20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa - Newcastle 23.08.14 kl 13.45 - TV2 Sport Premium  (Lest 12457 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torry

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Med den taktikken vi kjører nå, med èn spiss på topp, så føler eg at spissen vår blir for alene og isolert. For at spissen da skal klare å få til noe som helst, så trenger man en "world class" spiss. Derfor mener eg at formasjonen burde legges om til noe som ligner Liverpool sin, med en diamant på midte, og hvor den ene av spissene trekker ut mot kanten og den andre inn sentral avhengig av hvilke kant ballen spilles ut på. Da hadde motstanderens forsvarere fått en ekstra mann å forholde seg til.

Kunne godt tenkt meg denne opp stillingen:

-----------Riviere------Ayoze-----------

----------------De Jong------------------

-------Colback-----------Cabella-------

---------------Anita/Tiote----------------

 Haidara---Colo---Mbiwa---Janmaat

-------------------Krul---------------------


Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Føler at det er ein spiller folk glemmer her inne nemlig Facundo Ferreyra ! Hadde vore greit å sett kva type spiller han er! Scora to mål for reservene i veka som gjekk :D.  Er ikkje på benken eller nevnt som eit alternativ på topp.
De Jong syntest eg var nærmast usynlig i innhoppet i går bortsett frå sjansen han fekk då. Merkelig også at r :-\Aarons ikkje fekk spela på kanten etter kvart !
Må sei eg vart skuffa over kampen og manglande plan over det som foregjekk utpå der :-\

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Problemet var jo at, sjølv om me holdt ballen i laget etter at De Jong kom inn, so var det kunn i bakre ledd og på midten. Lite skjedde framøve bortsett frå sjansen han fekk og den var jo stor! Burde ha skåra. Han gjer det får han fleire slike ;) Perez hadde og ein stor sjanse på bakerste stolpe men skaut høgt øve. Han ser veldig bra ut.

Alle er skuffa øve at det framøve luggar skikkeleg. Det er som om det ikkje er so viktig for Pardew å trena på det offansive. Der er ting litt basert på tilfeldigheitar føler eg. For all del, me hadde nok sjansar til vinna, men me var likavel planleuse og tamme framøve.

Ventar på at nokon kjem med ein gif på denna: http://www.nufcblog.com/2014/08/23/pardews-new-dance-keep-smiling-video/

 :ler:


Reknar med Mbiva startar neste helg!? Er jo nesten lika ille som å ha Obertan på benken om S Taylor får sjansen.
« Siste redigering: 24. Aug. 2014, 12:12 av lgrinde »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Igrinde: Williamson soner karantenen mot Gillingham i cupen. Er tilbake mot Palace.


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Igrinde: Williamson soner karantenen mot Gillingham i cupen. Er tilbake mot Palace.

Ok. Kan ikkje reglane på det. På Nufcblog sto det at han spelar mot
gillingham.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Må nesten le av NO av og til: Enkelte der er veldig pessimistiske, og synes vi spilte dårlig og planløst. Jeg er ikke helt enig i den påstanden.  Villa skapte nesten ikke en mulighet, og vi hadde vel ca. 5 store muligheter til å score. Det er få som synes City spiller planløst når de ligger og  kontrollerer kampen, og scorer 2 mål på omtrent 2 sjanser. Da er det City som er et kvalitetslag som gjør akkurat nok til at de vinner. Ikke at vi er like gode som City altså :)

Jeg synes vi spilte en god bortekamp, og vi kunne glatt vunnet med 2 mål om vi hadde vært mer effektive foran mål. Men jeg er enig i at vi skriker etter kvalitet på topp. Riverie er god til å ta ned ballen, men han blir fort alene. Gouffran hadde et par gode involveringer, men det blir for mye hardt arbeid og lite kreativitet. Sissoko er for usikker med ballen.

Til tross for mye rusk, var det mye positivt å ta med seg.  Synes Jaanmat og rødtoppen var gode. Anita klarte seg godt, og det gjorde Dummet også, faktisk. Får vi gang spissene (og henter en ny) og får inn en midtstopper kan dette bli bra.

T

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Hvorfor var ikke Aarons på benken? Obertan er foran han i køen?

Før vi skriker etter en ny spiss synes jeg vi skal gi de litt mer tid. Synes både Ayoze og Riviere har vist gode takter. De er tross alt nye i ligaen, tar litt tid å tilpass seg. Sier ikke nei takk til en stjernespiss altså, men hvis vi henter en til er det vel stor sjanse for at han blir i samme kvalitetssjikt som de vi allerede har. Eller hvem er det folk tenker på? Remy virker det som at få her inne ønsker tilbake (jeg ønsker han hjertelig velkommen). Lacazette virker utilgjengelig. Skjønner ikke helt hvem det skulle være.

mortinho84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 272
    • Vis profil
at vi bruker willy og dummet viser vel egentlig hvor ambisjonene våres ligger,og di ser ikke helt ut som noe topp10 materiale. leste denne artikkelen   http://www.nettavisen.no/sport/fotball/hemmeligheten-som-skapte-en-sensasjon/8454748.html rett før kampen og når den da ser hvordan belgia har blitt og hvordan willy dundrer ut alle klareringer og håpløse langpasninger så blir en nesten bare trist. Han bommer på 100% som enhver guttespiller bør ha ferdighet til å treffe ballen på, når han senere topper kampen med 2 meningsløse gulekort så skjønner jeg bare ikke hvorfor pardew bruker han. Kjør heller på mbiwa som har mye større potensiale så får en heller tåle noen tabber i starten. husker bare l.pool di første 10 kampene til rodgers var jo ikke en kamp uten store blemmer i forsvar men di prøvde på det samme igjen og di har lykkes til å bli et topplag milevis foran oss etter å ha vert langt bak oss for noen år siden. haddde egentli trodd alt skulle bli bedre i år,men syns det meste ser likt ut som ifjor. VI klarer ikke å ha noen spillestil som går igjen kampen gjennom det ser ikke ut som spillerene vet hva som er jobben deres. ser jo bare på hvor utroli mye bedre sissoko og debuchy har funket på landslaget i forhold til hos oss, og normalt så pleier spillere være mye svakere på landslag enn på klubblag. Og når klubbene som burde være våres konkurrenter henter spisser for hundrevis av milloner og vi sitter på gjerde og sier at di ikke er gode nok,da virker det som en seier mot sunderland er det mest optimistiske en kan håpe på i år…