20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tsjekkia - Norge  (Lest 9118 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Tsjekkia - Norge
« på: 14. Nov. 2005, 22:32 »
Da er det på høy tid å se framover mot kampen som må vinnes for å komme til VM 2006. Det blir utrolig vanskelig, og jeg kan ikke se at viljen til å tørre er på plass i det norske laget.

For dere som kjenner Per Ciljan bedre enn meg. Hvor godt kunne han gjort det som erstatter for Iversen?
Toon, Toon,
Black and white army

plebbster

  • Gjest
Tsjekkia - Norge
« Svar #1 på: 14. Nov. 2005, 23:17 »
Denne kampen må vi vinne ja. Men det gjør vi ikke.

Per Ciljan passer utmerket i Vålerenga. Ikke minst i miljøet. Han kan nok ikke erstatte Iversen for han er ikke spiss. Han har ikke noe på landslaget å gjøre heller.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Tsjekkia - Norge
« Svar #2 på: 15. Nov. 2005, 00:43 »
Du mener altså at VIF har et vinnermiljø? Der kan jeg vel forsåvidt være enig, for de er jo vinnere i år 2005.
Per Ciljan har jo allerede bevist at han mestrer kamper på øverste europeiske nivå bedre enn de fleste gammekara i RBK. Jeg syns at han er like ved å slå igjennom på Norge slik utviklingen har vært sålangt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Tsjekkia - Norge
« Svar #3 på: 15. Nov. 2005, 09:46 »
Ettersom jeg stilte dette spørsmålet under tråden "Tsjekkia - Norge" mente jeg også om Ciljan kunne erstatte Ivers i denne kampen. Jeg vet også at Ciljan ikke er spiss. Det er kanskje derfor jeg stille spørsmålet. Hvor god er han i en tilretterleggerrolle litt bak Carew?
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Tsjekkia - Norge
« Svar #4 på: 15. Nov. 2005, 12:54 »
Nå spiller jo Lille Per i en liknende rolle i RBK. Det Per først og fremst bidrar med er utrettelig arbeidsinnsats. Han jobber minst like mye som Grindheim og Hæstad til sammen! Ja, han er i mine øyne et klart større talent enn dem begge, uten å ta noe av æren vekk fra verken Hæstad eller Grindheim. Per løper jo til han stuper, og selv da reiser han seg og løper enda mer. Han løper rett og slett til han ikke får lov å løpe mer. Han er veldig bevegelig, og skaper dermed rom både for seg selv og for medspillerne. I tillegg har han noen krempasninger, og ikke spesielt dårlig skuddfot.

Jeg tror Skjelbred kunne gjort underverker for Norge. Han legger alltid igjen respekten i garderoben før kamp, og har vist flere ganger at han holder høyt nivå, og kan bidra mye også internasjonalt. Han er innblandet i det meste av det RBK skaper offensivt. Så jeg tror han kunne utviklet et godt samarbeid med Carew. Men Hareide har jo ikke skjønt det. Han tror jo guttungen er for ung.

Til dere som tror Per skal erstatte Iversen. Han kan aldri erstatte Iversen. Han kan derimot bidra med noe annet enn Iversen. Stor arbeidskapasitet, god basisteknikk og ikke minst bevegelighet. Noe Norges midtbane har manglet lenge.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Tsjekkia - Norge
« Svar #5 på: 15. Nov. 2005, 13:44 »
Ja, han kunne ha erstattet Iversen. I alle fall med tanke på at Ciljan, eller Litj-Per, er i form mens Steffen Iversen ikke fremstår som annet enn en middelmådighet i disse dager, og knapt nok det.

Selv om han er 18 så bør ikke det være en hindring for å prøve seg på landsen. Er du god nok, så er du god nok. Etter innsatsen til midtbanen i forrige kamp så tror jeg ikke at Litj-Per hadde gjort noen dårligere jobb.

Enig med Joakim her i at Litj-Per er en mer komplett spiller enn Iversen. Og når han i tillegg er i form så burde han fått prøve seg mener nå jeg. Om jeg hadde vært landslagssjef så hadde jeg kastet ut alle de spillerene som ikke har prestert særlig på lang tid. Iversen er en av de.
Carr har altfor få landskamper for England!

plebbster

  • Gjest
Tsjekkia - Norge
« Svar #6 på: 15. Nov. 2005, 13:51 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Du mener altså at VIF har et vinnermiljø? .


Tja, ikke det jeg siktet til.

VIF er full av ekle klyser som skjeller ut andre i avisen. Per Ciljan gjorde nettopp det samme. Han tror han er Beckham. Latterlig å se på.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Tsjekkia - Norge
« Svar #7 på: 15. Nov. 2005, 18:46 »
Men om vi har Hæstad og Grindheim sentralt, kan det være dumt med enda et arbeidsjern. Det er flott med arbeidsjern, men vi kan ikke ha bare arbeidsjern. Eller vil det skape rom for Carew, Gamst, Helstad, Riise og kanskje Høiland (som også kan være målfarlig). Vi vil ha tre arbeidsjern relativt sentralt og dermed komme lettere til med vingspill. Eller burde vi byttet ut Grindheim eller Hæstad med en mer målfarlig midtbanespiller (noe alá Gerrard).
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Tsjekkia - Norge
« Svar #8 på: 15. Nov. 2005, 19:39 »
Jeg foreslår dette som lagoppstilling:

.............Myhre.........

Bergdølmo...Lundekvam...Hagen...Riise

Braaten...Hæstad...Grindheim....Pedersen

.............Carew......T.Helstad

Benk:

E.Johnsen
Celjbred (eller hva han nå het)
Iversen
F.Strømstad
(Han høye flaggstanga)

Ser helst at Strømstad og Iversen kommer på lasset etter pause. Årst burde også komme inn et sted.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Tsjekkia - Norge
« Svar #9 på: 15. Nov. 2005, 20:00 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Jeg foreslår dette som lagoppstilling:

.............Myhre.........

Bergdølmo...Lundekvam...Hagen...Riise

Braaten...Hæstad...Grindheim....Pedersen

.............Carew......T.Helstad

Benk:

E.Johnsen
Celjbred (eller hva han nå het)
Iversen
F.Strømstad
(Han høye flaggstanga)

Ser helst at Strømstad og Iversen kommer på lasset etter pause. Årst burde også komme inn et sted.


Tja likte bedre denne oppsettinga enn den i Norge-Tjekkia.

Men braaten må nok ut.

Og Er Hangeland tilgjengelig så få han inn for Claus!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Tsjekkia - Norge
« Svar #10 på: 15. Nov. 2005, 21:54 »
Sitat fra: "Rolfern"
Litj-Per

Jeg legger merke til at VG kaller han Litj-Per. Det er feil. Det er ingen som kaller Per Ciljan Skjelbred for Litj-Per. Vi kaller han Lille Per.
Kjernen synger stadig vekk om Lille Per. Ikke Litj-Per. Selv om det er mer korrekt trøndersk.

Sitat fra: "geordie-olav"
Celjbred (eller hva han nå het)

Kan du ikke norsk, Olav, ettersom du ikke ser hva vi andre her skriver? Hans navn er PER CILJAN SKJELBRED

Det klarer du også å lære deg, ikke sant?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Tsjekkia - Norge
« Svar #11 på: 15. Nov. 2005, 22:00 »
Benson: Hangeland er han flaggstanga jeg har satt på benken.

Joakim: Ærlig talt, ingen er perfekte!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Tsjekkia - Norge
« Svar #12 på: 15. Nov. 2005, 22:05 »
Kvifor set du Flaggstanga ut og Klaus inn ?

Klaus er over the hill no ass gamle mannen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebbster

  • Gjest
Tsjekkia - Norge
« Svar #13 på: 15. Nov. 2005, 22:07 »
Benson, jeg ser ikke hvem Braaten skal ut med på laget til Olav. Solli bør ikke ta på seg landslagstrøya mer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Tsjekkia - Norge
« Svar #14 på: 15. Nov. 2005, 22:08 »
Sitat fra: "plebbster"
Benson, jeg ser ikke hvem Braaten skal ut med på laget til Olav. Solli bør ikke ta på seg landslagstrøya mer.

Braaten kan ikke spille mot Tsjekkia. Så hvorfor skal han være på laget da. Men jeg er forsåvidt enig. Jeg ser ingen andre som kan gjøre en bedre jobb enn Braaten på Norges høyrekant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon