20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271774 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #45 på: 09. Nov. 2005, 20:56 »
joakim: ja, det er en grunn at johnsen er landslaget og ikke opdal. den grunnen er hareide. men, johnsen er en god keeper, ingen tvil om det! Likevel mener jeg at opdal skal taes inn i troppen, som reservekeeper. dette er for å kunne steppe inn hvis johnsen skulle bli skadet, i og med at opdal KOMMER til å vokte Norges bur om to år. men hva er det egentlig opdal har å lære da? ja, han må få litt mer rutine, og ja, han må roe seg litt ned når det gjelder feltarbeid. men bortsett fra dette, er han en komplett keeper, med et talent som du tydligvis ikke øyner!!!

plebbster: johnses er ikke tippeligaens dårligste keeper, han er jo god i forhold til gustafsson:p! men mitt poeng her er at opdal er kanskje ikke bedre atm, men KOMMER vertfall til å bli bedre!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #46 på: 09. Nov. 2005, 22:53 »
Haha. Om to år er det Espen Johnsen (om ikke Rune Jarstein) som vokter Norges mål. Håkon Opdal skal være veldig, veldig, veldig heldig om han får være tredjekeeper i en og annen tropp. Kanskje får han gleden av å spille en eller annen tåpelig treningskamp og ellers ha like lite å bidra med som Jørn Jamtfeil. Som kanskje kan sammenlignes med Opdal. Bortsett fra at Jamtfeil var bedre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #47 på: 10. Nov. 2005, 13:09 »
Både Drillo og Hareide hater Brann. Der har du grunnen til at ikke Kvisvik og Opdal har vært på landslaget i år. Det at Hareide bruker Solli ( en av de dårligste midtbanene i tippeligaen ) fast på landslaget er en skam og det bekrefter at landslagssjefene bare går til RBK hvis de mangler en fyr på en plass. Kvisvik hadde klart seg bedre enn Solli selv på høyresiden!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #48 på: 10. Nov. 2005, 13:12 »
Sitat fra: "plebbster"
Både Drillo og Hareide hater Brann. Der har du grunnen til at ikke Kvisvik og Opdal har vært på landslaget i år. Det at Hareide bruker Solli ( en av de dårligste midtbanene i tippeligaen ) fast på landslaget er en skam og det bekrefter at landslagssjefene bare går til RBK hvis de mangler en fyr på en plass. Kvisvik hadde klart seg bedre enn Solli selv på høyresiden!


Hahaha!
Synd å si det, men der er du helt ute på jordet. Opdal har aldri vært en like god keeper som Espen Johnsen. Solli er god han, men ikke som høyreving.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #49 på: 10. Nov. 2005, 14:31 »
Solli er overhodet ikke i form for tida. Han har vært svak for Rosenborg, hadde to dårlige dager mot Real Madrid, og vil neppe gjøre stor nytte for seg på høyrekanten. Derimot er Daniel Braaten i form. Han har påknappen på, og stoppet Roberto Carlos glimrende i begge kampene mot Real. Her skal Hareide ta ut Nedved av kampen. Da bør han i mine øyne bruke Daniel Braaten. I tillegg har Daniel mye, mye mer å bidra med offensivt.

Med Solli kan vi fort få unødvendige balltap i farlige posisjoner. Med Baros og Nedved med hos Tsjekkia vil ikke det være noen stor fordel. Daniel Braaten mister aldri ballen, uten at han rekker å ta den igjen, eller lage frispark, tidsnok til at laget får re-organisert seg.

Espen Johnsen har alltid vært og vil alltid være en mye bedre keeper enn Håkon Opdal. Det har ingenting med at landslagstrenerne ikke liker Brann å gjøre. Opdal er bare ikke god nok i forhold til Myhre, Johnsen og Jarstein, som bør være Norges keepertrio dersom vi kommer til VM.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thommazz

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 214
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #50 på: 10. Nov. 2005, 19:31 »
Vi må hente tomasz sokolowski.. fremtidens stjerne :)  :wink:
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

Paul Andreas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 383
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #51 på: 10. Nov. 2005, 21:07 »
Hva med espen sin bror, marius? Tror faktisk han kan være akkurat det newcastle trenger ettersom baba ikke har levd helt opp til forventingene. Marius er både hurtig, taklingssterk samtidig har han offensive ferdigheter, utrolig god på hode og en enorm fightervilje. Spørsmålet er om han holder premier league nivå, noe jeg tror han absolutt gjør. Synd han ikke får prøvd seg på venstrebacken på landslaget. hater trynefaktoren som florerer på det norske landslaget. Riise har vært håpløs denne sesongen. Likevel har han klippekort på landslaget.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #52 på: 11. Nov. 2005, 12:36 »
Marius Johnsen er neppe god nok per dags dato til å danke ut Baba og forsterke oss så enormt på venstrebacken.
Han er god i Norge ja. Så absolutt. Og blant de bedre. Men han er ikke for god. Jeg vet jeg også var svært kritisk når Gamst gikk ut i fjor. Likevel tror jeg ikke en stor klubb som Newcastle, med de skyhøye forventningene som hviler på klubbens spillere, er det beste for lillebror Johnsen, som aldri før har spilt i Tippeligaen, før han plutselig var blant de bedre i år.

Jeg vil se om Start og Johnsen kan fortsette like bra til neste sesong. Hvis så skjer kanskje jeg kan vurdere Johnsen til sommeren. Men nå i vinter har jeg liten tro på at Marius Johnsen er mannen som kan løfte Newcastle til nye høyder.

Når vi skal kjøpe venstreback er det kun det beste som er godt nok. Med andre ord, Wayne Bridge.

Per dags dato vet jeg ikke om en eneste norsk spiller i Norge som er god nok for toppen av PL. Det er kun en spiller som virkelig kan forsterke og fornye Newcastle, og han bøtter inn med mål i Frankrike...

Men det er selvsagt mange spennende spillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Paul Andreas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 383
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #53 på: 11. Nov. 2005, 12:46 »
Sitat fra: "Joakim"

Jeg vil se om Start og Johnsen kan fortsette like bra til neste sesong. Hvis så skjer kanskje jeg kan vurdere Johnsen til sommeren. Men nå i vinter har jeg liten tro på at Marius Johnsen er mannen som kan løfte Newcastle til nye høyder.


Enig med deg i at det ville vært for tidlig å hente han allerede til jul, kanskje sommeren også er litt tidlig. Men dersom han greier å prestere like bra som denne sesong og kanskje få tillitt i et par landskamper, kan han fort bli aktuell. Jeg bare lufter ideen litt nå selv om det er urealistisk.

John Carew hadde vært kanskje akkurat den spilleren som kunne "erstattet" Shearer. Sterk spiller som lurer forsvarerene med at han faktisk har et vanvittig tempo til å ha en så stor kropp. Det eneste jeg er litt redd for er at jeg synes han tåler motgang dårlig. Men han har jo blitt mer voksen og har forhåpentligvis lært å takle motgang bedre enn han har vist tidligere.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #54 på: 11. Nov. 2005, 12:53 »
Problemet med Carew er at vi først må kvitte oss med Souness. Souness og Carew vil aldri kunne gå godt sammen. Det vil neppe bli like mye bråk som med Bellamy og Robert, men Souness vil aldri klare å få det beste ut av Carew. Vi kan jo se på hvilke fantastiske personligheter som har gjort Carew til den fantastiske spissen han er. Man kan si hva man vil om Houllier, men jeg tror han har bedre man mangement-egenskaper enn Souness, uten at jeg skal bruke dette innlegget til å ramse opp alt som er galt med Souness. Det vet alle sammen utmerket godt fra før.

Hvis vi tenker et år frem i tid, så vil vi helt klart ha et bedre grunnlag å vurdere Johnsen på. Da kan vi si mer sikkert om han kan bidra med noe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Paul Andreas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 383
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #55 på: 11. Nov. 2005, 13:00 »
Jeg er veldig enig med mye av det du sier her Joakim. Føler at Carew er den type person som trenger å få ros og ikke altfor mye ris. Han tåler jo å få kritikk, men tror det har mye å si hvilken måten kritikken blir gitt på. Souness er ikke redd for å slenge med leppa og kjefte ut spillere. Dette vil nok, slik jeg ser det, virke negativt inn på Carew.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #56 på: 11. Nov. 2005, 15:55 »
Der er jeg litt uenig. Carew har tatt seg sammen, og virker til å være en mye mer voksen person nå enn for noen år siden. Jeg er ikke redd for at Souness og Carew skal komme på kollisjonskurs. Dessuten er ryktet til Souness selvfølgelig overdrevet til tusen. Spillere som Bramble og Dyer har hatt utrolig godt av Souness. Carew er ikke i nærheten så trøblete som Bellamy og Robert, og har aldri i verden gjort så mye stupid.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #57 på: 11. Nov. 2005, 18:54 »
Joda, Carew har tatt seg sammen og alt det der, men for å få frem det beste i Carew så må du ha en mye mer motiverende trenerstil enn Souness har. Det har Carew selv sagt. Han velger klubb etter hvem som er trener/manager. Og da tilsier all fornuft at han aldri kommer til å velge Newcastle så lenge Souness er manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #58 på: 11. Nov. 2005, 20:02 »
Vel. Fortsatt ikke sikker jeg. Som sagt, Carew kunne kjapt valgt Newcastle tror jeg, dersom Souness hadde vist interesse. Souness har spillertekke og er tydeligvis god til å overbevise spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #59 på: 12. Nov. 2005, 13:53 »
Jeg tror Carew og hans agent er meget bevisste på at Greame Souness ikke er den typen manager som vil gjøre Carew til en spesielt mye bedre spiller.

Jeg vet selvsagt ikke,  men jeg føler meg ganske sikker på at Souness ikke ville gjort Carew til en bedre spiller. Og jeg håper vel egentlig for Carews del at han er klar over det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon