20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bombeangrep Oslo  (Lest 59208 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

OLEZZ

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 61
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #225 på: 24. Juli 2011, 15:43 »
Jeg er med på å spleise.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #226 på: 24. Juli 2011, 15:56 »
ikke noen kritikk av initiativet, men om noe slikt arrangeres som et fotball-stunt og Tore Eikeland spesielt blir navngitt og dratt frem, håper jeg dere ihvertfall snakker med og får godkjenning av familien hans først.
Fornuftig!

Stangi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 578
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #227 på: 24. Juli 2011, 16:02 »
R.I.P Tore Eikeland!
Du kommer til å bli dypt savnet her inne! Vi har nå mistet en stor politiker! ;/
Winning isn't everything, it's the only thing!

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #228 på: 24. Juli 2011, 16:23 »
ikke noen kritikk av initiativet, men om noe slikt arrangeres som et fotball-stunt og Tore Eikeland spesielt blir navngitt og dratt frem, håper jeg dere ihvertfall snakker med og får godkjenning av familien hans først.

mm, tenkte litt på det samme.  Det kan fort virke litt støtende hvis vi i for stor grad identifiserer oss med Tore og bruker han i en slik "kommersiell" sammenheng uten å høre med familien først. Viktig å holde litt distanse også oppi alt dette kaoset - mange oppgraderer seg selv til nært bekjente når noen går bort.

Jeg støtter initiativet bare det blir gjort på en litt ålreit måte og med familiens godkjennelse.
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #229 på: 24. Juli 2011, 16:48 »
Ufattelig trist. Norge har mistet et politisk talent utenom det vanlige, og vi har mistet en medsupporter og diskusjonspartner. Hvil i fred, Tore. Vi snakkes senere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #230 på: 24. Juli 2011, 17:10 »
Det her er jo ganske revolusjonerende vitneutsagn:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brottstraff/article13368033.ab

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #231 på: 24. Juli 2011, 17:49 »
ikke noen kritikk av initiativet, men om noe slikt arrangeres som et fotball-stunt og Tore Eikeland spesielt blir navngitt og dratt frem, håper jeg dere ihvertfall snakker med og får godkjenning av familien hans først.

mm, tenkte litt på det samme.  Det kan fort virke litt støtende hvis vi i for stor grad identifiserer oss med Tore og bruker han i en slik "kommersiell" sammenheng uten å høre med familien først. Viktig å holde litt distanse også oppi alt dette kaoset - mange oppgraderer seg selv til nært bekjente når noen går bort.

Jeg støtter initiativet bare det blir gjort på en litt ålreit måte og med familiens godkjennelse.

Egentlig enig her. Vi må ikke overdrive. Familien er sikkert ikke engang interessert i fotball, og har ingen peiling på dette forumet og har aldri hørt om det. Vi som ikke kjenner han så godt bør kanskje ikke blande oss inn i det så altfor mye. Men støttes absolutt å spleise på en drakt til familien hvis de syns det er greit.

RIP TORE!! :'( For et politisk talent! Kommer til å bli savnet av mange!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #232 på: 24. Juli 2011, 19:22 »
Selv om vi nå føler at vi er klare for å gjøre noe, tror jeg vi bør vente litt. Familien bør få bearbeidet det verste av sorgen før vi tar kontakt med dem. Jeg tror også det er lurt at vi tar kontakt med Hordaland AP, og hører hva de mener. De kjenner Tore og familien, og kan høre med dem på vegne av oss.

Jeg tror ikke det er noe galt i at familien hans får vite at vi også var hans venner. Og at han jobbet hardt i flere år for supporterklubben vår.

Jeg husker godt første gang Tore tok kontakt med meg for å få være en del av teamet. Han var rundt 14 år. Må ha vært i 2003. Jeg tenkte at dette var nok en unggutt som ikke hadde peiling. Men ble mer og mer overrasket over kvaliteten på alt det han skrev. Han hadde en drøm om å bli journalist den gangen. Tore skrev mange, svært gode artikler for newutd.com. Og han bidro sterkt til at så mange ble brukere av siden vår. Den jobben Tore gjorde i ung alder for en gryende supporterklubb, står det stor respekt av.

Jeg diskuterte mye med Tore den gangen. Først og fremst om supporterklubben, men også om politikk. Jeg var vel 25 år, politisk engasjert og møtte sterk motstand i en 14-åring fra Osterøy. Det imponerte meg. Men først og fremst snakket vi om hva som var lurt for newutd.com. Han spurte meg ofte om råd om hva han burde skrive, men mest om hvordan forumet skulle drives den gangen. Han var ydmyk, intelligent, dedikert, engasjert og en fantastisk skribent.
Toon, Toon,
Black and white army

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #233 på: 24. Juli 2011, 19:23 »
Virker om nyheten om Tore har nådd N-O og toontastic. Fleire som vurderer å kjøpe Eikeland 21 i følge twitter.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #234 på: 24. Juli 2011, 20:02 »
Helt grusomt. Tore Eikeland var ekstremt begavet, noe en merket allerede da gutten var 14 år. Få, om noen, av mine venner på Facebook behersket språket så godt som ham. Vært en tung dag i dag. Hvil i fred.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmi

  • Gjest
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #235 på: 24. Juli 2011, 20:06 »
Dette er så ufattelig trist, jeg er helt på gråten! Tenk at noen kan gjøre noe slikt... For et svin!
Hvil i fred, Tore!

______________________________________

Stoltenberg har søren meg vært stor. Før har han ikke imponert meg i media, men denne saken har han håndert helt fantastisk. Taler som en leder skal gjøre, og virker veldig trygg.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #236 på: 24. Juli 2011, 21:33 »
Så akkurat talen til Jens der han dro frem Tore. Det var helt jævlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #237 på: 24. Juli 2011, 22:19 »
Han brukte dum dum kuler som ekspanderer inni offeret. Fy faen ass...
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #238 på: 24. Juli 2011, 22:24 »
Det er vanskelig å ikke føle hat ovenfor fyren. Sitter med følelser jeg aldri før har hatt, enormt sinne og enorm tristhet og sorg på en gang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #239 på: 24. Juli 2011, 22:45 »
Man må også berømme Jens Stoltenberg og måten han har håndtert alt på. Har aldri streifet meg å stemme på Arbeiderpartiet, men Stoltenberg er både en av de mest sympatiske og dyktigste politikerne i Norge.