20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00  (Lest 18878 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« på: 14. Aug. 2015, 20:21 »
Ny kamp, nye muligheter.

Vil se dette laget:

                       Krul

Janmaat - Mbemba - Colo - Haidara

             Wijnaldum - Anita

       Sissoko - de Jong - Aarons 

                      Cisse

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #1 på: 14. Aug. 2015, 20:24 »
Støtter laget til Daniel. Jeg vil se Aarons og Perez i løpet av kampen. Jeg vil virkelig se disse to i løpet av kampen.
Nei.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #2 på: 14. Aug. 2015, 20:25 »
Limer inn denne fra tampen av forrige tråd.

Norges dyktigste fotballjournalist(?) oppsummerer og ser fremover slik:
http://larssivertsen.blogg.no/1439537448_fr_runden_fascister_o.html


"
Newcastle var nok passe fornøyde med å spille uavgjort mot Southampton i serieåpningen, i en kamp der klubbens tre sommerkjøp alle utmerket seg: Mbemba med stødig stopperspill, Wijnaldum med et mål, og Mitrovic med å nesten bli utvist et par sekunder inn i debuten. Men selv om det er mange grunner til optimisme på St. James' Park, så er det samtidig vanskelig å ta klubben helt på alvor i all den tid de insisterer på at Gabriel Obertan kan brukes til noe."
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #3 på: 14. Aug. 2015, 20:40 »
Håper på følgende lag:

Krul

Janmaat - Mbemba - Coloccini - Haidara

Colback - Anita

Sissoko - De Jong - Wijnaldum

Cisse


Wijnaldum har vært målfarlig og kommet seg til mange sjanser. Vil absolutt ha han fremme i banen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #4 på: 14. Aug. 2015, 20:52 »
Ingen spillere som holder bredde offensivt? Nei takk.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #5 på: 14. Aug. 2015, 20:58 »
Ingen spillere som holder bredde offensivt? Nei takk.

Jo, det kommer an på hvordan man vil spille. Bredde offensivt kan også backene bidra med, noe Janmaat er veldig god til.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #6 på: 14. Aug. 2015, 21:00 »
Spørs vel hvor smart det er å kjøre backene veldig offensivt mot et Swansea-lag med blandt annet en blodhet Montero på kant...

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #7 på: 14. Aug. 2015, 21:00 »
Vil sjå:

Krul

Janmaat - Colo - Mbemba - Haidara

          Colback   - Anita

Sissoko  -  Gini   -   Aarons

                Mitrovic


Det laget som eg trur vi stiller med:

Krul

Janmaat  -  Colo  -  Mbemba  - Haidara

               Colback  - Anita

Sissoko     -        Gini       -      Obertan

                          Cisse

Kan vere greitt med Mitro på topp da eg tenker det er fornuftig å ha ein på topp som kan vere litt oppspillspunkt og som kan holde litt på ballen til resten av laget kommer seg opp, og da blir Cisse litt for veik. Blir nok ein tøff kamp, og forventer at Swansea kommer til å holde ein del på ball, men vi hadde mykje ball i laget forrige kamp, og forhåpentligvis kan vi holde oppe den trenden i denne kampen.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #8 på: 14. Aug. 2015, 21:11 »
Spørs vel hvor smart det er å kjøre backene veldig offensivt mot et Swansea-lag med blandt annet en blodhet Montero på kant...

Smart? Hva vi gjør når vi har ball er jo en viktig del for å få mål. Du som har kritisert defensiv stil tidligere så det holder i tillegg. Det betyr jo ikke at backene skal stå høyt når motstander har ball.

Forresten, veldig typisk nederlandsk og spille en 4-4-2 formasjon med diamant på midten der "vingene" fungerer mer som indreløpere og backene stormer i angrep og bidrar til å holde bredden og alternativer offensivt.
Slik spilte Milan og Juventus også mye i sine storhetstider.

Rinus Michels på sitt aller beste dette eksempelet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #9 på: 14. Aug. 2015, 21:25 »
Forresten, veldig typisk nederlandsk og spille en 4-4-2 formasjon med diamant på midten der "vingene" fungerer mer som indreløpere og backene stormer i angrep og bidrar til å holde bredden og alternativer offensivt.
Slik spilte Milan og Juventus også mye i sine storhetstider.

Heller ikke helt ulikt slik Barcelona spiller på sitt beste, hvor en av de tre muskitærer foran dropper ned som falsk nier og nesten utgjør en diamant på midten sammen med pivote og to indreløpere. Vært kult å se McLaren og Newcastle sine "flying dutchmen" få til noe lignende.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #10 på: 14. Aug. 2015, 21:35 »
Spørs vel hvor smart det er å kjøre backene veldig offensivt mot et Swansea-lag med blandt annet en blodhet Montero på kant...

Smart? Hva vi gjør når vi har ball er jo en viktig del for å få mål. Du som har kritisert defensiv stil tidligere så det holder i tillegg. Det betyr jo ikke at backene skal stå høyt når motstander har ball.
Så fordi jeg mener at backene ikke skal være breddeholderne offensivt borte mot Swansea så er jeg defensiv? Ok...

Med et vaklende forsvar og et nykomponert midtstopperpar så mener jeg så absolutt at forsvaret bør holde formen mest mulig. Det betyr jo ikke at backene ikke kan være med i angrep, men at de skal være ansvarlige for bredden gjennom hele kampen blir feil for meg.

Og hvorfor pakke midtbanen full av sentrale spillere når vi har raske og kontringssterke spillere å sette inn. Både Aarons og Perez er gode alternativer. Vi må jo bare stikke fingeren i jorda og regne med at kontringer mest sannsynlig blir vår største trussel i morgen.
« Siste redigering: 14. Aug. 2015, 21:40 av Daniel »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #11 på: 14. Aug. 2015, 21:46 »
Synes ikke forsvaret er så vaklende. Kun 1 av 4 er ny, og han er en solid forsterkning. Dessuten er verken Winjaldum og ihvertfall ikke Sissoko ukjent med denne typen rolle.
Vil også fremheve Janmaat som en av de bedre høyrebackene i PL på det å bidra fremover i banen med bredde og ikke minst gode innlegg.
Håper han fortsetter med det selv om det er Swansea og Montero som står på motsatt banehalvdel. Janmaat kommer til å møte bedre lag og bedre spillere enn det i løpet av sesongen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #12 på: 14. Aug. 2015, 21:48 »
Jeg vil jo også at Janmaat skal bidra fremover, men med visse begrensninger. Trenger jo ikke å se mer enn fem dager tilbake for å se at vi har et vaklende forsvar.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #13 på: 14. Aug. 2015, 22:26 »
Jeg vil jo også at Janmaat skal bidra fremover, men med visse begrensninger. Trenger jo ikke å se mer enn fem dager tilbake for å se at vi har et vaklende forsvar.

Med visse begrensninger?

Håper spillerne og McClaren våger og tørr å angripe når NUFC har ball. Håper de tørr å spille ball og ta litt tak i kampen. Det finnes langt bedre lag enn Swansea der ute.
En av Janmaat sine styrker er å komme fremover i banen, holde bredde og skape overtall på kanten. Når han i tillegg har en god innleggsfot er det et angrep i seg selv. Viktig å utnytte de ferdighetene som er i laget.
Det er ihvertfall min mening.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Swansea - Newcastle 15/8-15 kl. 16.00
« Svar #14 på: 14. Aug. 2015, 23:35 »
Vi stiller med samme lag som mot Southampton.