20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tony Jimenez  (Lest 5524 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eirik515

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 557
    • Vis profil
« Siste redigering: 09. Okt. 2008, 20:53 av Eirik515 »

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #1 på: 09. Okt. 2008, 15:16 »
Var ikke han den flinke mannen i nye newcastle?
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #2 på: 09. Okt. 2008, 15:37 »
Jepp, han var det.

Han skal ha æren for at vi fått Jonas feks.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #3 på: 09. Okt. 2008, 16:19 »
I ein "perfect" Newcastle verden så ville eg beholdt denne karen. Men etter at det gjekk som det gjekk så er det vel berre naturleg at han reiser.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #4 på: 09. Okt. 2008, 18:15 »
Greit nok at vi sikkert kan takke han for at han skaffa Jonas, men samtidig har vi også henta inn Gonzalez, som blir danka ut av Cacapa på midtbana, og Xisco som i beste fall ser ut som ein middelmådighet. No skal vi ikkje dømme spelarane for tidlig, men trur ikkje vi skal være redd for at det er et geni som forlet oss.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #5 på: 09. Okt. 2008, 18:30 »
Gonzales ble hentet inn på lån, som backup. Og hvordan kan du si at Xisco ser ut som en middelmådighet når resten av laget spilte som en bøttemøkk!?

Han er kanskje ikke et geni. Men han er nok den beste speideren vi har hatt i Newcastle de siste 10 årene, en mann med ekstremt store kunnskaper rundt spillere, særlig i latin amerika og spania. Jimenez var den eneste jeg håpet ville bli igjen i når en ny eier skulle ta over.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #6 på: 09. Okt. 2008, 20:21 »
Var ikke han den flinke mannen i nye newcastle?
Flink? Joda, det var han. Han har god oversikt over spillere i spansk liga, og gode kontakter i spansk liga.
Men han er medskyldig i prosessen som førte til at Keegan forlot oss. Og det gir han ikke akkurat noen høy stjerne hos meg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eirik515

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 557
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #7 på: 09. Okt. 2008, 20:54 »
Xisco er jo bare 22 år! man kan vell ikke regne me at det er et super tallent! han kommer seg vell etter kvært

dagfather

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 87
    • Vis profil
    • http://www.heddal.com
Sv: Tony Jimenez
« Svar #8 på: 10. Okt. 2008, 10:00 »
Fyren har sikkert gode kontakter i spansktalende land.. Men Som KK sa om forsvarsspillerne.. De forstår hverandre ikke.. Hvordan kan de spille sammen?

Det er bra å hente inn spansktalende spillere.. Men jeg tror det ofte bør være talenter, ikke bare A-lagsspillere..

Mon tro hva språk de bruker på Arsenals treningsfelt?
Hvorfor elske kun en kvinne - når man kan forgude 11 menn!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #9 på: 10. Okt. 2008, 10:11 »
Det tar ikke lang tid før spillerne kommuniserer sammen. Når jeg var på Everton - Newcastle kampen så var Colo helt sjef bak der, han kommanderte Taylor og Cacapa rundt hele tiden. Spillerforståelse og språk kommer fort..

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #10 på: 10. Okt. 2008, 23:20 »
Og selv om man ikke snakker flytende engelsk, er fotballspråket noe for seg selv. Holder for f.eks Colo å kunne de viktigste tingene på engelsk, deretter gradvis bli bedre. Har du et godt fotballhode, kan du kommunisere non-verbalt :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #11 på: 11. Okt. 2008, 08:17 »
Han er kanskje ikke et geni. Men han er nok den beste speideren vi har hatt i Newcastle de siste 10 årene, en mann med ekstremt store kunnskaper rundt spillere, særlig i latin amerika og spania. Jimenez var den eneste jeg håpet ville bli igjen i når en ny eier skulle ta over.

Hva med Jeff Vetere da? Han skulle jo være en anerkjent speider han også. Kan godt være det var han som har stått bak noen av de spillerne vi har hentet, som jeg forøvrig er godt fornøyd med.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #12 på: 11. Okt. 2008, 10:50 »
Joda, Vetere er sikkert også en god speider. Men det er Jimenez som har stått bak Jonas, Colo og Xisco så vidt jeg vet. Dessuten tipper jeg at det ikke er altfor lang tid før Vetere er ute av Newcastle.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #13 på: 11. Okt. 2008, 13:25 »
Det er synd om også Vetere går, da har vi mistet 2 ressurs-sterke personer desverre. Jeg tror NUFC aldri har hatt et ordentlig speidernettverk før Ashley tok tak i det. Det er noe Sir Bobby Robson også kritiserte Shepherd og Douglas Hall for, at de ikke prioriterte akademiet og speidernettverket godt nok.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tony Jimenez
« Svar #14 på: 11. Okt. 2008, 17:48 »
Poenget er at Vetere og Jimenez egentlig ikke har vært speidere i den forstand. Klubben har lenge hatt flere godkjente speidere. Tror ikke de har vært spesielt dårlig heller. Og speidernettverket du snakker om har vært to personer. En med tittelen "Vice President". Ingen av dem med tittelen scout.

Vetere har nok vært den mest anonyme av de to. Den som har arbeidet i bakgrunnen, og som har benyttet seg av sine kontakter i Spania.
Men noe stort nettverk har det ikke vært. Og jeg ser ikke helt for meg at Vetere og Jimenez hadde trivdes i rene speiderroller, uten særlig innflytelse på annet enn ren utnyttelse av deres kontaktnett i spansk liga.

Vi trenger speidere flere steder enn bare i spansk liga.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon