20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272296 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #465 på: 02. Mai 2009, 17:37 »
Derfor er jeg egentlig glad til for at vi har Faye og Cacapa fremfor Hangeland. Dog kunne han kanskje kommet til nytte i lufta, men der har vi jo Faye og Taylor, så savnet er ikke det helt store.
Tihi.... :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #466 på: 02. Mai 2009, 18:56 »
Vi kan godt se tilbake på gamle poster, og se at jeg var veldig positiv til, Riise, Hangeland og ikke minst Carew ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #467 på: 02. Mai 2009, 19:07 »
Derfor er jeg egentlig glad til for at vi har Faye og Cacapa fremfor Hangeland. Dog kunne han kanskje kommet til nytte i lufta, men der har vi jo Faye og Taylor, så savnet er ikke det helt store.
Tihi.... :)
Det har sine fordeler å være etterpåklok, jeg er helt enig i det. Og jeg innrømmer glatt at jeg tok grundig feil akkurat der. Men på daværende tidspunkt hadde Cacapa ennå ikke spilt den forferdelige hjemmekampen mot Pompey, og Faye hadde ennå ikke innsett hvor mye han hatet å være her. Og jeg hadde ikke i min villeste fantasi drømt om at Hangeland skulle dominere PL så til de grader.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #468 på: 02. Mai 2009, 19:12 »
Faye hadde fortsatt vært temmelig god å ha da, sånn i forhold til Colo blant annet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #469 på: 02. Mai 2009, 19:14 »
Faye skulle jeg gjerne hatt. For all del. Men det var Faye selv som fant ut at han ikke ville være her, og da får det stå på hans regning. Vil du ikke spille for Newcastle, så skal du jaggu meg få slippe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #470 på: 02. Mai 2009, 19:35 »
Punkt 1: Vi har allerede en rask og teknisk god ving, totalt uten sluttprodukt. Likevel er sluttproduktet til vår venn Jonas i PL mye bedre enn sluttproduktet til vår venn Huseklepp i TL. Joda, Huseklepp har scoret et par mål. Men det skulle da bare mangle, så lenge han er Branns beste spiller, og ALT Brann skaper skal gå gjennom eller til Huseklepp.

Gamst hadde bare såvidt rukket å vise seg frem i Tippeligaen, før han var klar for Blackburn. Det er dog kjent at han manglet mye fysisk han også, men han var fra før av rask nok,

John Arne Riise gikk til talentfabrikken fremfor noen som 17-åring, og fikk veldig god opplæring i Monaco. Uten den opplæringen hadde han aldri blitt Liverpool-spiller.

Men det betyr ikke at Huseklepp skal nevnes i samme setning som Riise, Hangeland, Gamst Pedersen og John Carew. Han er ikke i NÆRHETEN av å kunne nå opp på det nivået. Han mangler altfor mye basiselementer.

Hvordan i helsikke kan Huseklepp være totalt uten sluttprodukt når han, som du selv skriver, "scorer et par mål" og alt Brann skaper skal gå igjennom eller til Huseklepp! Da er det egentlig umulig for Brann å skape noe i det hele tatt da vel, eller????
Utrolig at Brann er blant Tippeligaens mestscorende lag, med en tilrettelegger som er totalt uten sluttprodukt og som er så dårlig som det du skal ha det til!

Er Gamst så mye raskere enn Huseklepp? Er han raskere i det hele tatt? Jeg ville da heller trodd at det var motsatt da men.....
Må bare si at jeg synes Gamst og Huseklepp har to helt forskjellige spillestiler. Gamst er god på innlegg, frispark og jobber bra defensivt, mens Huseklepp er en bedre dribler og skaper sjanser ved å utfordre forsvaret, en litt morsommere spiller å se.

Jeg tror personlig at J.A. Riise hadde nådd veldig langt uansett oppholdet i Monaco eller ei. Han er sinnsykt proffesjonell og strever hele tiden etter det bedre. Et arbeidsjern som aldri gir opp.
Men dette er helt håpløst å diskutere, da ingen kan se hva som hadde skjedd "hvis det ene eller andre hadde skjedd".

Til sist vil jeg spørre deg om hva du mener med at Huseklepp mangler alt for mange basiselementer?
« Siste redigering: 02. Mai 2009, 19:37 av Frode »

Mariusen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 309
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #471 på: 03. Mai 2009, 02:41 »
Det er ikke vanskelig å legge merke til at Joakim ser Norsk Fotball gjennom Rosenborgbriller. 

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #472 på: 03. Mai 2009, 11:46 »
Vel, jeg mener nå selv at mine Rosenborg-briller er langt bedre enn Brann-briller. Det er ikke sånn at alle som har spilt for mitt lag er ypperste verdensklasse, og at jeg tror Andreas Nordvik kommer til å bli Norges suverent beste midtstopper, eller at Alexander Tettey er verdens beste fotballspiller. Jeg mener Per Ciljan Skjelbred ikke har fulgt opp 2005-sesongen sin på den måten jeg forventet i 2005, og at han ikke er selvskreven i RBKs startoppstilling.

Jeg mener Erik Huseklepp ikke er god nok. Men ettersom det er opplest og vedtatt i Fotball-Norge, hovedsaklig som følge av TV2s hyping, at Huseklepp er en klassespiller og et av Norges suverent største talenter siden Kniksens dager, så blir jeg sett på som den klovnen som nekter å innse realitetene. Jeg vil heller si at det er folk flest som er blinde.

Jeg mener heller ikke at Moa på noen som helst måte er god nok for ManUtd, og at han ikke kan tillate seg å takke nei til prøvespill for en så stor klubb. Moa kom rett fra 2. divisjon, og har prestert langt over forventning. Men i år er det Mos som har overtatt overskriftene, og snart skal vel han til Liverpool, kjenner jeg TV2 rett. Moa har i mine øyne lenge igjen ført han er klar for et særlig mye høyere nivå enn Tippeligaen. Han var ikke SÅ god i fjor. Han presterte i enkeltkamper, og har veldig spennende kvaliteter, men er fremdeles uferdig. Og jeg vet ikke om han bør være så selvskreven på landslaget, som Drillo ser ut til å mene.

Jeg er også sprø nok til å mene at NFF ikke burde ansatt Drillo, men gått for en utenlandsk kandidat med en langt bedre CV på samvittigheten, enn Drillo. Og jeg mener det ikke er riktig av NFF å bruke Drillo som en mellomstasjon, mens man venter på at Solbakken skal bli ledig. Solbakken som i mine øyne ikke er riktig mann for det norske landslaget.


Og hva angår Huseklepp og Brann, når jeg skriver at alt går gjennom Huseklepp, så mener jeg jo med det at Brann ikke akkurat skaper de største og beste sjansene, og jeg anser det ikke som tilfeldig at de har slitt i sesongåpningen. Og vi så jo på Lerkendal hvor ekstremt (u)farlig Huseklepp var foran mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #473 på: 03. Mai 2009, 14:09 »
No heiar eg verken på Brann eller Rbk. Men du kan ikkje nekta for at Huseklepp har vore veldig god for Brann i dei to siste kampane, og bidratt sterkt til at dei har vunne 2 på rad. Slik er det berre, enten du likar det eller ikkje.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #474 på: 03. Mai 2009, 17:07 »
Jeg mener Erik Huseklepp ikke er god nok. Men ettersom det er opplest og vedtatt i Fotball-Norge, hovedsaklig som følge av TV2s hyping, at Huseklepp er en klassespiller og et av Norges suverent største talenter siden Kniksens dager, så blir jeg sett på som den klovnen som nekter å innse realitetene. Jeg vil heller si at det er folk flest som er blinde.

Når du sitter og lurer på om det er deg eller resten av verden det er noe galt med så er det ofte alternativ 1 som er riktig.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #475 på: 03. Mai 2009, 20:29 »
Glem Huseklepp, kjøp BOLANOS! Eller egentlig, ja takk begge deler! :D

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #476 på: 04. Mai 2009, 15:46 »
Eller nei takk til begge. Bolanos var vell i L'Pool en gang i tiden , men fikk ikke arbeidstilatelse.


Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #477 på: 04. Mai 2009, 15:52 »
Eller nei takk til begge. Bolanos var vell i L'Pool en gang i tiden , men fikk ikke arbeidstilatelse.

Åja, det var nok helt sikkert fordi han ikke var god nok...

Bolanos og Huseklepp hadde regjert Championship.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #478 på: 04. Mai 2009, 16:07 »
Eller nei takk til begge. Bolanos var vell i L'Pool en gang i tiden , men fikk ikke arbeidstilatelse.



Hva mener du egentlig? Den gangen han var i Liverpool hadde han ikke spilt nok landskamper, noe han har nå...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #479 på: 06. Mai 2009, 17:33 »
Tilbake til hva tråden handler om!

Jeg synes det pr dags dato er flere spillere i den norske Tippeligaen som er gode nok for større oppgaver, og enda flere som er gode nok for NUFC. Det er ikke nødvendigvis de beste spilerne i hjemlig serie, men spillere jeg synes har det lille ekstra av ferdigheter som skiller dem ut og som blir lagt marke til.

Spillere jeg gjerne kunne sett i en NUFC drakt er følgende:
Erik Huseklepp - glitrende teknikk, rask og et sinnsykt bra driv med ballen i bena. Putter mål også.
Per Ciljan Skjelbred - innsats, løpstyrke og aggrisivitet. Også han er rask med ballen i bena.
Moa - God teknikk og gode avslutninger. Ender nok uansett i en større liga og klubb om ikke lenge, hvorfor ikke NUFC?
Bolaños - TL beste spiller pr dags dato. For god for Tippeligaen med slikt nivå han viser nå, da kan likegodt NUFC snappe han opp som en annen konkurerende klubb.
Reginiussen - Tippeligaens beste midtstopper i en alder av 23 år. Midtstoppertalent som for øyblikket er fast i Norges landslagstropp. Bør så absolutt være en spiller som interesserer Shearer og Dowie.

B/G Hamoud er vel nærme en plass i landslagstroppen, det er vel også spillere som RBK`s Demidov, Vikings Steeenslid og Sokolowski samt Tromsøs Høgli. Dette er spennende spillere å følge med videre på. Er sikkert flere jeg har utelatt som dere andre mener skal være med.

På den øverste listen har jeg nevnt 5 spillere ihvertfall jeg mener er gode nok for NUFC, og som uten tvil vil forsterke laget. Dette er spillere jeg mener har det lille ekstra som gjør at de uten tvil har store muligheter til å lykkes på det aller øverste nivået.
I listen under er det nok mange flere jeg kunne tatt med, men valgte de mst "safe", og spillere jeg ser for meg på landslaget i årene som kommer.