20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aksjer/børs  (Lest 15149 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #60 på: 25. Aug. 2011, 09:20 »
Har du tapt halve formuen din nå, eller har du solgt deg ut?
Ikke mye nybegynnerflaks på deg hvertfall :P

Vurderer DNO for tiden. Men markedet er shaky. På den andre siden så er det nå formuene skapes!
« Siste redigering: 25. Aug. 2011, 09:22 av Andy »

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #61 på: 25. Aug. 2011, 09:46 »
He he, tapt halvparten ja ;)
Men man må bare le av det, sånn er det med aksjer :P
EMS er jo en helt tragisk aksje, haha! Men jeg gidder ikke selge meg ut, bare skyver den under teppet og glemmer hele greia :P
If it has tits or wheels, count on problems!

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #62 på: 25. Aug. 2011, 09:57 »
He he, tapt halvparten ja ;)
Men man må bare le av det, sånn er det med aksjer :P
EMS er jo en helt tragisk aksje, haha! Men jeg gidder ikke selge meg ut, bare skyver den under teppet og glemmer hele greia :P

40K eller noe ned på en måneds moro, er litt surt det. Kanskje du heller skulle ansatt en viss tjukkas ved navn Mike, til å forvalte pengene dine. Hos ham sitter de ikke løst ihvertfall  :P

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #63 på: 26. Aug. 2011, 00:45 »
Om Statoil går under 115, skal jeg begynne å hamstre. :)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #64 på: 08. Sep. 2011, 13:24 »
Noen som driver med valuta-handel her? Selv har jeg null praktisk erfaring med det, men det virker unektelig interessant å investere i utenlandsk valuta (euro, dollar f.eks)  nå etter at Sveits satte et gulv på sin valuta på tirsdag, og norske kroner kanskje ble den sterkeste i verden. Er det mye styr med å lage seg en "valutahandel-konto"?

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #65 på: 08. Sep. 2011, 13:40 »
Jeg prøvde meg såvidt på en demoløsning fra Norne vedrørende valutahandel, altså med lekepenger. Er ikke noe stor sak å opprette valutahandelskonto, tror jeg. Kan såvidt jeg husker også belåne egenkapitalen noe sånt som 50 ganger, så her er det vel bare å kjøre på  ;)

Du kan vel selv om du går inn med NOK selge CHF mot NOK, så om du tror denne vil svekkes ytterligere, kan det jo sikkert være penger å tjene her.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #66 på: 08. Sep. 2011, 14:34 »
Hmm, jeg er helt fersk som sagt, så hvordan fungerer det egentlig? Jeg går inn med NOK, og du sier jeg får tilgang til å bruke tilsvarende beløp CHF som mitt inngangsbeløp i NOK delt på valutakursen? Hvorfor vil det da utgjøre noen forskjell om jeg gjør dette og kjøper tilbake NOK enn om jeg bare beholder mitt inngangsbeløp i NOK? Det høres nesten ut som et system der man ikke egentlig kjøper valuta, men bare "spiller" på en valuta opp mot en annen, litt som i aksjespekulasjon.

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #67 på: 08. Sep. 2011, 14:46 »
Jeg er ikke noen ekspert selv, men tror det fungerer på samme måte når man selger valuta, som når man shorter en aksje. Man tjener altså på nedgang, selv om man ikke fysisk sitter med det. Men merker her at jeg begir meg ut på ganske tynn grunn i forhold til egen kunnskap, så om du har planer om å gå inn på valutamarkedet ville jeg absolutt anbefale deg å høre med medlerhus, eksempelvis Norne. De vil også tilby deg opplæring, uten kostnad.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #68 på: 10. Sep. 2011, 12:44 »
Jeg er ikke noen ekspert selv, men tror det fungerer på samme måte når man selger valuta, som når man shorter en aksje. Man tjener altså på nedgang, selv om man ikke fysisk sitter med det.

Tja, man vil jo nødvendigvis alltid gå "long" i en valuta når man handler i valutamarkedet også.

Sjekket med den siden du nevnte, og det stemmer at de tilbyr valutakryss som en egen produktpakke, og ikke som direkte handel av valuta. Det samme kan jeg forøvrig gjøre via meglerhuset i min egen bank. Problemet er jo at man da ikke kan selge videre valutaen mot en tredje valuta. Men jeg vurderer uansett en NOK/USD-deal. Kan liksom ikke tenke meg at disse ikke vil normalisere seg opp mot hverandre på sikt.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Aksjer/børs
« Svar #69 på: 24. Feb. 2012, 16:36 »
Sikreste inntekten på den norske børsen; Handle Statoil-aksjer når de er nede på 120, og selge når de er oppe på 150 igjen. Har funket i noen år det, og de er et ekstremt sikkert selskap som alltid gir utbytte, så det gjør jo heller ingenting å sitte med de en stund.