20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271993 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #810 på: 10. Aug. 2009, 17:29 »
Joda. Han begynte jo med det da, og det burde jo samtlige se var en metafor på hvor dårlig han syns Ameobi er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #811 på: 10. Aug. 2009, 19:08 »
Ameobi var ett stort talent og en ok spiller, sannsynligvis en del bedre enn Enerly var.   Fra deres toppnivå til dagens nivå, så er fallet nesten like stort.   Enerlys unnskyldning er jo ganske åpenlys...
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #812 på: 10. Aug. 2009, 21:59 »
Jeg vil gjerne vite hvor du har din statistikk fra, Peter.

Nufcs statistikk tilsier 32 PL-scoringer, og totalt 45.
Ifølge den troverdige Wikipedia-statistikken har han scoret de 32 målene på 191 kamper.

Det er imponerende det. Har brukt nesten 200 kamper på å score såvidt over 30 mål. Det er en god spiss det. Imponerende!
På det meste har han scoret 9 mål på en sesong.
Wow! Utrolig! Hvilken fantastisk statistikk!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #813 på: 10. Aug. 2009, 22:07 »
Jeg vil gjerne vite hvor du har din statistikk fra, Peter.

Nufcs statistikk tilsier 32 PL-scoringer, og totalt 45.
Ifølge den troverdige Wikipedia-statistikken har han scoret de 32 målene på 191 kamper.

Det er imponerende det. Har brukt nesten 200 kamper på å score såvidt over 30 mål. Det er en god spiss det. Imponerende!
På det meste har han scoret 9 mål på en sesong.
Wow! Utrolig! Hvilken fantastisk statistikk!




Og alle målene er scoret på et 5 dobbelt så bra nivå som TL. Hadde Enerly vært så god, hvorfor spilte ikke han i noen stor klubb og hvorfor spilte han ikke fast RBK en gang? Ameobi ville gjort det. På hvilken som helst klubb i TL.

Statistikken er funnet på Newcastle.com/uk. Enerly ville vel knapt scoret et mål i PL. Og hadde han vært så heldig å få spille Newcastle ville han etter et år eller to forsvinne til en League One klubb eller noe sånt.

Ingen har sagt at Ameobi er verdens beste spiss, men Enerly ville vel ikke engang vært på topp 700 spisser i verden. Det ville Ameobi vært. Såvidt.

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #814 på: 10. Aug. 2009, 22:10 »
Endelig begynner diskusjonen å bli litt mer seriøs igjen da jeg ikke gadd å si noe da den var på det mest useriøse som å blande inn Enerly i rullestol osv. men enig med Joakim i at Ameobi ikke er god nok men problemet til Newcastle er vel at de ikke har noen som enda har bevist at de er bedre enn Ameobi og inntil den dagen kommer da Ameobi blir byttet ut i pausen etter en målløs omgang med for eksempel Nile Ranger og sistnevnte tar godt vare på sjansen og viser at han er bedre så vil nok Ameobi bli foretrukket på grunn av sin fysikk og er Newcastle gode nok til å komme på løp med backene og vingene og får lagt inn til Ameobi så skal du ikke se bort i fra at han klarer å sette ballen der den skal.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #815 på: 10. Aug. 2009, 22:28 »
Enerly spilte ikke fast på RBK, fordi RBK spilte 4-3-3 i et stramt system, og Enerly passet ikke 100% inn i Eggens system, da han ikke egentlig var noen stor ving, og ikke noen ensom spiss. Likevel gjorde han sine saker meget bra på tiden i RBK.

Jeg ser egentlig ingen grunn til at ikke Enerly kunne bidratt med nesten 30 mål på åtte sesonger i PL. Han var ikke noen så dårlig målscorer, selv om han var en enda bedre tilrettelegger. Han ville ihvertfall hatt 30 assists. Men Enerlys sjanse kom aldri. Sannsynligvis fordi han ikke var noen utpreget målscorer. Men jeg mener å huske han ble nevnt i forbindelse med Newcastle i sin tid. Men det er lenge siden. Veldig lenge. Og på den tiden var Shola Ameobi fremdeles et stort talent med masser av potensiale.

Dette er hypotetisk, men jeg tror ikke Ameobi ville gjort det nevneverdig bedre enn Dagfinn Enerly om han hadde vært norsk, og spilt i Tippeligaen. Jeg tror heller ikke Enerly ville gjort det veldig mye verre om han var engelsk og fostret opp i akademiet til en Premier League-klubb. Jeg ser ingen grunn til å tro at Enerly ville floppet fullstendig i en bedre liga.

Og verdens 700 beste spisser? Det er så mange at det er fullstendig uvesentlig. Hvem ville ikke vært på den lista, av spisser som har spilt mer enn et par sesonger i PL?
Selv Egil Østenstad og Stig Johansen ville vært i nærheten av topp 700 i sin tid.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #816 på: 10. Aug. 2009, 22:32 »
Enerly spilte ikke fast på RBK, fordi RBK spilte 4-3-3 i et stramt system, og Enerly passet ikke 100% inn i Eggens system, da han ikke egentlig var noen stor ving, og ikke noen ensom spiss. Likevel gjorde han sine saker meget bra på tiden i RBK.

Jeg ser egentlig ingen grunn til at ikke Enerly kunne bidratt med nesten 30 mål på åtte sesonger i PL. Han var ikke noen så dårlig målscorer, selv om han var en enda bedre tilrettelegger. Han ville ihvertfall hatt 30 assists. Men Enerlys sjanse kom aldri. Sannsynligvis fordi han ikke var noen utpreget målscorer. Men jeg mener å huske han ble nevnt i forbindelse med Newcastle i sin tid. Men det er lenge siden. Veldig lenge. Og på den tiden var Shola Ameobi fremdeles et stort talent med masser av potensiale.

Dette er hypotetisk, men jeg tror ikke Ameobi ville gjort det nevneverdig bedre enn Dagfinn Enerly om han hadde vært norsk, og spilt i Tippeligaen. Jeg tror heller ikke Enerly ville gjort det veldig mye verre om han var engelsk og fostret opp i akademiet til en Premier League-klubb. Jeg ser ingen grunn til å tro at Enerly ville floppet fullstendig i en bedre liga.

Og verdens 700 beste spisser? Det er så mange at det er fullstendig uvesentlig. Hvem ville ikke vært på den lista, av spisser som har spilt mer enn et par sesonger i PL?
Selv Egil Østenstad og Stig Johansen ville vært i nærheten av topp 700 i sin tid.



Kanskje den ikke kom fordi han var for dårlig?
Jeg skjønner at du ikke liker Ameobi, men å sammeligne han med Dagfinn Enerly - i rullestol blir for drøyt.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #817 på: 10. Aug. 2009, 22:35 »
Du er tydeligvis for ung til å ha sett Dagfinn Enerly spille fotball.

Og sammenligningen med Enerly i rullestol er bare for å poengtere hvor forbanna dårlig Shola Ameobi er akkurat nå, og hvor forbanna lite han utretter på banen. Ja, jeg mener faktisk at en mann i rullestol ville gjort like mye nytte for seg som Shola Ameobi gjør. Det være seg Dagfinn Enerly eller hvem som helst andre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #818 på: 10. Aug. 2009, 22:37 »
Du er tydeligvis for ung til å ha sett Dagfinn Enerly spille fotball.

Og sammenligningen med Enerly i rullestol er bare for å poengtere hvor forbanna dårlig Shola Ameobi er akkurat nå, og hvor forbanna lite han utretter på banen. Ja, jeg mener faktisk at en mann i rullestol ville gjort like mye nytte for seg som Shola Ameobi gjør. Det være seg Dagfinn Enerly eller hvem som helst andre.


Hvis Ameobi hadde vært så dårlig hadde han ikke vært i denne klubben. Hadde Enerly vært så god hadde han vært i denne klubben.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #819 på: 10. Aug. 2009, 22:40 »
Ameobi 50 mål i PL? Det høres LITT mye ut :)
Riktig. Det var LITT for mye. Det var nemlig 49.

Ameobi står registrert med 50 mål totalt for NUFC i ALLE turneringer. Dvs i PL, Liga cup, FA cup og E-cup.
I PL står han kun regisrert med 32 mål fordelt på 10 sesonger. Det gir fantastiske 3,2 mål i snitt pr sesong, eller 1 mål pr 6 eller 7 kamp (noe midt i mellom). Akkuart den statistikken er det ikke mange spisser som slår.

Jeg tørr påstå at det er mange spisser i TL pr dags dato som fint skulle klare å gjøre det bedre enn Ameobi. Han er mest sannsynlig den dårligste spissen NUFC har hatt de siste 20-30 årene, minst.

Enerly i rullestol er nok ikke bedre enn Ameobi, men en Enerly i sine beste år på fotballbanen hadde danket ut ameobi enkelt, selv om Enerly var en kantspiller.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #820 på: 10. Aug. 2009, 22:45 »
Jeg har aldri sagt at Dagfinn Enerly var så forferdelig god. Men Shola Ameobi er faktisk så dårlig. Han er stor og sterk, men ingenting mer. Og i fjor mener jeg han gjorde mer skade enn nytte de gangene han var på banen.

Ingen vet hvorfor Shola Ameobi er i denne klubben fremdeles, men det er lenge siden han ikke var god nok. Men etter at et salg desverre ikke gikk gjennom, husker ikke helt hvorfor, så fikk han en ny kontrakt. Uten at han hadde gjort seg fortjent til det. Gudene vet hvorfor han fremdeles er i klubben. For god nok, det er han ikke.

Men av de spissene som er igjen i klubben nå, så er det som AK sier, ingen som har vist seg å være bedre. Det er det største problemet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #821 på: 10. Aug. 2009, 22:48 »
Jeg hadde lett valgt Thiago Martins fremfor Shola Ameobi, eksempelvis. Frista til å si en viss jævel på AaFK også :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #822 på: 10. Aug. 2009, 22:49 »
Jeg har aldri sagt at Dagfinn Enerly var så forferdelig god. Men Shola Ameobi er faktisk så dårlig. Han er stor og sterk, men ingenting mer. Og i fjor mener jeg han gjorde mer skade enn nytte de gangene han var på banen.

Ingen vet hvorfor Shola Ameobi er i denne klubben fremdeles, men det er lenge siden han ikke var god nok. Men etter at et salg desverre ikke gikk gjennom, husker ikke helt hvorfor, så fikk han en ny kontrakt. Uten at han hadde gjort seg fortjent til det. Gudene vet hvorfor han fremdeles er i klubben. For god nok, det er han ikke.

Men av de spissene som er igjen i klubben nå, så er det som AK sier, ingen som har vist seg å være bedre. Det er det største problemet.



Joakim, hva mener du Enerly var bedre på enn Ameobi? Kan ikke ha kommet så veldig langt i karrieren når man har spilt for Skeid, Moss, RBK og FFK. Da har Ameobi kommet lengre. Og vet du hvorfor Ameobi har kommet lengre.....?


Svar: Fordi han er en bedre fotballspiller. Hadde Enerly vært like god hadde han i det minste kommet til utlandet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #823 på: 10. Aug. 2009, 22:53 »
Hadde ikke Enerly vært såpass plaga med skader hadde vi antakeligvis sett ham på landslaget ofte. Enerly var kjapp og hadde et glimrende skudd- og pasningsben, slik jeg husker ham. Og som Jokke riktig påpekt, han var faktisk nær Newcastle-overgang sammens med Stig Johansen. Stig Johansen valgte forresten Soton fremfor Newcastle, han måtte vel ha angret som en hund på det i ettertid!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #824 på: 10. Aug. 2009, 23:00 »
Hadde Robson ikke fått sparken, så ville Ameobi vært long gone!

Har vanskeligheter for å kalle Ameobi for en fotballspiller.
« Siste redigering: 10. Aug. 2009, 23:09 av Wroom »