20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norge - Tyrkia  (Lest 9720 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #30 på: 18. Nov. 2007, 12:33 »
Jeg var ikke på den kampen, nei. Men med mindre de hadde satt ekstra mikrofoner foran bortepublikum, så knuste Tyrkerne oss rått i tribunekampen.

Har vært på Ullevaal før selvfølgelig og sett Norge spille, og hver bidige gang har hjemmefansen vært svært skuffende. Mot Hellas var det bra, da, om jeg ikke husker feil. Og mot Argentina også.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #31 på: 18. Nov. 2007, 12:50 »

Spille Landskamper i trondheim er jo helt absurd...
Absurd for de fleste som bor i eller i nærheten av Oslo ja.

Er helt enig i at landskamper bør spilles i andre byer enn bare Oslo. Hvorfor ikke spille dem i Trondheim, Bergen, Stavanger, eller kanskje til og med Kristiansand?

Bare tull å spille i Oslo bare fordi NFF har kontorene sine der.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #32 på: 18. Nov. 2007, 15:06 »
Ja. Husker da Norge spilte flomlyskamp på Aspmyra mot Island. Da var det utrolig stemning. Tror slettes ikke det ville skadet å spilt kamper i andre byer enn Oslo for stemningens skyld.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #33 på: 18. Nov. 2007, 15:10 »

Spille Landskamper i trondheim er jo helt absurd...
Absurd for de fleste som bor i eller i nærheten av Oslo ja.

Er helt enig i at landskamper bør spilles i andre byer enn bare Oslo. Hvorfor ikke spille dem i Trondheim, Bergen, Stavanger, eller kanskje til og med Kristiansand?

Bare tull å spille i Oslo bare fordi NFF har kontorene sine der.

Er vel litt fleire grunner enn det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #34 på: 18. Nov. 2007, 15:12 »
Vanskelig å "skape et fort" når vi aldri spiller på det samme stedet! Landsslaget har alltid, og skal alltid spille på Ullevaal, sånn er det bare. Jeg kan aldri se for meg at landslaget kan spille på Lerkendal, det blir bare feil. Og det blir jo bare riktig å ha landslagsstadionet i Hovedstaden. For det er mye enklere at folk samles nettopp her. Ellers blir det bare Trøndere eller Bergensere på landskamper, og det blir feil.

Og jeg er velidg skuffet over landslaget. Jeg hadde virkelig håpet på at det endelig skulle løsne for Norge, for jeg føler at denne gangen var det virkelig vår tur. Synd at en dårlig midtbane, som OVERHODET ikke hadde kontroll på Emre og gutta. Og Tettey er en stor bløff. Hadde ikke autoritet i det hele tatt. Skjønner overhodet ikke hvorfor ikke en spiller som Riseth ikke får spille, når det faktisk er rutine vi trenger i denne kampen, som var en av de viktigste landskampene på lang, lang tid. Og lillebror Riise er så oppskrytt at jeg blir flau. Han er så røken at det er til å le av. Skjelbred burde ha spilt, for med en gang han kom inn ble det mye mer fremdift i spillet! Riise, med den "fantastiske" teknikken sin, mistet ballen og måtte spille tilbake til backen gang på gang.

Da fikk jeg ut litt frustrasjon! deilig.

Og jeg håper at en supporter-skare fra Norge, gjør som Engelskmennene gjorde igår. Dro til Israel for å heie på hjemmelaget. HEIA BOSNIA! Vis hva du kan Zlatan Muslimovic

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #35 på: 18. Nov. 2007, 16:31 »
Sa jeg noe om Tromsø?

Selvfølgelig må det være stadioner som kan ta en del tilskuere. Ca 13-17000? Alle byene jeg nevnte har det og kan helt sikkert lett fylle dem.

Synes ikke akuratt det er ''elektrisk'' stemning på Ullevaall heller. Tror det ville blitt mye bedre stemning i f.eks Bergen.
« Siste redigering: 18. Nov. 2007, 16:36 av Håvard »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #36 på: 18. Nov. 2007, 17:19 »

Spille Landskamper i trondheim er jo helt absurd...
Absurd for de fleste som bor i eller i nærheten av Oslo ja.

Er helt enig i at landskamper bør spilles i andre byer enn bare Oslo. Hvorfor ikke spille dem i Trondheim, Bergen, Stavanger, eller kanskje til og med Kristiansand?

Bare tull å spille i Oslo bare fordi NFF har kontorene sine der.

Blir nok vanskelig å skape ett elekrisk hjemme publikum hvis vi skal spille hjemmekamper i Tromsø??

Kommer ikke til å gå det vettu.. er nok for inbilsk der!

Hvorfor i pokker skulle det ikke bli kjempestemning i Tromsø?
Det er allerede utprøvd i Bodø, og da var det elektrisk stemning til flomlys, selv med et labert 1-1-resultat å vise til mot Island.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #37 på: 18. Nov. 2007, 19:07 »
Jeg ser overhodet ikke noe galt i å spille enkelte privatkamper rundt om i Landet, hovedsaklig i Trondheim, Bergen og Stavanger. Landslaget er for hele landet, ikke sant? Når Ullevaal knapt nok er halvfullt, med mindre Argentina, Brasil eller England står på motsatt banehalvdel i privatkamper, hvorfor ikke prøve å skape litt bedre stemning andre steder? Lerkendal er mindre enn Ullevaal, men RBK har et langt høyere tilskuertall enn Vålerengen. Hvor vanskelig kan det da være å få trønderne til å samles om landslaget? Greit nok, Lerkendal fylles ikke opp om Ghana står på motsatt halvdel. Men jeg tror nasjoner i mellomsjiktet vil ha lettere for å fylle opp Lerkendal, Brann og Viking stadion(er), enn Ullevaal. Det er en kjent sak at Oslo-folket er tyngre å be enn i andre deler av landet.

I Tromsø virker det å være stor entusiasme, sikkert mulig å spille landskamper der også, med publikum tilstede. Riktignok er TIL-fansen enormt optimistiske og totalt uten virkelighetsforståelse og bakkekontakt, men de møter likevel opp når det er fotballkamp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #38 på: 18. Nov. 2007, 23:09 »
Kvalikkampene og de "store" privatlandskampene skal fremdeles spille på Ullevaal. Det er de mindre populære kampene som må flyttes ut av Ullevaal. Ullevaal blir fryktelig tomt når Vatikanstaten kommer på besøk. Da er det bedre med 5-10000 på en stadion som tar 10-16000.
England spiller ikke absolutt alle kamper på Wembley. Hvorfor skal da Norge spille absolutt alle kamper på Ullevaal?

Sverige spiller ikke alltid på Råsunda de heller. Hvorfor kan ikke Norge bruke noen av de andre flotte stadionene vi har? På den måten kan vi jo kanskje også "markedsføre" Norge i forhold til en EM-søknad. Det er en kjent sak at NFF flere ganger har vært inne på tanken om å søke å arrangere et EM i fotball. Enten alene, eller sammen med Sverige.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #39 på: 19. Nov. 2007, 19:33 »
Hva angår Brann Stadion, Viking Stadion og Lerkendal så er alle de tilpasset UEFAs regelverk, så det eneste motstanderen skal ha å klage på er vel evt. gressmatta, men jeg har inntrykk av at klubbene tar bedre vare på sine arenaer enn NFF. Og det er ikke akkurat sånn at det er veldig mye mer vanskelig å reise til Stavanger, Bergen eller Trondheim, enn det er å reise til Oslo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #40 på: 19. Nov. 2007, 19:42 »
England spiller ikke absolutt alle kamper på Wembley. Hvorfor skal da Norge spille absolutt alle kamper på Ullevaal?

Selvsagt spilles ALLE England sine landskamper på Wembley.....det er bare det at de har spilt på andre stadioner mens Wembley har blitt bygget om...Da fikk til og med Turf Moor(Burneley sin hjemmebane) en landskamp....St. James fikk vel to-tre tror jeg...De fleste ble vel spilt på Old Trafford.....Men nå går rubel og bit av England sine hjemmekamper på Wembley.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #41 på: 19. Nov. 2007, 20:06 »
Stemmer det. Men det spilles ikke ligakamper på Wembley. Det gjør det jo på Ullevaal og vi har jo sett hvordan gressmatta der ser ut av og til. Svært sjelden jeg har sett sånn på Stavanger Stadion.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #42 på: 19. Nov. 2007, 23:44 »
Høh?
Det spilles dobbelt opp med seriekamper på Ullevål jo, ettersom både Lyn og VIF har hjemmekamper der. Pluss de hjemmekampene de to laga måtte ha i cupen pluss finalen, dersom vi skal pirke veldig,
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #43 på: 19. Nov. 2007, 23:46 »
Stemmer det. Men det spilles ikke ligakamper på Wembley. Det gjør det jo på Ullevaal og vi har jo sett hvordan gressmatta der ser ut av og til. Svært sjelden jeg har sett sånn på Stavanger Stadion.

1.. Cup kamp i året.. synes du det er mye?


Ein cup kamp. ?
Nåvel om Lyn rykker ut på bortebane i 1 runde så. Men så spilles det 13 seriekamper også da.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Norge - Tyrkia
« Svar #44 på: 20. Nov. 2007, 00:06 »
Er Enga flytta til Bislett?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida