20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300  (Lest 70560 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #420 på: 21. Aug. 2011, 05:59 »
Hehe, merkelige meninger. Cabaye var god idag! Han var tent og skulle vinne Derbyet. Imponert over intensiteten og arbeidsmoralen. 2 ganger takler han wes brown og vinner ballen høyt i banen.ene gangen går han i press på venstre siden. Ballen blir spillt bort, han fortsetter å jakte. En nufc spiller vinner ballen men blir tatt men cabaye er der og overtar. Han løp og løp idag!

Jeg sa akkurat dette til min bror på MSN. Cabaye fikk ikke helt til det offensive spillet, men i første omgang var han en forbanna kriger. Jobbet som en helt hele omgang, heltent og klar for å vinne. Deilig attitude på fyren! Vinner mange viktige dueller igjennom kampen gjør han også. Konge!
Jonas var også veldig bra i andre omgang. Mye fantastisk fotarbeid, og viser at han han noe i start elleveren og gjøre. Bra fyr!
Ameobi. Jobber som en helt! Seriøst, skal bak på en drakta mi. Lett!

Da er det bare og vente på en såkalt "shitstorm". ;D
Nei.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #421 på: 21. Aug. 2011, 07:55 »
http://www.fileserve.com/file/HU2j2qf

Match of the Day for i går

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #422 på: 21. Aug. 2011, 10:30 »
Jeg er veldig fornøyd med gårsdagens kamp. Spillemessig er det nok fremdeles en del å gå på men jeg regner med at dette vil gå seg til etterhvert som de skadde kommer tilbake og de nyinnkjøpte har fått enda noen flere kamper på baken.
Vi spiller godt og jevnt borte mot et sterkt Sunderland lag som holdt LFC til uavgjort på Anfield i første serierunde. Vi skaper sjanser, blir snytt for straffespark og har enkeltmanns prestasjoner som tidvis viser hva som er i vente når alt begynner å sitte. Vi klarer å styre spillet mer, holde mer på ballen å bruke midtbanen i mye større grad. Får flere frispark i farlige posisjoner som kunne vært unyttet bedre.

Defensivt synes jeg vi har god kontroll. Litt slurv og tegn på smårustne spillere ved enkelte anledninger men alt i alt ikke så værst. Sunderland kommer til noen sjanser men ikke så voldsomt mange og de få de har er heller ikke så store.

Alt i alt en jevnspilt kamp, men det er ikke ufortjent at det var NUFC som stakk av med alle 3 poengene. Vi har marginalt ballen mer enn Sunderland, mens de har marginalt flere sjanser og flere cornere enn NUFC igjen. Vi blir snytt for et soleklart straffespark og et "oransj" kort til Larsson. I tillegg stiller jeg spørsmålstegn ved at Cattermole fikk fortsette såpass lenge før kortet kom. Innimellom noen stygge og sene taklinger og veldig mange regelrette sabotasjer av spillet. Bardsley sin takling var rød, ikke gul som han fikk. Bør få 3 kamper for den å ikke 1.


Den sentrale midtbanen med Barton - Tiotè - Cabaye er i øverste PL klasse. Et vanvittig sterkt ledd det er få PL lag som matcher. Jonas gjør som vanlig en god jobb, det gjør også Ameobi. Midtforsvaret sitter bra mens backene sliter litt innimellom. Nye backer er ønskelig. Obertan var uten tvil den svakeste og burde blitt byttet før. Han har stor fart men gjør altfor lite nytte av seg underveis. Må bli mer direkte i stilen og gå mer rett på mål istedenfor å løpe langs linja. Da får han utnyttet hurtigheten best. Hadde noen muligheter der han kunne fått vist seg frem men er litt for feig og passiv. Litt mer bestemt og eksplosiv så er han der.

Store muligheter for en kjempeåpning på sesongen nå om de klarer å fortsette poengsankingen når de antatte svakere lagene står på motsatt side. Fulham (h), QPR (b), Villa (b), Blackburn (h) og Wolves (b) i de neste 5 kampene. Topper vi tabellen når disse er spilt?  8)

Christian, hvor finner du den statistikken du henviser til her?

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #423 på: 21. Aug. 2011, 10:42 »
Gå til hovedsiden for å avgi spillerbørs og for å laste ned høydepunkter med intervjuer på 15 min!

Synes det er merkelig hvor lav rating folk har gitt Ameobi.. Har nesten aldri sett han løpe så mye og være så på hugget som igår!

localhero

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #424 på: 21. Aug. 2011, 10:48 »
Ameobi blir for alene på topp...
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #425 på: 21. Aug. 2011, 11:13 »
Ameobi blir for alene på topp...
ameobi jobbet bedre i går enn han har gjort på lenge og all cred t han for d. Men mener fremdeles at han ikke er god nok til å være en så stor og sterk spiller som han er. Med unntak av gårdsdagens kamp jobber han for lite. Tiote er som mange sier her en usynlig arbeidshest. Ja han kan bli enda mer stabil i forhold til å sette i gang angrep, men stort sett syns eg han har ett veldig godt overblikk og sprer ballene godt og riktig fremover. Jonas var meget bra i går men obertan trenger mer tid på å bli trygg på seg selv. Han brukte for lang tid på å finne løsninger og dermed ble han greit tatt igjen. Blir han tryggere på seg selv og laget vil han bli en meget god spiller for oss. Alt i alt en bra gjennomført kamp og alltid fantastisk å vinne på stadium of shite. Sist men ikke minst skal krul ha mye av æren for noen meget gode matchvinner redninger

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #426 på: 21. Aug. 2011, 11:15 »

Store muligheter for en kjempeåpning på sesongen nå om de klarer å fortsette poengsankingen når de antatte svakere lagene står på motsatt side. Fulham (h), QPR (b), Villa (b), Blackburn (h) og Wolves (b) i de neste 5 kampene. Topper vi tabellen når disse er spilt?

Aston villa har foresten ett rimlig sterkt lag, og blir vansklig å ta borte.

tviler sterkt på det, men håper vi er i stand til å føre kampene når vi møter svakere motstand, noe av problemet i fjor.
vis vi etter de 5 kampene fortsatt er med å leker med de store gutta skal vi være fornøyde, men vis vi etter 7 pl kamper leder serien har vi mye morro å se frem til. det er tross alt 1/5 av sessongen og da vil vi være med å kjempe om europa:)

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #427 på: 21. Aug. 2011, 11:40 »
hvorfor kommer det jeg skrev som sitat? når jeg bare tok med litt sitat fra en annen?
« Siste redigering: 21. Aug. 2011, 11:42 av Tommyok »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #428 på: 21. Aug. 2011, 12:29 »
Korleis er statestikken frå Arsenal-kampen då?

La oss sjå:

Danny Simpson v.s Ryan Taylor

Simpson:
Passninger: 28/41
Avskjæringer: 2/2
Taklinger: 0/0
Avklaringer: 3/3
Blokkeringer: 1/1
Frispark: Gitt bort eit

Taylor:
Passninger: 25/34
Avskjæringer: 3/3
Taklinger: 2/4
Avklaringer: 6/6
Blokkeringer: 1/1
Frispark: Gitt bort to

Og du mener Raylor var bedre enn Simmo der? I mine øyne var Simmo bestemann etter Colo den kampen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Edelsten

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 77
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #429 på: 21. Aug. 2011, 12:44 »

Og du mener Raylor var bedre enn Simmo der? I mine øyne var Simmo bestemann etter Colo den kampen.

Både Raylor og Simmo var dårlige, det blir jo spørsmål om hvem som var dårligst.

S.Taylor var nok bestemann etter Colo. Midforsvaret har imponert meg i de to kampene de har spilt.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #430 på: 21. Aug. 2011, 12:49 »
Verken Simpson eller Raylor var dårlige mot Arsenal. Raylor hadde litt problemer med Gervinho i starten, men etterhvert som kampen satt seg så hadde han bedre og bedre kontroll. Og Walcott var jo helt usynlig etter at han kom inn.

Edelsten

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 77
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #431 på: 21. Aug. 2011, 12:56 »
Det var fra kantene Arsenal var farligst og Simpson hadde også problemer med gervinho. Bidro ikke mye offansivt. Men når de holder 0 så er vel det det viktigste og kan vel egentlig ikke klage..

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #432 på: 21. Aug. 2011, 13:03 »
Det var fra kantene Arsenal var farligst og Simpson hadde også problemer med gervinho. Bidro ikke mye offansivt. Men når de holder 0 så er vel det det viktigste og kan vel egentlig ikke klage..

Det er vel det eneste du har rett i.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #433 på: 21. Aug. 2011, 13:22 »
Ser det er mange som trekker frem Simmos dårlige statistikk, men for at en forsvarssrekke skal fungere er det viktig at spillerene kjenner hverandre, er flinke til å jobbe sammen og har bra kommunikasjon. Simmo har vært en del av et fantastisk forsvar i våre to første kamper så noe riktig må jo mannen gjøre. Syns han er blitt klokere i posisjoneringen i løpet av sommeren. Han har fremdeles et problem ved at han rygger for lenge, men har er flink til å hindre innlegg, og gjøre vinkelen vanskelig for motstanderen. Mener det kom flere innlagg fra Raylor sin side igår (uten at jeg har stats på det ;)). Der Simmo sliter er når han møter kantspillere som ønsker å gå inn i banen og avslutte. Her rygger han for langt bakover.

Mener Simmo har gjort en helt grei jobb våre første to kamper... Statistikk viser ikke alt....

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #434 på: 21. Aug. 2011, 13:44 »
Simpson duger jo ikke framover. Folk klagde over innleggene til Routledge, men Simpson er ikke et hav bedre.