20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Peter Ramage - a gonner!  (Lest 7295 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« på: 27. Mai 2005, 18:22 »
Link

Hva er det nå som skjer...??
Nå ser det altså ut til at Ramage forsvinner dersom man skal tro på det som står i denne artikkelen. Ser ut til at unge Ramage forlater "klubben i sitt hjerte" for å søke lykken andre steder for å få mer spilletid i midtforsvaret! Det er synd for klubben dersom Ramage forsvinner allerede nå i en alder av 20år, han er uten tvil et stort talent og har en lysende karriere foran seg!
Og når til og med Souness ønsker at han skal skrive ny kontrakt, men likevel velger å stikke av, da lurer jeg på hva som er skyld i dette.

Virker som Ramage har fått blod på tann (ikke så rart) etter noen gode kamper mot slutten av sesongen, og at han regner med å skulle spille på den plassen han selv vil. Mener det er litt egoistisk (dårlig ordvalg) av vår unge spiller i så fall. Skjønner godt at han vil spille førstelagsfotball, men han må vel også finne seg i å spille på en annen plass enn den han helst vil.
Dersom han fortsetter godspillet vil han jo komme mer sentralt i forsvarsrekka etterhvert.

Spørsmålet er jo også om han forventer å gli rett inn i førstelaget til den klubben han går til...tviler på det, kommer litt ann på hvilken klubb det blir da, men er vel ikke overraskende dersom han f.eks blir å finne på benken, reservelaget til Rangers dersom de skulle finne på å hente ham.

Og sist, men ikke minst, vil vi få penger for denne uslepne juvelen?? er jo synd å skam å la han gå gratis!!

Bjørn - sliten
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Re: Peter Ramage - a gonner!
« Svar #1 på: 27. Mai 2005, 18:29 »
Nei vi får ikke penger for Ramage. Grunnen til at vi ikke får penger for han kan du lese her :-)

http://newutd.com/index.php/archives/2005/05/27/ramage-skriver-under-for-3-nye-ar/

Asbjørn som her happy over avgjørelsen til Ramage.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #2 på: 27. Mai 2005, 18:49 »
Åååh, det var enda godt!!

Bra at det var fornuft i gutta på toppen i denne saken!!

Hehe, litt unødvendig tråd av meg da...:P

jaja

Bjørn - glad nå
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #3 på: 27. Mai 2005, 18:55 »
Sitat fra: "Bjørn"
Åååh, det var enda godt!!

Bra at det var fornuft i gutta på toppen i denne saken!!

Hehe, litt unødvendig tråd av meg da...:P

jaja

Bjørn - glad nå


Nei, var ikke unødvendig tråd av deg dette. Du er vel ikke synsk heller :-)
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #4 på: 27. Mai 2005, 22:23 »
Godt å se at vi beholdt Peter Ramage.. Han har vist tæl og innsats når han har fått muligheten, og det tyder på at han er lysten på å vise seg fram!
HÃ¥per han gjør enda større inntrykk neste sesong.. Kan bli en viktig spiller om noen Ã¥r.. Hvem vet  :D
ignert Morten.

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #5 på: 27. Mai 2005, 23:14 »
Ramage er 21 år og innhar ikke kvaliteter til å løfte klubben. Synd at han skriver under og tar opp plass og lønn som vi kunne ha brukt på et spillerkjøp!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #6 på: 28. Mai 2005, 00:43 »
Ramage er 21 år, men har ikke vært like kjapp i utviklingen som Steven Taylor og Aaron Hughes, som vel er de to siste midtstopperne som har kommet opp fra klubbens ungdomsavdeling.

Men Ramage viste vilje og tæl i de kampene han fikk i fjor. Jeg synes dog det hadde holdt å gi en ettårskontrakt, så kunne han ha forlatt klubben om et år om ikke han har fått nok spilletid, eller ikke vist nok kvaliteter til å kunne bli. Hvis han ikke blir så god som ønskelig, så er det dumt å betale for å ha ham er i to år til. Men jeg synes ikke vi kommer noen vei uten å prøve hva unggutten duger til. Men er det noen som skal ha mer førstelagsspill neste sesong, så er det jo Steven Taylor. Og jeg håper Souness har vært klar på at Ramage pent må finne seg i å ligge bak Taylor i køa.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #7 på: 28. Mai 2005, 01:04 »
Når du er 21 år burde du snart ha levert.. Jeg er sterkt i mot denne kontrakten da jeg føler han tar opp plass og lønn som jeg skrev tidligere..
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #8 på: 28. Mai 2005, 01:09 »
Sitat fra: "Mushans"
Når du er 21 år burde du snart ha levert.. Jeg er sterkt i mot denne kontrakten da jeg føler han tar opp plass og lønn som jeg skrev tidligere..

Vel, enkelte utvikler seg senere enn andre. Det er først nå Ramage har tatt steget opp på a-lagsnivå. Jeg mener vi bør gi Ramage en sjanse før vi dømmer han nord og ned. Når du er 21 år er du fortsatt ung. Men det er klart, er du 21 år, og har spilt førstelagsfotball uten å imponere siden du var 18, så bør du finne deg noe annet å gjøre enn å spille for en klubb som denne. Men Ramage er fersk på førstelaget, og jeg mener han må få sjansen til å vise at han kan prestere. Det ser vi fort på et års tid. Ramage vil aldri bli så god som Taylor eller Bramble kan bli, men jeg tror han har potensial til å bli minst like god som Aaron Hughes, som jeg mener har vært god, til tross for at han ikke har vært i nærheten av å matche Bramble, Taylor og Boumsong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #9 på: 28. Mai 2005, 10:55 »
Sitat fra: "Mushans"
Når du er 21 år burde du snart ha levert.. Jeg er sterkt i mot denne kontrakten da jeg føler han tar opp plass og lønn som jeg skrev tidligere..


SÃ¥ du mener at  han ikke har levert de gangene han fikk sjansen denne sesongen? Han startet to kamper og den ene ble han kÃ¥ret til banens beste av Sky Sport, og det i en uvant høyreback posisjon. Panelet i Sky Sport mÃ¥ være komplett idioter.

Du er derimot for Ã¥ beholde en spiller som Kluivert som har 800.000 i  uka. Ramage fÃ¥r kanskje en lønn pÃ¥ rundt 50.000 i uka. Det  henger ikke pÃ¥ grep nÃ¥r du nevner lønn som argumentasjon.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #10 på: 28. Mai 2005, 13:26 »
Ramage BB? Må vare på nivå med panlet i Tv3 da..

Sammenligner du Kluivert med Ramage? Hehe, omtrent det samme det ja.. Verdensklasse spiss mot en 21 åring som har spilt 2-3 kamper i PL..
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #11 på: 28. Mai 2005, 13:33 »
Hva i huleste er problemet?

Ramage har vist at han er en mann Ã¥ satse pÃ¥! Og det at han bare sitter Ã¥ drar  lønn i to Ã¥r dersom han ikke fÃ¥r det til i Ã¥r, hva er det for noe tull? Dersom han ikke fÃ¥r det helt til, sÃ¥ fÃ¥r vi vertfall penger for han neste Ã¥r da isÃ¥fall, istede for Ã¥ slippe enda en god spiller gratis til andre klubber som gjerne skulle hatt Ramage i stallen! Er det bedre Ã¥ la han gÃ¥ gratis enn Ã¥ fÃ¥ penger for ham??

Å hvorfor er det dumt at han er 21 år og nettopp slått igjennom? Mange mener jo at spillere er i sin prime når de er 28!, det er 7 år til Ramage er 28!

Hadde vært gøy å sett mange sine meninger dersom shearer var 19 nå og på tur til Southampton...slik som det en gang var! Sikkert mange som hadde hyllet den overgangen åsså!
Hva er galt med å ha en ung og lovende forsvarspiller i våre rekker? Bedre med en local-lad enn en innkjøt primadonna som tjener mye, mye mer i uka!

Bjørn - ble irritert
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #12 på: 28. Mai 2005, 13:44 »
Sitat fra: "Mushans"
Ramage BB? Må vare på nivå med panlet i Tv3 da..

Sammenligner du Kluivert med Ramage? Hehe, omtrent det samme det ja.. Verdensklasse spiss mot en 21 åring som har spilt 2-3 kamper i PL..


Verdensklassespiss? Utrolig rart at ikke lag i verdensklasse vil ha denne spilleren.

Du følger neppe godt med på Newcastle. Du så heller neppe kampen Ramage ble banens beste i.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #13 på: 28. Mai 2005, 16:15 »
Følger nok mer med på Newcastle enn hva du noensinne har gjort..
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Peter Ramage - a gonner!
« Svar #14 på: 28. Mai 2005, 16:35 »
Sitat fra: "Mushans"
Ramage BB? Må vare på nivå med panlet i Tv3 da..

Sammenligner du Kluivert med Ramage? Hehe, omtrent det samme det ja.. Verdensklasse spiss mot en 21 åring som har spilt 2-3 kamper i PL..


Du var veldig opptatt av VG og karakterer når det gjaldt en kamp i 1996 og David Batty. Regner med at du fortsatt er opptatt av VG og karakterer.

Ramage har startet to kamper og i begge disse kampene har han fått karakter 7 i VG. Ingen andre spillere i disse to kampene fikk høyere karakter. Er også disse personene på nivået til TV3 nå?

Ellers så har Ramage spilt 4 PL kamper og ikke 2-3.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."