20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30  (Lest 1555 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« på: 15. Mai 2023, 15:03 »
Nå har vi rundet svingen og er inne på oppløpet. Første hinder er Brighton og det kan bli en formidabel utfordring. Nedsablet Arsenal 3-0 og er i mine øyne det eneste laget sammen med Villa som har totalt utspilt oss denne sesongen (vi var heldige som kom unna med et poeng i høst).

Om Liverpool slår Leicester i kveld er de helt oppe i nakken på oss og det blir spennende å se om gutta klarer å håndtere dette her. Bør få enorm støtte på hjemmebane og der ligger nok vår største styrke. Med vårt forsvarsspill den siste tiden klarer jeg ikke helt å se oss holde nullen her så vi er nødt til å score minst to mål.

Tipper dette ender 2-2.

Håper Longstaff er tilbake og ønsker følgende lag:

Pope
Trippier - Schar - Botman - Burn
Longstaff - Bruno - Willock
Murphy - Isak/Wilson - Joe

Umulig å skille mellom mellom Isak og Wilson for tiden så overlater den til Eddie  ;)

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #1 på: 15. Mai 2023, 15:56 »
Får håpe vi møter Brighton på en dag ala da de møtte Nottingham (1-3 tap) eller Everton (1-5 tap). De svinger litt i prestasjonene.

Håper også Leicester tar poeng mot Liverpool i dag.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #2 på: 15. Mai 2023, 19:34 »
Umulig å spå denne kampen, jeg har også på følelsen av at det blir uavgjort, men er stygt redd for tap. Spesielt ettersom jeg tror at Longstaff ikke blir klar til denne. 1p kan hjelpe oss, for i så fall er det mulig vi klarer topp 4 med 4p på de 2 siste. Det avhenger av Liverpool sin målforskjell dersom de vinner sine kamper.

Wilson har enorme avslutningsegenskaper, men personlig så synes jeg at han har vært litt usynlig de siste kampene utenom straffene, og tror at Isak kan skape mer kaos med sin fart og dribleferdigheter. Synes også at vi får mye mer ut av Isak når han spiller på topp. Stoler uansett på hva enn Howe velger å gjøre, for jeg har måtte spise mine ord flere ganger.😅
« Siste redigering: 15. Mai 2023, 19:42 av Eriksen »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #3 på: 16. Mai 2023, 08:44 »
Synes Newcastle ser ekstremt mye bedre ut med Isak på topp og Wilson på benk. Sistnevnte er en matchvinner, og er helt perfekt å kaste utpå de siste 30-45 minuttene. Skal ikke undervurderer det å kunne bytte inn en matchvinner i andre omgang. Synes også Wilson har hatt sine desidert beste kamper fra benken den siste halve sesongen.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #4 på: 16. Mai 2023, 09:34 »
Einige med deg, Boris, med tanke på Isak og Wilson.

Dette verte ein knalltøff kamp, men me må no hugse på at det er ein grunn til at me ligg på 3.plass. No må
me opp på det nivået me har vist då me blandt anna slo Man U og Spurs heima. Håpar Longstaff er klar.
Og so er det kjempeviktig at Nufc-supporterane mobilisera og får til full kok på St James Park i dei to siste heimekampane.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #5 på: 16. Mai 2023, 10:34 »
Som andre nevner, vi er på 3. plass av en grunn, så ingen grunn til å svartmale :) Men, spennende blir det, og vi må opp et par hakk på torsdag.

Håper Longstaff er tilbake på torsdag, og vil gjerne ha følgende lagoppstilling:

                  Pope

Trippier  Schar  Botman  Burn/Targett

   Longstaff  Bruno  Willock

    Murphy  Isak  Joelinton

De som stort sett har startet i våre siste seire, og med Wilson som superinnbytter. Longstaff dessverre meget tvilsom ser det ut for? Kunne kanskje tenkt meg Targett i stedet for Burn, bare for å få en alternativ dødballtaker til Trippier, samt han har litt mer å by på fremover etter min mening.

Brighton er jo all over formmessig, så vanskelig å vite hva man skal forvente?
« Siste redigering: 16. Mai 2023, 10:37 av Geordie »
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #6 på: 16. Mai 2023, 12:33 »
Joelinton gjorde det bra på midten i fjor, men synes han har sett litt uerfaren ut i posisjoneringen sin på midtbanen i det siste. Har hatt et par kjipe øyeblikk deffensivt også de siste kampene han har spilt der. Han har gjort det mye bedre på kant, og Isak har gjort det bedre som spiss. Er bare så synd at vi ikke har noen gode alternativer på midten nå som vi fikk den skaden. Howe synes kanskje ikke at Elliot Anderson er helt klar for å starte enda? Ser for meg at det blir samme lag som sist, kanskje med Saint Maximin inn for Wilson/Isak og Murphy inn for Almiron. Longstaff tror jeg ikke vi får se før Chelsea kampen dersom vi i det hele tatt får se han igjen før sommeren. Slik Howe beskrev situasjonen så virket det nokså usikkert om han kommer tilbake før sesongslutt (Chelsea).
« Siste redigering: 16. Mai 2023, 12:41 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #7 på: 17. Mai 2023, 11:58 »
Eddie Howe preparing for tomorrow night’s game and bringing this official Newcastle United injury update ahead of the match:

“I think that we are quite clear on the Sean Longstaff injury.

“It is just how long it takes to heal.

“Sean Longstaff made good progress yesterday, so let’s see how he feels today…

“But he won’t be part of this [Brighton] game.

“Jacob Murphy is probably the only other doubt we have.”
« Siste redigering: 17. Mai 2023, 12:28 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #8 på: 18. Mai 2023, 15:45 »


Interessant video om Brighton sin spillestil. De liker å straffe lag som presser høyt. Jeg tror ikke vi kommer til å endre taktikken drastisk, men det blir spennende å se om Howe velger å kjøre samme stil som vanlig, eller om vi kommer til å tilpasse oss litt.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #9 på: 18. Mai 2023, 19:21 »
Med Longstaff ute og mulighet til å endre kampbilde i 2. Omg. Håper jeg vi går for:

                 Pope
Trippier-Schär-Botman-Burn
    Willock-Bruno-Joelinton
    Alimron-Isaak-Maximin

Akkurat nå er jeg drit nervøs, mye som står på spill, men får takke til noen øl.  :)
     
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

tanmor

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #10 på: 18. Mai 2023, 20:03 »
Nerver i høyspenn idag. Så utrolig viktig kamp, og så utrolig viktig å ikke gjøre det lettere for Liverpool nå!
Tror det blir en tøff kamp, men atmosfæren på St.James park løfter gutta frem og til seier (forhåpentligvis!)!

Tøff kamp som vi vinner 2-1.

Howay!

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #11 på: 18. Mai 2023, 20:55 »
1-0, så deilig og fortjent!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #12 på: 18. Mai 2023, 21:01 »
Pope gir bort mye ball i dag. Slår ballen ut av banen, eller bare direkte til Brighton-spillere igjen og igjen og igjen. Frustrerende.

Sånn ellers har de første 30 vært knallbra!
Nei.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #13 på: 18. Mai 2023, 21:12 »
Bruno må passe seg. Dette tjafset er noe han bør slutte med asap. Helt unødvendig.
No fate but what you make

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton, 18.05.23. 20:30
« Svar #14 på: 18. Mai 2023, 21:17 »
Irriterende at vi ikke leder mer enn 1-0.