20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1071437 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10485 på: 10. Sep. 2011, 12:00 »
Det var et LOL i forhold til at Ruiz-budet ser ut til å være nok et useriøst bud bare for å slenge ut et bud for å få det til å se ut som vi har prøvd. Knee-jerk-greier elns...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10486 på: 10. Sep. 2011, 12:02 »
Å signere spillere som Cabaye, Santon, Tiote, Marveaux, Ben Arfa særs gunstige priser. Hva synes du?
Tja, Santon, Marveaux og Ben Arfa har vel ikke bevist stort enda? Det er selvfølgelig vel og bra hvis vi klarer å hente bargains hele tiden, men når det ikke finnes noe alternativ så står vi der som noen idioter.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10487 på: 10. Sep. 2011, 12:04 »
Ruiz er jo selvfølgelig bedre enn ingenting, men vi må være realistiske her. Hadde vi signert Erdinc eller Maiga f.eks, hadde plassen vært besatt og "pengene" brukt. Nå kan det jo hende at vi er heldige nok til å få en enda bedre spiller. Jeg unnskylder selvfølgelig ingenting, men vi må forholde oss til realitetene her. Innenfor de rammene som det ubrukelige styret vårt setter, må vi forholde oss til spisser i klassen 8-13 millioner pund. Det er selvfølgelig  - her som andre steder - et stort sprik i kvaliteten på de spissene vi sikler på. Da er jeg faktisk heller tilbøyelig til å vente litt for å få en enda bedre spiss for pengene. Pengene er ikke brukt - til tross for at InspectorC hevder de er det :P - Det sa Pardew i forrigårs. " The majority of the Carroll money has obviously not been spent -".
Så vi får håpe at Best og Sammy slår til i mellomtiden , mens vi venter på en ekte #9 :)
If it has tits or wheels, count on problems!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10488 på: 10. Sep. 2011, 12:06 »
Dæsken, extreme makeover Flatline?? ;) Veldig enig i det du sier, og slik jeg ser det er Papiss Cisse den eneste vi har blitt linka til som ville vært en STOR forsterkning pdd. Vi skulle bydd på han før, men heller han i januar enn Maiga 31. august.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10489 på: 10. Sep. 2011, 12:11 »
Samtidig synes jeg det er veldig morro at Leon Best får gode 3-4 måneder nå slik at vi eventuellt kan avskrive han fullstendig eller bli positivt overrasket. Han er vel den eneste av de gamle spissene våre - utenom Sammy - som jeg faktisk har litt troen på. Merkelig evne til å dukke opp på rett plass til rett tid.

Cissè har jo uttalt at han vil til oss - forhåpentligvis jobber folk på høygir for å gjøre overgangen så smidig som mulig etter jul :)
If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10490 på: 10. Sep. 2011, 15:41 »
Ruiz er jo selvfølgelig bedre enn ingenting, men vi må være realistiske her. Hadde vi signert Erdinc eller Maiga f.eks, hadde plassen vært besatt og "pengene" brukt. Nå kan det jo hende at vi er heldige nok til å få en enda bedre spiller. Jeg unnskylder selvfølgelig ingenting, men vi må forholde oss til realitetene her. Innenfor de rammene som det ubrukelige styret vårt setter, må vi forholde oss til spisser i klassen 8-13 millioner pund. Det er selvfølgelig  - her som andre steder - et stort sprik i kvaliteten på de spissene vi sikler på. Da er jeg faktisk heller tilbøyelig til å vente litt for å få en enda bedre spiss for pengene. Pengene er ikke brukt - til tross for at InspectorC hevder de er det :P - Det sa Pardew i forrigårs. " The majority of the Carroll money has obviously not been spent -".
Så vi får håpe at Best og Sammy slår til i mellomtiden , mens vi venter på en ekte #9 :)

Enig i det du sier her Flatline. Men  jeg ikke sagt at alle pengene er oppbrukt, men en god del av dem. Vi har tross alt fått avvist bud på 10 mill. Mao er en viss sum satt av, så fremt den rette spilleren dukker opp. Derimot vil ikke klubben overstige denne.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10491 på: 10. Sep. 2011, 16:31 »
He he, mener ikke å angripe deg altså inspector, synes du er en herlig type, og dine hodeløse forsvarstaler er sjarmerende :P

Du burde faktisk bli ansatt av Mike som Public relations officer ;)

Jeg tror nok vi i teorien er villige til å bruke mer enn 10 millioner, hvis det er rette spillern. En spiller som etter alle omstendigheter normalt ville kostet 20-25 millioner, hadde nok Mike uten problemer brukt 12-13 millioner på.  Ser at Freiburg får juling av Bayern nå, sikkert ikke negativt for oss med tanke på å få Cissè til å ønske seg enda litt mer bort ;)
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10492 på: 10. Sep. 2011, 17:15 »
eg tror de aller fleste er enige om at salget av Carroll var korrekt. Trist for fansen - ja.  Men alle har sin pris, og 35 millioner er bare latterlig mye penger for en - lets face it - spiller som tross alt ikke er i nærheten av verdensklasse.

Det jeg synes er så trist er at vi ikke har forvaltet sommervinduet bedre. Hadde vi ikke solgt Carroll, tror jeg alle hadde vært MEGET fornøyde med sommervinduet, til tross for at vi ikke har brukt penger i det hele tatt ( Greit InspectorC, litt agent fees - granted  :P )

Men for de 35 millionene kunne vi faenmeg ha bygget et helt nytt lag! Et lag som kunne ha konkurrert helt i toppen, et nytt Arsenal om du vil! Bygg videre på alle de billige signeringene vi har gjort, Cabaye, Marveax, Santon osv. Signert Cissokho, Pieters, Cisse i tillegg! Vi hadde vært instant top5-utfordrere uten å ha brukt et rødt øre! På samme tid, få ut alt daukjøttet. Lån ut Smith med 50% av lønningen hans betalt, bli kvitt Lovenkrants for en million, Få vekk Ameobi, Selg Guthrie for et par millioner, selg Ranger for en million eller noe.

Vi kunne vederlagsfritt ha gått fra topp10 til top5 over natten, og dette er noe vi ikke har grepet muligenheten til å gjøre. Litt høyere lønninger sier du? Javel, men tenk på revenuen/turnovern? Sponsorer hadde flokket seg til, St.james park hadde vært stappfull uke ut og uke inn,  den bedrede ligaplasseringen alene hadde gått en lang vei til å betale de økte lønningene i seg selv. Prosentmessig hadde nok heller lønningene sunket enn andre veien, i forhold til revenue.  I tillegg hadde man jo sopt inn penger på draktsalg, merchandise og diverse effekter!

På 90-tallet under Alan Sugar var Tottenham i samme grøfta som vi er nå. Rotet rundt midt på tabellen, prøvde å drive økonomisk ( les: kviet seg for å bruke penger), halvtom stadion på hjemmekamper.. På samme tidspunkt hadde vi 20.000+ på venteliste for sesongbillett. Nå er det omvendt, Tottenham har 20.000+ på venteliste på sesongkort, har brukt penger og pusher i toppen. Vi har 10.000 tomme seter på hjemmekamper..

Man snakker om høye lønninger, men glemmer den letteste og beste måten å senke lønningene på. Øk Revenuen! Få folk til å bruke penger på merkevaren, få folk til å komme på kamp!

Dette er de tankene jeg gjør meg, og dere kan selvfølgelig være hjertens uenige. Det er tross alt et forum for meningsytringer :)
« Siste redigering: 10. Sep. 2011, 17:46 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Brimi

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 78
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10493 på: 10. Sep. 2011, 17:45 »
Flatline: Her er jeg totalt enig med deg. Fantastisk hvor stor forskjell et Cisse kjøp hadde endret synet på overgangsvinduet for veldig mange, meg inkludert.
Kanskje dette er fremtiden som supporter, etter mange år så venter jeg alltid i spenning på overgangsvinduene, og spesielt denne gangen hvor klubben lovet en ny #9...

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10494 på: 10. Sep. 2011, 18:20 »
Er en vanskelig balansegang du der nevner Flatline. Tror fort vi likevel kan konkurrere på øverste halvdel. Og da vil tribunene fylles uansett.  Dermed vil også de nye sponsoravtalene bli bedre. I følge styret vil vårt lønnsforbruk vs inntekter være nede på 65% hvis vi kommer på 10.plass eller bedre. Dette betyr at klubben er godt på vei til å bli selvstendig. Og da kan det være skummelt å investere tungt i en eller to spillere. Mislykkes de, kan alt det gode arbeidet som nå har blitt gjort, være forgjeves. Men med Smith og Xisco borte, kan klubben ha nok muskler økonomisk til å takle dette..

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10495 på: 10. Sep. 2011, 18:28 »
Jeg skjønner ikke hvorfor du omtaler det å investere Carroll-pengene som å investere "tungt".
Da har man likevel 0 net spend for hele året. Opportunity missed i mine øyne. Inspector, angående om vi kan konkurrere på øvre halvdel: Da er vi avhengig at Best slår til - i tillegg til Ba. Det er gambling, noe Ashley liker. Men det kan gå den veien høna sparker og. Unødvendig risiko når vi har hatt så mye penger på bok såpass lenge. Lykkes Best vil jeg langt på vei si at styret har gjort meget gode overganger og disposisjoner siste året. Lykkes han ikke vil vel de fleste vingestekke styret. Veien fra himmel til helvete er ganske kort. Business as usual i Newcastle United :)
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10496 på: 10. Sep. 2011, 19:42 »
Gode poenger, Flatline. Forøvrig - angående Best. 8 mål på 13 PL-kamper nå, deriblant endel av disse fra benk om jeg ikke tar helt feil. Carroll hadde 11 på 19 - det lukter med andre ord 40 mill inn på bok i januar ;D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10497 på: 10. Sep. 2011, 22:41 »
Haha kristoffer! :-D
Flatline: nå er du tilbake til den fornuftige tonen jeg likte å lese innleggene til for 8-10 mnd siden. May it continue!
Ikke 100% enig med deg ( eller inspector for den saks skyld), men nå snakker vi samme språket.

Hvorvidt det er positivt må du bedømme ;)

Jeg tenker at det er bedre for oss på lang sikt å treffe riktig i Januar enn feil i August, men dette er en typisk øvelse som krever etterpåklokskap for å bedømme.

Mystisk nok er det derfor vanskelig for oss alle å være kategoriske på forhånd..

Vegard Nilsen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10498 på: 10. Sep. 2011, 23:19 »
Ser at folk kanskje hadde ønsket mer satsning allerede i vinduet som var. Og det er forståelig, enhver supporter, inkludert meg ønsker jo helst at vi skal spille i CL og være i toppen å kjempe. Men når jeg tenker tilbake på sist gang det ble satset og penger ble brukt, høye lønninger pøset ut. Dette sliter vi enda av den dag idag. Spillere som Smith er umulig å bli kvitt, har en lønning uten like som ikke står i stil med kvalitetene.

Tror troppen bygger på noe sterkt, og ja Papiss som jeg har nevnt tidligere er den eneste spilleren jeg ville ha hatt inn forrige vindu, om ikke Gameiro hadde kommet. Ellers så ser jeg på de andre spillerne vi har vært linket til som særs middelmådig som heller hadde vært ett sideveis steg.

Tror og håper med tiden at Ashley vil satse igjen på klubben. Men er fullt forståelig om han nekter etter hvordan han har blitt behandlet. Han får mye gratis omtale via klubben og den omtalen er nok en god del verdt for han også. Men håper inderlig at penger blir brukt i januar, der skoen trykker mest. Hvem vet? Kanskje Ba og Best finner storformen og bøtter inn med mål. Kanskje HBA scorer flere mål enn noen ville trodd? Mye kan skje på den offensive fronten i Newcastle, synes tiden er mer spennende enn dyster for øyeblikket.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10499 på: 10. Sep. 2011, 23:21 »
Hehe, virker som engelske supportere er ganske forbanna på svarene de fikk fra styret.

http://www.toontastic.net/board/index.php?showtopic=31435&st=40
He he bjørni...

Tiden etter at transfer-vinduet stengte har vært en tid med litt refleksjon for min del. Tanker om hvordan klubben burde drives, men også tanker rundt den situasjonen vi befinner oss i i dag. Jeg for min del har innfunnet meg med at vi nå engang har Mike som eier i uoverskuelig fremtid,så da gidder jeg ikke kaste bort uendelig med krefter på å tenke på hvordan den kunne ha blitt drevet.

Man får heller finne de små gleder i de høydepunkter og gode kjøp vi forhåpentligvis får og gjør innenfor de økonomiske rammene som Ashley tillater.  I magre tider spiser fanden fluer, og det har vel egentlig jeg også bestemt meg for å gjøre. Har forlatt ambisjonene om å gjenoppleve de gylne tidene under Hall og gutta , vi får bare bite tennene sammen og gjøre det beste ut av det - som ellers her i livet.

Vi har en ung stall og fornuftige lønnsutgifter, og nå også penger på bok. Da får vi bygge videre på det - og forhåpentligvis er det noen sløve klubber som glemmer å fornye kontraktene de har med spissene sine  - da ligger nok Llambas og lurer - som en hai!
If it has tits or wheels, count on problems!