20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 712995 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5220 på: 03. Des. 2013, 00:48 »
Heeeeelvete! Denne konsterten var intet mindre enn en maktdemonstrasjon uten like. Absolutt alle band burde se og lære av Ghost. Jeg har sett mange band live, også mine favorittartister, men dette var på et helt annet nivå enn hva jeg har sett tidligere. Unikt!
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5222 på: 20. Des. 2013, 10:29 »
Hah! Goblin tar turen til Oslo i april. Faen så sykt! For de som ikke kjenner til bandet er det altså bandet som står bak de fenomenale soundtrackene til filmer som Dawn of the Dead, Suspiria og Profondo Rosso, samt mye mer. I tillegg har de mye bra utenom soundtrack au.






Det kommer til å bli fett, det.
Nei.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5223 på: 07. Jan. 2014, 15:58 »
Fjorårets beste rap album: The Underachievers- Indigoism, hyll hyll! Får litt Souls of Mischief vibes  :smitten:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5224 på: 14. Jan. 2014, 10:54 »
Det nye Alcest-albumet streames på Pitchfork nå. Det er nydelig, men jeg savner litt den edgen som de tidligere albumene har.

http://pitchfork.com/advance/312-shelter/

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5225 på: 14. Jan. 2014, 11:02 »
Utrolig bra skive. Høres ut Slowdive blandet med shoegaze/post-rock-Alcest. Melodiene og alt er der. Låter typisk Alcest, tross kuttingen av metal. Jeg har veldig sansen for Neil Halstead og Slowdive, men jeg synes låta hans ynger på, Away, skiller seg negativt ut. Ikke fordi låta er kjedelig eller noe, for det er den virkelig ikke, men fordi den synges på engelsk. Fransk > engelsk hver eneste dag i uka, og den føles derfor litt malplassert ut.

Ser også frem til konsert om halvannen uke. Var sykt bra sist de gjestet Norge. Også skal det bli sinnsykt kult å få se Hexvessel. Hvis jeg får tatt turen, da.


Nei.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5226 på: 15. Jan. 2014, 13:32 »
Hvor er det de spiller?

Jeg synes skiva blir bedre og bedre for hver gjennomhøring. La Nuit Marche Avec Moi er en foreløpig favoritt.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5227 på: 15. Jan. 2014, 13:46 »
John Dee, den 28. Januar.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5228 på: 03. Feb. 2014, 23:57 »


Husker folket denne hiten fra 90-tallet? Jeg digga låta husker jeg, og syns musikkvideoen var ganske creepy. Nå lurer jeg på om musikkvideon er talentløst b-materiale fra noen som prøver være dype, men bommer totalt? Morsomt gjensyn uansett :P

Edit: Bare for å finne ut at dette ikke var originalmusikkvideoen...
« Siste redigering: 04. Feb. 2014, 00:02 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tremblem

  • Gjest
Sv: Musikktråden
« Svar #5229 på: 04. Feb. 2014, 10:14 »


Hva man finner når man roter rundt på Youtube og Spotify!  :toon:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5230 på: 04. Feb. 2014, 11:32 »
Den låta er temmelig digg :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5231 på: 14. Mars 2014, 22:57 »






alt-J! Fanastisk deilige saker. Anbefaler albumet An Awesome Wave!
« Siste redigering: 14. Mars 2014, 23:03 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5232 på: 14. Mars 2014, 23:12 »
Det albumet er virkelig helt fantastisk! Ellers fått veldig sansen for King Krule. 20 år med en helt vilt kul stemme og overraskende spennende musikk kombinert med gode tekster.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5233 på: 14. Mars 2014, 23:20 »
Goblin spiller opp til dans i Oslo om under en måned. Bandet som har lagd legendariske soundtrack til legendariske filmer som Dawn of the Dead, Deep Red, Suspiria, Tenebre m.m, samt soloalbum som holder en helt latterlig høy standard. Det kommer til å bli så JÆVLIG bra. Herregud!

Og noen dager etterpå starter Inferno. Sigh, Mystifier, Blasphemy, Vemod, Black Witchery,    Deathhammer, Impiety, Mgla og Necros Christos er bankers, samt 5-6 band til jeg gjerne ser. Og det hele toppes mest sannsynelig med en Church of Misery-konsert på en båt ute i Oslofjorden. Ikke at jeg tror så mange her bryr seg om denne typen musikk, men det blir gull. Fem dager i løpet av en uke med godt selvskap, godt drikke og et lass av konserter. Fullt mulig det blir enda en dag au. Jo flere jo bedre. Påsken blir bra!



BLACK METAL SKINHEADS!
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5234 på: 14. Mars 2014, 23:34 »
Det albumet er virkelig helt fantastisk! Ellers fått veldig sansen for King Krule. 20 år med en helt vilt kul stemme og overraskende spennende musikk kombinert med gode tekster.

Oppdaga de helt tilfeldig nå nylig. Og ja - albumet er gjennomført fanastisk.
Får sjekke opp King Krule da!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida