20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den "varierte" brede troppen vår  (Lest 1650 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Den "varierte" brede troppen vår
« på: 01. Sep. 2006, 10:48 »
Skal vi klare henge med i pl, uefa, fa og ligacupen er vi nok avhengige av at noen av reservelagsspillerne slår igjenom. Dere har vel lagt merke til ingen av førstetroppen spiller på reservelaget lenger. Det tyder bare på hvor smal stallen vår har blitt. Hvor mange er gode nok for cl? Cl er nok en drøm langt borte med troppen slik den er i dag.

Mål: Given, Harper Krul
Her har vi faktisk kvalitet og nok spillere. Cl-nivå

Forsvar: Carr, Taylor,Ramage,Moore,Bramble,Baba (Huntington)
Her har vi 6 spillere der 5 kanskje er holder pl nivå og kanskje 1 eller to holder cl-nivå. Da Taylor og Moore. Er det noen som har hørt ordet dobbeldekning? Satser på at Huntington tar steget opp i løpet av sesongen, han er vel den eneste på reservelaget som per dags dato har noen mulighet til å spille seg inn i første 11'en.

Midtbane: Luque, Duff, N'Zogbia, O'Brien, Parker, Sibi, Dyer,Butt, Pattison, Milner, Solano
Ja vi har faktisk 11 midtbane spillere til 4 plasser. Her har vi god dekning og god nok til å kjempe om Cl og faktisk spille der.

Angrep: Owen, Martins, Ameobi, Rossi
Med alle skadefrie holder vi Cl-nivå her. Men skulle gjerne hatt en skikkelig targetman i tillegg til Ameobi, som har kommet seg noe enormt etter Roeder tok over. Selv om han enda er sammespillertypen.

Skal vi nå topp 4 måtte vi hatt noen spillere til. Skal vi nå der med stallen vi har nå tåler vi ingen skader. Men det har vi nok av allerede.

Newcastle United    5    
                 C Babayaro    hamstring              9th Sep 06     
           O Martins    dead leg                    9th Sep 06     
           S Ameobi    hamstring & hip    no return date     
           M Owen    ACL                          no return date     
           K Dyer    hamstring                 9th Sep 06     

Laget burde sett slik ut:

Given
xxxx-Taylor-Moore-xxxxxx
Duff/Milner/Solano-Dyer-Parker(def)-Zogbia
Owen-Martins/Ameobi

Som dere ser er midtbane veldig bred og holder et bra nivå. Bredden er totalt manglende i forsvar. Der alle har sett av vi egentlig trengte to backer for å holde det nivået vi alle vil og mener newcastle bør holde. Fat fred må ikke bare snakke om at newcastle er en så veldig stor klubb han bør snart vise det med en stor stall.

David 7

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 275
  • Goliath
    • Vis profil
Den "varierte" brede troppen vår
« Svar #1 på: 01. Sep. 2006, 12:15 »
Hva med å bruke Taylor som høyreback?
Bare en ide. Han spilte jo sine første kamper der, som de fleste gjør av forsvarspillere. Og etter min hukomelse spilte han veldig bra. Så kan vi ha Moore-Bramble i midten...baba på left.

Grunnen til jeg ville prøvd det er fordi da kunne vi muligens ha fått ett ekstra gir på høyresiden. Siden mr.Carr ikke er så sinnsykt god offansivt.
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

 Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

 Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

 HOWAY!

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Den "varierte" brede troppen vår
« Svar #2 på: 01. Sep. 2006, 12:17 »
Ja syns og det er bedre enn Carr. Men man skal huske på at Taylor er en midtstopper. Syns heller vi skal forsterke posisjonen enn å omskolere han. Men det ser ut som vi ikke har noe valg. Syns vi burde forsterket forsvaret vårt. Det er tragisk at vi ikke har gjort det. Dekningen bak tilsvarer 3 spisser.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Re: Den "varierte" brede troppen vår
« Svar #3 på: 01. Sep. 2006, 12:37 »
Sitat fra: "Åsmund"

Mål: Given, Harper Krul
Her har vi faktisk kvalitet og nok spillere. Cl-nivå

En meget god keepertrio. Holder høy klasse totalt sett.

Sitat fra: "Åsmund"

Forsvar: Carr, Taylor,Ramage,Moore,Bramble,Baba (Huntington)
Her har vi 6 spillere der 5 kanskje er holder pl nivå og kanskje 1 eller to holder cl-nivå. Da Taylor og Moore. Er det noen som har hørt ordet dobbeldekning? Satser på at Huntington tar steget opp i løpet av sesongen, han er vel den eneste på reservelaget som per dags dato har noen mulighet til å spille seg inn i første 11'en.

Moore har vært mye skadet de siste årene og er OK, men heller ikke mer. Bramble er en sikkerhetsrisiko, og jeg har innsett at det skal svært mye til for at han blir den spilleren man hadde forhåpninger om for noen år tilbake i tid. Taylor, Ramage og Huntington er spennede talent der særlig Ramage og Taylor må fortsette å utvikle seg videre denne sesongen. Huntington har tiden mer på sin side. Carr er god, men altfor mye skadet. Baba er brukbar, men heller ikke mer.


Sitat fra: "Åsmund"

Midtbane: Luque, Duff, N'Zogbia, O'Brien, Parker, Sibi, Dyer,Butt, Pattison, Milner, Solano
Ja vi har faktisk 11 midtbane spillere til 4 plasser. Her har vi god dekning og god nok til å kjempe om Cl og faktisk spille der.

God dekning på midtbanen og mange gode spillere. Sammensetning av ulike typer åpner for mange typer spillesystemer, men styrken ligger helt klart i det offensive.

Sitat fra: "Åsmund"

Angrep: Owen, Martins, Ameobi, Rossi
Med alle skadefrie holder vi Cl-nivå her. Men skulle gjerne hatt en skikkelig targetman i tillegg til Ameobi, som har kommet seg noe enormt etter Roeder tok over. Selv om han enda er sammespillertypen.

Owen er en klassespiss. Ameobi er en dugande squad-player. Rossi er et talent som jeg ikke helt er sikker på. Martins er et kjøp som er noe usikkert, men han har gjort det tålelig bra i Inter.

Stallen totalt sett er god, men skulle gjerne sett et bedre alternativ på en av backene samt i midtforsvaret. Midtbanen og keeperplassen er meget god, mens spissplassen er jeg noe usikker med tanke på Owen sin skade.
Carr har altfor få landskamper for England!