har kommet ut:

1. Racing Santander
2. Deportivo
3. Mallorca
4. Aston Villa
5. Lyon
6. Lille
7. Sunderland
8. Toulouse
9. Lens
10. Le Mans
11. Arsenal
12.Chelsea
13.Everton
14. Fulham
15. Tottenham
16. Getafe
17. Newcastle
18. Valladolid
19. Sevilla
20. Atletico Madrid
21. Manchester City
22. Hamburger SV
23. Villarreal

Franske og spanske medier tror av en eller annen grunn at det går mot en Chelsea-overgang. BA skal visstnok ha meget sikre kilder som bekrefter Chelsea-interessene. Selv tviler jeg på at han havner i Chelsea, ser ikke for meg at de trenger flere angripere.

Det er ihvertfall absolutt ingen tvil om at Newcastle er interessert. Jeg håper egentlig vi skraper sammen 3 mill pund med en gang og tar sjansen, Huseklepp forsvinner uansett. Ser ikke helt for meg at han skal ha lyst til å spille i CCC, men det er definitivt verdt forsøket. Han hadde blitt kongen i Championship.