20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norge - Tyrkia  (Lest 9699 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #45 på: 20. Nov. 2007, 16:20 »
Stemmer det. Men det spilles ikke ligakamper på Wembley. Det gjør det jo på Ullevaal og vi har jo sett hvordan gressmatta der ser ut av og til. Svært sjelden jeg har sett sånn på Stavanger Stadion.

1.. Cup kamp i året.. synes du det er mye?
Du mener vel ikke at alt som spilles av klubbfotball på Ullevaal er cupfinalen? Da har du bommet totalt. Både Vålerengen og Lyn spiller sine hjemmekamper på Ullevaal. Det gjelder både for serie og cup. Og i tillegg kommer cupfinalen.

Og det er ikke bare i perioden mellom Wembley 1 og 2 at andre stadioner ble brukt. Jeg synes så bestemt å erindre at England har spilt landskamper på SJP, Old Trafford og andre stadioner også FØR gamle Wembley ble revet. Og da tenker jeg ikke på EM96.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #46 på: 23. Nov. 2007, 15:30 »
Erindre=huske...

Vi snakket ikke cup nei. ALLE kampene sliter nemlig på banen. Ikke bare cup-kampene.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #47 på: 21. Des. 2007, 16:13 »
Det spilles mye mer enn bare en kamp på Ullevaal... BÅDE Lyn og Vålerenga spiller nemlig hjemmekampene sine der. Så det spilles ca en kamp i uka der til vanlig, i motsetning til andre baner, der bare ca annenhver kamp spilles der. Altså blir det 13 seriekamper mer enn f.eks Lerkendal. Når du legger til cup-kamper og UEFA-cup/Champions League, så blir det en del. Så jeg forstår ikke helt hva du mener med ''en kamp ekstra i forhold til utenom cupen''...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #48 på: 19. Jan. 2008, 13:25 »
Så det skal ikke brukes ressurser på vedlikehold av Ullevaal når landslaget spiller kamper i oktober, november, mars, april?
Lerkendal brukes av kun ett lag, og det brukes aldri til landskamper. Det er KUN Rosenborgs hjemmekamper i cupen som vil bli spilt der. Ullevaal brukes av Lyn OG VIF, som cupfinalearena og som landslagsarena. Jeg ser ikke hvordan det er så mye mer synd på Rosenborg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon