20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ameobi sin sesong ferdig i Januar!  (Lest 1864 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« på: 24. Sep. 2006, 11:27 »
Siden Newcastle ville vente med Ameobi sin operasjon i sommer er vi nødt til å operere Ameobi i Januar. Det betyr at han mest sannsynlig ikke vil spille mer etter operasjonen!! :x  Med tanke på vår spissrekke så er dette SVÆRT dårlige nyheter. Rossi forsvinner også mest sannsynlig så da står vi igjen med Martins og Sibbe (som egentlig er midtbane).

Roeder er ute i europa å "snur enhver stein på leting etter en spiss" . Vi ender nok opp med et nytt bud på Viduka...



Ameobi ute fra og med Januar.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« Svar #1 på: 24. Sep. 2006, 12:41 »
Jeg er glad letingen allerede er begynt, og jeg håper det kommer noe fornuftig ut av det. Sibierski er neppe god nok til å satses på som noen permanent løsning. Og Ameobis problem ville ikke løst seg om Rossi hadde blitt hos oss ut sessongen ettersom han ikke har egenskapene til Ameobi som Roeder nå er klar på at han vil erstatte i Januar vinduet.

Og selv om jeg ikke er noen naiv evig optimist som sitter å håper på gull og grønne skoger uten det minste snev av fornuft syns jeg den negative vinklingen her er litt unødvendig Kesse. Har vi ikke nok klagetråder allerede?

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« Svar #2 på: 24. Sep. 2006, 12:56 »
Vel, som du sier er du evig optimist. Jeg er evig pessimist!;) Neida, men jeg føler det her er noe av det dummere jeg har sett. Det strider NOK engang mot ALT Roeder har sagt.. Som feks at spillere aldri skal spille hvis de ikke er 100% klare.

Hvis du ikke orker en klagetråd så er det andre positive tråder her også... Men jeg har gjort om litt på innlegget så det ikke er like negativt!;)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« Svar #3 på: 24. Sep. 2006, 13:05 »
Vel vel, jeg prøvde da å påpeke at jeg ikke er noen naiv evig optimist ;)
Og jeg syns heller ikke at alt ser super-lyst ut om dagen. Men faktum er at jeg syns det snart hadde holdt med en klagetråd her nå, da hadde jeg glatt droppet den. Men jeg vil prøve å følge med å holde meg oppdatert og av nysgjerrighet interesserer nå nye tråder meg da. Muligens en sykdom? Uansett syns jeg det er altfor mange klagetråder nå om dagen hvor den samme leksa går igjen, og min personlige mening er at det er med å trekke ned kvaliteten her inne.

At alt som står i artikkelen du linker til her ikke er like gjennomtenkt skal jeg ikke prøve å si imot deg på engang.
En annen ting er jo hvordan artikkelen først ble til. Om det er Roeder som går ut og ønsker å fortelle hva de driver med i korridorene om dagen, eller om det er journalistene som stadig vil ha noe å skrive om. Jeg antar egentlig det siste, og da kan jeg ikke se at den godeste Roeder har så mange andre valgmuligheter på hvordan han skal uttale seg.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« Svar #4 på: 24. Sep. 2006, 13:21 »
Sorry, gikk litt fort der.

Ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er at Ameobi hadde mulighet til å bli operert i sommer, da hadde han vært klar for spill rundt den tiden her kanskje. I stedet blir han operert i Januar, og mister hele den viktige sesongavslutningen. Er først og fremst det jeg er misfornøyd med..

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« Svar #5 på: 24. Sep. 2006, 13:24 »
Sitat fra: "kesse"
Sorry, gikk litt fort der.

Ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er at Ameobi hadde mulighet til å bli operert i sommer, da hadde han vært klar for spill rundt den tiden her kanskje. I stedet blir han operert i Januar, og mister hele den viktige sesongavslutningen. Er først og fremst det jeg er misfornøyd med..

Enig der ja.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« Svar #6 på: 24. Sep. 2006, 17:56 »
Men sånn som jeg forsto det var det like mye Sholas eget valg, som klubbens. Jeg tror nok Shola har et ord med i laget sjøl når det gjelder tidspunktet for hans operasjon.

All grunn til å være misfornøyd med at han ikke har blitt operert tidligere, selvfølgelig, men det kan være mange grunner til det. Vi hadde tross alt ikke en eneste spiss i sommer, bortsett fra Ameobi. Og da var det ikke helt enkelt å bare bestemme at "nå legger vi Shola under kniven", og gambler på at vi greier oss gjennom Intertoto og potensiell UEFA-kvalik uten en spiss.

Jeg gjør regning med at klubben har lagt en plan for hvordan man skal unnvære Ameobi når det er bestemt at det blir operasjon i januar.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« Svar #7 på: 24. Sep. 2006, 19:09 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg gjør regning med at klubben har lagt en plan for hvordan man skal unnvære Ameobi når det er bestemt at det blir operasjon i januar.


>> A la den fantastiske planlegginsevnen klubben viste i løpet av det året man visste at klubbens ubestridte målkonge og kaptein - Alan Shearer - skulle legge opp kommende mai?

Newcastle United og planlegging er ikke forenelig, Joakim... Det bør du vite. Vi skal derfor ikke regne med at man har noen plan når Shola Ameobi legges på operasjonsbordet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« Svar #8 på: 25. Sep. 2006, 10:22 »
Hvis Sibierski fortsetter med den gode innsatsen, kan han snart erstatte Shola.

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« Svar #9 på: 25. Sep. 2006, 11:33 »
Tror faktisk at godeste Carew kunne vært en god targetmann for newcastle. Slik han har fremstått de siste landskampene kunne han passet perfekt inn hos Newcastle.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Ameobi sin sesong ferdig i Januar!
« Svar #10 på: 25. Sep. 2006, 16:55 »
Jeg er enig i det. Carew har hurtighet, fysisk styrke, teknikk og er meget god i lufta. Men han scorer ikke særlig mye mål, og må således ikke forventes å være noen goalgetter.

Men nå har vi Sibierski som gjør en god innsats. Carew kan vente frem til neste sommer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon