20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wimp vs. Spotify  (Lest 2597 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

FM Ruler

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Wimp vs. Spotify
« på: 06. Juli 2011, 15:37 »
Noen som har peiling på og meninger om disse? Hvilken er best? Er det noen vesentlige forskjeller? Jeg tenker på Spotify til 99 kr/mnd.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Wimp vs. Spotify
« Svar #1 på: 06. Juli 2011, 15:46 »
Om du ikke har canal digital og får wimp gratis, ville jeg gått for spotify unlimited for 50kr i mnd. Null reklame, men du kan ikke bruke den på iphone.

Edit: og du kan heller ikke lage offline spillelister ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Wimp vs. Spotify
« Svar #2 på: 06. Juli 2011, 15:46 »
Har hatt begge. Spotify funker klart best til mobil - ihvertfall android. Dette da Wimp sin klient var noget ustabil og hadde endel bugs. Dog er Wimp fenomenale på musikk - da mener jeg at de anbefaler geniale spillelister og alltid har beskrivelser og linker til anmeldelser av plater. De er ofte også kjappere ute med nye utgivelser, er min oppfatning, samt kanskje hakket bedre utvalg. Dog er det ikke offline-mode på dataklienten (var ihvertfall ikke det). Du kunne heller ikke legge til lokale filer på Wimp. Uansett kjører de vel gjerne fortsatt en måned gratis der, så jeg anbefaler deg absolutt å sjekke ut.
Spotify er enklere og mindre bugs med - men Wimp bryr seg mer om musikken, om det går an å si det slik.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Wimp vs. Spotify
« Svar #3 på: 06. Juli 2011, 15:54 »
Jeg selv bruker Wimp, gjorde det også før jeg fikk det gratis fra Canal Digital. Men hadde jeg ikke fått det gratis, ville jeg nok byttet til Spotify.

På Wimp opplever jeg ekstremt ofte problemer med spillelistene mine, sanger som plutselig forsvinner fra disse, og at sanger heller ikke blir lagt til når man ønsker det. Heller ikke like lett å finne relaterte artister som hos Spotify, samt at søkefunksjonen er ganske dårlig.

Grunnen til at jeg tidligere valgte Wimp, var at jeg hadde inntrykk av at de hadde noe større bredde i antallet sanger. Om det stemmer er jeg usikker på, men jeg har et klart inntrykk av at antallet versjoner av forskjellige sanger er relativt minimalt hos Wimp, sammenliknet med Spotify.

Nå er det en stund siden jeg selv har brukt Spotify, men da jeg gikk over til Wimp skyldtes det at Spotify var nedadgående, og antallet plateselskaper de samarbeidet med gikk ned.

Magefølelelsen min sier meg at Spotify per i dag er best, ihvertfall om jeg skal ta utgangspunkt i egen bruk.
« Siste redigering: 06. Juli 2011, 15:58 av Jon87 »

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Wimp vs. Spotify
« Svar #4 på: 06. Juli 2011, 16:04 »
Grooveshark er best. ;)

www.grooveshark.com

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Wimp vs. Spotify
« Svar #5 på: 06. Juli 2011, 18:16 »
Jeg har prøvd begge, og mitt inntrykk er at wimp funker best for meg. De er bedre på norsk musikk. De har også pink floyd og beatles. Det har ikke spotify

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Wimp vs. Spotify
« Svar #6 på: 06. Juli 2011, 18:53 »
Wimp er best på norsk musikk , de satser på å være unike med spillelister. De lager lister for alt. Til og med alternativ julemusikk:) har hatt wimp på 2 Android, bruker stream og offline daglig.

Sist men ikke minst er det norsk og de betaler for seg så både et norskt selskap og artistene er tjent med wimp. Wimp får mer og mer før premierer pga dette:)

Frelst:) brukte spotify før.
Han kom, ble mett og dett var dett....

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Wimp vs. Spotify
« Svar #7 på: 06. Juli 2011, 18:53 »
Har prøvd begge, og til tross for at begge funker dårlig for meg pga. ræva utvalg av musikk så er det liten tvil om at Wimp stikker av med seieren, 74 hestehoder forran Spotify som hadde enda dårligere utvalg.

Så ja, for min del Wimp > Spotify.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Wimp vs. Spotify
« Svar #8 på: 06. Juli 2011, 22:28 »
Jeg har prøvd begge, og mitt inntrykk er at wimp funker best for meg. De er bedre på norsk musikk. De har også pink floyd og beatles. Det har ikke spotify

Ka farsken!? Før hadde Wimp John Lennon ja, men har de nå også fått Beatles?!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Wimp vs. Spotify
« Svar #9 på: 07. Juli 2011, 00:38 »
Oops - my bad...
Beatles var der ikke. Må ha sett feil.
Scannet bare gjennom artister de hadde før jeg bestemte meg for å skifte