20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146103 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #450 på: 22. Juli 2018, 08:35 »
Synes de fleste her overser det viktigste av alt...

Ashley tjener mest mulig på å ha en klubb som unngår nedrykk og har lavest mulig utgifter(spillerkjøp/lønninger til spiller/trener).

Han vet også at en Champions League plass vil gi større inntekter. Men dette vil koste mer enn en milliard, og regelmessig høye overgangsvinduer opptil flere sesonger uten noen som helst garanti for dette.

Spessielt nå som vi har 6 potensielle CL klubber, og nivået har aldri vært så høyt, og så mange potensielle vinnere. I tillegg har alle disse klubbene enorme inntekter og kjøper rådyre spillere med skyhøye lønninger. Enkelte er også penge dopet og er ikke økonomisk forsvarlig å kjempe mot...

Men vi er normalt den klubben med 7ende best omsetning(inntekter, utenom overganger) i PL. Og med alle overgangene ut og inn har vi et enormt overskudd (med unntak av de pengene vi tapte på en sesong i Championship.

I tillegg tjener vi enormt på å være i PL med de nye TV inntektene som gjør at selv halvgode lag bruker nesten halv milliard på spillere.. Og med så lite spillerutgifter på både lønningsfronten og overgangsfronten, så blir jo overskuddet maksimalt.

Selv jeg som supporter ser at alt tullet med disse rike sjeikene i City og Abramovtisj, og kunnstig høye sponorinnekter for Manchester United, har dannet en elite vi økonomisk ikke er i en forvarlig posisjon til å utfordre. Klubber som også har langt mer inntekter pga større fanbase verdensbasis, noe som ikke vil snu seg med det første for vår del, og vi derfor ikke kan utkonkurere med tilsvarende overgangsbudsjetter, da vi vil ha langt mindre inntekter til å dekke disse.

Jeg vil sevlfølgelig ha nye gode spennende spillere til klubben, men er også realistisk og skjønner vi verken kan hente fra øverste hylle,rett og sett fordi vi ikke er noe topplag.

Se alt fra en eiers synspunkt. Om han er en foretningsmann, som stort sett alle er. Altså ikke fans, så vil han jo generere inntekter for seg selv. Med unntak av disse rike folka i PSG Chelsea City, Kina osv...
Ashley vil tjene mest mulig, om sportslig suksess gir såpass mye mer inntekt at dette lønner seg vil han nok satse på det. Brukte jo en milliard i panikk for å prøve unngå nedrykk...

De andre eierne har nok likt syn. Det er for dyrt å iinvestere seg til CL, og de prøver bruke nok penger til å unngå nedrykk med overskudd...Alle har nok regnet på dette hvor mye som burde brukes, og er forsvarlig. Den VESENTLIGE forskjellen, er at Ashley kunne fått mye større sposor inntekter, OG I TILLEGG, betaler vesenlig mindre enn andre sponsorer vil, for å sponse sitt eget firma, noe som er "inntekter" i mange hundre millionersklassen i promotering. Noe som blir Ashleys fortjeneste. Så istedet for å få den beste betalte sposor avtalen, får vi en dårlig betalt. VI får pengene, men langt mindre, fordi Ashley får enormt økte inntekter gjennom reklame, kontra hva han må betale. Dessuten kan han vel nærmest velge å betale klubben lite i sponsorinntekter? Siden det er hans eget firma? Syns dette ikke burde vært lov på et vis. Kanskje fordi jeg er supporter å ser meg blind på det, og har ikke tenkt nøye gjenom det.....

I tillegg er ikke andre eiere så frekke at de endrer stadionnavnet så grovt...De viser nogenlunde respekt for supporterne antar jeg...

Men vil dere si at andre eiere(unntatt pengedopa lag sine), bruker mer, og prøver satse på komme til CL etc? Gjelder ikke dette hele PL fra7-20...Føler omtrent alle kan rykke opp og komme opp på 7ende, og så er det et enormt skille der, der ingen har råd til å satse på å utfordre...Spesielt da kun top 4 gir økte inntekte gjennom CL...
 

Men spennende talenter, som kan gå rett inn og kjempe om plass på laget, og kanskje utvikle seg til en spiller på nivå for å spille for en klubb i CL, hadde vært spennende. Er mange gode spillere rundt omkring.

Rondon er en meget god spiss. Virker som enkelte her undervurderer han. Ikke missforstå. Jeg skjønner at det er en form for frustrasjon over hvilket signal dette sender i hvilken prisklasse vi skal hente spillere. Ikke den mest spennende spiller jeg ser for meg ta steget til Real Madrid akkurat... Men er nok PLs mest undervurderte spiss. Og hvem trener vil du ikke ha til å hente en slik spiller? Han er PLs beste førsteforsvarer, som Mandzucic var i VM....Vi så hvordan det gikk..  Jobber knallhart og har en meget god fysikk,. Er et mareritt for en midtstopper med alt arbeidet han legger ned med fysikken sin. Er en som scorer jevnt bra med mål, og dette er spessielt imponerende måten WBA har brukt han. Tipper han vil snitte på 15 mål eller mer i sesongen og være en enorm ressurs for spillere som Kenedy, Ritchy, Murphy, Atshu, og kan legge opp ballen for dem med en stuss eller skjerme ballen med mann i ryggen... God hodespiller også. Gjør at vi kan variere mellom lange baller, innlegg, og raske kontringer med vingene, og gjennombruddspasninger, om kampplanen har behov for dette...I tillegg er Benitez en ekspert på defensiv organisering, og PLs beste førsteforsvarer tror jeg han kan få maks ut av. Er meget positivt...

Når det gjelder salget av Mitrovic virker det som de hadde en uverenstemmelse utenforbanen, det er synd, og om jeg vil at en av dem skal gå må valget falle på Mitrovic. Jeg stoler på Benitez i avgjørelsen i å kvitte seg med han til tross for at enkelte av de senere prestasjonene hans i både Newcastle, Fulham og landslaget virket meget spennende, i hvertfall i forhold til de andre spissene våre. Også en meget hardtarbeidende, fantastisk oppspillspunkt, som også i motsetning til Carroll virker å kunne avslutte med beina. Høres sånn sett ut som en ung Rondon, med enda større potensiale. Men til syvende og sist har nok Benitez en eller annen grunn, og har nok gjort alt mulig for å løse det uten hell, om han ville beholde han....Når det gjelder Mbemba virket han som en enormt god fysisk stopper og teknisk, men var helt på bærtur taktisk til tider. Hater slike stoppere, og når selv ikke Bentez så potensiale i han så kan han gå, spessielt når summene det ryktes om er slik at vi får igjen omtrent  pengene for to påståtte flopper... Om Mbemba hadde økt verdi ved noen kamper som noen påstod er ikke sikkert. PLutselig hadde han avslørt sin taktiske utdugelighet ved alt for mange anledninger på alt for kort tid, summene det ryktes om er overaskende høye med så lite spillettid... Ca hva vi betalte om jeg har skjønt riktig...   Interessant at han visstnok var meget god som deffensiv midtbane for landslaget, en posisjon jeg kanskje kunne tenkt meg se han spille i. Meget fysisk, og burde kunne vært en god ballvinner i litt mindre farlige posisjoner. En "Kante type". Eller som en mer fysisk høyreback, som også gir oss en god hodespiller "for mye" på dødballer. I tillegg virker han brukbar teknisk. Men Benitez har nok tenkt  på alt dette, sett ting på trening vi ikke vet, og som sagt, når det gjelder forsvarspillere vil jeg ha en solid god stopper, ikke en monster fysisik teknisk stopper som gjør idiotisk taktiske valg og taper kampen for oss når som helst...Som David Luiz på sitt verste...Og betyr ikke at han vil bli like god som David Luiz på sitt beste...David Luiz hadde et helt sykt register, og kunne nesten spilt spiss og ving uten problem....

Merino salget forvirrer meg litt.... Virket som et røverkjøp og MEGATALENT... Fikk overraskende lite spilletid i perioder... Noe jeg igjen velger å stole litt på Benitez i valget av. Man så jo hva han gjorde ut av Diame sånn nå virker å være vår kanskje beste spiller slik han spiller. Sikkert også sett svakheter og det han trenger å vite for å gjøre en slik vurdering på trening osv. Om det var pga hjemlengsel var det veldig uheldig men noe vi ikke kunne unngått. Vi tjente 7 millioner, og det er jo forsåvidt greit å ta med.

Han Sør Koreanern er visst en god spiller. En defensiv midtbane litt lik Merino. Pasningssikker i førsteomgang men mangler litt på det defensive. En Shelvey/Merino type.. Om jeg ikke leste feil ville visst større klubber ha han men han gikk til oss fordi vi kunne tilby mere spilletid. Sånn sett er Merino erstattet. Pr dags dato er han marginalt bedre enn Merino, men Merino er jo meget ung...

Skjedde visst ikke noe med salget da det var aktuelt og er nok lagt på is intill videre, men man vet jo aldri om det plutselig en dag skjer noe...Men om Ashley tror han kan tjene år etter år på eie klubben vil han neppe selge den tenker jeg...I mediene virker det ikkke som Benitez vil dra. Men han krever midler å handle for for å bli. Men virker allikevel som det ikke er noe spøsmål om han er trener neste sesong. Stoler riktignok ikke på at han får disse pengene selv om han signerer... Ble jo lovt over en milliard sist sommer eller noe?...Ashley er heler ikke dum og ser nok verdien av både ha Benitez som trener, som ikke bare er en av verdens beste trenere, og har gjort en solid jobb. Men ser nok også verdien av å styrke laget til en viss grad så han ikke opplever et nytt stygt nedrykk, og kan komme komfortabelt høyt på tabellen år etter år... I tillegg kanskje få frem noen spillere, klubben kan videre selge med fortjeneste....Ser for meg at Benitez heller ikke lar seg lure helt, og får det på en eller annen måte i kontrakten hva han får handle for eller er tydelig nok på hva han krever... Virker også som han nekter å forlate klubben uansett hvor dritt eiern behandler han/hvor lite cash han får å handle for.. Han elsker supporterne, og synes like synd på dem som seg selv, og utvikler gjerne laget med småpenger, lån og utvikle klubben gamle spillere og lag. Strukturer oss bedre og bedre defensivt, og enkeltspillre som Diame har han gjort til vesentlg bedre spillere... Tror han vurderer fortsette selv om ikke får penger nesten i hele tatt bare for å gjøre hva han kan for supporterne, og sikkert også liker utfordringen på et vis...Folk vil ikke kritisere karrieren hans som har vært enormt... Og vil skjønne hvorfor han ikke klarte ta Newcastle til toppen uten en krone, men også hedre han for alt han fikk til med ingenting. Mange mente han var minst top 5 beste trenere i PLifjor......
« Siste redigering: 22. Juli 2018, 08:45 av garyspeedfan »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #451 på: 22. Juli 2018, 13:54 »
Ny dag, nye rykter som det nok er liten grunn til å tro noe på....

http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/21/nufcs-media-partner-claim-benitez-is-in-for-croatian-international-now-available-on-a-free/

Milan Badelj på free transfer. Habil spiller dette, med på det Kroatiske VM-laget.

http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/22/exclusive-claims-nufc-will-make-6m-move-to-sign-championship-star/

Joe Bryan, venstreback fra Bristol City. Mener vi har blitt linket med han før?

http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/22/rafa-benitez-makes-loan-move-for-argentinian-defender-report/

Federico Fernandez, låneaavtale fra Swansea. Midtstopper, spilte under Rafa i Napoli.

Andre steder i verden ser jeg Pepe Reina, som vi har blitt linket til i det kjedsommelige, signerte for AC Milan på fri transfer i dag.
« Siste redigering: 22. Juli 2018, 18:37 av Geordie »
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #452 på: 22. Juli 2018, 18:48 »
Mange spennende spillere blir linket, men det skjer jo ALDRI noenting. Hadde vært strålende fornøyd jeg om Milan Badelj og Diego Reyes kom på free transfer. Andre Schurrle og Welbeck/King/Ings/eller en annen solid spiss, samt Ruben Loftus-Cheek på lån.
Vi blir jo linket til Federico Fernandez til £6 mill. Når til og med det er for mye er det desverre lite å håpe på.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #453 på: 22. Juli 2018, 21:24 »
Where’s the £123m made by the club last season? The £50 instalment that’s arrived from the Premier League this month? The £10m received for Mikel Merino?

Mike Ashley er en stor løgnhals, og er det verste som har skjedd klubben vår! Det er kun 8(!) uker siden han sa at alle pengene som klubben fikk inn, sku gå til Rafa.. Mannen er et virus!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #454 på: 23. Juli 2018, 11:56 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/rafa-benitez-aiming-least-one-14940419
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/16371178.newcastle-hoping-to-sign-fabian-schar-via-release-clause/

Ny spiller linkes,  Fabian Schar. Sveitsisk landslagsstopper. Ryktes om en klausul på ca 3 mill pund etter at Deportivo rykket ned. Han er vel omtalt i denne tråden tidligere? 

Fernandez nevnt i går, ryktes å være backupløsning om (når) de ikke får til Schar.

Merker jeg har mista all tro på at man skal få til noe seriøs butikk dette vinduet. Virker ikke å være en eneste overgang, verken inn eller ut uten "komplikasjoner".....
« Siste redigering: 23. Juli 2018, 12:10 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #455 på: 23. Juli 2018, 12:26 »
Jeg har nevnt Schär tidligere, og mener han vil være en god tilvekst. For £3m er det jo et røverkjøp, minimal risiko.
Jeg håper vi kliner til på den!

Ang komplikasjoner: jeg tror Rafa nekter å selge en spiller før vi har en ny en inn. Mbemba burde nok ha signert for Porto for flere uker siden, problemet er bare at vi ikke har funnet en erstatter. Den kommer sannsynligvis/forhåpentligvis i form av Schär eller Fernandez, og da slipper vi Mbemba.
Vi evner ikke å hente spillere inn, dermed blir det vanskelig å sende spillere ut også 🙄
« Siste redigering: 23. Juli 2018, 12:32 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #456 på: 23. Juli 2018, 13:21 »
Jeg har nevnt Schär tidligere, og mener han vil være en god tilvekst. For £3m er det jo et røverkjøp, minimal risiko.
Jeg håper vi kliner til på den!

Ang komplikasjoner: jeg tror Rafa nekter å selge en spiller før vi har en ny en inn. Mbemba burde nok ha signert for Porto for flere uker siden, problemet er bare at vi ikke har funnet en erstatter. Den kommer sannsynligvis/forhåpentligvis i form av Schär eller Fernandez, og da slipper vi Mbemba.
Vi evner ikke å hente spillere inn, dermed blir det vanskelig å sende spillere ut også 🙄

Kan nok hende du har mye rett i dette. Og stemmer påstandene om at Ashley holder igjen midler siden Rafa ikke vil signere ny kontrakt, er dette komikveld på lavt nivå.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #457 på: 23. Juli 2018, 14:05 »
Isolert sett så kan jeg faktisk skjønne Mike Ashley.....

Å la Rafa bruke en del penger nå, når fremtiden er såpass usikker som den er, er ikke nødvendigvis så smart. En manager henter (i prinsippet) spillere som passer sin spillestil, og typer som han trenger. Hvis vi bytter ut Rafa om 10 måneder, kan det hende de spillerne som finnes i klubben ikke passer den nye manageren. Da må det byttes ut en hel haug med spillere.

MEN!! Rafa har gitt klart uttrykk for at han ønsker å bli, men savner ambisjoner og handlekraft! Så selvsagt blir det latterlig å ikke etterkomme hans krav om forsterkninger. For det trengs!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #458 på: 23. Juli 2018, 14:38 »
Nettopp. Vi har på plass den beste manageren vi realistisk kan håpe på, som alle inkludert Ashley, ønsker med videre. Det naturlige i min verden er da å gjøre det man kan for å beholde denne manageren.
No fate but what you make

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #459 på: 23. Juli 2018, 17:05 »
Mbemba ser ut til å bli solgt i dag.. positivt med tanke på nye kjøp.
Schar er jeg derimot usikker på, alltid vært et navn som har sirkulert rundt.. men noen som faktisk har sett han spille som synes han er god? Men hvis det er et nytt 4-alternativ til midtstopper plassen så er vel han sikkert god nok.
Irriterer meg at vi ryktes til middelmådighet, og begynner å bli fornøyd med spiller som Schar, Fernandez, KI etc..  :'(. Ikke noen jeg gleder meg spesielt til å se i vennskaps kamper..

Siden Benitez er ute etter en target spiss så blir det sikker ikke noe av Welbeck, The chronicle melder at det ikke har vært noe snakk mellom klubbene om spilleren. Noe i L.Perez kansje? Klubben (og jeg) var jo veldig interessert i han forrige sommer-vindu

kjotpuck

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #460 på: 23. Juli 2018, 18:12 »
mouthinio til wolves for 5 mill.. hvor er vi :)?????.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #462 på: 23. Juli 2018, 19:40 »
Bra. Han hadde tekniske ferdigheter, men mangler dessverre fysikken nødvendig for PL.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #463 på: 23. Juli 2018, 19:58 »
Men nå må det faen ta å skje noe snart. Gårsdrift av en klubb. Spiss, 10er, back, midtstopper. Det er minimum. Får vi ikke inn det er det stryk fra hele gjengen. Ja det er Ashley som sitter på toppen og det er noen få dager til vinduet stenger, men sånn helt seriøst får vi ikke inn folk så kan vi like greit drite i hele sesongen og lage kaos hver eneste serierunde. Har lidd meg gjennom Pardew og Championship (jada det er flere klubber som lider enn oss Leeds og Portsmouth og bla bla bla), men nå er jeg faktisk lei. Jeg gidder ikke å se pre-season kampene (det har jeg gjort før), det dreper interessen min dette her og det er en fyr som er årsaken til det hele.

Ser også at vi er linket vagt til Joe Bryan. Kjempefin spiller, håper den går i boks. Ingen seriøse kilder ute enda dog.
« Siste redigering: 23. Juli 2018, 20:03 av Fluffy »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #464 på: 23. Juli 2018, 21:13 »
Helt greit at Mbemba selges. Men han må jo da også erstattes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida